DGremlin Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Heerlijke update alweer. Erg duidelijk uitleg, ondersteund door beeldmateriaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 19 januari Share Geplaatst 19 januari Heerlijke update over de Carrilero. gebruik hem zelf bijna altijd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Northis Geplaatst 22 januari Share Geplaatst 22 januari Dit is genieten! Echt zo veel bijgeleerd door dit verhaal en erg aangenaam en duidelijk om te lezen. Leuke visie ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 25 januari Auteur Share Geplaatst 25 januari Even een update vanuit het ziekenhuis te Winterswijk. Sinds dinsdagmiddag lig ik in het ziekenhuis met een stevig influenza virus dat niet zo lekker gaat in combinatie met mijn diabetes. Deze update had ik nog klaar liggen dus die druk ik er maar even door. Ik heb geen idee wanneer ik weer in staat ben nieuwe updates te schrijven! 30. EERSTE SEIZOENHELFT 2025 De eerste seizoenshelft van 2025 is inmiddels achter de rug en in deze update deel ik de resultaten met jullie. We werden met overmacht winnaar van de eerste fase, al scoorden we iets minder doelpunten dan vorig seizoen. Daartegenover staat een beter slot op de deur. Vorig jaar scoorden we in de eerste fase 45 keer en kregen we er 13 tegen. Wel behaalden we dit jaar twee punten meer. In 2024 werden we winnaar van de eerste fase met een verschil van tien punten, dit jaar is dat verschil opgelopen naar dertien punten! Nieuwkomer Claudio Echeverri werd topscorer in het eerste deel van het seizoen. In alle competities wist hij twaalf keer het net te vinden. Aan het begin had hij wat last van aanpassingsproblemen maar naarmate het seizoen vorderde begon hij steeds beter te presteren. Keny Arroyo schreef de meeste assists op zijn naam, wat een teken is dat hij zich goed aanpast aan het hogere niveau. Kendry Páez is de speler met de hoogste gemiddelde waardering, namelijk 7,37. Wedstrijden Spoiler We begonnen het seizoen echter met enkele andere competities. Doordat we vorig jaar de Copa Libertadores wonnen, mochten we het in de Recopa Sudamericana opnemen tegen de winnaar van de Copa Sudamericana, Goiás. De heenwedstrijd werd gespeeld in Brazilië, waar we vrij simpel met 2-0 wisten te winnen. De terugwedstrijd werd in eigen stadion gespeeld en daar maakten we het karwei af met een 3-0 zege! Tussen die twee wedstrijden door speelden we de Supercopa de Ecuador tegen Guayaquil City. Ook hen wisten we vrij overtuigend met 3-1 te verslaan. Zo mochten we aan het begin van het seizoen alweer twee prijzen in de vitrine plaatsen. In de groepsfase van de Copa Libertadores werden we ingedeeld bij het Argentijnse Huracán, Millonarios F.C. uit Colombia en het Braziliaanse São Paulo. Toch wel tegen de verwachtingen in, wisten we bijna alle wedstrijden overtuigend te winnen en speelden we enkel een keer gelijk tegen de Argentijnen. In de volgende ronde nemen we het op tegen Peñarol uit Uruguay, wat een haalbare kaart zou moeten zijn. Wedstrijden Spoiler Omdat we vorig jaar de Copa LIbertadores op onze naam wisten te schrijven, nemen we deze zomer deel aan het WK voor Clubteams. We zijn in een zware groep terecht gekomen met RB Leipzig, PSG en Tigres uit Mexico. Het gaat een hels karwei worden om uit deze groep te kwalificeren maar dit geeft me wel de gelegenheid om jullie weer van een paar diepgaande updates te voorzien. De sterkte van de tegenstanders vraagt toch om een andere benadering van de wedstrijden, willen we überhaupt kans maken op een resultaat. Ik durf niet te zeggen wanneer ik weer lekker kan gaan schrijven maar de aankomende updates zullen weer enkele deepdives worden! Zo wil ik met jullie gaan kijken naar de training en moet er natuurlijk weer een ontwikkelingsupdate komen. Daarnaast wil ik jullie gaan laten zien hoe ik zware tegenstanders (PSG, RB Leipzig) analyseer en me daar op voorbereid. Reacties Spoiler Op 18-1-2024 om 09:54 zei ElPrincipito: Wat een update. Watertanden hoor. Ajax zoekt nog een trainer! Bedankt! Haha, daar heb ik niet de juiste papieren voor Op 18-1-2024 om 10:13 zei JoonsterkeBE: Toffe deep dive in de rol van de carrilero. Speel er in mijn main save nu niet mee. Maar ik heb dit seizoen toch al meermaals de carrilero-rol gebruikt! Fijn om te lezen dat mensen de rol toch wel gebruiken, ik zie hem niet vaak voorbij komen in screenshots. Op 18-1-2024 om 10:47 zei Kyrill: Prachtige update GEweldig!! Bedankt! Op 18-1-2024 om 10:52 zei Willem: Heerlijke update hoor! Zelf nog nooit zo diep in een spelersrol gedoken dus heel interessant om te zien welke keuzes je maakt en waarom ze gemaakt zijn + het bewijs. Bedankt Willem, updates als deze zullen nog wel vaker voorbij komen! Op 18-1-2024 om 10:58 zei Tim Windt: Wat een heerlijke update! Bedankt Tim! Op 18-1-2024 om 11:34 zei delichris: Wat een heerlijke update. Thank you! Op 18-1-2024 om 11:48 zei Rykjvk1: Vind Carrilero ook altijd wel een fijne ondersteunende rol om te gebruiken, maar als je er op deze manier naar gaat kijken biedt het veel meer mogelijkheden dan alleen dat. Mooie update hoor, heel interessant om te lezen en sowieso goed dat je er beeldmateriaal bij hebt die de tekst ondersteunt. Ga zo door! Sommige rollen zijn heel fijn te tweaken. Soms is het even zoeken naar wat je precies nodig hebt maar dit keer viel de puzzel gelijk goed in elkaar, ook wel eens fijn. Op 18-1-2024 om 15:10 zei DGremlin: Heerlijke update alweer. Erg duidelijk uitleg, ondersteund door beeldmateriaal. Dank! Op 19-1-2024 om 22:30 zei Djurovski: Heerlijke update over de Carrilero. gebruik hem zelf bijna altijd Tof om te lezen dat mensen de rol wel gebruiken. Ik zie hem zelf weinig voorbij komen op het forum, vandaar dat ik de rol wilde uitlichten en met name wat je er allemaal mee kunt. Op 22-1-2024 om 10:18 zei Northis: Dit is genieten! Echt zo veel bijgeleerd door dit verhaal en erg aangenaam en duidelijk om te lezen. Leuke visie ook He! Wat leuk dat je even reageert! Tof dat je wat aan mijn novelle hebt, is mijn missie toch al geslaagd dit jaar Taglijst Spoiler @KayDeManaager @Boyzone @Steels @keano77 @Kyrill @Tim Windt @MNie @Tim' @bas huijsmans @Marius @Keeza @chrisje1993 @DGremlin @19CH98 @Mordurette @Jotew @ElMarcos @Arezo @Willem @Satioz @Djurovski @Urbeto @larrie @Rykjvk1 @MisterX @Titan @Svenpunt @Badmuts @broabander @delichris @Blauwbeer @ElPrincipito @Daz @Makalakalane @JoonsterkeBE @Lenstra @Northis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Je gezondheid van jou en je familie staat altijd 100% op plek 1 uiteraard. Erg mooie en toffe update weer, gaat erg goed. Doe vooral rustig aan, zorg goed voor jezelf en de rest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Beterschap en hopelijk kan je snel weer naar huis naar je gezin!! Doe rustig in aan vooral. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Prachtige update! Maar dat is niks vergeleken met de situatie thuis. Beterschap en sterkte! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Northis Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Veel beterschap! Hopelijk snel terug beter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Mooie update, Raam, maar vooral veel sterkte! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 25 januari Share Geplaatst 25 januari Beterschap en een mooie update, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Mooie update alweer! Maar vooral heel veel beterschap gewenst. Hopelijk ben je er snel terug bovenop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Beterschap man! 🍀 Goeie eerste 6 maanden van 2025 gedraaid, ongeslagen parcours in de copa libertadores, petje af! Succes op het wk voor clubs! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 26 januari Share Geplaatst 26 januari Het gaat erg lekker met de club. Zeer sterke prestaties. Heel veel beterschap dat het met jouw gezondheid ook maar snel net zo lekker gaat als met je club op fm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 28 januari Auteur Share Geplaatst 28 januari 31. ONTWIKKELING HALVERWEGE 2025 Nu de eerste helft van het seizoen er op zit, is het opnieuw tijd om even naar de ontwikkeling van enkele spelers te kijken. In de vorige ontwikkelingsupdates heb ik al duidelijk omschreven hoe ik kijk naar de ontwikkeling van spelers dus dat hele proces zal ik jullie nu besparen. Mocht je dat toch terug willen lezen, dan kan dat hier. In deze update wil ik het een beetje oppervlakkig houden. Over het algemeen gaat het goed met de spelers van Independiente del Valle. Het tempo waarmee spelers zich ontwikkelen mag misschien wat omhoog maar ik heb een vermoeden waar dat aan kan liggen. Onze reputatie is namelijk niet zo heel hoog en dus kunnen we nog niet de best mogelijke staf aantrekken. Verder zit er nog rek in de trainingsfaciliteiten en hebben we veelal te maken met gebalanceerde karakters. Er is dus nog zeker ruimte om op bepaalde gebieden te groeien. Hier en daar hebben we ook spelers die voor geen meter vooruit gaan, zoals de al eerder genoemde Orlando Herrera (Determination 1). In het eerste hebben we vijf spelers die aardige stappen hebben gezet in het eerste anderhalf jaar. Daarnaast bekijken we ook vijf spelers uit het B-Team, die de potentie hebben om het eerste te halen. Ik heb de attributen van de spelers geëxporteerd naar Excel om jullie een makkelijk overzicht te kunnen geven. De bovenste rijen zijn de attribuutwaarden van het begin van het spel (januari 2024), de tweede rijen zijn de attributen zoals ze nu zijn (mei 2025). Eerste rij: januari 2024 Tweede rij: mei 2025 Rood: Daling van 2 of meer punten Oranje: Daling van 1 punt Blauw: Stijging van 1 punt Groen: Stijging van 2 of meer punten KENDRY PÁEZ Laten we beginnen met onze talisman en degene die voor een vertrek staat richting Chelsea. In het afgelopen anderhalf jaar heb ik Kendry proberen voor te bereiden op zijn avontuur in Engeland. Ik ben dan ook blij dat hij, voornamelijk op mentaal gebied, stappen heeft gezet. Hieronder zie je een screenshot uit de eerder genoemde Excel-sheet. Klik op afbeelding om te vergroten Met een stijging van 21 attribuut-punten in zeventien maanden tijd moeten we denk ik tevreden zijn. Hij heeft getraind als Inside Forward maar maakte zijn minuten centraal op het middenveld. Páez is vooral gegroeid op gebied van voetbalintelligentie. Op Anticiperen, Kalmte en Zonder Bal groeide hij met twee punten. Op fysiek vlak ging zijn Kracht met twee punten vooruit. Aankomende zomer mag Páez nog proberen te shinen op het WK voor clubteams, daarna nemen we afscheid van de Ecuadoraanse wonderboy. Ik vraag me af of hij al echt klaar is voor de Premier League. We houden in de gaten wat Chelsea met hem van plan is. Profiel Kendry Páez Spoiler PATRIK MERCADO In het eerste half jaar moest Patrik nog Lautaro Díaz voor hem dulden. Na zijn vertrek is Mercado het vaste gezicht op de rechtsbuiten positie. Hoewel hij dit seizoen wat minder in vorm is, staat hij in de belangstelling van Nice. Mercado is één van de spelers die zich tot nog toe het best ontwikkeld heeft. Hij traint momenteel als Winger om hem harder op bepaalde attributen te laten groeien. Vooral de winst op fysiek vlak komt daar vandaan, denk ik. Op Beweeglijkheid wist hij zelfs drie punten te pakken! Klik op afbeelding om te vergroten Mercado is over het geheel genomen een betere speler geworden. Maar liefst 38 attribuut-punten wist hij te winnen, dat is inclusief de daling in Penalty’s. Ik hoop Mercado voorlopig nog even vast te houden want er zit niet meteen iets achter. Met Medina, Arroyo en De Jesús hebben we wel opties, maar ik heb ook andere posities te vullen. Profiel Patrik Mercado Spoiler MEDINA, ARROYO & DE JESÚS Medina krijgt nu toch al een tijdje heel wat minuten toebedeeld, misschien wel te veel. Zijn ontwikkeling valt dan ook nog wat tegen. Hij traint als Winger met een focus op Attacking Movement. Zijn Zonder Bal was heel erg laag maar is inmiddels dus al met vier punten gestegen. Op technisch vlak houdt het allemaal niet over. Arroyo heeft een mooie ommezwaai gemaakt. In de vorige updates over ontwikkeling zochten we nog naar redenen waarom o.a. Arroyo zich niet zo goed ontwikkelde. Sinds zijn overstap naar het B-Team en vervolgens het eerste en sinds hij traint als Inverted Winger, gaat het goed. Zijn Dribbelen, Zonder Bal, Balans en Uithoudingsvermogen gingen met twee punten omhoog. Kalmte ging van 5 naar 9. De Jesús is ook nieuw in het eerste en werd ook vooral op mentaal en fysiek vlak een betere speler. Geremy traint als Inside Forward met een focus op Uithoudingsvermogen. Daar ging hij dan ook drie punten op vooruit. Klik op afbeelding om te vergroten Profielen Spoiler B-TEAM Enkele veelbelovende spelers maken stappen in het B-Team, al gaat de ontwikkeling daar over het algemeen niet zo hard als in het eerste. Voor deze jongens is het dus wachten tot er een plekje bij het eerste vrij komt of er een leuke club voorbij komt die ze wil huren. Orlando Herrera staat hier alleen nog maar tussen om jullie te laten zien dat het nog altijd kommer en kwel is. Met zijn inmiddels 21 jaar begin ik de hoop op een groeispurt te verliezen. Klik op afbeelding om te vergroten Profielen Spoiler Reacties Spoiler Op 25-1-2024 om 11:07 zei Kyrill: Je gezondheid van jou en je familie staat altijd 100% op plek 1 uiteraard. Erg mooie en toffe update weer, gaat erg goed. Doe vooral rustig aan, zorg goed voor jezelf en de rest. Klopt inderdaad, dankje! Het gaat inmiddels iets beter, ik kan weer schermpjes verdragen, haha. Op 25-1-2024 om 11:27 zei MNie: Beterschap en hopelijk kan je snel weer naar huis naar je gezin!! Doe rustig in aan vooral. Inmiddels weer een paar dagen thuis, bedankt! Op 25-1-2024 om 12:07 zei ElPrincipito: Prachtige update! Maar dat is niks vergeleken met de situatie thuis. Beterschap en sterkte! Bedankt! Op 25-1-2024 om 14:36 zei Northis: Veel beterschap! Hopelijk snel terug beter Bedankt! Het gaat iets beter inmiddels. Op 25-1-2024 om 14:44 zei Lenstra: Mooie update, Raam, maar vooral veel sterkte! Bedankt! Op 25-1-2024 om 15:12 zei delichris: Beterschap en een mooie update, Bedankt! Op 26-1-2024 om 11:19 zei DGremlin: Mooie update alweer! Maar vooral heel veel beterschap gewenst. Hopelijk ben je er snel terug bovenop. Bedankt! We zijn aan het opknappen. Op 26-1-2024 om 14:04 zei JoonsterkeBE: Beterschap man! 🍀 Goeie eerste 6 maanden van 2025 gedraaid, ongeslagen parcours in de copa libertadores, petje af! Succes op het wk voor clubs! Bedankt! Het gaat inderdaad lekker in 2025 Op 26-1-2024 om 17:30 zei Djurovski: Het gaat erg lekker met de club. Zeer sterke prestaties. Heel veel beterschap dat het met jouw gezondheid ook maar snel net zo lekker gaat als met je club op fm Haha, dat hoop ik ook! Taglijst Spoiler @KayDeManaager @Boyzone @Steels @keano77 @Kyrill @Tim Windt @MNie @Tim' @bas huijsmans @Marius @Keeza @chrisje1993 @DGremlin @19CH98 @Mordurette @Jotew @ElMarcos @Arezo @Willem @Satioz @Djurovski @Urbeto @larrie @Rykjvk1 @MisterX @Titan @Svenpunt @Badmuts @broabander @delichris @Blauwbeer @ElPrincipito @Daz @Makalakalane @JoonsterkeBE @Lenstra @Northis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 28 januari Share Geplaatst 28 januari Toffe update!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 28 januari Share Geplaatst 28 januari Wat een mooie update. Je steekt hier wel veel tijd in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 28 januari Share Geplaatst 28 januari Op een brakke zondagochtend met een kopje koffie de tijd nemen om een paar updates in te halen in dit verhaal, veel beter wordt het niet. Hopelijk ben je ondertussen terug thuis en verblijf je niet meer in het ziekenhuis! De resultaten zijn weer indrukwekkend, maar we hadden ook niets anders verwacht natuurlijk. Ik kijk wel al uit naar die confrontaties met PSG en RBL. Kwestie van de sterkte van je ploeg eens in perspectief te kunnen plaatsen. Verder is het weer fijn om te zien hoe je omgaat met de jeugdontwikkeling. Ik sta daar toch echt allemaal veel minder bij stil als ik dat zo vergelijk (want dat begin ik dan toch onderbewust te doen als ik het zo aan het lezen ben). Bij zo'n excel sheets vraag ik me ook altijd af of je daar dan niet meer tijd aan spendeert dan werkelijk het spel te spelen Al twijfel ik er niet aan hoe handig ze zijn om overzicht en evolutie weer te geven, en dan weer tot betere analyses te komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 28 januari Share Geplaatst 28 januari De laatste twee updates zijn enorm mooi en de groei van de meeste spelers zou ik omschrijven als veelbelovend. Blijft heerlijk om dit allemaal te lezen! Hopelijk blijft je gezondheid ook opknappen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 28 januari Share Geplaatst 28 januari De ontwikkeling gaat prima. Leuke update weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 28 januari Share Geplaatst 28 januari (bewerkt) Het gros van de spelersgroep ontwikkelt zich echt goed op een paar enkelingen na. Monsterlijke ontwikkeling van Patrik Mercado. Had zelf ook een post gepland waarbij ik halverwege seizoen twee eens wou terugblikken op de ontwikkelingen in de U19-ploeg, had al wat ideetjes om het in een post te gieten, maar moet zeggen dat dit wel echt fantastisch mooi en duidelijk in beeld gebracht is. Ben fan van de excel-sheets! edit: welke skin gebruik je eigenlijk? 👀 29 januari bewerkt door JoonsterkeBE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 29 januari Share Geplaatst 29 januari Heel veel dingen wist ik al omdat ik op Youtube en Twitch ook veel FM zie maar het ziet er allemaal erg netjes uit en ik vind dit een hele grote kwalitatieve novelle. Ik heb veel delen wel overgeslagen om eerlijk te zijn omdat ik veel dingen al wist. Voor een beginnende FM'er is deze novelle zeker wel aan te raden. Ik denk zelfs dat deze novelle misschien een mention verdiend op de home pagina Fijn dat er veel spelers zijn die zich ontwikkelen. Degenen die dat niet doen moeten misschien dan toch weg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 29 januari Share Geplaatst 29 januari Fijn overzicht en dat kost allemaal wel wat werk. Chapeau! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 29 januari Share Geplaatst 29 januari Heerlijke update alweer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 30 januari Auteur Share Geplaatst 30 januari Op 28-1-2024 om 23:18 zei JoonsterkeBE: edit: welke skin gebruik je eigenlijk? 👀 Ligt eraan welke screenshots je bedoelt, ik gebruik verschillende skins voor de screenshots. Die spelersprofielen zijn de popups uit de Rensie Skin 2. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 30 januari Share Geplaatst 30 januari 11 minuten geleden zei De Raam: Ligt eraan welke screenshots je bedoelt, ik gebruik verschillende skins voor de screenshots. Die spelersprofielen zijn de popups uit de Rensie Skin 2. Ja, bedoel eigenlijk specifiek voor de spelersprofielen! Weinig skins die op zo'n korte ruimte de juiste info bevatten die je wil delen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten