Jump to content

Formule 1 / Indycar etc.


Richarð.
 Share

Recommended Posts

Wat een heerlijke race was dit zeg! Werkelijk alles zat erin. Fantastisch om te kijken!

Het was goed te zien dat zowel Mercedes als Red Bull met de ellebogen naar buiten het gevecht aanging. Wat ook niet verwonderlijk is als je kijkt wat er op het spel staat. Max had een inhaalmaneauvre die eigenlijk niet kon, terwijl Lewis wel heel veel gas terugnam in de opwarmronde voor de herstart. Mensen die het verhaal van gisteren alleen maar van één kant bekijken hebben ofwel een enorme oranjebril op, of zijn gewoon Cimbomcu.

 

Waar ik wel behoefte aan heb, is wat meer duidelijkheid vanuit de FIA over wel en niet gegeven straffen. En dan bedoel ik niet die lappen tekst na afloop in die statements maar gewoon in Jip- en Janneketaal een interview, gegeven door de scheidsrechters. Misschien dat dat al wel gebeurt hoor maar dat ik er gewoon geen weet van heb. Verder zou ik het ook waarderen als er gewoon tijdens de race al besloten wordt om wel of geen straffen uit te delen. Het na afloop bekijken van incidenten voelt een beetje als mosterd na de maaltijd en is niet goed voor de entertainmentwaarde van de sport.

Link to comment
Share on other sites

Wat zou er gebeuren als Max en Lewis zij-aan-zij de eerste bocht doorgaan en Max vergeet in te sturen? (gewoon, blackout hebben we allemaal weleens). Ze staan beide met een gebroken ophanging stil en einde race. Max is dan wereldkampioen. Ik ben niet persé de absolute Max fanboy maar de beslissingen van de FIA zouden dan duiden op een 5 seconde penalty (denk ik, voor Max). Dat is inderdaad het jammere aan de FIA. Ze zijn niet consequent. Je weet niet echt waar je aan toe bent. Voorderest is Lewis echt de laatste weken een klasse apart. Eigenlijk verdienen ze gewoon allebei de titel.

Link to comment
Share on other sites

Nou Max dus nog eens 10 seconden straf. Voor die actie, terwijl hij opdracht kreeg van het team Lewis voorbij te laten. Kortom, vijf seconden straf voor iets waarbij hij Lewis 2x er langs liet (een die resulteerde in de aanrijding) en 10 seconden straf door op een breed recht stuk je gas los te laten zodat je tegenstander er langs kan. Dat Lewis het niet wist is niet de schuld van Max.

Link to comment
Share on other sites

46 minuten geleden zei Grote Ree:

Wat een heerlijke race was dit zeg! Werkelijk alles zat erin. Fantastisch om te kijken!

Het was goed te zien dat zowel Mercedes als Red Bull met de ellebogen naar buiten het gevecht aanging. Wat ook niet verwonderlijk is als je kijkt wat er op het spel staat. Max had een inhaalmaneauvre die eigenlijk niet kon, terwijl Lewis wel heel veel gas terugnam in de opwarmronde voor de herstart. Mensen die het verhaal van gisteren alleen maar van één kant bekijken hebben ofwel een enorme oranjebril op, of zijn gewoon Cimbomcu.

 

Waar ik wel behoefte aan heb, is wat meer duidelijkheid vanuit de FIA over wel en niet gegeven straffen. En dan bedoel ik niet die lappen tekst na afloop in die statements maar gewoon in Jip- en Janneketaal een interview, gegeven door de scheidsrechters. Misschien dat dat al wel gebeurt hoor maar dat ik er gewoon geen weet van heb. Verder zou ik het ook waarderen als er gewoon tijdens de race al besloten wordt om wel of geen straffen uit te delen. Het na afloop bekijken van incidenten voelt een beetje als mosterd na de maaltijd en is niet goed voor de entertainmentwaarde van de sport.

Dat is wel heel erg makkelijk he. Ik ben niet perse een Hamilton of Max fan. Ik ben vanuit vroeger meer een Ferrari/Schumacher fan (arme ik). Maar ook ik vind dat er wel een heleboel in het voordeel van Hamilton valt dit seizoen. Op het moment dat Hamilton zijn auto laat staan, is het zijn bocht. Op het moment dat Max hetzelfde doet, is het je moet ruimte laten voor de tegenstander. Het word allemaal wel heel erg eentonig.

 

Als je zonder beide brillen kijkt naar de race gisteren en wat er het hele weekend al gebeurd, is het ongelooflijk dat Hamilton hier zonder straf weg loopt. Dat zegt meer dan genoeg. Sterker nog: dat Verstappen 10 seconden krijgt voor die collission is in het licht van de woorden van Micheal Masi echt compleet ridicuul. Het antwoord van Masi op het ongeloof van Mercedes wanneer ze vertelden dat ze de info pas kregen op het moment dat Verstappen gas los laat: " I can only push so many buttons at once". Maw: De fout ligt bij Masi. En dan Verstappen 10 seconden straf geven. 

 

Ik ga alvast callen wat er gebeurd als Verstappen Hamilton en zichzelf eraf kegelt: Omdat een tijdstraf geen "straf" is op dat moment, gaan ze minpunten geven. Of geven ze hem zoveel punten op zijn licentie dat die boven de maximum komt. Omdat dat dan ook geen echte straf is, geven ze hem minpunten. 


Vooropgesteld dat Hamilton nu gewoon sneller is he met die nieuwe motor. Dus in een normale situatie gaat Verstappen die titel niet pakken. Maar ze lopen hier nu lekker de moraalridder uit te hangen, terwijl Hamilton en Bottas er eigenhandig voor gezorgd hebben dat Verstappen nog niet met die titel staat. Lijken een heleboel mensen te vergeten.

 

In dat licht: Sergio, kom er maar 1 volgende race. 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik ga niet eens meer reageren op iemand die je het hele seizoen hier niet ziet en alleen maar komt om te stoken. Treurig mannetje. Nog een sport waarin je niet serieus genomen wordt. 
 

Overigens hoop ik dat Max wint maar ben geen fanboy. Als Lewis het WK wint, op een fair manier, dan vind ik dat prima. Dit seizoen is qua spanning episch en alleen maar goed voor de sport.

Link to comment
Share on other sites

2 uur geleden zei Hwb:

 

Niemand beweert dat hij opzettelijk op Verstappen knalde. Vraagje Cim: als jij in de auto rijdt en er gebeurt iets geks, wat doen je dan? Ga je dan vlak achter je voorligger rijden? Want Max ging niet keihard op de rem he. Niet meteen iig. Hij ging van het gas en schakelde helemaal terug. Dat deed Hamilton ook. Die had ook erlangs kunnen gaan. Of meer afstand kunnen houden of erachter blijven, maar dan een beetje schuin ipv recht erachter.

 

Hamilton verkloot het daar gewoon. Ik begrijp ergens de 10 seconden straf voor Verstappen, omdat hij op het laatste moment blijkbaar nog vrij hard remt. Maar Hamilton hoort in die situatie helemaal niet zo kort achter Verstappen te rijden, dat is toch echt zijn fout. De FIA heeft het erover dat beide rijders daar de eerste plek niet wilden. Maar dat klopt natuurlijk niet helemaal. Verstappen wilde hem best, maar moest hem weggeven. Hamilton moet daar imo ook gewoon een straf hebben.

Anders zou ik het ook wel weten in zo'n situatie als nr 2. Hele verdere race vlak achter de nummer 1 blijven, nooit inhalen. Dan krijgt de nummer 1 aan het eind 5 seconden straf en win je de race. Appeltje eitje.

 

 

 

Als jij je tegenstander volledig wantrouwt omdat hij wel eens vaker gekke dingen heeft uitgehaald snap ik dat je niet gelijk denkt  ''oh wat sportief van die jongen, ik ga hem even inhalen''. Ik vind dit heel gek wat iedereen zegt, hoe kon Hamilton nou weten dat Max zijn plek wilde teruggeven? Dat kon hij nooit maar dan ook nooit weten, hij moest alleen raden omdat hij op de rem ging.

 

En mensen die lekker willen zuurpruimen, ik geef een beetje tegengas in een land waar Max als god wordt behandeld, commentatoren en verslaggevers lopen te gillen bij elke mooie actie van Max en elke minder mooie actie van Hamilton. Die Coronel ook gisteren :R

Link to comment
Share on other sites

38 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Overigens is het weer geheel in lijn met het FIA beleid om Verstappen hier aan te wijzen als schuldige. Hadden ze dit bij Hamilton gedaan, dan was het zijn 3e reprimande geweest en een grid straf van 10 plekken. Dat kan natuurlijk niet. 

 

Je uitleg klinkt wel enigszins als deze uitleg past het beste in mijn straatje. Van mij had er niet eens per se een straf hoeven komen, uiteindelijk had Max er helemaal geen last van en Lewis wonderbaarlijk gezien ook niet.

Link to comment
Share on other sites

Die 10 seconden straf erbij zijn wat mij betreft terecht. Ergens ook netjes van de FIA: wel duidelijk maken dat Verstappen een foute maakte, maar het niet met een gridstraf of zwaardere tijdstraf (dus puntverlies) bestraffen. Christijan Albers legde het gisteren netjes uit bij de NOS: een race vol kleinere incidentjes en je kunt de neiging hebben om alles onder een vergrootglas gaan leggen en geforceerd te gaan zoeken naar straffen. Verstappen maakte grote, opvallende fouten, wat ergens logisch is, aangezien hij over het randje moet gaan om de combi Hamilton-Mercedes op dit moment bij te kunnen houden.

 

Ik vond Verstappen gisteren vrij geagiteerd overkomen tijdens de race zelf, al staat die dan achteraf de nuchterheid te spelen in interviews. 

Link to comment
Share on other sites

Zojuist zei timpy00:

 

Je uitleg klinkt wel enigszins als deze uitleg past het beste in mijn straatje. Van mij had er niet eens per se een straf hoeven komen, uiteindelijk had Max er helemaal geen last van en Lewis wonderbaarlijk gezien ook niet.

Ja dat kan natuurlijk niet. Dat Lewis hier met alle geluk van de wereld Max geen lekke band rijd, kan niet bepalend zijn voor het feit of je wel of geen straf krijgt. Je kunt niet de ene keer de regels aan de kant gooien en de andere keer zeggen: Ja, maar dat zijn de regels. 

 

Je doet jezelf er wel erg makkelijk af vind ik. 

 

Maar zoals gezegd: Dat hamilton dit hele weekend zonder straf is doorgekomen en Max niet, zegt alles over welke kant de FIA op redeneert. 

Link to comment
Share on other sites

23 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ja dat kan natuurlijk niet. Dat Lewis hier met alle geluk van de wereld Max geen lekke band rijd, kan niet bepalend zijn voor het feit of je wel of geen straf krijgt. Je kunt niet de ene keer de regels aan de kant gooien en de andere keer zeggen: Ja, maar dat zijn de regels. 

 

Je doet jezelf er wel erg makkelijk af vind ik. 

 

Maar zoals gezegd: Dat hamilton dit hele weekend zonder straf is doorgekomen en Max niet, zegt alles over welke kant de FIA op redeneert. 

 

In dit geval vind jij gewoon iets een straf voor Lewis wat in feite een straf voor Max is. Want achterop rijden is natuurlijk in dit geval iets anders als in een normale race situatie achterop iemand rijden.

Zoals ik al eerder tegen je zei enige moment dat ze Lewis wellicht een straf hadden kunnen geven was na die inhaalactie dat hij de bocht aan de buitenkant neemt en Max daardoor de bocht ruimer moet nemen.

Link to comment
Share on other sites

40 minuten geleden zei cimbomcu:

 

Als jij je tegenstander volledig wantrouwt omdat hij wel eens vaker gekke dingen heeft uitgehaald snap ik dat je niet gelijk denkt  ''oh wat sportief van die jongen, ik ga hem even inhalen''. Ik vind dit heel gek wat iedereen zegt, hoe kon Hamilton nou weten dat Max zijn plek wilde teruggeven? Dat kon hij nooit maar dan ook nooit weten, hij moest alleen raden omdat hij op de rem ging.

 

En mensen die lekker willen zuurpruimen, ik geef een beetje tegengas in een land waar Max als god wordt behandeld, commentatoren en verslaggevers lopen te gillen bij elke mooie actie van Max en elke minder mooie actie van Hamilton. Die Coronel ook gisteren :R


Max deed dat niet netjes. De telemetrie spreekt niet in zijn voordeel. Echter, haal het hele wel/niet weten van teruggeven positie eens weg en plaats er bijvoorbeeld een technisch mankement voor Max in de plaats? Max riep al eens “los of power”. Dan ga je er toch gewoon omheen? Het zijn geen botsauto’s 
 

https://streamja.com/wkvbo

 

In die eerste bocht ook. Ja Max gaat daar wijd, maar remt hij dan heeft hij Bottas achterin zitten. Die heeft deze race twee keer een torpedo actie willen uitvoeren. Het is haast zijn handelsmerk, verremmen in de eerste bocht. 

 

Nee, de FIA was al belachelijk bezig en dat is nu gewoon dik onderstreept. Onderhandelen op de radio over een straf, doe normaal.
 

Aan alles kun je merken dat ze naar een climax willen werken. Hamilton had hier op zijn minst een reprimande moeten krijgen, maar dan heeft hij er drie = 10plaatsen gridstraf en dat is natuurlijk niet goed voor de apotheose.  

Link to comment
Share on other sites

24 minuten geleden zei timpy00:

 

In dit geval vind jij gewoon iets een straf voor Lewis wat in feite een straf voor Max is. Want achterop rijden is natuurlijk in dit geval iets anders als in een normale race situatie achterop iemand rijden.

Zoals ik al eerder tegen je zei enige moment dat ze Lewis wellicht een straf hadden kunnen geven was na die inhaalactie dat hij de bocht aan de buitenkant neemt en Max daardoor de bocht ruimer moet nemen.

Je bent vergeten wat ik in feite een straf voor Max vind.

 

Tuurlijk is dat niet iets anders. Hamilton doet nu net voorkomen alsof het hem compleet voorbijging wat er gebeurde, maar hij wist dondersgoed wat daar gebeurde. Stel Max heeft daar een technisch mankement, dan zijn dit mannen die binnen 0.2 seconden besluiten dat ze er BAM langs knallen. Dan ga jij mij vertellen dat hij, niet wetende dat hij voorgelaten wordt, hij rustig achter Verstappen blijft rijden en zelfs ook terugschakelt? Hij wist aan alles dat hij hier voorgelaten werd, maar weigerde dat te doen omdat hij dat op dit punt niet wou. Niks meer, niks minder.

 

En zoals hierboven al gesteld word: Lulu krijgt natuurlijk niks, omdat dat een gridstraf van 10 plekken zou betekenen. 

Link to comment
Share on other sites

4 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Je bent vergeten wat ik in feite een straf voor Max vind.

 

Tuurlijk is dat niet iets anders. Hamilton doet nu net voorkomen alsof het hem compleet voorbijging wat er gebeurde, maar hij wist dondersgoed wat daar gebeurde. Stel Max heeft daar een technisch mankement, dan zijn dit mannen die binnen 0.2 seconden besluiten dat ze er BAM langs knallen. Dan ga jij mij vertellen dat hij, niet wetende dat hij voorgelaten wordt, hij rustig achter Verstappen blijft rijden en zelfs ook terugschakelt? Hij wist aan alles dat hij hier voorgelaten werd, maar weigerde dat te doen omdat hij dat op dit punt niet wou. Niks meer, niks minder.

 

En zoals hierboven al gesteld word: Lulu krijgt natuurlijk niks, omdat dat een gridstraf van 10 plekken zou betekenen. 

 

Maar als je dat laatste oprecht vind heeft discussiëren echt totaal geen zin. Als je echt overtuigd bent dat de FIA zijn best doet om Hamilton of Mercedes te bevoordelen dan ga je (zoals je nu al doet) alleen maar dingen naar je straatje praten en zien.

Link to comment
Share on other sites

17 minuten geleden zei The Saint:


Max deed dat niet netjes. De telemetrie spreekt niet in zijn voordeel. Echter, haal het hele wel/niet weten van teruggeven positie eens weg en plaats er bijvoorbeeld een technisch mankement voor Max in de plaats? Max riep al eens “los of power”. Dan ga je er toch gewoon omheen? Het zijn geen botsauto’s 
 

https://streamja.com/wkvbo

 

In die eerste bocht ook. Ja Max gaat daar wijd, maar remt hij dan heeft hij Bottas achterin zitten. Die heeft deze race twee keer een torpedo actie willen uitvoeren. Het is haast zijn handelsmerk, verremmen in de eerste bocht. 

 

Nee, de FIA was al belachelijk bezig en dat is nu gewoon dik onderstreept. Onderhandelen op de radio over een straf, doe normaal.
 

Aan alles kun je merken dat ze naar een climax willen werken. Hamilton had hier op zijn minst een reprimande moeten krijgen, maar dan heeft hij er drie = 10plaatsen gridstraf en dat is natuurlijk niet goed voor de apotheose.  

 

Dus je had liever gezien dat Max niet dat aanbod kreeg en meteen 5 seconden penalty kreeg? Iets waar ze ook voor hadden kunnen kiezen.

Link to comment
Share on other sites

6 minuten geleden zei timpy00:

 

Maar als je dat laatste oprecht vind heeft discussiëren echt totaal geen zin. Als je echt overtuigd bent dat de FIA zijn best doet om Hamilton of Mercedes te bevoordelen dan ga je (zoals je nu al doet) alleen maar dingen naar je straatje praten en zien.

Discussiëren heeft ook geen zin. Jij bent overduidelijk ofwel voor Hamilton, ofwel tegen alles wat met Max te maken heeft. De FIA heeft dit seizoen al meermaals laten zien vooral in het straatje van Hamilton te beslissen. Daar is geen speld tussen te krijgen. 

Link to comment
Share on other sites

6 minuten geleden zei timpy00:

 

Dus je had liever gezien dat Max niet dat aanbod kreeg en meteen 5 seconden penalty kreeg? Iets waar ze ook voor hadden kunnen kiezen.


Als die straf bij het vergrijp past dan moeten ze die geven. Niet de keuze aan de teams laten. Dan ben je als wedstrijdleiding gewoon niet serieus te nemen. 

Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden zei Elsjorro1990:

Discussiëren heeft ook geen zin. Jij bent overduidelijk ofwel voor Hamilton, ofwel tegen alles wat met Max te maken heeft. De FIA heeft dit seizoen al meermaals laten zien vooral in het straatje van Hamilton te beslissen. Daar is geen speld tussen te krijgen. 

 

Ik ben voor de twee rode bolides. Ik vind zeker dat de FIA over een heel seizoen meer duidelijkheid kan creëren in het maken van beslissingen dan wel dit vertalen/uitleggen richting de fans/kijkers. Zodat er minder onduidelijkheid is voor mensen die niet het regelboek uit hun hoofd kennen (zoals ik zelf bijvoorbeeld).

Maar je brengt alles nu alsof het feitelijkheden zijn die je brengt, maar zolang daar dus discussie over is wat er nu klaarblijkelijk is vind ik dat best een vreemde manier van je punt brengen. 

Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden zei The Saint:


Als die straf bij het vergrijp past dan moeten ze die geven. Niet de keuze aan de teams laten. Dan ben je als wedstrijdleiding gewoon niet serieus te nemen. 

 

Ik kan dit fout hebben dus pin me er niet op vast. Maar normaliter als je leaving the track and gaining an advantage hebt krijg je altijd de kans om de positie terug te geven, zoals later in de race dus weer gebeurde. Alleen omdat er nu dus meteen een rode vlag kwam was die optie er voor Max niet. Op deze manier kreeg hij alsnog die optie om de positie terug te geven, er werd namelijk ook bij verteld dat het anders naar de stewards zou gaan iets wat normaliter ook zou gebeuren als hij de plek niet had teruggegeven.

Want alle coureurs wisten na de F2 race al dat ze 5 sec straf zouden krijgen als ze in die bocht op deze manier voordeel zouden hebben.

Link to comment
Share on other sites

3 uur geleden zei Lazy:

Nou Max dus nog eens 10 seconden straf. Voor die actie, terwijl hij opdracht kreeg van het team Lewis voorbij te laten. Kortom, vijf seconden straf voor iets waarbij hij Lewis 2x er langs liet (een die resulteerde in de aanrijding) en 10 seconden straf door op een breed recht stuk je gas los te laten zodat je tegenstander er langs kan. Dat Lewis het niet wist is niet de schuld van Max.

10 secondes straf + 5 secondes straf + 2 pogingen om iemand voorbij te laten gaan + 1e plek opgeven, hoeveel secondes heeft Verstappen nou uiteindelijk moeten inleveren?

Link to comment
Share on other sites

17 minuten geleden zei Chiemel:

10 secondes straf + 5 secondes straf + 2 pogingen om iemand voorbij te laten gaan + 1e plek opgeven, hoeveel secondes heeft Verstappen nou uiteindelijk moeten inleveren?

 

0 tijdens de race, 15 na de race wat geen invloed had op het resultaat.

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden zei timpy00:

 

Ik ben voor de twee rode bolides. Ik vind zeker dat de FIA over een heel seizoen meer duidelijkheid kan creëren in het maken van beslissingen dan wel dit vertalen/uitleggen richting de fans/kijkers. Zodat er minder onduidelijkheid is voor mensen die niet het regelboek uit hun hoofd kennen (zoals ik zelf bijvoorbeeld).

Maar je brengt alles nu alsof het feitelijkheden zijn die je brengt, maar zolang daar dus discussie over is wat er nu klaarblijkelijk is vind ik dat best een vreemde manier van je punt brengen. 

Zijn we het in elk geval ergens over eens.

 

Het gaat niet om duidelijkheid overigens. Er is gewoon aantoonbaar veel Hamilton zijn kant op gevallen. Hoe je het went of keert. Ik breng het als feitelijkheden, omdat jullie daar ook altijd heel goed in zijn. "Hamilton gaat echt niet expres achterop Verstappen rijden".

 

Iemand met de ervaring en reactiesnelheid van Hamilton, in die situatie, zonder dat je weet wat er aan de hand is, was DIRECT langs Verstappen geknald. Hij had daar een technisch mankement kunnen hebben.

Hij wist DONDERSgoed dat hij daar een positie terug zou krijgen. Maar weigerde hem daar te nemen. En dan je handen in onschuld wassen en roepen dat je geeeeeeeen idee had wat daar aan de hand was.

 

En dan die roeptoeterende Mercedes medewerkertjes over de radio. HE STILL DIDNT GIVE THE POSITION BACK. Om te kotsen. 

Link to comment
Share on other sites

4 uur geleden zei Elsjorro1990:

Dat is wel heel erg makkelijk he. Ik ben niet perse een Hamilton of Max fan. Ik ben vanuit vroeger meer een Ferrari/Schumacher fan (arme ik). Maar ook ik vind dat er wel een heleboel in het voordeel van Hamilton valt dit seizoen. Op het moment dat Hamilton zijn auto laat staan, is het zijn bocht. Op het moment dat Max hetzelfde doet, is het je moet ruimte laten voor de tegenstander. Het word allemaal wel heel erg eentonig.

 

Als je zonder beide brillen kijkt naar de race gisteren en wat er het hele weekend al gebeurd, is het ongelooflijk dat Hamilton hier zonder straf weg loopt. Dat zegt meer dan genoeg. Sterker nog: dat Verstappen 10 seconden krijgt voor die collission is in het licht van de woorden van Micheal Masi echt compleet ridicuul. Het antwoord van Masi op het ongeloof van Mercedes wanneer ze vertelden dat ze de info pas kregen op het moment dat Verstappen gas los laat: " I can only push so many buttons at once". Maw: De fout ligt bij Masi. En dan Verstappen 10 seconden straf geven. 

 

Ik ga alvast callen wat er gebeurd als Verstappen Hamilton en zichzelf eraf kegelt: Omdat een tijdstraf geen "straf" is op dat moment, gaan ze minpunten geven. Of geven ze hem zoveel punten op zijn licentie dat die boven de maximum komt. Omdat dat dan ook geen echte straf is, geven ze hem minpunten. 


Vooropgesteld dat Hamilton nu gewoon sneller is he met die nieuwe motor. Dus in een normale situatie gaat Verstappen die titel niet pakken. Maar ze lopen hier nu lekker de moraalridder uit te hangen, terwijl Hamilton en Bottas er eigenhandig voor gezorgd hebben dat Verstappen nog niet met die titel staat. Lijken een heleboel mensen te vergeten.

 

In dat licht: Sergio, kom er maar 1 volgende race. 

 

 

Ik ben het met je eens dat het qua straffen allemaal wel behoorlijk één kant op valt. Maar de indruk die verschillende mensen schetsten gisteren is dat Max gisteren helemaal niks verkeerd deed en Hamilton alles. En de nuance daarin miste ik.

Edited by Grote Ree
Link to comment
Share on other sites

3 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Hij had daar een technisch mankement kunnen hebben.

 

Dat vroeg ik me dus ook af. Je reageert dan toch niet door erachter te gaan rijden en snelheid te minderen? Dan ga je er direct langs. Dat vond ik heel vreemd.

 

5 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Maar weigerde hem daar te nemen.

 

Denk dat het daarom ook vooral hier mee te maken had. Einde van dit stuk zat de DRS detectie. Toen Max een ronde later alsnog aan de kant ging pakte hij hem direct weer terug in de bocht én pakte hij direct DRS en liep hij uit tot 1.5.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...