Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei Sanel:

Dat weet ik. Ik denk alleen dat er talloze redenen zijn op te noemen om het naar de avond te verschuiven, 'omdat ze de volgende dag moeten werken' vind ik een beetje onzin want het is nou niet zo dat het reizen naar uitwedstrijd hier minimaal 4 uur duurt. Wat gaan mensen anders doen op een zondagavond? De realiteit is dat de meeste wedstrijden of ploegen in de Eredivisie gewoon niet waard zijn om te kijken, geloof ook dat veel mensen zo'n wedstrijd in de middag als een 'dagje uit' zien. Ik hoop daarom ook met harte dat ze de competitie samenvoegen met de Belgische, of in ieder geval een play off variant. Straks je krijg je weer Utrecht - Vitesse in de playoffs op rij voor de zoveelste keer.

Je hebt hier met allerlei combi regelingen te maken waardoor je alsnog verschrikkelijk veel tijd kwijt bent met het bezoeken van uitwedstrijden. Dan worden dat soort late potjes wel vervelend.   Landen als Spanje hebben al niet zo'n 'uitsupporterscultuur' en anders kunnen ze vaak op eigen vervoer rii wedstrijden, wat het al een stuk dragelijker maakt. 

Hoop ook echt dat de Beneliga in de prullenbak verdwijnt. Gedrocht van een idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei MetalMichael:

Welke redenen zijn er dan om op zondagavond te gaan voetballen? De redenen ertegen hebben we denk ik wel zo'n beetje genoemd nu.

Wat mensen anders doen op zondagavond? Tijd doorbrengen met het gezin en bankhangen. Denk niet dat mensen echt warmlopen voor je voorstellen. Zowel het zondagavond idee als het BeNe-competitie idee. Veel mensen zegt Utrecht - Vitesse meer dan Utrecht - Beerschot. Stuk herkenbaarheid is wel belangrijk in een nationale competitie. 

Beerschot? Gaan we Vitesse vergelijken met Beerschot? Wat dacht je van Genk? En overigens zie ik zowel Utrecht als Vitesse verliezen van een ploeg als Genk. Het is voor de kwaliteit van de competitie ten goede, en dat zou dan ook betekenen dat de wedstrijden leuker zijn om naar te kijken. Ik zou oprecht dergelijke wedstrijden willen bezoeken. Als je doorbrengen met het gezin en bankhangen als alternatief voor je zondagavond noemt ben je idd een dagjesmens, denk dat we deze mensen niet moeten scharen onder de supporters. 

Overigens is het voor spelers zelf ook beter om in de avond te spelen omdat ze meer tijd hebben om zichzelf voor te bereiden. Moet je nagaan dat je als speler van Fortuna om 14:30 uit in Groningen moet spelen. Dan zit je al in de ochtend aan je maaltijd en een paar uur later sta je de warming up te ballen. Babel zei het van de week ook al op de AT5.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Sanel:

Beerschot? Gaan we Vitesse vergelijken met Beerschot? Wat dacht je van Genk? En overigens zie ik zowel Utrecht als Vitesse verliezen van een ploeg als Genk. Het is voor de kwaliteit van de competitie ten goede, en dat zou dan ook betekenen dat de wedstrijden leuker zijn om naar te kijken. Ik zou oprecht dergelijke wedstrijden willen bezoeken. Als je doorbrengen met het gezin en bankhangen als alternatief voor je zondagavond noemt ben je idd een dagjesmens, denk dat we deze mensen niet moeten scharen onder de supporters. 

Overigens is het voor spelers zelf ook beter om in de avond te spelen omdat ze meer tijd hebben om zichzelf voor te bereiden. Moet je nagaan dat je als speler van Fortuna om 14:30 uit in Groningen moet spelen. Dan zit je al in de ochtend aan je maaltijd en een paar uur later sta je de warming up te ballen. Babel zei het van de week ook al op de AT5.

Genk, wat je wil. Dit was de eerste Belgische niet topclub die in me opkwam vanwege een FM game. De meeste Nederlandse voetbalsupporters zegt het niet veel. Denk dat je half lege stadions krijgt als je zo'n wedstrijd op de zondagavond programmeert.

Voor veel supporters is het inderdaad een dagje uit. Waarom zouden dit geen supporters zijn? Ouders met kinderen, oudere mensen etc. Die zie ik niet snel naar zo'n avondwedstrijd op zondagavond gaan. Nederland is vrij conservatief op het gebied van alternatieve wedstrijdtijden en dagen. Wedstrijden met kerst zijn we ook mee gestopt. 

Maar goed, laten we niet in de "wie is een supporter" discussie verzanden. 

Weet niet of het voor de spelers zoveel uitmaakt, eerlijk gezegd. Snap best dat het qua eten lastig(er) kan zijn, maar goed, je bent prof. Profvoetbal bestaat bij de gratie van het publiek dat er naar kijkt (zowel op TV als in het stadion). Denk dat dat belangrijker is dan spelers die 's ochtends aan een sportmaaltijd zitten. Denk niet dat de eventuele verbetering in het spel door een later starttijdstip opweegt tegen het "ongemak" voor de supporters op zondagavond. 

Als je dan als club daar winst in denkt te kunnen halen, dan reis je een dag eerder af. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In principe bedoelen we beide hetzelfde. De gehele competitie is niet zo relevant en supporters die deze bezoeken vinden het ook niet relevant. Nu, als we dit hetzelfde laten komt dat ook de competitie ook niet ten goede. Tijd om de voetbalcultuur hier een nieuw leven in te blazen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Sanel:

Het ligt denk ik aan je definitie van “leuke wedstrijd” ik heb hele leuke wedstrijden gezien van een pak en beet fc Emmen, Heracles etc. Terwijl ik ook wel eens heb zitten kijken naar een waardeloze pot oranje-Engeland. Betere kwaliteit wil niet direct zeggen dat de wedstrijd ook “leuker” is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei PJHoutman:

Even hierop inhakend; ben ik de enige die de laatste tijd opmerkt dat er veel meer lege plekken in de stadions zijn? 

Nee, de stadions lijken inderdaad leger te worden. Maar het is niet gek. Denk er maar eens over na:

Thuis op het bankje of klapstoeltje in een koud stadion

Bier uit de koelkast of lauw evenementenbier

Borrelhapjes uit de airfryer of broodje bal dat vetter is dan Frans Bauer

9 herhalingen uit diverse posities of iets missen als je iets te lang met je ogen knippert

Thuis is alles nog beter te zien dan in het stadion. Natuurlijk mist het sfeer en charme, maar ik kan me voorstellen dat ook dit geen issue meer is. Supportersrellen, veldbestormers, scheldpartijen, oerwoudgeluiden... Het wordt er allemaal niet bepaald gezelliger op in het stadion.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Speedjuh:

Nee, de stadions lijken inderdaad leger te worden. Maar het is niet gek. Denk er maar eens over na:

Thuis op het bankje of klapstoeltje in een koud stadion

Bier uit de koelkast of lauw evenementenbier

Borrelhapjes uit de airfryer of broodje bal dat vetter is dan Frans Bauer

9 herhalingen uit diverse posities of iets missen als je iets te lang met je ogen knippert

Thuis is alles nog beter te zien dan in het stadion. Natuurlijk mist het sfeer en charme, maar ik kan me voorstellen dat ook dit geen issue meer is. Supportersrellen, veldbestormers, scheldpartijen, oerwoudgeluiden... Het wordt er allemaal niet bepaald gezelliger op in het stadion.

Ten eerste golden bijna al deze argumenten 10, 20 en 30 jaar geleden ook al, dus waarom zou het dan minder worden?

Verder is het qua rellen en racisme een stuk beter geworden volgens mij. Herinner me nog dat er met bananen gegooid werd naar, ik meen, Obiku. Ook grote supportersrellen nemen volgens mij behoorlijk af sinds de jaren '90.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jespresso:

Mag toch verdomme hopen dat je voor het tweede gaat? 

Haha ja, ik houd wel van een balletje, maar de algemene trend neigt toch naar gezonder.

7 minuten geleden zei Hwb:

Ten eerste golden bijna al deze argumenten 10, 20 en 30 jaar geleden ook al, dus waarom zou het dan minder worden?

Verder is het qua rellen en racisme een stuk beter geworden volgens mij. Herinner me nog dat er met bananen gegooid werd naar, ik meen, Obiku. Ook grote supportersrellen nemen volgens mij behoorlijk af sinds de jaren '90.

Klopt, maar wat racisme betreft: toen voelde nog niet iedereen zich persoonlijk aangesproken en was het veel minder een issue. Rellen e.d zijn nu vaker voor de wedstrijd, wanneer je rustig een drankje wil doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Speedjuh:

Haha ja, ik houd wel van een balletje, maar de algemene trend neigt toch naar gezonder.

Klopt, maar wat racisme betreft: toen voelde nog niet iedereen zich persoonlijk aangesproken en was het veel minder een issue. Rellen e.d zijn nu vaker voor de wedstrijd, wanneer je rustig een drankje wil doen.

Maar die rellen heb je als gewone supporter echt zelden tot nooit last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou persoonlijk een BeNeLiga een verademing vinden. Ik kijk echt niet graag naar VVV of PEC. Doe dan maar een zooitje Belgische clubs erbij voor de weerstand. Extra fysiek en minder naïef voetbal in de competitie. De ploegen die dan boven komen drijven hebben ook écht wat te zoeken in Europa. Topploegen in beide landen moeten ook sterkere selecties aan gaan wenden, want elke wedstrijd vraagt dan om kwaliteit. Geen standaard 4-0 thuis tegen Emmen meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Zeus:

Ik zou persoonlijk een BeNeLiga een verademing vinden. Ik kijk echt niet graag naar VVV of PEC. Doe dan maar een zooitje Belgische clubs erbij voor de weerstand. Extra fysiek en minder naïef voetbal in de competitie. De ploegen die dan boven komen drijven hebben ook écht wat te zoeken in Europa. Topploegen in beide landen moeten ook sterkere selecties aan gaan wenden, want elke wedstrijd vraagt dan om kwaliteit. Geen standaard 4-0 thuis tegen Emmen meer. 

Probleem is ook dat de meeste clubs in Nederland geen visie hebben, letterlijk elke club in het rechterrijtje heeft een visie voor één seizoen lijkt het wel. Ze vissen ook allemaal in dezelfde vijver spelers, vooral Nederlandse spelers terwijl er genoeg bij zit wat het niveau KKD is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei PJHoutman:

“Clubs in het rechterrijtje halen vooral Nederlandse spelers”

Dat idee heb ik juist niet. Fortuna, VVV, Roda, Heracles, PEC, ADO halen de laatste jaren juist vooral buitenlandse spelers in mijn beleving.

Fortuna = buitenlandse eigenaar/ander netwerk

VVV = zie onderstaande

Roda = Praten we over Eredivisie of KKD?

Heracles = goed beleid

PEC = letterlijk allemaal en ik herhaal, allemaal, spelers uit een Nederlands scoutingsnetwerk

ADO = sinds Pardew er zit aantal uit een Engels netwerk, maar daarvoor geen beleid en ook allemaal Nederlanders

VVV vind ik de mooiste. Een club met een zogenaamd scoutingsnetwerk in Duitsland en allemaal gare Duiters haalt 'omdat het heurt bij de cloep' waardoor ze nu 16e staan. Die hele club hoort helemaal niet thuis in de Eredivisie. Qua speelstijl ook niet, die gaan linea recta naar de KKD en komen er de komende jaren ook niet uit.

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmen weer 3 punten erbij. Zijn de reeks dus goed begonnen. Ook weer lekkere pot voetbal gezien. Kan me niet voorstellen dat ze het niet gaan halen.

@ de discussie hier boven:

het is toch ook lastig voor die clubs? Kijk naar Emmen: veel jongens uit de regio in het 1e jaar eredivisie, maar op een gegeven moment wil je verder.

komen er een rits spelers er bij, waarvan de een het beter doet dan de ander. Ontkom je niet echt aan. Zo lang het allemaal verantwoord is. Nu is het allemaal hosanna en zit de meerdijk wekelijks vol, maar ik heb ook weken in de KKD meegemaakt dat er 1700 man op de tribune zitten. Dus dat je er veel aan doet om in die eredivisie te blijven is niet zo gek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sophomore:

Ligt eraan welke kwaliteit die natuurgrasmat heeft. Als het dezelfde kwaliteit heeft als bij Vitesse of Fortuna kunnen ze beter op kunstgras blijven spelen imo (en datzelfde sentiment leeft onder spelers in de Eredivisie). 

Veld was kut (geen idee hoe), maar normaal gesproken 1 van de beteren in Nederland. Heracles gaat natuurlijk nooit overstappen op natuurgas. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-1-2020 om 14:13 zei Rossi:

Deal.

Balen bij degradatie zal ik niet doen, dat zullen we dsn wel verdiend hebben. Echter blijven we er gewoon in.

Tot in mei (y)

Je staat er nog steeds achter?? En als ik een keer in Den Haag ben is een biertje sowieso een optie maar dat ter zijde...

Link naar opmerking
Deel via andere websites