Jump to content

Formule 1 / Indycar etc.


Richarð.
 Share

Recommended Posts

18 minuten geleden zei Grote Ree:

 

Ik ben het met je eens dat het qua straffen allemaal wel behoorlijk één kant op valt. Maar de indruk die verschillende mensen schetsten gisteren is dat Max gisteren helemaal niks verkeerd deed en Hamilton alles. En de nuance daarin miste ik.


Prima dat Max bestraft wordt. Achteraf blijkt nu dat Max geremd heeft, dat is gewoon gevaarlijk en dom. Dan kun je nog discussiëren over de rol van Lewis in deze.
 

Maar dat Mercedes wegkomt met bepaalde dingen gaat natuurlijk nergens over. Waarom krijgt Bottas niks te horen over het ophouden van Max? Mercedes kon op deze manier een dubbele pitstop uitvoeren, anders niet. Waarom wordt er getolereerd dat Lewis meer dan 10 autolengtes afstand laat tov Max in de warm-up ronde? Dat is gewoon bewust het gehele veld ophouden, zodat Max langer moet wachten op P1. Dat heeft dan weinig te maken met het zijn van een Nederlander. Volgende week doet Ferrari/Sainz & Lec hetzelfde maar die worden dan wel gestraft. Het zijn van die voorspelbare dingen in de F1. Lewis had minstens een reprimande moeten krijgen maar dat doen ze niet want dan is het een +10 gridstraf voor hem. 
 

Straffen zijn sowieso wazig. Het moment gisteren wordt even zwaar aangerekend als het incident op Silverstone. Dat is mijn ogen vrij bizar. Iemand gaat met 51g de muur in tov tegen elkaar aanrijden in de 3e versnelling. 

Link to comment
Share on other sites

22 minuten geleden zei Vitesse88:


Prima dat Max bestraft wordt. Achteraf blijkt nu dat Max geremd heeft, dat is gewoon gevaarlijk en dom. Dan kun je nog discussiëren over de rol van Lewis in deze.
 

Maar dat Mercedes wegkomt met bepaalde dingen gaat natuurlijk nergens over. Waarom krijgt Bottas niks te horen over het ophouden van Max? Mercedes kon op deze manier een dubbele pitstop uitvoeren, anders niet. Waarom wordt er getolereerd dat Lewis meer dan 10 autolengtes afstand laat tov Max in de warm-up ronde? Dat is gewoon bewust het gehele veld ophouden, zodat Max langer moet wachten op P1. Dat heeft dan weinig te maken met het zijn van een Nederlander. Volgende week doet Ferrari/Sainz & Lec hetzelfde maar die worden dan wel gestraft. Het zijn van die voorspelbare dingen in de F1. Lewis had minstens een reprimande moeten krijgen maar dat doen ze niet want dan is het een +10 gridstraf voor hem. 
 

Straffen zijn sowieso wazig. Het moment gisteren wordt even zwaar aangerekend als het incident op Silverstone. Dat is mijn ogen vrij bizar. Iemand gaat met 51g de muur in tov tegen elkaar aanrijden in de 3e versnelling. 

 

Dat met Bottas heeft hij in 2019 ook al een keer gedaan om zo de dubbele stop te lunnen doen. Dat werd toen ook niet bestraft. Mag wat mij betreft wle overifens.

 

Bij Silverstone is het volgens mij zo dat de dader als hij niet uitvalt dus een tijdstraf kan krijgen en anders gridstraf voor volgende race. De impact van de crash heeft niet met de strafmaat te maken, dit omdat je ook met een klein sosm zelfs onschuldig contact een zware crash kunt veroorzaken.

Link to comment
Share on other sites

33 minuten geleden zei timpy00:

 

Dat met Bottas heeft hij in 2019 ook al een keer gedaan om zo de dubbele stop te lunnen doen. Dat werd toen ook niet bestraft. Mag wat mij betreft wle overifens.

 

Bij Silverstone is het volgens mij zo dat de dader als hij niet uitvalt dus een tijdstraf kan krijgen en anders gridstraf voor volgende race. De impact van de crash heeft niet met de strafmaat te maken, dit omdat je ook met een klein sosm zelfs onschuldig contact een zware crash kunt veroorzaken.

Het punt is alleen wel dat er aan Silverstone helemaal niks kleins en onschuldigs aan was.

 

Ik snap Red bull wat dat betreft ook niet. Ik had Perez vorige GP gewoon Hamilton de bandenstapel in laten drukken. 

Link to comment
Share on other sites

12 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Het punt is alleen wel dat er aan Silverstone helemaal niks kleins en onschuldigs aan was.

 

Ik snap Red bull wat dat betreft ook niet. Ik had Perez vorige GP gewoon Hamilton de bandenstapel in laten drukken. 

 

Ja alleen strafmaat wordt bekeken op de overtreding niet op het gevolg van de overtreding.

Bij voetbal kun je met een gele kaart overtreding iemand zwaar blesseren en met een doodschop iemand geen schade aanbrengen. Het gaat dan om te overtreding hoe zwaar gestraft wordt. Gele kaart is niks (mits het zijn zoveelste is), rode kaart is schorsing. En schorsing hangt weer vast aan soort overtreding.

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden zei Lazy:

 

Dat vroeg ik me dus ook af. Je reageert dan toch niet door erachter te gaan rijden en snelheid te minderen? Dan ga je er direct langs. Dat vond ik heel vreemd.

 

 

Denk dat het daarom ook vooral hier mee te maken had. Einde van dit stuk zat de DRS detectie. Toen Max een ronde later alsnog aan de kant ging pakte hij hem direct weer terug in de bocht én pakte hij direct DRS en liep hij uit tot 1.5.

 

Dat is het ook precies, maar Hamilton heeft dan dus glashard staan liegen. 
 

Overigens hier een filmpje over het incident. Deze gast maakt trouwens erg toffe content. 

 

https://youtu.be/wmGZWiPa2R8

Link to comment
Share on other sites

22 minuten geleden zei timpy00:

 

Ja alleen strafmaat wordt bekeken op de overtreding niet op het gevolg van de overtreding.

Bij voetbal kun je met een gele kaart overtreding iemand zwaar blesseren en met een doodschop iemand geen schade aanbrengen. Het gaat dan om te overtreding hoe zwaar gestraft wordt. Gele kaart is niks (mits het zijn zoveelste is), rode kaart is schorsing. En schorsing hangt weer vast aan soort overtreding.

Ergo, hadden ze Hamilton dus veel zwaarder moeten straffen dat ze daar gedaan hebben. Want nogmaals, aan wat Hamilton daar deed, was niks onschuldigs of kleins aan. Dat was iemand moedwillig de stapel in rijden. 

 

@Lazy dat laat zien dat ze gewoon glashard lopen te liegen. Ze hadden dondersgoed in de gaten wat er daar aan de hand was. 

Link to comment
Share on other sites

2 uur geleden zei Elsjorro1990:

Zijn we het in elk geval ergens over eens.

 

Het gaat niet om duidelijkheid overigens. Er is gewoon aantoonbaar veel Hamilton zijn kant op gevallen. Hoe je het went of keert. Ik breng het als feitelijkheden, omdat jullie daar ook altijd heel goed in zijn. "Hamilton gaat echt niet expres achterop Verstappen rijden".

 

Iemand met de ervaring en reactiesnelheid van Hamilton, in die situatie, zonder dat je weet wat er aan de hand is, was DIRECT langs Verstappen geknald. Hij had daar een technisch mankement kunnen hebben.

Hij wist DONDERSgoed dat hij daar een positie terug zou krijgen. Maar weigerde hem daar te nemen. En dan je handen in onschuld wassen en roepen dat je geeeeeeeen idee had wat daar aan de hand was.

 

En dan die roeptoeterende Mercedes medewerkertjes over de radio. HE STILL DIDNT GIVE THE POSITION BACK. Om te kotsen. 

 

Dat deed die ook niet toch?

 

Hamilton had nooit maar dan ook nooit kunnen weten dat Max daar opeens zijn plek wilde afgeven. Hij schrok ervan en maakte een domme fout. Dat is wat anders dan ''OPZETTELIJK NIET DE EERSTE PLEK WILLEN WANT DRS KOMT ERAAN'' jaja.

Link to comment
Share on other sites

Zojuist zei Elsjorro1990:

Ergo, hadden ze Hamilton dus veel zwaarder moeten straffen dat ze daar gedaan hebben. Want nogmaals, aan wat Hamilton daar deed, was niks onschuldigs of kleins aan. Dat was iemand moedwillig de stapel in rijden. 

 

@Lazy dat laat zien dat ze gewoon glashard lopen te liegen. Ze hadden dondersgoed in de gaten wat er daar aan de hand was. 

 

Iemand van de baan tikken staat gewoon een straf op, en die is x aantal plaatsen grindstraffen als Hamilton er ook vanaf was gegaan of x aantal seconden tijdstraf als hij door kan rijden. Impact van de knal heeft er niks mee te maken. Dus die straf kon ook niet anders. Of het netjes, sportief is nee dat zeker niet. Hoe Max gisteren rijd ook niet en wordt ook bestraft.

Link to comment
Share on other sites

Zojuist zei cimbomcu:

 

Dat deed die ook niet toch?

 

Hamilton had nooit maar dan ook nooit kunnen weten dat Max daar opeens zijn plek wilde afgeven. Hij schrok ervan en maakte een domme fout. Dat is wat anders dan ''OPZETTELIJK NIET DE EERSTE PLEK WILLEN WANT DRS KOMT ERAAN'' jaja.

FUCKING BULLSHIT en dat weet je. Maar als er iets is wat 8 jaar sport-board hier ons al geleert heeft is dat jij je überhaupt 1. nog nooit hebt laten tegenhouden door enige vorm van kennis waarover je praat en 2. nooit reageerd op de inhoud.
 

Hamilton die schrikt van een auto die ineens zachter rijd. Hoe lachwekkend wil je het hebben. 

Link to comment
Share on other sites

Zojuist zei timpy00:

 

Iemand van de baan tikken staat gewoon een straf op, en die is x aantal plaatsen grindstraffen als Hamilton er ook vanaf was gegaan of x aantal seconden tijdstraf als hij door kan rijden. Impact van de knal heeft er niks mee te maken. Dus die straf kon ook niet anders. Of het netjes, sportief is nee dat zeker niet. Hoe Max gisteren rijd ook niet en wordt ook bestraft.

Dat is weer niet reageren op de intentie. Hamilton heeft daar bewust Verstappen gewoon de stapel ingedrukt, krijgt 5 seconden, die eigenlijk helemaal geen straf is op het moment dat je je concurrent uitschakelt. Dus lekker Perez hetzelfde laten doen en dan kijken met wat voor idiote reden de FIA gaat komen om dan alsnog Verstappen te straffen. 

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

FUCKING BULLSHIT en dat weet je. Maar als er iets is wat 8 jaar sport-board hier ons al geleert heeft is dat jij je überhaupt 1. nog nooit hebt laten tegenhouden door enige vorm van kennis waarover je praat en 2. nooit reageerd op de inhoud.
 

Hamilton die schrikt van een auto die ineens zachter rijd. Hoe lachwekkend wil je het hebben. 

 

Je schrijft trouwens geleerd met een D en reageert met een T.  Heb iig vorm van kennis van de Nederlandse taal.

 

 Je hebt ook al 3 keer lopen roepen dat ze dan maar Hamilton kapot moeten rijden, man hoe oud ben je?

 

Hamilton schrikt inderdaad van een auto die rijdt voor de wereldtitel en die uit het niets opeens op de rem gaat, dan denk je inderdaad wat is er aan de hand. Je vertrouwt het iig niet. 

Edited by Erwin.
Dat soort verwijzingen zijn nergens voor nodig
Link to comment
Share on other sites

Lewis wordt dus wereldkampioen, tenzij hij op eigen kracht de finish niet haalt/achter Max eindigt. Zodra Max ook maar iets probeert qua botsing oid, komt er een diskwalificatie, daar kun je €100,- op inzetten.

 

En ik zie de FIA Red Bull nog wel totaal uit de standen schrappen als Perez het doet.

Link to comment
Share on other sites

6 minuten geleden zei cimbomcu:

 

Je schrijft trouwens geleerd met een D en reageert met een T.  Heb iig vorm van kennis van de Nederlandse taal.

 

Kun je nog inhoudelijk reageren of ben je door dat nationalistische FvD denkwijze emotioneel niet in staan om normaal een reactie te typen?   Je hebt ook al 3 keer lopen roepen dat ze dan maar Hamilton kapot moeten rijden, man hoe oud ben je?

 

Hamilton schrikt inderdaad van een auto die rijdt voor de wereldtitel en die uit het niets opeens op de rem gaat, dan denk je inderdaad wat is er aan de hand. Je vertrouwt het iig niet. 

:classic_laugh: Dit is zo tenenkrommend slecht. Hier zou je eigenlijk direct een board-ban voor moeten krijgen. Zo slecht is dit. 

 

Jij wil gewoon in nog een topic niet serieus genomen worden? Is dat een fetish ofzo? 

Link to comment
Share on other sites

Lieve Elsjorro, dat de FIA gisteren rare beslissingen nam en zowel Max als Hamilton hier en daar domme fouten maakten dat ben ik met je eens, en dat ziet iedereen. Het gaat om de reactie daarna.  Namelijk dat Hamilton de betere coureur was gisteren en terecht heeft gewonnen. Maar om het allemaal in één groot complot van Hamilton en Mercedes te zien.. Dat vind ik niveautje KNVB AJAX MAFFIA. 

Link to comment
Share on other sites

21 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Dat is weer niet reageren op de intentie. Hamilton heeft daar bewust Verstappen gewoon de stapel ingedrukt, krijgt 5 seconden, die eigenlijk helemaal geen straf is op het moment dat je je concurrent uitschakelt. Dus lekker Perez hetzelfde laten doen en dan kijken met wat voor idiote reden de FIA gaat komen om dan alsnog Verstappen te straffen. 

 

Voor die overtreding staat gewoon een strafmaat en die is uitgevoerd. Dat de consequenties daarvan veel groter waren dat is zeker waar.

Link to comment
Share on other sites

9 minuten geleden zei cimbomcu:

Lieve Elsjorro, dat de FIA gisteren rare beslissingen nam en zowel Max als Hamilton hier en daar domme fouten maakten dat ben ik met je eens, en dat ziet iedereen. Het gaat om de reactie daarna.  Namelijk dat Hamilton de betere coureur was gisteren en terecht heeft gewonnen. Maar om het allemaal in één groot complot van Hamilton en Mercedes te zien.. Dat vind ik niveautje KNVB AJAX MAFFIA. 

:classic_laugh: Oke cimmie.

Link to comment
Share on other sites

Al die randzaken van gisteren leiden natuurlijk maximaal de aandacht af van het feit dat Redbull de laatste races de zaken gewoon niet zo goed op orde heeft als Mercedes. Ondanks een compound harder en vleugelschade kon Lewis het tempo van Max probleemloos bijbenen. Vond de keuze voor mediums ook wel opmerkelijk. Helpt natuurlijk ook niet mee dat Perez op de cruciale momenten dit seizoen niet thuis geeft, waar Bottas dat wel doet. 

Link to comment
Share on other sites

7 minuten geleden zei Christian.:

Al die randzaken van gisteren leiden natuurlijk maximaal de aandacht af van het feit dat Redbull de laatste races de zaken gewoon niet zo goed op orde heeft als Mercedes. Ondanks een compound harder en vleugelschade kon Lewis het tempo van Max probleemloos bijbenen. Vond de keuze voor mediums ook wel opmerkelijk. Helpt natuurlijk ook niet mee dat Perez op de cruciale momenten dit seizoen niet thuis geeft, waar Bottas dat wel doet. 

Naja wat kan Redbull daar aan doen? Mercedes heeft met die nieuwe motor een soort alles of niks poging gedaan die zijn vruchten afwerpt, op dit moment. Vol vermogen openschroeven en dan hopen dat het goed gaat. Ploft dat ding de laatste GP, dan hebben we het allemaal over hoe dom Mercedes is geweest. 

 

Mercedes zat wat dat betreft in een verslagen positie en heeft daarbij ietwat mazzel gehad dat Hamilton die gridstraf met zijn vleugel kreeg voor die sprintrace. Was dat voor de echte race geweest, dan had het er nu anders uit gezien. Red Bull heeft dat extra vermogen niet liggen. Of in elk geval niet om die plaatsen goed te maken. 

Link to comment
Share on other sites

4 minuten geleden zei Kyrill:

@timpy00 1 vraagje nog. Toen Max zei "los of power" hoe kort erna of ervoor zat Lewis toen op Max zijn achter gevel /bumper? Ipv Max in te halen? 

 

Of ik herinner het mij verkeerd, maar dat zei hij toch vrij vroeg in de race? Echt heel veel rondes (en wellicht zelfs voor een herstart) voor dat Lewis achterop reed.

Maar zoals gezegd wellicht herinner ik me dat verkeerd.

Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden zei timpy00:

 

Of ik herinner het mij verkeerd, maar dat zei hij toch vrij vroeg in de race? Echt heel veel rondes (en wellicht zelfs voor een herstart) voor dat Lewis achterop reed.

Maar zoals gezegd wellicht herinner ik me dat verkeerd.

Klopt. Dit was vrij vroeg in de race na de laatste herstart

 

Link to comment
Share on other sites

3 minuten geleden zei timpy00:

 

Of ik herinner het mij verkeerd, maar dat zei hij toch vrij vroeg in de race? Echt heel veel rondes (en wellicht zelfs voor een herstart) voor dat Lewis achterop reed.

Maar zoals gezegd wellicht herinner ik me dat verkeerd.

Bedankt. Duidelijk! Nu ik er over nadenk waren die twee dingen niet rond dezelfde tijd van de race. En herinner me ook weer toen moment gebeurde live van Lewis tegen Max opreed had niemand van mijn familie, ouders, oom en broertje op dat moment door dat Max zijn plek aan het afstaan was aan Lewis. Viel ons pas rondes later op. En hun allemaal op mij kijken al jaren alle races. Ik keek vroeger vooral veel tijdens Schumi en Damon Hill. 

Link to comment
Share on other sites

34 minuten geleden zei Christian.:

Al die randzaken van gisteren leiden natuurlijk maximaal de aandacht af van het feit dat Redbull de laatste races de zaken gewoon niet zo goed op orde heeft als Mercedes. Ondanks een compound harder en vleugelschade kon Lewis het tempo van Max probleemloos bijbenen. Vond de keuze voor mediums ook wel opmerkelijk. Helpt natuurlijk ook niet mee dat Perez op de cruciale momenten dit seizoen niet thuis geeft, waar Bottas dat wel doet. 

 

Heeft niets te maken met zaken wel of niet op orde krijgen. Zoals Sjorro al terecht aangeeft: Mercedes rijdt al 3 wedstrijden met vol vermogen nu - of in elk geval meer vermogen dan Red Bull. De Mercedes motor is altijd al vele malen sterker geweest dan de Red Bull dus dat is niets nieuws. En waarbij Mercedes begin dit seizoen zat te klooien met de balans hebben ze die nu wel beter onder de knie. Dan is het niet Red Bull dat de zaken niet goed voor elkaar heeft, maar Mercedes die de zaakjes nu gewoon wél op orde heeft. Als Mercedes deze auto aan het begin van het jaar had gehad was Lewis al lang en breed kampioen geweest.

Link to comment
Share on other sites

4 minuten geleden zei joostmakaay:

Met Peréz als teamgenoot gaat Max nooit het WDC winnen (of Peréz moet al z'n krachten/geluk) hebben gespaard voor volgende week), zal vast niet altijd aan hem liggen, maar het is echt zo vaak het geval dat hij door (al dan niet zijn eigen te doen) geen partij kan bieden aan Mercedes.

 

Kans is sowieso vrij aanwezig dat Max en Lewis weer makkelijk wegrijden van het hele veld.

Bottas is de enige die een schakel zou kunnen zijn als hij een goede dag heeft.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...