Kyrill Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 1 minuut geleden zei Elsjorro1990: Datzelfde geldt hier voor een paar Mercedes fans. Als je met droge ogen durft te beweren dat er niet pro Mercedes gehandeld word door die FIA, dan ben je ook echt niet serieus te nemen. Ik vond het al behoorlijk overtrokken dat Verstappen die plek moest opgeven. De vorige keer was het hier de discussie dat hij er niet naast zat, dat zat die nu duidelijk wel. Om nog maar te zwijgen van die kamikaze actie van Hamilton die daar 99/100 keer Verstappen een lekke band rijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 1 minuut geleden zei Kyrill: Kijk ik heb ook vrienden in mijn vaste stamkroeg die alles kijken en met ''mij'' willen wedden dat Max GEEN wereldkampioen wordt. Maar ''objectief'' ''oranje'' of niet dit is gewoon een frustrerende race al is het minimaal alleen al vanwege het feit Fia met voorstel komt ze daarna aanpassen en zelfs ''apologies'' over zeggen ofwel ze hadden hun huiswerk fout gedaan... Ze hebben de situatie verkeerd uitgelegd. Max had daar normaliter al een straf gekregen. Hiermee kwam hij eigenlijk weg en zeker na zijn start. Als de FIA hier gewoon de regels had gevolgd hadden ze Red Bull gebeld en gezegd Max heeft 5 seconden tijdstraf succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 1 minuut geleden zei Elsjorro1990: Datzelfde geldt hier voor een paar Mercedes fans. Als je met droge ogen durft te beweren dat er niet pro Mercedes gehandeld word door die FIA, dan ben je ook echt niet serieus te nemen. Ik vond het al behoorlijk overtrokken dat Verstappen die plek moest opgeven. De vorige keer was het hier de discussie dat hij er niet naast zat, dat zat die nu duidelijk wel. Om nog maar te zwijgen van die kamikaze actie van Hamilton die daar 99/100 keer Verstappen een lekke band rijd. Was wel een raar moment inderdaad. Maar Hamilton rijd daar 99 van de 100 keer zijn eigen voorvleugel compleet kapot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 Nog even een hartje voor Robert Doornbos hier. Fijne analist. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 Zojuist zei Bolderbast: Nog even een hartje voor Robert Doornbos hier. Fijne analist. Is een van de weinige die ik wel graag bij ViaPlay gezien had. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 10 minuten geleden zei Christian.: Dat schijnt dus nog niet eens zeker te zijn. https://www.gpblog.com/nl/nieuws/100518/viaplay-kiest-mogelijk-voor-interessant-analistentrio.html Oh nou nabeschouwijt mag hoor. Dan ben ik toch al weggezappt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 Overigens weet niet of het al genoemt is. Maar Jack en Olaf net die middelvinger, man man wat ben je dan een zielig figuur. Ben je 59 en 60 jaar oud. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Christian. Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 4 minuten geleden zei Elsjorro1990: Datzelfde geldt hier voor een paar Mercedes fans. Als je met droge ogen durft te beweren dat er niet pro Mercedes gehandeld word door die FIA, dan ben je ook echt niet serieus te nemen. Ik vond het al behoorlijk overtrokken dat Verstappen die plek moest opgeven. De vorige keer was het hier de discussie dat hij er niet naast zat, dat zat die nu duidelijk wel. Om nog maar te zwijgen van die kamikaze actie van Hamilton die daar 99/100 keer Verstappen een lekke band rijd. Ben ik niet met je eens. Dat bepaalde beslissingen uiteindelijk gunstiger hebben uitgepakt voor Mercedes dan voor Redbull (bijvoorbeeld Silverstone) is een feit. Zowel Lewis als Max hebben dit seizoen de randjes opgezocht en overschreden. Beiden geven geen centimeter toe op de baan en dus krijg je controverse op het moment dat ze willen inhalen. Beiden maken echter vaak niet de keuze om hun verlies te nemen en laten dan de beslissing bij de stewards. Als je er dan voor kiest om rechtdoor te rijden ipv eieren voor je geld te kiezen, dan loop je het risico op een straf. Precies wat Max/Redbull deed en dan is hij gewoon de lul. Dus ja, ik durf met droge ogen te beweren dat er niet pro Mercedes wordt gehandeld. En begrijp me niet verkeerd, ik hoop uiteraard ook dat Max kampioen wordt (eigenlijk Alonso, maar ja). Neemt alleen niet weg dat Max voor het gros van de Nederlanders vrijwel niets fout kan doen. Kiest Hamilton ervoor om bocht 1 een stukje af te snijden, dan schreeuwen we allemaal moord en brand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 16 minuten geleden zei Christian.: Ben ik niet met je eens. Dat bepaalde beslissingen uiteindelijk gunstiger hebben uitgepakt voor Mercedes dan voor Redbull (bijvoorbeeld Silverstone) is een feit. Zowel Lewis als Max hebben dit seizoen de randjes opgezocht en overschreden. Beiden geven geen centimeter toe op de baan en dus krijg je controverse op het moment dat ze willen inhalen. Beiden maken echter vaak niet de keuze om hun verlies te nemen en laten dan de beslissing bij de stewards. Als je er dan voor kiest om rechtdoor te rijden ipv eieren voor je geld te kiezen, dan loop je het risico op een straf. Precies wat Max/Redbull deed en dan is hij gewoon de lul. Dus ja, ik durf met droge ogen te beweren dat er niet pro Mercedes wordt gehandeld. En begrijp me niet verkeerd, ik hoop uiteraard ook dat Max kampioen wordt (eigenlijk Alonso, maar ja). Neemt alleen niet weg dat Max voor het gros van de Nederlanders vrijwel niets fout kan doen. Kiest Hamilton ervoor om bocht 1 een stukje af te snijden, dan schreeuwen we allemaal moord en brand. Gare gedoe begon natuurlijk al in race 1 waar Lewis 26x baat heeft bij de track limits en Max bij 1x de plek moet teruggeven. Het is dit jaar een optelsom. Silverstone en imola heffen elkaar imo op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 Wilde de vraag hier stellen, maar toch ff google gebruikt: https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/71669/wat-gebeurt-er-als-verstappen-en-hamilton-gelijk-eindigen-in-het-kampioenschap/ Gelijke stand in het kampioenschap Wat als de twee titelkandidaten na het vallen van de vlag een gelijk aantal punten hebben zoals nu het geval is? Hoe wordt dan beslist wie er wordt gekroond tot wereldkampioen? Het antwoord is vrij simpel. Bij een gelijke stand in het kampioenschap - ook tijdens het seizoen - wordt er gekeken naar de behaalde resultaten. Als eerst: wie heeft de meeste overwinningen behaald? Is dat ook gelijk, kijkt men naar het aantal tweede plaatsen. Geeft dat nog geen doorslag, telt het aantal derde plaatsen. Ook nog geen winnaar? Door naar de vierde plek. En zo gaat het door tot er een winnaar uit de bus komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 Max nog een tijdstraf van 10 seconden gekregen Dit voor ‘het afremmen’. Citaat Verstappen wordt bestraft vanwege het 'plotselinge remmen'. Hamilton had hem eerder al in kunnen halen, zeggen de stewards, maar ze begrijpen dat hij dat niet wilde doen omdat hij niet als eerste over DRS-detectiepunt wilde komen. FIA, wat een grap zeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 (bewerkt) Wel enigszins vreemd te noemen dat Hamilton zonder straf weet weg te komen na dit in één weekend: - Negeren gele vlag - Te langzaam rijden bij safety car - Achterop botsen - Verstappen expres buiten de baan drijven. 5 december 2021 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 Zojuist zei Chiemel: Wel enigszins vreemd te noemen dat Hamilton zonder straf weet weg te komen na dit in één weekend: - Negeren gele vlag - Te langzaam rijden bij safety car - Achterop botsen - Verstappen buiten de baan drijven. Die gele vlag was toch fout van organisatie? Bottas reed toch te langzaam bij safety car Achterop botsen had die Renger in de studio uitgelegd. Is race ongeluk zei hij en Max heeft er geen nadeel van gehad, anders wel straf. Dat laatste had zeker gekund. Zeker omdat ze dan eigenlijk de straffen tegen elkaar Londen wegstrepen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 Had Verstappen laatst ook niet een straf bij een onduidelijk gele vlag ofzo? Ik zou wel even een analyse van het hele seizoen willen met alle straffen (en net niet straffen) om zo naar de consistentie te kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 6 minuten geleden zei Chiemel: Wel enigszins vreemd te noemen dat Hamilton zonder straf weet weg te komen na dit in één weekend: - Negeren gele vlag - Te langzaam rijden bij safety car - Achterop botsen - Verstappen expres buiten de baan drijven. Je vergeet nog het tergend langzame rijden na de eerste rode vlag in de formatieronde. Dat is ook gewoon verboden maar ook daar komen ze mee weg. Gebeurd het volgende week andersom, krijgt Max (of een ander) gegarandeerd straf. Omdat de stewards dit jaar zo inconsistent als de meter zijn. Ben er volgende week bang voor, alleen al door die gare spelletjes van Mercedes/Lewis en de FIA die als een schoothondje erachteraan hobbelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 8 minuten geleden zei Chiemel: Had Verstappen laatst ook niet een straf bij een onduidelijk gele vlag ofzo? Ik zou wel even een analyse van het hele seizoen willen met alle straffen (en net niet straffen) om zo naar de consistentie te kijken. Die dubbel geel in kwali bedoel je? Je mag best een analyse maken hoor. Max heeft vandaag het maximale gedaan en de grens af en toe overschreden daardoor bleef het spannend en voor ons leuk. Maar zoals Horner ook al zei Mercedes was gewoon te snel vandaag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 Hoe vervelend en huilerig Lewis ook is, de laatste paar races rijdt hij ook wel op een verdomd hoog niveau. Krankzinnig dat deze 2 jongens zo ver voor de rest uitrijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 (bewerkt) Lewis gewonnen, SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU. Fuck Max z'n onsportieve gedrag en het belachelijke chauvaunisme wat hier en heel Nederland speelt. Allemaal over complotten praten :R Even een voorbeeldje met de rode vlag en dat Max zijn banden kon wisselen. Hamilton's strategie liep daar in de soep en die had net de pit gedaan, nu krijgt vanwege een of andere idioot op de baan Max gewoon een gratis kans op een pit. Dat is gewoon heel logisch om daar flink van te balen en dat het voelt als onrechtvaardig, het gaat om de wereldtitel. Dan vinden wij hem opeens allemaal een jankerd. Het is ook gewoon een belachelijke regel, de volgende keer dat Max hier nadeel in gaat vinden laat hij bewust Perez iemand van de baan af gooien, rode vlag zodat hij gratis pit krijgt? Waar ligt de grens? Dan ga je juist mee in het kinderachtige gedrag van Red Bull en Max. Hopelijk maakt Mercedes het volgende week af. Ik vind dat zo hypocriet he. Max is de Lotthar Mattheus van de Formule 1. Weet u wel, de man waar wij als Nederlanders vroeger een ontzettende hekel aan hadden. Maar nu racet die toevallig voor Nederland en vinden we ome Lotthar geweldig. Hij rijdt voor fucking Red Bull, een instantie die zorgt voor verslavingen en hartziekten. En als het gaat om de arabische landen is meneer Verstappen de eerst die roept dat hij er niet is voor de politiek, maar voor het racen en dat het gescheiden moet blijven. Maar over het NL elftal en Qatar hebben we onze mond vol. Belachelijk en vooral heel kinderachtig en sneu om zo te gaan reageren omdat toevallig iemand uit hetzelfde land komt, volgens mij is die ook nog eens geboren in Belgie. Hij was vandaag gewoon duidelijk de mindere, dat afremmen van hem was gewoon heel abrupt en idioot. Waarom scheen die niet met zijn lampjes daar? Hamilton had nooit kunnen weten dat Max daar zijn plek ging teruggeven. Dan hoor ik mensen zeuren over de DRS zone, waarom kiest Max juist daar uit om plek aan Hamilton te geven? Juist vanwege die DRS zone wellicht? Zoals Hamilton ook zei, Max is een prachtige racer en dat brengt de sport veel goeds, maar voor de winst rijdt hij echt iemand zonder problemen het ziekenhuis in als het moet en dat maakt hem een vreselijke ordinaire eikel die niet verder kijkt dan z'n neus lang is. 5 december 2021 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 Na de afgelopen pagina's is mijn voorlopige conclusie dat deze sport een Ellie Lust nodig heeft. Uitgerust met beeldschermpje en headset. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 2 minuten geleden zei cimbomcu: Lewis gewonnen, SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU. Fuck Max z'n onsportieve gedrag en het belachelijke chauvaunisme wat hier en heel Nederland speelt. Allemaal over complotten praten :R Dan ga je juist mee in het kinderachtige gedrag van Red Bull en Max. Hopelijk maakt Mercedes het volgende week af. Ik vind dat zo hypocriet he. Max is de Lotthar Mattheus van de Formule 1. Weet u wel, de man waar wij als Nederlanders vroeger een ontzettende hekel aan hadden. Maar nu racet die toevallig voor Nederland en vinden we ome Lotthar geweldig. Hij rijdt voor fucking Red Bull, een instantie die zorgt voor verslavingen en hartziekten. En als het gaat om de arabische landen is meneer Verstappen de eerst die roept dat hij er niet is voor de politiek, maar voor het racen en dat het gescheiden moet blijven. Maar over het NL elftal en Qatar hebben we onze mond vol. Belachelijk en vooral heel kinderachtig en sneu om zo te gaan reageren omdat toevallig iemand uit hetzelfde land komt, volgens mij is die ook nog eens geboren in Belgie. Hij was vandaag gewoon duidelijk de mindere, dat afremmen van hem was gewoon heel abrupt en idioot. Waarom scheen die niet met zijn lampjes daar? Hamilton had nooit kunnen weten dat Max daar zijn plek ging teruggeven. Dan hoor ik mensen zeuren over de DRS zone, waarom kiest Max juist daar uit om plek aan Hamilton te geven? Juist vanwege die DRS zone wellicht? Zoals Hamilton ook zei, Max is een prachtige racer en dat brengt de sport veel goeds, maar voor de winst rijdt hij echt iemand zonder problemen het ziekenhuis in als het moet en dat maakt hem een vreselijke ordinaire eikel die niet verder kijkt dan z'n neus lang is. Eerste 2 alinea’s kan iedereen overslaan, nog nooit zoveel onzin gelezen. Lewis heeft niks te zeggen over de plaats van teruggave van de plek, als die er indd vanaf wist. Plek op de baan maakt geen ruk uit, dat bepaald de gene die hem moet teruggeven. Je laatste zin is natuurlijk ooo onzin want er was maar 1 iemand die een andere rijder richting ziekenhuis reed dit seizoen en dat was Lewis tegen Max. Misplaatst stukje van je dus. Max heeft dit seizoen wat onhandige acties uitgehaald (Monza, Brazilië bv) maar Lewis heeft ook geen schone handjes. Uiteindelijk is 1 ding duidelijk. FIA heeft geen consistente beslissingen gemaakt dit jaar, of Max het WK wint of niet, de ene week is overtreding A 10 seconden straf maar een week later is het niks. Ze maakten vanavond al de fout door te gaan ‘onderhandelen’ met RB. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 5 december 2021 Share Geplaatst 5 december 2021 2 minuten geleden zei Vitesse88: Eerste 2 alinea’s kan iedereen overslaan, nog nooit zoveel onzin gelezen. Lewis heeft niks te zeggen over de plaats van teruggave van de plek, als die er indd vanaf wist. Plek op de baan maakt geen ruk uit, dat bepaald de gene die hem moet teruggeven. Je laatste zin is natuurlijk ooo onzin want er was maar 1 iemand die een andere rijder richting ziekenhuis reed dit seizoen en dat was Lewis tegen Max. Misplaatst stukje van je dus. Max heeft dit seizoen wat onhandige acties uitgehaald (Monza, Brazilië bv) maar Lewis heeft ook geen schone handjes. Uiteindelijk is 1 ding duidelijk. FIA heeft geen consistente beslissingen gemaakt dit jaar, of Max het WK wint of niet, de ene week is overtreding A 10 seconden straf maar een week later is het niks. Ze maakten vanavond al de fout door te gaan ‘onderhandelen’ met RB. Enige wat Lewis dom doet, dat hij zich zo laat opnaaien door zo'n smerige vent. Moet die niet doen, zou hem nog meer sieren. Maar goed, snap dat als je zo wordt uitgedaagd dat je je ook wel eens laat gaan. Het is gewoon dikke onzin Vitesse88, dat weet jij ook. Ik snap dat je fan bent. Maar ieder normaal denkend persoon met goede ogen kan nooit beweren dat Lewis opzettelijk knalde op Max. Ieder onafhankelijk persoon zou denken, oh wat gek dat Max opeens keihard op de rem gaat, wat is er aan de hand? En dat onderhandelen, daar doet RB toch zelf aan mee? Heb jij liever dat er niet wordt onderhandeld dan? Dus uiteindelijk vind jij dat Max als eerste moest beginnen om daarna na de race als winnaar te horen dat die actie toch niet goed was en hij toch geen winnaar is? Ik vind het wel netjes gedaan zo eigenlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 6 december 2021 Share Geplaatst 6 december 2021 6 uur geleden zei cimbomcu: Lewis gewonnen, SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU. Fuck Max z'n onsportieve gedrag en het belachelijke chauvaunisme wat hier en heel Nederland speelt. Allemaal over complotten praten :R Even een voorbeeldje met de rode vlag en dat Max zijn banden kon wisselen. Hamilton's strategie liep daar in de soep en die had net de pit gedaan, nu krijgt vanwege een of andere idioot op de baan Max gewoon een gratis kans op een pit. Dat is gewoon heel logisch om daar flink van te balen en dat het voelt als onrechtvaardig, het gaat om de wereldtitel. Dan vinden wij hem opeens allemaal een jankerd. Het is ook gewoon een belachelijke regel, de volgende keer dat Max hier nadeel in gaat vinden laat hij bewust Perez iemand van de baan af gooien, rode vlag zodat hij gratis pit krijgt? Waar ligt de grens? Dan ga je juist mee in het kinderachtige gedrag van Red Bull en Max. Hopelijk maakt Mercedes het volgende week af. Ik vind dat zo hypocriet he. Max is de Lotthar Mattheus van de Formule 1. Weet u wel, de man waar wij als Nederlanders vroeger een ontzettende hekel aan hadden. Maar nu racet die toevallig voor Nederland en vinden we ome Lotthar geweldig. Hij rijdt voor fucking Red Bull, een instantie die zorgt voor verslavingen en hartziekten. En als het gaat om de arabische landen is meneer Verstappen de eerst die roept dat hij er niet is voor de politiek, maar voor het racen en dat het gescheiden moet blijven. Maar over het NL elftal en Qatar hebben we onze mond vol. Belachelijk en vooral heel kinderachtig en sneu om zo te gaan reageren omdat toevallig iemand uit hetzelfde land komt, volgens mij is die ook nog eens geboren in Belgie. Hij was vandaag gewoon duidelijk de mindere, dat afremmen van hem was gewoon heel abrupt en idioot. Waarom scheen die niet met zijn lampjes daar? Hamilton had nooit kunnen weten dat Max daar zijn plek ging teruggeven. Dan hoor ik mensen zeuren over de DRS zone, waarom kiest Max juist daar uit om plek aan Hamilton te geven? Juist vanwege die DRS zone wellicht? Zoals Hamilton ook zei, Max is een prachtige racer en dat brengt de sport veel goeds, maar voor de winst rijdt hij echt iemand zonder problemen het ziekenhuis in als het moet en dat maakt hem een vreselijke ordinaire eikel die niet verder kijkt dan z'n neus lang is. Jij denkt: niemand neemt mijn meningen op voetbalgebied meer serieus. Die zijn zo slecht dat we er al jaren niet meer op in, dus ik probeer het eens bij formule 1? Zelden zoveel onzin in een post gezien. Nou ben ik geen max fan, maar alleen al om gekkies zoals jij, die King lulu altijd beschermen, hoop dat ik dat max hem in ronde 1 direct de bandenstapel instuurt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 6 december 2021 Share Geplaatst 6 december 2021 6 uur geleden zei cimbomcu: Enige wat Lewis dom doet, dat hij zich zo laat opnaaien door zo'n smerige vent. Moet die niet doen, zou hem nog meer sieren. Maar goed, snap dat als je zo wordt uitgedaagd dat je je ook wel eens laat gaan. Het is gewoon dikke onzin Vitesse88, dat weet jij ook. Ik snap dat je fan bent. Maar ieder normaal denkend persoon met goede ogen kan nooit beweren dat Lewis opzettelijk knalde op Max. Ieder onafhankelijk persoon zou denken, oh wat gek dat Max opeens keihard op de rem gaat, wat is er aan de hand? En dat onderhandelen, daar doet RB toch zelf aan mee? Heb jij liever dat er niet wordt onderhandeld dan? Dus uiteindelijk vind jij dat Max als eerste moest beginnen om daarna na de race als winnaar te horen dat die actie toch niet goed was en hij toch geen winnaar is? Ik vind het wel netjes gedaan zo eigenlijk. Niemand beweert dat hij opzettelijk op Verstappen knalde. Vraagje Cim: als jij in de auto rijdt en er gebeurt iets geks, wat doen je dan? Ga je dan vlak achter je voorligger rijden? Want Max ging niet keihard op de rem he. Niet meteen iig. Hij ging van het gas en schakelde helemaal terug. Dat deed Hamilton ook. Die had ook erlangs kunnen gaan. Of meer afstand kunnen houden of erachter blijven, maar dan een beetje schuin ipv recht erachter. Hamilton verkloot het daar gewoon. Ik begrijp ergens de 10 seconden straf voor Verstappen, omdat hij op het laatste moment blijkbaar nog vrij hard remt. Maar Hamilton hoort in die situatie helemaal niet zo kort achter Verstappen te rijden, dat is toch echt zijn fout. De FIA heeft het erover dat beide rijders daar de eerste plek niet wilden. Maar dat klopt natuurlijk niet helemaal. Verstappen wilde hem best, maar moest hem weggeven. Hamilton moet daar imo ook gewoon een straf hebben. Anders zou ik het ook wel weten in zo'n situatie als nr 2. Hele verdere race vlak achter de nummer 1 blijven, nooit inhalen. Dan krijgt de nummer 1 aan het eind 5 seconden straf en win je de race. Appeltje eitje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 6 december 2021 Share Geplaatst 6 december 2021 Wat een heerlijke race was dit zeg! Werkelijk alles zat erin. Fantastisch om te kijken! Het was goed te zien dat zowel Mercedes als Red Bull met de ellebogen naar buiten het gevecht aanging. Wat ook niet verwonderlijk is als je kijkt wat er op het spel staat. Max had een inhaalmaneauvre die eigenlijk niet kon, terwijl Lewis wel heel veel gas terugnam in de opwarmronde voor de herstart. Mensen die het verhaal van gisteren alleen maar van één kant bekijken hebben ofwel een enorme oranjebril op, of zijn gewoon Cimbomcu. Waar ik wel behoefte aan heb, is wat meer duidelijkheid vanuit de FIA over wel en niet gegeven straffen. En dan bedoel ik niet die lappen tekst na afloop in die statements maar gewoon in Jip- en Janneketaal een interview, gegeven door de scheidsrechters. Misschien dat dat al wel gebeurt hoor maar dat ik er gewoon geen weet van heb. Verder zou ik het ook waarderen als er gewoon tijdens de race al besloten wordt om wel of geen straffen uit te delen. Het na afloop bekijken van incidenten voelt een beetje als mosterd na de maaltijd en is niet goed voor de entertainmentwaarde van de sport. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 6 december 2021 Share Geplaatst 6 december 2021 Wat zou er gebeuren als Max en Lewis zij-aan-zij de eerste bocht doorgaan en Max vergeet in te sturen? (gewoon, blackout hebben we allemaal weleens). Ze staan beide met een gebroken ophanging stil en einde race. Max is dan wereldkampioen. Ik ben niet persé de absolute Max fanboy maar de beslissingen van de FIA zouden dan duiden op een 5 seconde penalty (denk ik, voor Max). Dat is inderdaad het jammere aan de FIA. Ze zijn niet consequent. Je weet niet echt waar je aan toe bent. Voorderest is Lewis echt de laatste weken een klasse apart. Eigenlijk verdienen ze gewoon allebei de titel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten