Rogier. Geplaatst 7 januari 2021 Share Geplaatst 7 januari 2021 Of je het er mee eens bent of niet, deze komt er! Omdat de Europa League naar 32 teams gaat en gedomineerd zal worden door cup winners, zal het deelnemersveld van 32 teams van de Conference League nog niet eens zó slecht zijn. De eerste finale zal gespeeld worden in de Arena Kombëtare in Tirana, Albanië met een capaciteit van 22.500 man. Wie wordt de eerste winnaar? Hoe werkt het? Goede vraag. Allereerst: de Europa League gaat naar 32 teams. Dit zorgt ervoor dat we naast de 3e club van Nederland, de League Cup-winnaar van Engeland ook de nummer 6 van Italië, Spanje, Duitsland en Frankrijk terug gaan zien in de voorronde van de Conference League. Inmiddels zijn zelfs de eerste deelnemers uit Scandinavië bekend; onder andere Rosenborg, Molde en BATE Borisov mogen zich gaan opmaken voor meerdere kwalificatieduels. Waar stromen de Nederlandse en Belgische clubs vervolgens in? Nou, in de 3e (nr. 3) en 2e (nr. 4) ronde uit 4. De bekerwinnaar zal de play-offronde van de Europa League spelen en zal bij zowel winst als verlies een groepsfase instromen. Maar dan, als de groepsfase is aangebroken, hoe verder? We spelen een normale groepsfase, met daarop volgend een tussenronde en eindigend met een reguliere knock-out. Zie hier, dit heeft uw auteur zo even voor jullie in elkaar geflanst: Overigens zal de Europa League een zelfde format kennen, maar dan met andere deelnemers en afvallers vanuit de Champions League natuurlijk. Je groep winnen is dus zeker geen overbodige luxe, ook in de Conference League. 8 juli 2021 gaan we beginnen, terwijl de finale van het EK (hopelijk) al bekend is, maar nog wel gespeeld moet worden. Zou een Nederlandse club een jaar later dan eindelijk weer eens een Europese titel pakken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 7 januari 2021 Share Geplaatst 7 januari 2021 Ik ben echt benieuwd naar het uiteindelijke deelnemersveld van deze competitie. Stiekem heb ik zo'n idee dat het minder slecht gaat zijn dan men vreest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 7 januari 2021 Share Geplaatst 7 januari 2021 Ik heb wel het idee dat de markt voor Europees voetbal verzadigd begint te raken. Er is zoveel live voetbal op tv dat ik in ieder geval mijn interesse soms begin te verliezen. De neutrale voetballiefhebber zal natuurlijk eerder bij de CL inschakelen, daarna misschien nog EL meepakken, en dan is een ECL toch misschien een beetje een anticlimax als toetje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 7 januari 2021 Share Geplaatst 7 januari 2021 Plaats Deelname #1 Eredivisie Groepsfase Champions League #2 Eredivisie 2e kwalificatieronde Champions League #3 Eredivisie 3e kwalificatieronde Conference League Play-off winnaar Eredivisie 2e kwalificatieronde Conference League KNVB Bekerwinnaar Play-off Europa League Plaatsing Europese toernooien voor Nederlandse clubs (uitgaande van de huidige 10e plaats op de UEFA-ranking) Zo zouden dus bijv. FC Utrecht, AZ, Feyenoord en dat soort ploegen de ECL in gaan, afhankelijk van bekerwinnaar etc. Dan krijg je toch nog een best oké deelnemersveld als je ook dat soort ploegen uit andere landen krijgt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 8 januari 2021 Share Geplaatst 8 januari 2021 Dat het deelnemersveld wel prima wordt, komt vooral doordat er minder deelnemers gaan meedoen aan de Europa League. Mijn zorg is eigenlijk (misschien heel gek) dat het deelnemersveld te sterk gaat worden. Dat de grote voetballanden een nog groter stuk van de taart pakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 8 januari 2021 Share Geplaatst 8 januari 2021 (bewerkt) 2 uur geleden zei 007mark: Mijn zorg is eigenlijk (misschien heel gek) dat het deelnemersveld te sterk gaat worden. Dat de grote voetballanden een nog groter stuk van de taart pakken. Ik deel deze zorg. Ik gun het juist de kleinere voetballanden ook om ergens om de winst te spelen (zie Nations League voor landenteams). Met deze opzet vrees ik dat het weer voornamelijk zal uitdraaien op de grote vijf competities (incidentele uitzondering daargelaten), en dat clubs uit kleinere competities weer naast de pot zullen pissen. 8 januari 2021 bewerkt door Chimpa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lennard95 Geplaatst 8 januari 2021 Share Geplaatst 8 januari 2021 Kleinere en obscuurdere clubs betekenen vaak leuke tripjes! Hoop dat Feyenoord kan overwinteren hierin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 8 januari 2021 Share Geplaatst 8 januari 2021 (bewerkt) Wat komt er uit Spanje, Italie, Duitsland etcetera instromen? edit: al gevonden. Dan deel ik jullie zorg ook wel. 8 januari 2021 bewerkt door rich ruzzian Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeff_J Geplaatst 8 januari 2021 Share Geplaatst 8 januari 2021 Even in mijn save gekeken wie de conference league gewonnen heeft de afgelopen jaren + gespeelde finales bij deze: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 8 januari 2021 Share Geplaatst 8 januari 2021 9 uur geleden zei 007mark: Dat het deelnemersveld wel prima wordt, komt vooral doordat er minder deelnemers gaan meedoen aan de Europa League. Mijn zorg is eigenlijk (misschien heel gek) dat het deelnemersveld te sterk gaat worden. Dat de grote voetballanden een nog groter stuk van de taart pakken. Dat snap ik wel, de grote voetballanden zouden dan (in theorie) juist minder dominant moeten zijn in de Europa League doordat dat veelal bekerwinnaars zijn, maar dat moeten we nog maar zien natuurlijk, ook hoe dat loopt met de kwalificatierondes van de Champions League. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 8 januari 2021 Auteur Share Geplaatst 8 januari 2021 De vraag is lijkt me voornamelijk welke teams er door gaan stromen uit de Europa League. Van de nummers 6 (7 in Engeland zelfs) uit de top-5 landen word ik niet per se bang, dan is er nog genoeg ruimte voor teams uit andere landen om ver te komen, maar als een Tottenham, Real Sociedad, e.d. in de Europa League belandt en plots 3e in de poule wordt, tja. Hoe ik 'm zelf in zou vullen; de teams die overblijven in de halve finale zijn Champions League-waardig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 27 juni 2021 Share Geplaatst 27 juni 2021 (bewerkt) Op 8 juli is het zover. Dan gaan we aan de slag met een nieuw Europees toernooi. 66 teams mogen aftrappen in de eerste kwalificatieronde. Dit zijn toch de echte potjes voor de liefhebbers? Group 1 Levadia Tallinn (EST)* vs St Joseph's (GIB) Inter Turku (FIN) vs Puskás Akadémia (HUN)* Dečić (MNE) vs Drita (KOS)* Sūduva (LTU)* vs Valmiera (LVA) Group 2 La Fiorita 1967 (SMR)* vs Birkirkara (MLT) Mons Calpe (GIB) vs Santa Coloma (AND)* Velež (BIH) vs Coleraine (NIR)* Domžale (SVN)* vs Swift Hesper (LUX) Group 3 Shkupi 1987 (MKD)* vs Llapi (KOS) Dinamo Batumi (GEO) vs Tre Penne (SMR)* Sfintul Gheorghe (MDA) vs Partizani (ALB)* Maribor (SVN)* vs Urartu (ARM) Group 4 Laçi (ALB)* vs Podgorica (MNE) Milsami Orhei (MDA) vs FK Sarajevo (BIH)* Noah (ARM) vs KuPS Kuopio (FIN)* Žilina (SVK)* vs Dila Gori (GEO) Group 5 FH Hafnarfjördur (ISL)* vs Sligo Rovers (IRL) Paide Linnameeskond (EST) vs Śląsk Wrocław (POL)* RFS (LVA) vs KÍ Klaksvík (FRO)* Bala Town (WAL)* vs Larne (NIR) Group 6 Fehérvár FC (HUN)* vs Ararat Yerevan (ARM) Gagra (GEO) vs Sutjeska (MNE)* Sileks (MKD) vs Petrocub-Hincesti (MDA)* Široki Brijeg (BIH)* vs Vllaznia (ALB) Group 7 Stjarnan (ISL)* vs Bohemians (IRL) Glentoran (NIR) vs The New Saints (WAL)* Sant Julià (AND) vs Gzira United FC (MLT)* Europa (GIB)* vs Kauno Žalgiris (LTU) Group 8 Dundalk (IRL)* vs Newtown (WAL) Spartak Trnava (SVK)* vs Mosta (MLT) Struga (MKD) vs Liepāja (LVA)* Racing FC Union Lëtzebuerg (LUX) vs Breidablik (ISL)* Honka Espoo (FIN) vs NSÍ Runavík (FRO)* *seeded teams 27 juni 2021 bewerkt door FMNOOB Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 27 juni 2021 Share Geplaatst 27 juni 2021 Go New Saints Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 27 juni 2021 Share Geplaatst 27 juni 2021 Dat wordt Conference League kijken. Eens zien of er nog wat leuks tussen zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 16 juli 2021 Share Geplaatst 16 juli 2021 Die voorrondes in de Conference League, dat is toch sexy Santa Coloma - Mons Calpe 4-0, maak me gek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 16 juli 2021 Share Geplaatst 16 juli 2021 Vergeet de nipte overwinning van Petrocub Hîncești op Sileks Kratovo niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 16 juli 2021 Share Geplaatst 16 juli 2021 Heb nog een stukje van Larne - Bala Town gekeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 17 juli 2021 Share Geplaatst 17 juli 2021 Hierbij nog een overzicht van alle potten. Ik neem aan dat iedereen wel alles heeft bekeken . Spoiler Deze week mag ook Feyenoord aftrappen op dit niveau, maar er zijn nog genoeg andere wedstrijden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 17 juli 2021 Share Geplaatst 17 juli 2021 (bewerkt) Hoop dat er een club uit een klein voetballand de groepsfase kan halen. 17 juli 2021 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 17 juli 2021 Share Geplaatst 17 juli 2021 Daar is die hele Conference League deels op gebouwd, dat er vijf extra landen in groepsfases komen. Volgens mij 36 landen minimaal? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 17 juli 2021 Share Geplaatst 17 juli 2021 5 uur geleden zei Sophomore: Hoop dat er een club uit een klein voetballand de groepsfase kan halen. Hoop het ook, denk dat de grootste kans is een ploeg uit de voorrondes van de CL die afstroomt naar de EL en dan uiteindelijk naar de Conference League. Denk dat er heel weinig ploegen uit deze ronde de groepsfase halen maar laat mij graag verrassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 18 juli 2021 Share Geplaatst 18 juli 2021 (bewerkt) 2 uur geleden zei 19CH98: Denk dat de grootste kans is een ploeg uit de voorrondes van de CL die afstroomt naar de EL en dan uiteindelijk naar de Conference League Dat gaat vanaf nu gebeuren? Want bv. een Shamrock Rovers en Linfield zijn gelijk van de CL voorrondes naar de Conference League gegaan. Edit: Als ik het goed heb hehe 18 juli 2021 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 18 juli 2021 Share Geplaatst 18 juli 2021 6 minuten geleden zei Sophomore: Dat gaat vanaf nu gebeuren? Want bv. een Shamrock Rovers en Linfield zijn gelijk van de CL voorrondes naar de Conference League gegaan. Edit: Als ik het goed heb hehe Hoe het precies zit eerlijk gezegd geen idee, veel te verwarrend dit allemaal. Maar lijkt mij dat je "gewoon" de toernooien afstroomt todat je er helemaal uit ligt. Maar er is nu nog helemaal geen voorronde EL dus misschien heeft dat er iets mee te maken. UEFA en regels blijft een vaag iets, zeker als het voor de kleine clubs is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 19 juli 2021 Share Geplaatst 19 juli 2021 Waar wordt deze competitie uitgezonden? Gewoon op FOX? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 19 juli 2021 Share Geplaatst 19 juli 2021 Gelukkig geen Anderlecht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten