Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] [FM24] Centro de Alto Rendimiento

De Raam

Aanbevolen berichten

image.png.a91d0e0d6214acba2df701dc68547331.png

32. WK VOOR CLUBTEAMS (Deel 1)

Ik was geenszins in de veronderstelling dat we een serieuze kandidaat zouden zijn tijdens het Wereldkampioenschap voor Clubteams. Toch was het een mooie gelegenheid om ons te meten met de Europese top. In Zuid-Amerika hebben we inmiddels bewezen mee te kunnen met de beste ploegen. Vorig jaar wisten we de Copa LIbertadores al te winnen en ook dit seizoen doen we goed mee, we gingen immers fluitend de groepsfase door. Op het WK werden we in de groepsfase gelinkt aan Tigres, PSG en RB Leipzig. 

Tigres werd vooraf aangewezen als een te nemen horde maar de Duitsers en, met name, de Fransen boezemden ons toch wat angst in. Gelukkig mochten we starten tegen de Mexicanen om eerst wat vertrouwen te tanken richting die andere twee potten. Tegen Tigres gingen we uit van eigen kracht en dat was maar goed ook, de Mexicanen werden heel eenvoudig met een 6-0 overwinning opzij gezet. Een goed begin is het halve werk, zullen we maar zeggen. 

tigres.thumb.png.a199f6832515eac97f803da50aa3a125.png

Wat volgde was de wedstrijd tegen Leipzig. De Duitsers staan onder leiding van Antonio Conte, die zijn spelers in een 5-2-3 DM Wide laat spelen. De Italiaan hanteert de Verticale Tiki-Taka als speelstijl en gebruikt daarbij hyper-agressieve backs. We moesten tegen hen vooral uitkijken voor hun pijlsnelle counters en daarom besloot ik terug te grijpen naar onze tactiek van vorig seizoen. Dit deed ik omdat ik met een spits wilde spelen die hun defensieve lijn wat dieper zou houden en om de overloads op de flanken te gebruiken. Om wat meer gestructureerd te blijven tijdens de fases waarin we de bal niet zouden hebben, werd de instructie Counter Press uitgezet. Leipzig heeft het liefst dat haar tegenstanders het spel maken, waarna zij kunnen toeslaan uit de counter. Ik wilde dit voorkomen door Leipzig aan de bal te dwingen. 

Tactiek tegen RB Leipzig

Spoiler

image.png.b457bebf55e28a0aa4608f2fa775129f.png

Ons plannetje leek te werken maar haalden daarmee ook wel een beetje de angel uit ons eigen aanvalsspel. Het werd een saaie wedstrijd waarbij beide teams slechts een enkel schot op doel wisten te krijgen. Voor ons was dat genoeg om een keer het net te vinden, Leipzig bleef op 0 staan. Omdat Parijs ook al had gewonnen van Leizpig, zijn we al gekwalificeerd voor de volgende ronde, maar toch wilden we ons ook tegen de Parijzenaren laten zien. 

leipzig.thumb.png.e8ddbd5f6837e508544e2d7a8ca1d8c5.png

En die woorden zeggen misschien wel alles over hoe ik onze kansen inschatte. Het PSG van Luis Enrique is vele malen sterker dan ons. Het doel was om ons te laten zien, we gingen niet eens voor de overwinning. De analyse leerde mij dat PSG de Tiki Taka speelstijl gebruikt in een 4-3-3 DM Wide formatie. Wat vooral opviel was het feit dat de rollen die Luis Enrique op de flanken gebruikt, allemaal naar binnen trekken. Achterin staat een naar binnen komende fullback en een naar binnen komende wingback. Voorin bespeelt Mbappe de rol van Inside Forward en aan de andere kant wordt een spelmaker gebruikt. Dit gaf mij vooral de indruk dat de Fransen door het centrum wilden voetballen en dat niet met al te veel haast zouden doen. 

Om dit te bestrijden greep ik terug naar een tactiek uit mijn savegame met Sporting. Deze was perfect om de Parijzenaren het vuur aan de schenen te leggen. Het plan was eigenlijk heel erg simpel; pak het centrum helemaal vol zodat alle passlijnen richting de Parijse aanval worden afgesneden en loer met lopende mensen op de counter! De hoge defensieve lijn van de Fransen gaf ons toch enigszins goede hoop. 

Tactiek tegen PSG

Spoiler

image.png.01a36a62f4fb0c7704516f783e98f78a.png

Tijdens de wedstrijd waren we echt wel de mindere, maar we kwamen er een aantal keer gevaarlijk uit. Door het overvolle centrum kon PSG niet al te dicht bij ons doel in de buurt komen en gaandeweg de wedstrijd kreeg ik steeds meer vertrouwen. PSG moest het vooral hebben van afstandsschoten. Over de gehele wedstrijd deden ze achttien keer een poging, slechts vier daarvan gingen tussen de palen en die waren allen een gemakkelijke prooi voor onze doelman. In de 21ste minuut wisten wij vanuit een indirecte vrije trap het enige doelpunt van de wedstrijd te maken. Missie geslaagd! 

psg.thumb.png.49d56d082b8f406a5f438f8077f85270.png

Reacties

Spoiler
Op 28-1-2024 om 09:12 zei Kyrill:

Toffe update!!

Bedankt Karel!

Op 28-1-2024 om 09:13 zei delichris:

Wat een mooie update. Je steekt hier wel veel tijd in.

Af en toe kost het even wat moeite, maar dan heb je ook wat ;)

Op 28-1-2024 om 11:45 zei Marius:

Op een brakke zondagochtend met een kopje koffie de tijd nemen om een paar updates in te halen in dit verhaal, veel beter wordt het niet. Hopelijk ben je ondertussen terug thuis en verblijf je niet meer in het ziekenhuis!

De resultaten zijn weer indrukwekkend, maar we hadden ook niets anders verwacht natuurlijk. Ik kijk wel al uit naar die confrontaties met PSG en RBL. Kwestie van de sterkte van je ploeg eens in perspectief te kunnen plaatsen. Verder is het weer fijn om te zien hoe je omgaat met de jeugdontwikkeling. Ik sta daar toch echt allemaal veel minder bij stil als ik dat zo vergelijk (want dat begin ik dan toch onderbewust te doen als ik het zo aan het lezen ben). Bij zo'n excel sheets vraag ik me ook altijd af of je daar dan niet meer tijd aan spendeert dan werkelijk het spel te spelen :D Al twijfel ik er niet aan hoe handig ze zijn om overzicht en evolutie weer te geven, en dan weer tot betere analyses te komen.

Dat zijn inderdaad de beste momenten om eens een novelle bij te lezen! Ik ben inmiddels weer thuis en aan de beterende hand maar het houdt nog niet over. Ik had deze update iets uitgebreider willen maken maar ik kan nog niet zo heel lang achter een schermpje blijven zitten dus een dergelijke update houden jullie nog te goed. 

Die Excel sheets vallen wel mee hoor. Je exporteert de attributen, laadt die in Excel en zet ze even onder elkaar. Heel veel meer komt er nu nog niet bij kijken. 

Op 28-1-2024 om 16:40 zei ElMarcos:

De laatste twee updates zijn enorm mooi en de groei van de meeste spelers zou ik omschrijven als veelbelovend. Blijft heerlijk om dit allemaal te lezen! 

Hopelijk blijft je gezondheid ook opknappen! 

Bedankt. Spelers ontwikkelen zich inderdaad goed, evenals mijn gezondheid ;) 

Op 28-1-2024 om 22:02 zei Djurovski:

De ontwikkeling gaat prima. Leuke update weer

Bedankt!

Op 28-1-2024 om 23:18 zei JoonsterkeBE:

Het gros van de spelersgroep ontwikkelt zich echt goed op een paar enkelingen na. Monsterlijke ontwikkeling van Patrik Mercado. Had zelf ook een post gepland waarbij ik halverwege seizoen twee eens wou terugblikken op de ontwikkelingen in de U19-ploeg, had al wat ideetjes om het in een post te gieten, maar moet zeggen dat dit wel echt fantastisch mooi en duidelijk in beeld gebracht is. Ben fan van de excel-sheets!

edit: welke skin gebruik je eigenlijk? 👀

De ontwikkeling van Mercado is echt gigantisch inderdaad. Ik kan daar ook nog niet de vinger precies op de zere plek leggen. Waarom gaat hij zo hard? Geen idee :) 

Neem mijn ideeën gerust over voor jouw eigen novelle, we zijn hier om elkaar te vermaken en te helpen!

Op 29-1-2024 om 02:03 zei Thomassje123:

Heel veel dingen wist ik al omdat ik op Youtube en Twitch ook veel FM zie maar het ziet er allemaal erg netjes uit en ik vind dit een hele grote kwalitatieve novelle. Ik heb veel delen wel overgeslagen om eerlijk te zijn omdat ik veel dingen al wist. Voor een beginnende FM'er is deze novelle zeker wel aan te raden. Ik denk zelfs dat deze novelle misschien een mention verdiend op de home pagina

Fijn dat er veel spelers zijn die zich ontwikkelen. Degenen die dat niet doen moeten misschien dan toch weg

Bedankt voor de complimenten Thomas! Mwah, ik niet zomaar spelers de deur wijzen als het even niet lukt, haha. Dan blijft er weinig over. We focussen gewoon op wat wel lukt maar wil jullie natuurlijk ook laten zien dat het niet altijd raak is.

Op 29-1-2024 om 09:50 zei Daz:

Fijn overzicht en dat kost allemaal wel wat werk. Chapeau!

Bedankt Daz! 

Op 29-1-2024 om 10:12 zei DGremlin:

Heerlijke update alweer!

Bedankt!

9 minuten geleden zei Urbeto:

Het blijft mooi voorspoedig gaan!

Inderdaad en we gaan voorlopig nog even door met de goednieuwsshow! :D 

Taglijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zotjes! Een ander woord kan ik er eigenlijk niet voor bedenken. Zelf ben ik ook een groot voorstander van het aanpassen van je eigen tactiek naargelang een naar verwachting (veel) sterkere tegenstander. Heerlijk dan "when a plan comes together" !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klinkt allemaal zo logisch maar uiteindelijk versla je gewoon 2 Europese teams met een begroting waar jouw hele competitie waarschijnlijk nog niet bij in de buurt komt. Ontzettend knap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33. WK VOOR CLUBTEAMS (Deel 2)

Ongekende resultaten in de groepsfase van het WK voor clubteams maakten van ons een geduchte tegenstander voor elk overgebleven team. Het is wel duidelijk dat er rekening moet worden gehouden met ons. De tactische flexibiliteit die we hebben opgebouwd maken ons een gevaar, zelfs voor de Europese topclubs. De behaalde resultaten zorgen er tevens voor dat die clubs ons niet langer zullen onderschatten. 

In de eerste K.O. ronde nemen we het op tegen het AS Roma van The Special One, al vind ik er al tijden niet meer veel speciaals aan. De ‘defense first’-mindset van de Portugees komt ook in Football Manager naar voren. De 5-3-2 DM WB formatie van Mourinho komt overeen met de speelwijze van Leipzig en dus was ik vol vertrouwen voor deze wedstrijd. We maken een kans en een goede ook. 

De Romeinen mogen graag achterover leunen en loeren op snelle uitbraken. Toch blijft het oppassen geblazen, met spelers als Dybala, Pellegrini, Belotti en Cristante beschikt de Romeinse formatie over best wat kwaliteit. Als je vervolgens ook nog spelers als Aouar, Spinazzola en Paredes van de bank kunt laten komen, kun je het ons heel moeilijk maken. Omdat onze platte 4-3-3 goed werkte tegen Leipzig, besloot ik opnieuw terug te grijpen naar dat strijdplan. Een blik op de voorgaande wedstrijden leerde mij dat Roma moeite had met teams die hoog druk zetten en dus zette ik de instructie Counter Press weer aan. Daarnaast gingen de DLP en WB’s qua mentaliteit een tikje achteruit om onze defensieve formatie iets beter vast te kunnen houden.

Tactiek tegen AS Roma

Spoiler

image.png.82f5af1f6a97340d8c5028ebbc265601.png

De vraag was dan ook welke defensie het langst stand zou houden. In de eerste helft kreeg Roma enkele kleine kansjes maar in mijn ogen waren wij de betere partij. In de 42ste minuut kregen we een penalty maar helaas wist wonderboy Kendry Páez deze niet te verzilveren. In de tweede helft was het voornamelijk AS Roma die de sterkere partij was. Het was dan ook mooi dat Páez in die fase zijn gemiste penalty goed wist te maken door de enige treffer van de wedstrijd te scoren. Een hoekschop wordt niet goed weggewerkt, waardoor Kendry de bal op zijn pantoffel kan nemen. Via een verdediger zeilt de bal tegen de touwen. 1-0.

Vond ik wel mooi voor Kendry Páez. Tegen Tigres speelde hij een goede wedstrijd met een goal en een assist maar tegen Leipzig en PSG was hij wat minder aanwezig. Het is dan ook mooi dat juist hij ons naar de kwartfinale schiet, de volgende wedstrijd tegen Ajax zal zijn laatste voor de club zijn.

roma.thumb.png.46b71ea59b64c5d3724324a027b2cdd0.png

Ajax dus, en dan denk je - leuk, dat moet te doen zijn! Dat was ook de eerste gedachte die bij mezelf opkwam. Toch zal dit de eerste echt voetballende ploeg zijn die we tegenkomen. John van ‘t Schip werd afgelopen seizoen kampioen met een 4-2-3-1 en een Control Possession speelstijl. Een mid-block met standaard defensieve lijn. Voor deze wedstrijd pakten we onze tactiek uit de eerste fase van dit seizoen. Dit deed ik omdat ik twijfelde tussen twee werelden. Of we gingen ons ingraven en loeren op de counter óf we gingen vol op de aanval. Aangezien ik niet zo van dat anti-voetbal houd, koos ik voor de laatste optie. 

In principe is de formatie ideaal om tegen een 4-2-3-1 te gebruiken. De drie centrale verdedigers kunnen de spits en de aanvallende middenvelder opvangen en hebben met de Carrilero een scherm voor zich staan, die de passlijnen dicht kan lopen. De Wingbacks kunnen de buitenspelers opvangen, waardoor we in de verdedigende fase zelfs een mannetje meer hebben. De Shadowstriker en Centrale Middenvelder kunnen druk uitoefenen op hun dubbel pivot en onze buitenspelers kunnen ervoor zorgen dat hun backs niet te hoog komen. Verder spelen we vol op de aanval omdat ik dacht dat we op die manier de meeste kans zouden hebben. Een open wedstrijd, waarbij het afwachten is wie de meeste doelpunten gaat maken.

Tactiek tegen Ajax

Spoiler

image.png.9f66969934957488b1b24ddf81a63c4d.png

Het werd dan ook prijsschieten voor beide partijen, waarbij wijzelf uiteindelijk een stuk effectiever waren dan de Amsterdammers. Wij haalden zeventien keer uit en daarvan gingen er tien tussen de palen. Ajax mocht twaalf keer schieten maar kreeg slechts twee ballen op doel. Het duel vloog de gehele wedstrijd op en neer dus de stand is een beetje afgetekend, we hadden deze evengoed kunnen verliezen. Wel deed de tactiek wat die moest doen, Ajax kwam amper in ons doelgebied. 

In de 29ste minuut viel het eerste doelpunt. Linksback Cortez had een geweldige rush over de linker flank, waarbij de shadowstriker was meegelopen. Cortez kon hem vervolgens inspelen, waarna Vite de bal voor het doel kon terugtrekken. Faravelli werd helemaal vrij gelaten en kon zo de bal makkelijk in het doel werken. In de 53ste minuut was het opnieuw raak, een slecht weggewerkte corner werd door Mercado tot doelpunt gepromoveerd. Hij kon vanaf de zijkant van de zestien vrij doorlopen naar doel en plaatste de bal in de verre hoek. 

Niet veel later was het opnieuw raak. In de 61ste minuut was het de beurt aan Medina, die een typische goal maakte. Deze zien we namelijk vaker met deze tactiek. Toevallig was de 4-0 in de 84ste minuut van dezelfde strekking en ik was heel blij dat die opnieuw van de voet van Kendry Páez kwam. Hij was lichtgeblesseerd voor dit duel maar aangezien het zijn laatste was, besloot ik hem in het laatste kwartier toch een waardig afscheid te gunnen. Daar maakte hij dankbaar gebruik van. De 3-0 en 4-0 kun je hieronder bekijken.

Citaat

559c28114b8daa3f022643f2e31195ff.gif.66bcbb05ca6f03cb026ddc95d5aee5dc.gif

1c336536b29eb9ddd9ea343dd90e4f8c.gif.fb0a5468053c20f5a8195d69edb571c6.gif

ajax.thumb.png.3421bde240029bf4f0702ff5946bf6c8.png

En zo staan we zomaar ineens in de halve finale van het WK voor clubteams, ongelooflijk. Ik had niet eens gedacht dat we de groepsfase uit zouden komen met tegenstanders als RB Leipzig en PSG. Bizar om te bedenken dat we ook nog altijd op ons eerste tegendoelpunt wachten op dit toernooi! Al zal die er in de volgende wedstrijd onvermijdelijk komen. We nemen het namelijk op tegen het Real Madrid van Carlo Ancelotti. 

Ancelotti hanteert een Tiki Taka speelstijl in een 4-3-3 formatie. Echter, in tegenstelling tot de teams waar we eerder tegen speelden, heeft Ancelotti de balans in zijn elftal goed op orde. Links wordt gebruik gemaakt van een Winger en een Inverted Wingback. Aan de andere zijde staan een Inside Forward, ondersteund door een fullback. Een controlerende 'zes' met daarvoor twee rollen met diepgang, een box-to-box speler en een Mezzala. Dat gaat lastig te verdedigen zijn. Zeker gezien het feit dat Real Madrid vele malen sterker is dan ons. Bovendien zijn ze goed in vorm dit seizoen, met slechts vier verliespartijen in alle competities.

Ik besloot een aangepaste versie van onze gebruikelijke tactiek te gebruiken, ik achtte onze kansen daarmee het grootst. Vanzelfsprekend werd hij iets defensiever dan normaal. Zo gingen de Libero en Wingbacks van support naar defend. De mentaliteit ging terug naar gebalanceerd.

Tactiek tegen Real Madrid

Spoiler

image.png.0ce0d1cd213f0c49c74fccb86d8cfed8.png

Meteen werd duidelijk dat Real Madrid vele malen beter is dan ons. We kwamen er de gehele wedstrijd gewoon echt niet aan te pas. Ramírez keepte een uitstekende wedstrijd, waardoor het slechts bij een 2-0 nederlaag bleef. Hier houdt het WK op voor ons, al moeten we nog wel om plek drie en vier spelen tegen Porto maar zo'n troostfinale vind ik niet leuk om te spelen en ook niet zo interessant dus die staat nog op de rol.

madrid.thumb.png.763485c1703df5c63e3ce3c5a3636252.png

Reacties

Spoiler
Op 30-1-2024 om 10:50 zei Urbeto:

Steeds als ik denk dat het maximale wel bereikt is weet je nog even een treetje hoger te gaan staan. What's next? Wereldbekerfinale?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit ook niet had verwacht, we hebben een geweldig toernooi gespeeld!

Op 30-1-2024 om 10:53 zei Kyrill:

Geweldig winnen tegen PSG en Leipzig

En daar bleef het niet bij, helaas was Madrid veel te sterk voor ons. 

Op 30-1-2024 om 10:57 zei DGremlin:

Wat een schitterende resultaten!

Inderdaad!

Op 30-1-2024 om 11:59 zei Marius:

Zotjes! Een ander woord kan ik er eigenlijk niet voor bedenken. Zelf ben ik ook een groot voorstander van het aanpassen van je eigen tactiek naargelang een naar verwachting (veel) sterkere tegenstander. Heerlijk dan "when a plan comes together" !

Zeker fijn als de plannetjes werken. Helaas wist ik het tegen Madrid niet zo goed, we hadden in die wedstrijd dan ook helemaal niets te vertellen.

Op 30-1-2024 om 12:23 zei delichris:

Je doet het verrassend goed zeg. Had ik niet verwacht.

Ik ook niet!

Op 30-1-2024 om 12:27 zei ElPrincipito:

Wat een prestatie, absurd!

Bedankt!

Op 30-1-2024 om 12:28 zei Djurovski:

Zeer sterke resultaten zeg. Nu al een wereldtitel?

Nee, zover is het nog niet maar we hebben een uitstekend toernooi achter de rug.

Op 30-1-2024 om 12:57 zei Willem:

Het klinkt allemaal zo logisch maar uiteindelijk versla je gewoon 2 Europese teams met een begroting waar jouw hele competitie waarschijnlijk nog niet bij in de buurt komt. Ontzettend knap!

En daar bleef het dus niet bij.

23 uur geleden zei JoonsterkeBE:

Dit is wel serieus uitpakken tegen tegenstanders van dit niveau! 

Bedankt!

22 uur geleden zei ElMarcos:

Ik hou wel van zo een inkijkje in hoe je je team voorbereid op dit soort belangrijke duels. Erg knap dat je twee van zulke kleppers als Leipzig en PSG aan de kant weet te zetten!

Ik had het eigenlijk iets uitgebreider aan willen pakken maar helaas kan ik nog niet te lang achter een schermpje zitten.

Taglijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt een prachtig toernooi afgewerkt met de vernedering van Ajax als kroon op het werk. Dat je slechts 2-0 van Real verliest is eerlijk gezegd ook gewoon een compliment waard. Hopelijk win je Porto nog voor het idee, want die podiumplek verdien je wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegen Roma had ik misschien wel wat meer doelpunten verwacht ondertussen :D Maar dat maak je nadien natuurlijk ruimschoots goed tegen Ajax. Anderzijds ook wel goed om zien dat er toch ook nog tegenstanders zijn waarvan de code moeilijker te kraken is. Real vind ik zelf ook een taaie tegenstander. Zelfs als je erin slaagt om hen wat lam te leggen blijf je zitten met het gevaar van een Vinicius die plots als een duiveltje kan tevoorschijn komen, en tegen hen scoren is ook al geen sinecure. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit was natuurlijk een prachtig WK voor clubs. Zeker in de fase van de save waarin jij je bevindt. Dat je uiteindelijk je meerdere moet erkennen in een ploeg als Real Madrid is niet erg, maar natuurlijk wel zuur. Prachtig weer hoe je alles beschouwd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog even een beetje focus voor de dag brengen in die kleine finale. Een plekje op het podium heb je zeker verdiend na zo'n tornooi. Het verlies tegen Real is niet meer dan logisch, gezien het grote kwaliteitsverschil. Echt aangenaam hoe je ons meeneemt in je gedachtegang bij het kiezen van je tactiek voor elke wedstrijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34. MUCHAS GRACIAS, KENDRY!

kendry.png.7645daec663e3a7cfa76f347b9be758b.png

porto.thumb.png.df6da8fb7e4a38a8f885d31d9be9679b.png

Reacties

Spoiler
21 uur geleden zei Urbeto:

Je hebt een prachtig toernooi afgewerkt met de vernedering van Ajax als kroon op het werk. Dat je slechts 2-0 van Real verliest is eerlijk gezegd ook gewoon een compliment waard. Hopelijk win je Porto nog voor het idee, want die podiumplek verdien je wel. 

Inderdaad! Gelukkig hebben we de derde plek kunnen pakken, was wel verdiend na zo'n toernooi.

20 uur geleden zei delichris:

Het was een geweldig toernooi hoor.

Inderdaad!

20 uur geleden zei Kyrill:

Was geweldig toernooi, niks mis met verleizen van Real.

Schaam ik me ook absoluut niet voor :)

19 uur geleden zei Marius:

Tegen Roma had ik misschien wel wat meer doelpunten verwacht ondertussen :D Maar dat maak je nadien natuurlijk ruimschoots goed tegen Ajax. Anderzijds ook wel goed om zien dat er toch ook nog tegenstanders zijn waarvan de code moeilijker te kraken is. Real vind ik zelf ook een taaie tegenstander. Zelfs als je erin slaagt om hen wat lam te leggen blijf je zitten met het gevaar van een Vinicius die plots als een duiveltje kan tevoorschijn komen, en tegen hen scoren is ook al geen sinecure. 

Misschien was ik iets te conservatief, ja. Maar we gingen dan ook voor de overwinning. Real is een vreselijke tegenstander om tegen te spelen inderdaad.

14 uur geleden zei DGremlin:

Wat een schitterend tornooi heb je achter de rug. Erg knap gedaan.

Bedankt!

1 uur geleden zei ElMarcos:

Dit was natuurlijk een prachtig WK voor clubs. Zeker in de fase van de save waarin jij je bevindt. Dat je uiteindelijk je meerdere moet erkennen in een ploeg als Real Madrid is niet erg, maar natuurlijk wel zuur. Prachtig weer hoe je alles beschouwd. 

Bedankt! Het was een mooi toernooi, nu gauw weer verder met het normale werk ;)

40 minuten geleden zei JoonsterkeBE:

Toch nog even een beetje focus voor de dag brengen in die kleine finale. Een plekje op het podium heb je zeker verdiend na zo'n tornooi. Het verlies tegen Real is niet meer dan logisch, gezien het grote kwaliteitsverschil. Echt aangenaam hoe je ons meeneemt in je gedachtegang bij het kiezen van je tactiek voor elke wedstrijd!

Inderdaad, we hebben een mooie derde plaats bemachtigd. Bedankt voor de complimenten.

Taglijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Kyrill:

Sorry maar is me niet duidelijk voor hoeveel Kendry nu verkocht is aan Chelsea? Of heb ik iets gemist?

Officieel 20 miljoen maar omdat de transfer vanaf de start al geregeld is, zie je niks terug van dat geld. Vandaar dat het er niet bij staat ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites