Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Super League

cimbomcu

Super League  

48 leden hebben gestemd

1. 1. De Super League moet er komen

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei cimbomcu:

Die competitie straks van ranglijst ipv poules lijkt mij juist leuker en eerlijker.

Sorry, maar ik zit echt niet te wachten op een competitieformat voor de winterstop. Op de Nederlandse clubs na skip ik nu al de volledige poulefase, omdat je van tevoren toch al een redelijke inschatting kan maken wie er doorgaan. Bij een competitie met 10 speelronden wordt het alleen maar voorspelbaar. Als kleine club weet je dan waarschijnlijk al vrijwel direct dat je fucked bent. De topclubs gaan met het geld dat ze nu al hebben nog meer spelers kopen om zich te wapenen tegen de volle speelkalender en ook tijdens de CL een goed team op de been te brengen. Indirect profiteren daar de kleine clubs wel weer van maar het maakt van de CL nog meer een gedrocht dan het nu al is.

Ik zou graag willen zien dat de UEFA eens kritisch gaat kijken naar het aantal kwalificatieplekken per land. Het verschil in de top 10 van de coëfficiëntenlijst is qua plekken nu al belachelijk groot. Dat wordt dus alleen maar groter nu er 4 directe plekken voor de toplanden klaarliggen. Ik kan nou niet bepaald zeggen dat de UEFA daarmee de sportiviteit vergroot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wachten op de officiële aankondiging maar gelukkig ziet het er inderdaad naar uit dat er niets van in huis komt.

Ik denk dat het grootste probleem voor de Super League altijd was dat de Founding Fathers niet konden degraderen, dat heeft voor enorme backlash gezorgd. 

Eerlijk gezegd denk ik dat heel veel mensen het concept wel zouden zien zitten indien er met stijgers en dalers gewerkt zou worden, maar dan krijg je natuurlijk de vraag hoeveel divisies van de Super League heb je nodig, hoe kwalificeren we ons ervoor etc. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Satyr:

Kom op, de UEFA denkt ook alleen in geld, die kwamen zo hard in actie omdat hun geld werd afgepakt.

Uiteraard, maar ik denk niet dat de clubs er zijn uitgestapt door de reactie van UEFA, ik denk dat ze dachten dat hun eigen fans op zijn minst voor dit idee te vinden zouden zijn, en dat de reactie niet zo intens zou zijn.

Als het wel een format geweest zou zijn met stijgers en dalers zouden heel veel voetbalsupporters hier voor geweest zijn denk ik, en dan zouden ze samen tegen de UEFA gestaan hebben, die dan geen poot zouden hebben om op te staan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft is het lood om oud ijzer. De UEFA heeft al aangekondigd de CL gelden fors te gaan verhogen als tegenreactie. We weten allemaal wel bij welke clubs dit grotendeels terecht zal komen. Verhoudingen zullen wéér schever gaan groeien, en de kans dat de eliteclubs het miljoenenfeestje een keertje een jaar moeten missen zal wederom kleiner worden.

Je zou bijna gaan vermoeden dat dit allemaal een vooropgezet plan was... Immers zal de nieuwe CL opzet opnieuw de eliteclubs bevooroordelen, en er is nu zelfs nog een breek draagvlak vanuit voetbalwereld voor gecreërd ook (want pfoe, gelukkig geen Super League). 

bewerkt door Chimpa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Grote Ree:

Bij een competitie met 10 speelronden wordt het alleen maar voorspelbaar. Als kleine club weet je dan waarschijnlijk al vrijwel direct dat je fucked bent.

Ligt eraan hoe je het opzet. Volgens mij is het idee dat ze in die 10 speelrondes ook daadwerkelijk 10 verschillende tegenstanders krijgen en dat de loting daarvoor (deels) random is. Dan is denk ik de kans op een stuntje van de een of ander groter dan wanneer je 6 duels speelt tegen 3 dezelfde tegenstanders in een klassiek uit/thuis format.

Nadeel is wel dat gros van de duels op een moment om des keizers baard gaan en dus minder interessant zijn voor het publiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei MNie:

Ergens toch ook wel weer zonde dat City zich direct terugtrekt. Het is natuurlijk niet de manier hoe dit gegaan is, maar de UEFA is ook niet beste organisatie. Stel nou dat het een enorm succes zou zijn? Waarschijnlijk komen we er nooit achter. Over twee jaar zal de CL wel ongeveer zo'n format hebben. En als de FIFA slim is maken de FIFA World Club Cup anders, over een heel seizoen op een comeptitie manier. Dan heb je alle fans wereldwijd en toch een Super League.. 

Het idee om de UEFA/FIFA een loef af te steken is natuurlijk prima. Alleen het hoe en waarom is natuurlijk compleet idioot bij de Super league. Dan zou je eerder moeten denken aan wat ze destijds gedaan hebben bij het oprichten van de PDC. Dat kwam ook voort uit onvrede. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Het idee om de UEFA/FIFA een loef af te steken is natuurlijk prima. Alleen het hoe en waarom is natuurlijk compleet idioot bij de Super league. Dan zou je eerder moeten denken aan wat ze destijds gedaan hebben bij het oprichten van de PDC. Dat kwam ook voort uit onvrede. 

Leuk dat je de PDC erbij betrekt, want dat had ik ook direct in mijn hoofd. En volgens mij is daar niemand slecht van geworden. Ik sta daarom ook achter een "Super League", maar niet op deze manier. Ik zou het veel toffer vinden als ze het dan wereldwijd doortrekken in competitievorm, maar dan zeker naast de binnenlandse competities en op basis van prestaties. Dat er onvrede is over de huidige gang van zaken is voor iedereen duidelijk denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei MNie:

Leuk dat je de PDC erbij betrekt, want dat had ik ook direct in mijn hoofd. En volgens mij is daar niemand slecht van geworden. Ik sta daarom ook achter een "Super League", maar niet op deze manier. Ik zou het veel toffer vinden als ze het dan wereldwijd doortrekken in competitievorm, maar dan zeker naast de binnenlandse competities en op basis van prestaties. Dat er onvrede is over de huidige gang van zaken is voor iedereen duidelijk denk ik.

Het verschil is wel dat er in het darts nog veel te winnen viel qua commercie en daar heeft de PDC goed op ingespeeld. In het voetbal is er al veel commercie maar willen ze nu die competitie exclusief maken om een groter deel van de commercie te claimen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Chiemel:

Wat deed Arsenal eigenlijk in dat rijtje van super league clubs? Das tegenwoordig gewoon een middenmotor toch? 

Klopt in feite wel ja(en dat zeg ik als fan) maar hoe je ook went of keert het is en bliijft wel traditionele top 6 club aka een ''Big Six Club'''En in de PL is het niet al te beste nee, en CL niet meer gespeeld sinds 2016. Maar EL wise gaat best aardig al verloren finale, halve finale en nu weer halve finale. Maar het zit er gewoon bij vanwege big six club....

Net als in de zin Feyenoord ook in Nederland een traditionele ''top 3'' club is en blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Erwin.:

Het verschil is wel dat er in het darts nog veel te winnen viel qua commercie en daar heeft de PDC goed op ingespeeld. In het voetbal is er al veel commercie maar willen ze nu die competitie exclusief maken om een groter deel van de commercie te claimen.

Daarom sta ik ook niet achter deze (gesloten) manier, maar een competitie waarin de beste clubs het tegen elkaar opnemen wordt niemand slechter volgens mij, en dan bedoel ik een wereldwijd model. De supporters uit Azië, Afrika, etc. zouden hun club ook tegen grootmachten kunnen zien spelen als je een wereldwijde competitie hebt. Ik refereerde eerder al naar WK voor clubs, als je daar de opzet van veranderd richting een Super League dan ben ik zeker voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat enkel en alleen over de grootte van een club in geld en marketingmogelijkheden. Dan waren deze twaalf clubs heel logisch, uiteraard aangevuld door Dortmund, Bayern en PSG. 

Een club als Ajax of Porto heeft ook echt niet de huidige populariteit en het huidige bereik als een club als Arsenal. Of ze nou derde of achtste worden.

Het was het allemaal om het geld te doen. Nóg meer geld eruit halen. Het heeft ook niets te maken met uit welk land de eigenaren komen, dat is dom en sentimenteel gezever. Perez en Agnelli zijn er het meest hardleers in. Het is toch ook geen bijzonder reflex? De rijkeren willen altijd rijker worden. Als club X in een competitie stapt waarin ze een biljoen krijgen, dan denkt club Y: shit, dan blijven wij achter. Dortmund en Bayern hebben samen gezegd: nee, wij slaan over. Het is niet voor niks dat in die andere landen ook direct alle topclubs in besloten te stappen. Als je het niet doet, blijf je achter. Als Real Madrid wel gaat, maar Barcelona niet, dan blijft Barcelona diep in de schulden en gaat Haaland straks naar Real Madrid. Als Chelsea wel gaat, maar Liverpool niet, dan lopen ze het gevaar achterop te raken en kan Liverpool nooit meer concurreren met Chelsea qua het aankopen van nieuwe spelers.

Voetbal is de populairste sport ter wereld en we leven in een tijd waar er in het voetbal ongelofelijk veel geld vloeit. Dat is de basis voor dit plan: nóg meer geld genereren. Doet de concurrent het? Dan moeten wij ook, anders blijven we achter. De UEFA en de FIFA kunnen zich wel heel sterk hier tegen uitspreken, maar zij hebben wel meegeholpen om dit klimaat te scheppen. Als voetbal niet over geld en commercie gaat, waarom spelen we dan een WK in Qatar? Een Super Cup buiten Europa? Waarom gaat er dan zoveel geld van de CL-inkomsten naar de UEFA? Waarom zoveel corruptieschandalen binnen die organisaties? Geld, geld en nog eens geld. 

En waarom een gesloten competitie? Wat denk je zelf? Omdat je niet wil dat die financiële zekerheid weer uit je handen kan glippen. En dan nog wilden ze elk jaar vijf ploegen van buitenaf uitnodigen. Dat viel mij al mee. Maar natuurlijk. Als een paar mannen bij elkaar komen en zeggen dat er biljoenen aan geld onderling te verdelen is, dan komt er niemand die zegt: hee, leuk plan, maar mijn club moet er na een jaar ook weer uit kunnen knikkeren in ruil voor één van onze concurrenten in onze competitie. Dat heeft niets te maken met hoe andere landen bepaalde sporten organiseren, maar gewoon met eigenbelang. Het is volstrekt logisch. Je hebt organisaties om eerlijkheid en integriteit te waarborgen. Maar als je een stel clubs bij elkaar zet - zelfde met een stel bedrijven, wat het in wezen ook zijn tegenwoordig - dan gaan ze niet met elkaar spreken over andere clubs of bedrijven, neen, dan slaan ze de handen ineen om er met zij die aan tafel zitten financieel zo goed als mogelijk uit te komen. 

bewerkt door Zeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites