Marius Geplaatst 1 februari Share Geplaatst 1 februari De ploeg heeft zich toch nog kunnen opladen voor het duel met Porto. Mooi om het tornooi met een positieve noot te kunnen afsluiten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 1 februari Share Geplaatst 1 februari jammer dat je zo'n speler moet laten gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 februari Share Geplaatst 1 februari Zeer sterk toernooi gespeeld hoor. Zeer knap Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari Altijd jammer als een speler eerder verkocht is dan je save begint in verband met het geld. Benieuwd of hij bij Chelsea ook potten kan breken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 2 februari Auteur Share Geplaatst 2 februari (bewerkt) 34. VOORUITBLIK TRANSFERS EN TWEEDE SEIZOENSHELFT 2025 Het nadeel van een seizoen over een volledig kalenderjaar is het feit dat de Europese transferzomer te midden van ons seizoen in Ecuador valt. Zo kan het ineens voorkomen dat er spelers vertrekken terwijl de markt in Ecuador gesloten is. Ten tijde van het WK voor clubteams werd er aan verscheidene spelers getrokken en dat resulteerde in het vertrek van centrale verdediger Mateo Carabajal. De 28-jarige verdediger speelde al 41 wedstrijden voor ons in 2025 en werd als belangrijke kracht gezien. Al-Riyadh kwam echter met €3.300.000,- op de proppen en gezien zijn contract in 2026 af zou lopen, besloot ik hem te laten gaan. Verder vertrokken er nog enkele talenten op huurbasis. Sommige spelers wilde ik midden in het seizoen niet afstaan, waardoor zij ontevreden raakten en nu aangeven hun aflopende contract niet meer te willen verlengen. Hierdoor worden we gedwongen in aanloop naar het derde seizoen afscheid te gaan nemen van enkele jongens. Ik ben inmiddels aanbeland in januari 2026 en ben druk bezig om deze spelers verkocht te krijgen, zodat we in ieder geval nog wat centjes over houden aan hun vertrek. Verschillende clubs trekken aan onze spelers om ze te overtuigen van een transfer De 32-jarige Danny Cabezas, linksbuiten van beroep, speelde afgelopen seizoen zestien wedstrijden voor ons. Hij zal ons ongeveer €100.000,- gaan opleveren. De 33-jarige Beder Caicedo, linksback, speelde afgelopen seizoen 22 wedstrijden voor IDV en gaat ons vermoedelijk zo’n €150.000,- opleveren. De grootste aderlating is de aankondiging van Yaimar Medina. Het 21-jarige veelbelovende talent wilde afgelopen zomer naar Nice trekken maar kreeg geen toestemming. Nu ligt er een bod van €1.000.000,- van Estoril Praia op tafel, die we middels een bidding war proberen op te krikken, al had ik hem er het liefst bijgehouden natuurlijk! Verder staat nog altijd Jordy Alcívar in de belangstelling van verscheidene MLS clubs en wordt er getrokken aan onze eerste keeper Moises Ramírez. Zij gaan mogelijk tezamen zo’n €10.000.000,- opleveren. Er wordt ook getrokken aan rechtsbuiten Patrik Mercado, al wil ik die liever nog niet kwijt. Onze tweede doelman, Kléber Pinagorte, tekende een contract bij SC Paderborn en is dus gratis vertrokken. Cristian Pellerano, centrale middenvelder, is met pensioen gegaan. In aanloop naar het nieuwe seizoen zal ik dan ook een update doen over de transfers en de nieuwe selectie samenstelling. Het is wel duidelijk dat ons eerste elftal er wat anders uit zal komen te zien. Dat betekent dat er ruimte is voor talenten om door te stromen en misschien mengen we ons ook wel op de transfermarkt, aangezien er een flink transferpotje is ontstaan. COPA ECUADOR De nationale beker viel dit seizoen opnieuw ten prooi aan ons. Vorig jaar wisten we de beker ook al op onze naam te schrijven maar dit jaar ging het wel heel gemakkelijk. Na het WK speelden we de eerste wedstrijd tegen Grecia, die we met maar liefst 9-0 versloegen. Een ronde later namen we het op tegen Olmedo, die door onze talenten met 4-2 opzij werden gezet. In de kwartfinale mochten we het opnemen tegen ons B-Team, die er met 3-0 af gingen. In de groepsfase kwamen we U. Católica, Liga de Quito en Gualeco tegen, die we allemaal tweemaal versloegen. In de finale werd onze grootste rivaal, Liga de Quito, met maar liefst 6-0 van de mat geveegd. LIGAPRO BETCRIS SECOND PHASE In de tweede fase waren we minder dominant dan we gewend zijn. Het drukke programma en de uitgedunde selectie zorgden voor enkele hickups. Zo speelden we een keer gelijk tegen U. Católica en Aucas en verloren we van Emelec en Liga de Quito. Zo blijkt maar weer dat we de focus geen moment mogen verliezen want Emelec kwam uiteindelijk heel dichtbij. Omdat we de eerste fase ook al gewonnen hadden, hoefde er opnieuw geen kampioenswedstrijd gespeeld te worden. Voor het tweede jaar op rij zijn we landskampioen van Ecuador! Wedstrijden Spoiler COPA LIBERTADORES Na de groepsfase mochten we het in de eerste knock-outronde opnemen tegen het Uruguayaanse Peñarol. Dit bleek een gemakkelijke prooi voor ons te zijn, al had ik er wat meer van verwacht. Uit wisten we verrassend met 4-1 te winnen, thuis werd het klusje met een zakelijke 2-0 overwinning afgemaakt. Vanaf de kwartfinale kwamen we enkel nog Braziliaanse clubs tegen. Als eerste troffen we Corinthians. De eerste wedstrijd werd in Brazilië gespeeld en eindigde met de welbekende brilstand. Thuis wisten we overtuigend met 2-0 te winnen door doelpunten van Claudio Echeverri. Net als vorig seizoen kwamen we Atlético Mineiro tegen in de halve finale. Dit keer mochten we thuis beginnen en die wedstrijd eindigde in een 2-2 gelijkspel, waardoor ik me toch wat zorgen ging maken. Gelukkig wisten we in Brazilië met 1-0 te winnen door een doelpunt van Yaimar Medina. In de finale namen we het dit jaar op tegen Flamengo. Het was zo’n typische finale die alle kanten op kon. In de 19de minuut wisten we via Patrik Mercado de score te openen. Hoewel het lang niet onze beste wedstrijd was, wist megatalent Gabriel Ruiz de score te verdubbelen in de 52ste minuut. Toen in de 81ste minuut een speler van Flamengo van het veld gestuurd werd, was ik pas gerust op de overwinning. Al wist Gabriel Barbosa in de 84ste minuut nog wel de eer te redden voor de Brazilianen. Zo schrijven we voor het tweede jaar op rij het belangrijkste Zuid-Amerikaanse toernooi op onze naam! In de volgende update bekijken we weer even wat statistieken van het afgelopen seizoen! Reacties Spoiler Op 1-2-2024 om 11:30 zei Kyrill: Sorry maar is me niet duidelijk voor hoeveel Kendry nu verkocht is aan Chelsea? Of heb ik iets gemist? Ik had al geantwoord maar nog bedankt voor de reactie! Op 1-2-2024 om 11:39 zei Tim Windt: Wat updates gemist, maar wat blijven deze van hoog niveau, zowel inhoudelijk als resultaatgericht. Kortom fantastisch! Bedankt! Fijn dat je dat laat weten Op 1-2-2024 om 13:07 zei Daz: Ben benieuwd hoe Kendry het bij Chelsea gaat doen. De stats bij jouw club zagen er iig goed uit. Hij is in de O21 geplaatst en wil alweer vertrekken om in het Ecuadoraanse elftal te kunnen blijven. Voor ons is hij inmiddels veel te duur. Chelsea vraagt voor een verhuur zo'n 3 miljoen per maand. Op 1-2-2024 om 13:37 zei Marius: De ploeg heeft zich toch nog kunnen opladen voor het duel met Porto. Mooi om het tornooi met een positieve noot te kunnen afsluiten! Zeker! We hadden die derde plek ook wel verdiend. Op 1-2-2024 om 15:10 zei delichris: jammer dat je zo'n speler moet laten gaan. Inderdaad en er gaan er dus nog meer vertrekken, helaas! Op 1-2-2024 om 19:17 zei Djurovski: Zeer sterk toernooi gespeeld hoor. Zeer knap Bedankt! Op 2-2-2024 om 09:02 zei ElMarcos: Altijd jammer als een speler eerder verkocht is dan je save begint in verband met het geld. Benieuwd of hij bij Chelsea ook potten kan breken. Ja, zonde dat we niks van dat geld terug zien. Voor volgend seizoen is er een potje van zo'n 25 miljoen dus opzich mogen we niet klagen. Taglijst Spoiler @KayDeManaager @Boyzone @Steels @keano77 @Kyrill @Tim Windt @MNie @Tim' @bas huijsmans @Marius @Keeza @chrisje1993 @DGremlin @19CH98 @Mordurette @Jotew @ElMarcos @Arezo @Willem @Satioz @Djurovski @Urbeto @larrie @Rykjvk1 @MisterX @Titan @Svenpunt @Badmuts @broabander @delichris @Blauwbeer @ElPrincipito @Daz @Makalakalane @JoonsterkeBE @Lenstra @Northis 4 februari bewerkt door De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari Je hebt er wederom een fenomenaal seizoen op zitten. Hulde daarvoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 3 februari Share Geplaatst 3 februari Prima transfers en de Copa Libertadores, geweldig man! Proficiat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 3 februari Share Geplaatst 3 februari Wat een seizoen gespeeld en je heerst ook nog eens in Zuid-Amerika. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 februari Share Geplaatst 3 februari Geweldig gefeliciteerd met de Copra Libertadores Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 3 februari Share Geplaatst 3 februari Die transferbedragen klinken eerder mager en het lijkt erop dat sommige clubs jouw club als een ideale prooi zien om leeg te roven. Hoe zit het met de clubreputatie eigenlijk? Qua resultaten ging het wel héél vlot in de beker, in de competitie waren de verschillen dan wat kleiner qua eindstand maar de Copa Libertadores toont aan hoe dominant je uiteindelijk (al) bent. En gezien je prestaties op het WK is het eigenlijk ook geen verrassing meer. Hopelijk blijft er genoeg uitdaging over! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 3 februari Share Geplaatst 3 februari Op het veld ligt er weinig verbetering, dat lijkt me soms (vanuit een luxepositie natuurlijk) lastig omdat dit normaal gesproken een graadmeter is van hoe het met de ontwikkeling van het team gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 februari Share Geplaatst 3 februari Ook qua successen blijft het heerlijk gaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 4 februari Share Geplaatst 4 februari Wel heel gemakkelijk naar de bekerzege man! Sterke sportieve prestaties geleverd. Zit wel een beetje met dezelfde bedenking als Marius.. Zijn sommige van de genoemde bedragen niet erg laag? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 4 februari Share Geplaatst 4 februari Ondanks alle transferperikelen pak je gewoon prijs, na prijs, na prijs, na prijs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 5 februari Auteur Share Geplaatst 5 februari (bewerkt) 35. TRANSFERWAARDES EN REPUTATIES Kijk eens aan, een aantal interessante vragen die jullie stellen na mijn vorige update. Nou kan ik die netjes beantwoorden in de gebruikelijke spoiler maar we kunnen deze ook omtoveren tot een nieuwe update. Dit geeft mij weer extra stof om over te schrijven en ik neem aan dat niet iedereen elke keer mijn antwoorden in de spoiler leest. Daarom even een snelle update over hoe het ervoor staat met de reputaties en wat mogelijke oorzaken zijn van de lage transferwaardes. Ik wil graag eerst even ingaan op de opmerking van Willem, die aangeeft dat het hem lastig lijkt om te bepalen of we wel vooruit gaan. Op 3-2-2024 om 15:56 zei Willem: Op het veld ligt er weinig verbetering, dat lijkt me soms (vanuit een luxepositie natuurlijk) lastig omdat dit normaal gesproken een graadmeter is van hoe het met de ontwikkeling van het team gaat. Ik moet toegeven dat ik het met Willem eens ben. Het is inderdaad lastig in te schatten of we als team beter hebben gepresteerd dan afgelopen seizoen. Ik denk zelf van niet maar dat is meer gebaseerd op mijn gevoel. Sowieso is het lastig om te zeggen of dit echt zo is omdat we de seizoenen amper kunnen vergelijken doordat we een totaal andere tactiek gehanteerd hebben. En eigenlijk maakt het me ook niet zo heel veel uit. Ik speel deze save om spelers op te leiden en uiteindelijk ergens de leiding over het Ecuadoraanse nationale elftal te nemen en een grote internationale prijs te pakken. Verder wil ik vooral bezig zijn met het maken van tactieken op basis van het aanwezige spelersmateriaal. Omdat er veel selectiewisselingen lijken aan te komen in aanloop naar het derde seizoen, zal er weer een nieuwe tactiek gemaakt moeten worden. Het opleiden van lokaal talent en me telkens weer aanpassen naar het aanwezige materiaal is waar ik de voldoening uit haal. Het winnen van prijzen is natuurlijk altijd leuk maar voor deze save wel een bijzaak. Als we dan toch even de prestaties in de competitie gaan vergelijken, zien we vooral dat er een verschuiving heeft plaatsgevonden in waar we goed in zijn. In het eerste jaar maakten we 90 doelpunten en kregen we er 28 tegen. Dit leverde ons over beide fases 78 punten op. Afgelopen jaar lag de focus meer op onze verdediging. Ik had verwacht dat er enkele centrale verdedigers zouden gaan vertrekken. Met dat idee werden er enkele nieuwe spelers op die positie aangetrokken. Uiteindelijk bleven sommige transfers uit en zaten we opeens met extra centrale verdedigers, waardoor ik met drie centrale verdedigers ben gaan spelen. Dit seizoen kregen we dan ook een pak minder tegendoelpunten maar was ons aanvalsspel ook wat conservatiever. Dit seizoen kregen we in de 30 competitiewedstrijden alleen al tien doelpunten minder tegen maar hebben we zelf ook achttien doelpunten ingeleverd. Met slechts één punt minder dan het voorgaande jaar zijn de prestaties dus vergelijkbaar maar werden die wel op een iets andere manier behaald. Verder denk ik dat het voor ons mogelijk is om een ongeslagen seizoen te spelen, als ik dat perse zou willen. Echter wil ik veel rouleren om talenten speeltijd te gunnen en iedereen tevreden te houden. Dat betekend dus dat we af en toe risico nemen met een erg jonge selectie om onze 'basiskrachten' te sparen voor de zwaardere wedstrijden. Dit moet ook wel want af en toe gaat het speelschema helemaal nergens over. Juli 2025 negen wedstrijden Augustus 2025 tien wedstrijden September 2025 negen wedstrijden Om onze vooruitgang te checken, kijk ik dan ook vooral naar de vooruitgang van de spelers want dat is waar deze save over gaat! REPUTATIES Als we teruggaan naar het begin van de savegame en een vergelijk maken met waar we nu staan, zijn we zeker vooruit gegaan qua clubreputatie. Dat mag ook wel nadat we twee keer de Copa Libertadores hebben gewonnen én goed gepresteerd hebben op het WK voor clubteams. Ik denk dan ook niet dat de lage transferwaardes voortkomen uit de clubreputatie want dan zouden die inmiddels hoger moeten zijn. De clubreputatie is dus met een volledige ster gegroeid maar is wel nog steeds continentaal. Als we een vergelijk maken met de rest van Zuid-Amerika, worden we inmiddels toch wel als 'grote club' gezien. We staan tussen de Braziliaanse clubs op een zesde plaats op basis van reputatie. Voordat we de volgende club uit Ecuador tegenkomen, moeten we naar de 37ste plaats, waar Barcelona genoteerd staat. Ik denk dan ook dat juist dat veel zegt. Ranglijst van clubs in Zuid-Amerika op basis van clubreputatie (januari 2026) Ik vermoed dat we vooral moeten kijken naar de reputatie van de competitie waar we in zitten, die is namelijk nog niet al te best en ook nog niet écht gegroeid. Aan het begin van 2024 vinden we de LigaPro Betcris op de 33ste plaats. De competitie staat net boven het tweede niveau in Duitsland en onder de topcompetities van bijvoorbeeld Colombia en Polen. Ranglijst van competities over de hele wereld (januari 2024) Op dit moment staan we op plaats 36 in de wereldwijde rangschikking van competities dus dat is nog niet heel veel opgeschoten. We zijn dus zelfs drie plaatsen gezakt op de wereldwijde ranglijst. De competities om de onze heen zijn wel gewijzigd maar een echte reputatieboost hebben we dus nog niet gehad. Ranglijst van competities over de hele wereld (januari 2026) De reputaties van de spelers spelen ook een grote rol. Aan het begin van de save hebben onze drie meest bekende spelers allemaal twee sterren aan wereldwijde reputatie. De duurste speler is op dat moment Lorenzo Faravelli, die een waarde van €1,9M - €2,5M heeft. Wereldreputatie van spelers (januari 2024) Als we dan weer teruggaan naar waar we nu zijn, is onze eerste doelman, Moisés Ramírez, de speler met de hoogste reputatie. Hij vertegenwoordigt momenteel een waarde van €4,4M. Toch is hij niet onze duurste speler, dat is namelijk Claudio Echeverri met een waarde van €16M - €20M. Je zou dus haast denken dat de reputatie van het land van herkomst ook nog een rol speelt. Al geeft FM dit zelf niet aan. Daarnaast zal zijn potentie ook een rol van betekenis hebben. Wereldreputatie van spelers (januari 2026) Ik vind het zelf allemaal ook nog niet zo gek, aangezien we nog maar twee seizoenen onderweg zijn. Misschien kunnen we over enkele seizoen opnieuw een blik werpen op de reputaties en wellicht moet ik wat meer moeite steken in het verbeteren van de competitie in zijn geheel om de transferwaardes omhoog te kunnen krijgen. Taglijst Spoiler @KayDeManaager @Boyzone @Steels @keano77 @Kyrill @Tim Windt @MNie @Tim' @bas huijsmans @Marius @Keeza @chrisje1993 @DGremlin @19CH98 @Mordurette @Jotew @ElMarcos @Arezo @Willem @Satioz @Djurovski @Urbeto @larrie @Rykjvk1 @MisterX @Titan @Svenpunt @Badmuts @broabander @delichris @Blauwbeer @ElPrincipito @Daz @Makalakalane @JoonsterkeBE @Lenstra @Northis 5 februari bewerkt door De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari Hmm comeptitiereputatie zal vast een rol spelen maar continentaal en wereldwijd in het geval van het Club werledkampioenschap waar je echt goede prestaties hebt geleverd zou toch een boost moeten geven. Dat is toch het toneel waar jouw spelers aan de grotere clubs moeten laten zien dat ze het niveau aan kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari Als jij steeds de enige bent die prestaties levert zal het lang duren. Je moet gaan hopen dat de andere ploegen ook ver komen in Zuid-Amerika. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari Misschien er in subsidiaire orde ook een soort 'Building a Nation'-save van maken? Het achterliggende hoofddoel toen je deze save en novelle startte, was toch gewoon het optimaal opleiden van spelers en klaarstomen voor een overstap naar één van de Europes G5-competities he? Op zich heb je daar niet per se de andere Ecuadoriaanse teams voor nodig, maar denk dat je er gewoon over moet waken dat je na een tijdje nog steeds je plezier blijft halen uit het maken van nieuwe tactieken als je als enige Ecuadoriaans ploeg aan't groeien bent. Maar je kan misschien ook na verloop van tijd eens een kijkje te nemen wat de door jou in Europa afgeleverde spelers al hebben gepresteerd en daar een verslagje van posten hier? Ik probeer een beetje mee te denken Maar misschien was je dat al wel sowieso van plan! Wat je ook van plan bent, wat je nu doet is interessant om te volgen, dus ik blijf sowieso meelezen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari Wanneer ligt jouw hoe speel ik FM boek in de winkel. Denk dat je er genoeg zou verkopen hoor! Wat een klasse update weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Een interessante update, maar zoals je zelf ook al aangeeft. Veel zegt het ook nog allemaal niet. Wellicht zie je door de seizoenen heen meer trends. Heb je ook wat meer vergelijkingsmateriaal. Wel leuk om te lezen dit! Klasse update! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Een interessante inkijk, maar er blijven ook nog steeds een aantal vraagtekens. Of die (lage) transferwaardes te linken zijn aan een reputatie lijkt aannemelijk, maar toch valt het qua clubreputatie allemaal wel mee. De reputatie van de competitie daarentegen is een heel ander gegeven, en ook niet iets dat je zomaar op heel korte termijn kan veranderen wellicht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Ik merk bij Wisla Krakow dat de waarde van spelers inderdaad achterblijft met die van laten we zeggen de onderkant van de Premier League. Ik heb het idee dat het een mix is van reputatie van speler, club en competitie, contractwaarde en misschien ook de financiële situatie van de competitie. De nummer 3 of 4 van Polen of Ecuador heeft veeeeeeel minder te besteden dan de nummer 18 van Engeland dus de waarde van de spelers in de competitie ligt dan ook lager. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Wederom een schitterende update 🥰❤️ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari Blijven toch heerlijke updates dit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 8 februari Auteur Share Geplaatst 8 februari 36. DE STATISTIEKEN VAN 2025 De een is er gek op, de ander heeft er helemaal niets mee. Conclusies trekken op basis van statistieken. Zelf zit ik er een beetje tussenin. Soms vind ik het heerlijk om in de cijfertjes te duiken en te spelen met data, maar ik vind wel dat je er nooit harde conclusies aan moet verbinden. Ik vertrouw ook nog altijd op wat ik zelf op het veld zie gebeuren. Desondanks kunnen statistieken helpen om een totaalbeeld te vormen van wat er nu daadwerkelijk allemaal gebeurd in de wedstrijden. Ik vind het met name handig om te gebruiken bij het vinden van zwaktes in mijn tactieken of om onszelf af te zetten tegen de andere teams in de competitie. Enfin, Laten we eerst beginnen met de spelers. Uit het bovenstaande screenshot wordt duidelijk dat we een redelijk vaste kern hebben gebruikt dit jaar maar dat daar omheen best veel gerouleerd wordt. Wat verder opvalt is het feit dat de gemaakte doelpunten over het gehele team verspreid zijn en hetzelfde geldt voor de assists. Een team is lastig te verdedigen als er vanuit verschillende posities kansen gecreëerd kunnen worden en er verscheidene spelers in scoringspositie kunnen komen. Daar hebben we dit jaar met name van geprofiteerd. Ook de passing percentages liggen vrij hoog en daar ben ik heel blij mee. We willen toch een speelstijl hanteren die gebaseerd is op balbezit en dan is het handig als veel van onze passes daadwerkelijk een medespeler vinden. Verder zijn de gemiddelde beoordelingen goed, maar dat is ook niet gek na zo’n seizoen. Onze keeper, Moisés Ramírez, haalde de hoogste gemiddelde waardering terwijl centrale verdediger Leonardo Realpe de meeste wedstrijden speelde. We moesten het sowieso van de nieuwkomers hebben want Claudio Echeverri maakte de meeste doelpunten, terwijl hij 17% van het seizoen gemist heeft vanwege blessures. Keny Arroyo leverde de meeste assists af. De eerste newgen in de selectie, Gabriel Ruiz, haalde de hoogste xG. Gustavo Cortez, onze linksback, is degene met de meeste tackles en dribbels per wedstrijd. Al met al ben ik tevreden met de bovenstaande cijfers. Verder leek het me interessant om eens te kijken naar de verhouding gespeelde minuten en leeftijd. Hiervoor heb ik data geëxporteerd naar Excel en een ‘scatterplot’ gemaakt in Tableau. Links zien we het aantal gespeelde minuten van afgelopen seizoen, onderaan zien we de leeftijden. De middelste baan vertegenwoordigt de spelers in hun ‘prime’. Links daarvan zien we dus onze talenten en aan de andere kant de meer ervaren spelers. De blauwe stippellijnen zijn de gemiddelden. Zo zien we dat onze selectie gemiddeld tussen de 25 en 26 jaar oud is en elke speler gemiddeld zo’n 2500 minuten heeft gespeeld. In dit overzicht is mooi te zien dat we gretig gebruik maken van de jongere spelers en dat de focus ligt op hun ontwikkeling. Tevens zien we rechts onderin de namen van Danny Cabezas en Beder Caicedo terugkomen, die hebben ingezet op een vertrek. Hier is dan ook mooi te zien dat ze niet al te veel minuten hebben gemaakt afgelopen seizoen. Alejandro Tobar is de speler met de minste minuten maar vooralsnog heeft hij daar vrede mee. Zelf ben ik vooral content met de minuten die jongelingen Gabriel Ruiz, Geremy de Jesús en Keny Arroyo hebben gemaakt! Een statistiekje waar ik minder blij mee ben, is onze ratio van schoten op doel. Vorig jaar was ons motto “je moet schieten om te kunnen scoren” maar dan moeten die schoten wel op doel gaan. In de competitie zijn we het team dat verreweg de meeste schoten afvuurt maar zijn we ook het op twee na slechtste team qua percentage van schoten die tussen de palen belanden. Toch iets om volgend seizoen rekening mee te gaan houden. We schieten veel maar niet genoeg van die schoten belanden tussen de palen Het aantal tegendoelpunten dat we dit seizoen kregen maakte al wel duidelijk dat onze verdediging dit seizoen als een huis stond maar bij dezen toch nog even de bijbehorende cijfertjes. In meer dan de helft van de wedstrijden (17) hoefden we geen ballen uit het net te vissen. Zelf ben ik voornamelijk content met het aantal balveroveringen en het aantal passes in ons defensieve gebied. Dit laat zien dat onze pressing goed heeft gewerkt en we veelal voorkomen dat de tegenstanders dicht bij ons doel kunnen komen. . Een prima seizoen en bijna alle statistieken bevestigen wat we eigenlijk al wisten. We sluiten deze update af met enkele nieuwe trucjes die ik deze week heb geleerd in Photoshop. Het IDV-Magazine, dat elke drie maanden uitkomt, heeft uitgebreid stilgestaan bij onze prestaties van de afgelopen twee seizoenen. Toch leuk om jezelf in zo’n blad te zien staan! Klik op de afbeelding om deze te vergroten! Reacties Spoiler Op 5-2-2024 om 14:19 zei rich ruzzian: Hmm comeptitiereputatie zal vast een rol spelen maar continentaal en wereldwijd in het geval van het Club werledkampioenschap waar je echt goede prestaties hebt geleverd zou toch een boost moeten geven. Dat is toch het toneel waar jouw spelers aan de grotere clubs moeten laten zien dat ze het niveau aan kunnen. Met name de club heeft een boost gekregen qua reputatie, dat van de spelers blijft voor mijn gevoel nog een beetje achter. Al is het aantal spelers met minimaal twee sterren reputatie wel gegroeid. We moeten ook niet vergeten dat we nog maar twee seizoenen onderweg zijn. Ik ga het in de gaten houden en na een paar seizoenen zal ik hierover nog eens updaten! Op 5-2-2024 om 14:25 zei delichris: Als jij steeds de enige bent die prestaties levert zal het lang duren. Je moet gaan hopen dat de andere ploegen ook ver komen in Zuid-Amerika. Klopt. Ik ga dan ook langzaamaan kijken of we de andere teams ook een beetje kunnen laten meeliften, al zal dat wel een lang proces zijn. Op 5-2-2024 om 16:47 zei JoonsterkeBE: Misschien er in subsidiaire orde ook een soort 'Building a Nation'-save van maken? Het achterliggende hoofddoel toen je deze save en novelle startte, was toch gewoon het optimaal opleiden van spelers en klaarstomen voor een overstap naar één van de Europes G5-competities he? Op zich heb je daar niet per se de andere Ecuadoriaanse teams voor nodig, maar denk dat je er gewoon over moet waken dat je na een tijdje nog steeds je plezier blijft halen uit het maken van nieuwe tactieken als je als enige Ecuadoriaans ploeg aan't groeien bent. Maar je kan misschien ook na verloop van tijd eens een kijkje te nemen wat de door jou in Europa afgeleverde spelers al hebben gepresteerd en daar een verslagje van posten hier? Ik probeer een beetje mee te denken Maar misschien was je dat al wel sowieso van plan! Wat je ook van plan bent, wat je nu doet is interessant om te volgen, dus ik blijf sowieso meelezen Ja, dat idee is wel begonnen te spelen om op termijn proberen de concullega's te versterken. Het doel is nog altijd om spelers op te leiden en te exporteren naar Europa, zeker. Het idee is dan ook om op een bepaald punt het nationale team over te nemen en daar een WK mee te pakken maar dat is nog ver weg. Ik haal heel veel voldoening en plezier uit het maken van tactieken en het trainen van spelers dus ik ben niet bang dat ik de interesse in de save ga verliezen. Dat is eigenlijk waar ik het spelletje voor speel. Fijn dat je meedenkt! Dat was inderdaad wel het idee om die spelers in de gaten te blijven houden, ik heb daarvoor een speciale shortlist gemaakt dus die updates gaan er in de toekomst zeker komen. Het is daar nu nog te vroeg voor. Op 5-2-2024 om 19:16 zei MNie: Wanneer ligt jouw hoe speel ik FM boek in de winkel. Denk dat je er genoeg zou verkopen hoor! Wat een klasse update weer. Nooit. Sowieso mag je geen content uit het spel gebruiken om geld mee te verdienen, haha! Bedankt voor de mooie woorden. Op 6-2-2024 om 11:31 zei ElMarcos: Een interessante update, maar zoals je zelf ook al aangeeft. Veel zegt het ook nog allemaal niet. Wellicht zie je door de seizoenen heen meer trends. Heb je ook wat meer vergelijkingsmateriaal. Wel leuk om te lezen dit! Klasse update! Bedankt! Het is nog te vroeg om echt conclusies te kunnen verbinden aan wat ik genoemd heb, inderdaad. Op 6-2-2024 om 11:52 zei Marius: Een interessante inkijk, maar er blijven ook nog steeds een aantal vraagtekens. Of die (lage) transferwaardes te linken zijn aan een reputatie lijkt aannemelijk, maar toch valt het qua clubreputatie allemaal wel mee. De reputatie van de competitie daarentegen is een heel ander gegeven, en ook niet iets dat je zomaar op heel korte termijn kan veranderen wellicht. Reputatie speelt hoe dan ook een rol. Contractduur, contractwaarde, potentie en leeftijd zullen toch ook een grote rol spelen. En dan hebben we het nog niet eens over vorm en dergelijke. Soms is het lastig om te bepalen welke factoren nu allemaal meespelen. Op de lange termijn wil ik zeker gaan kijken of we de andere teams in ons kielzog kunnen meetrekken om de reputatie van de competitie te verbeteren. Op 6-2-2024 om 14:24 zei Willem: Ik merk bij Wisla Krakow dat de waarde van spelers inderdaad achterblijft met die van laten we zeggen de onderkant van de Premier League. Ik heb het idee dat het een mix is van reputatie van speler, club en competitie, contractwaarde en misschien ook de financiële situatie van de competitie. De nummer 3 of 4 van Polen of Ecuador heeft veeeeeeel minder te besteden dan de nummer 18 van Engeland dus de waarde van de spelers in de competitie ligt dan ook lager. Zou zomaar kunnen, Willem. Er zijn een hoop factoren die een rol spelen bij het bepalen van de waarde van een speler, dat zijn zeker niet alleen de reputaties! Het houdt het ook wel uitdagend want als ik nu al bedragen van 10 miljoen plus zou binnen krijgen, kan ik de hele competitie leeg kopen en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Dit dwingt me toch om de focus op de eigen jeugd te houden. Op 6-2-2024 om 15:18 zei Kyrill: Wederom een schitterende update 🥰❤️ Dank! 14 uur geleden zei Djurovski: Blijven toch heerlijke updates dit Bedankt! Taglijst Spoiler @KayDeManaager @Boyzone @Steels @keano77 @Kyrill @Tim Windt @MNie @Tim' @bas huijsmans @Marius @Keeza @chrisje1993 @DGremlin @19CH98 @Mordurette @Jotew @ElMarcos @Arezo @Willem @Satioz @Djurovski @Urbeto @larrie @Rykjvk1 @MisterX @Titan @Svenpunt @Badmuts @broabander @delichris @Blauwbeer @ElPrincipito @Daz @Makalakalane @JoonsterkeBE @Lenstra @Northis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten