Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

UEFA Conference League

Bogatyr

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 373
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Op 12-8-2022 om 13:17 zei cimbomcu:

Bosnie heeft toch wel gehad?

Nee nog nooit inderdaad, wel maf voor zo'n 'groot' land. En nu dus na strafschoppen weer niet. Zrjinski had wel een slechte loting. 

Op 12-8-2022 om 00:57 zei himan:

Er heeft 

Van deze tien clubs hebben Kosovo, Bosnië en Noord Ierland nog nooit een club in een groepsfase gehad van een Europese club toernooi. RFS en Shkupi hebben ook nog nooit een groepsfase bereikt, dus wedstrijd 2 en 4 leveren een debutant op, maar niet per sé een landendebutant.

Uit de Europa League gaat nog Zalgiris uit Litouwen zich plaatsen, dat is een landendebutant, die moeten tegen Ludogorets om een plek in de Europa League, verliezer gaat naar de Conference League. Dus dat is al zeker.

En dan heb je nog het onder LLM'ers wel bekende FC Vaduz uit Liechtenstein, dat zojuist dus Konyaspor heeft uitgeschakeld wat een landendebuut zou zijn. En ook nog de Ħamrun Spartans de nummer 3 van Malta, die zich al door 3 voorrondes hebben geworsteld tegen stuk voor stuk grotere clubs en nu tegen Partizan moet.

Kosovo, Litouwen en Liechtenstein hebben nu dus een landen debuut. Met FC Vaduz toch wel de grootste verrassing door Rapid Wien te verslaan. 

Voor alle clubdebutanten moet ik nog even onderzoek doen. In ieder geval dus Vaduz, Zalgiris, RFS, Bellkani en FC Slovacko is een debutant in een groepsfase. 

Pjoenik Jerevan, Silkeborg en Djurgardens ook. (hoewel sommige van deze clubs intertoto hebben gespeeld en Uefa cup toen er nog geen groepsrondes waren.)

FK dnipro is ook debutant, maar die zijn een voortzetting van Dnipro Dnpropetrovsk. Die club die de finale van de Europa League nog eens heeft gehaald. 

In de Europa league is er ook nog een groepsdebutant. Die is voor de quizzers onder ons. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei 007mark:

image.png.641da341d680e0cb013173620d2036df.png

Wat een ploegen zitten er weer in, heerlijk zeg. AZ kan dus met zowel Fiorentina als Nice in een poule, maar zou ook zomaar naar Israel, Liechtenstein en Kosovo moeten in één en dezelfde poulefase

Wat een verschillen kunnen hier gaan komen :mrgy: 

AZ

Fiorentina/Köln

Nice/Anderlecht

Lech/Djurgardens 

Dat lijkt me de zwaarste optie. Maar als het AZ, Apollon, Zalgiris, Ballkani gaat worden lijkt het wel of er een vijfde Europees toernooi georganiseerd wordt :-D  Molde, Vaduz, RFS zou ik voor tekenen zoals Satyr al aangaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Fantasy:

Wat een verschillen kunnen hier gaan komen :mrgy: 

AZ

Fiorentina/Köln

Nice/Anderlecht

Lech/Djurgardens 

Dat lijkt me de zwaarste optie. Maar als het AZ, Apollon, Zalgiris, Ballkani gaat worden lijkt het wel of er een vijfde Europees toernooi georganiseerd wordt :-D  Molde, Vaduz, RFS zou ik voor tekenen zoals Satyr al aangaf.

Enorme verschillen inderdaad, maar als je uit pot 3 Nice kunt vermijden is een plaats bij de eerste 2 wel een must voor AZ eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei cimbomcu:

Waarom mag Vaduz eigenlijk Europees voetballen? 2de niveau Zwitserland toch?

Zojuist zei AntiChrist7:

Is dat niet omdat liechtenstein wel nog een bekercompetitie heeft?

die ze elk jaar winnen

Dat klopt en die hadden ze ook gewonnen. Dat is de enige optie voor Vaduz om Europees te kunnen spelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei PJHoutman:

Het is wel opmerkelijk dat Vaduz zich nog steeds zo mag kwalificeren, want Swansea en Cardiff mochten zich volgens de UEFA niet kwalificeren via de beker van Wales. 

27 minuten geleden zei Erwin.:

Het verschil is volgens mij dat Wales wel een eigen competitie heeft en Liechtenstein niet

Precies wat Erwin zegt. Er is geen competitie in Liechtenstein. De zeven clubs die er zijn spelen allemaal mee in Zwitserland. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites