Titan Geplaatst 19 oktober 2020 Share Geplaatst 19 oktober 2020 MU Worldvisionsongfestival #30 De aanloop Het circus heeft Israël verlaten en verplaatst zich down under. De Israëlische Netta Barzilai wilde haar hysterische succes graag nog verder uitmelken in Australië, maar de autoriteiten aldaar gaven direct te kennen dat het land geen enkel risico wil nemen wat betreft uitheemse diersoorten. Teleurgesteld droop Netta af naar de braderie van Tel Aviv, om zich daar in haar kippenpak te hijsen. In de straten staan de barbecues te dampen: de Australiërs verwelkomen hun nieuwste helden – Oliver en Sam Sparro, van wie alleen Sam (door sommigen liefkozend SS’je genoemd) daadwerkelijk van het eiland afkomstig is. Het beste stuk vlees is echter niet voor hen, maar voor hun ontdekker, de onvolprezen Platina32! Na vele zwerftochten vond hij eindelijk een nummer dat hem de eindzege opleverde in editie 29 van het Wereldsongfestival. Hij zal om die reden het vetorecht hebben bij het kiezen van een land voor editie 30. In 2015 deed Australië voor het eerst mee met het Eurovisiesongfestival, als geste van de EBU. Het songfestival is simpelweg groots in Australië. De tweede plaats, behaald in 2016 door Dami Im (onder de zeer originele titel Sound of Silence) werd de beste notering tot dusver. Hoe anders liep het in het MU Worldsongfestival. Editie 4, 20, 27 en onlangs 29 lieten de nationale vlag harder wapperen dan ooit. De locatie Geen stadion, geen tot concertzaal omgetoverde evenementenhal, geen openluchttheater. Wat dan wel? Australië wil zich laten zien als modern land, en de organisatie hoopt dat de muziek komend jaar zal zegevieren. Om die redenen heeft Melbourne het Southpark Theatre gereserveerd voor het wereldevenement. De kaartjes zullen schaars zijn; slechts 559 stoelen telt de grootste zaal. Welke artiest kan iedereen inpakken in deze intieme setting? De regels Iedere deelnemer mag één nummer insturen. Dit nummer hoeft niet per se op YouTube te staan, maar mag bijvoorbeeld ook op Soundcloud staan. Een vereiste is dat (één van) de artiest(en) uit jouw gekozen land komt of hier sterke banden mee heeft. Uiteraard mag ieder land maar 1x gekozen worden. Je bent zelf helemaal vrij in de muziekstijl of de gezongen taal! Kies je een nummer met een niet Engelstalige tekst kunnen we bij aanvraag een vertaling naar het Engels toevoegen in een spoiler. Mocht dit je wens zijn, dan kun je deze songtekst zelf in een spoiler toevoegen onder je kozen nummer. Te kiezen landen Ieder onafhankelijk land is kiesbaar. Een land als Kosovo of Faeröer is toegestaan, maar Friesland bijvoorbeeld niet. Het Verenigd Koninkrijk wordt gesplitst dus Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland zijn aparte landen Inschrijven Om jezelf in te schrijven vul je het onderstaande lijstje in en plaatst deze in dit topic. Ook als je nog niet eerder hebt meegedaan, ben je van harte welkom! Gebruik daarvoor onderstaand aanmeldformulier. Spoiler Land: Artiest: Nummer: Youtube link: Stemmen Als de inschrijving gesloten is, stuurt iedereen zijn Top-10 met 2 reservelanden via een PM naar mij. Als alle stemmen binnen zijn, worden deze één voor één gepresenteerd zoals jullie gewend zijn. Iemand zijn nummer één krijgt 12 punten, de nummer twee krijgt er 10, de nummer drie krijgt er 8, de nummer vier 7. Dit gaat door tot en met nummer tien, deze krijgt 1 punt. Wanneer er landen niet stemmen zullen de reserves inschuiven om punten te ontvangen. De volgorde van het bekend maken wordt alfabetisch bepaald. Deadline inzenden 30 oktober 2020 Vorige winnaars Spoiler 1. Zweden (ingestuurd door Berieee.) | First Aid Kit – Emmylou 2. Oekraïne (ingestuurd door 007mark) | SONSOFDAY – Revolution 3. Bulgarije (ingestuurd door Tijn) | Mikhael Paskalev – I Spy 4. Australië (ingestuurd door King XVI) | Birds of Tokyo – Lanterns 5. Verenigde Staten (ingestuurd door Richarð.) | HAERTS – All The Days 6. Noorwegen (ingestuurd door Woutertwente) | Nico & Vinz – In Your Arms 7. Italië (ingestuurd door Lars990) | Mighty Oaks – Brother 8. Denemarken (ingestuurd door Chimpa) | Rasmus Seebach - Øde Ø 9. Duitsland (ingestuurd door Grote Ree) | Michael Schulte – Thoughts 10. Zuid-Afrika (ingestuurd door Viva La Vida) | Matthew Mole – Take Yours I’ll Take Mine 11. Ierland (ingestuurd door Viva La Vida) | Walking On Cars – Catch Me If You Can 12. Frankrijk (ingestuurd door Zeus) | KADEBOSTANY – Castle In The Snow 13. IJsland (ingestuurd door Woutertwente) | Dikta – We’ll Meet Again 14. Oostenrijk (ingestuurd door Djordison) | Parov Stelar – The Sun 15. België (ingestuurd door QuaLyon) | Puggy – To Win The World 16. Duitsland (ingestuurd door Chiemel) | AnnenMayKantereit – Nichts Nichts 17. Engeland (ingestuurd door Roprop) | Manfred Mann’s Earth Band – Davy’s On The Road Again 18. Zweden (ingestuurd door Chimpa) | Nano – Hold On 19. Duitsland (ingestuurd door Vilhena) | Alice Merton – No Roots 20. Australië (ingestuurd door Chimpa) | Hands Like Houses – No Parallels 21. Duitsland (ingestuurd door Vilhena) | Namika – Je Ne Parle Pas Français 22. Denemarken (ingestuurd door Chiemel) | Efterklang – Dreams Today 22. Palestina (ingestuurd door bass2204) | Hanni El Khatib – Head In The Dirt 23. Verenigde Staten (ingestuurd door Viva La Vida) | SYML – Clean Eyes 24. Denemarken (ingestuurd door bass2204) | Tainted Lady – The Best Days 25. Japan (ingestuurd door Chimpa) | Miyavi – The Others 26. Finland (ingestuurd door Dysproz) | The Dark Element – Songs The Night Sings 27. Australië (ingestuurd door Chimpa) | The Faim – Amelie 28. Israël (ingestuurd door Chimpa) | Lola Marsh – Echoes 29. Australië (ingestuurd door Platina32) | Oliver ft. Sam Sparro – Last Forever Tags komen uit het vorige topic. Voeg gerust toe als je meer deelnemers weet te porren, of als je ziet dat ik iemand vergeten ben! @hjs @komodo25 @Roprop @Zeus @Grote Ree @Fabian. @Satyr @Platina32 @Dysproz @Juca @Chiemel @chrisje1993 @himan @nasje92 @Vilhena @Lazvic @Kelvin @Christian. @Laki @bas2204 @ivago @Jeroen. @Chimpa @Stefanos @Rogier. @Badmuts @nasje92 Spoiler Ik start hem vast; misschien krijg ik nog wel inzicht in de statistieken. Zo niet, dan doe ik het op mijn eigen manier, uiteraard met oneindig respect voor het concept en eerdere organisatoren! De lijst met vorige winnaars is bijgewerkt, inclusief linkjes naar de winnende nummers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 oktober 2020 Share Geplaatst 19 oktober 2020 Land: Oekraïne Artiest: Kazka Nummer: Карма Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 19 oktober 2020 Share Geplaatst 19 oktober 2020 (bewerkt) Eens kijken of we die 3e plek kunnen overtreffen. Land: Verenigde Staten Artiest: Jenevieve Nummer: Baby Powder Youtube link: Edit: really, Zeus, really... 19 oktober 2020 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 oktober 2020 Share Geplaatst 19 oktober 2020 Hahaha. Sorry @Rogier.. Maar ik had daar in elk geval niet veel punten voor gegeven wat ik zo even snel hoorde. Misschien dan nog een soort van doekje voor het bloeden! Of je had dan juist ermee gewonnen, omdat mijn stemmen toch nooit representatief zijn hier. Kan ook nog. EDIT: Dit is al beter ja! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 19 oktober 2020 Share Geplaatst 19 oktober 2020 Land: Nederland Artiest: Fokko (ft. Aafke Romeijn) Nummer: Goeroe Youtube link: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 19 oktober 2020 Share Geplaatst 19 oktober 2020 Land: Wales Artiest: Funeral for a Friend Nummer: Roses For The Dead Youtube: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 19 oktober 2020 Share Geplaatst 19 oktober 2020 40 minuten geleden zei Zeus: Hahaha. Sorry @Rogier.. Maar ik had daar in elk geval niet veel punten voor gegeven wat ik zo even snel hoorde. Misschien dan nog een soort van doekje voor het bloeden! Of je had dan juist ermee gewonnen, omdat mijn stemmen toch nooit representatief zijn hier. Kan ook nog. EDIT: Dit is al beter ja! Haha ik kan het aan. Wilde liever niet opnieuw voor de VS kiezen, maar dit was wel m'n tweede optie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 19 oktober 2020 Auteur Share Geplaatst 19 oktober 2020 Land: Schotland Artiest: Belle & Sebastian Nummer: Sister Buddha Youtube link: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 19 oktober 2020 Share Geplaatst 19 oktober 2020 Land: België Artiest: The Radar Station Nummer: The Giant Youtube: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 19 oktober 2020 Share Geplaatst 19 oktober 2020 Land: Noorwegen Artiest: AURORA Nummer: Daydreamer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 19 oktober 2020 Share Geplaatst 19 oktober 2020 (bewerkt) Godverdomme, Mark Land: Denemarken Artiest: Myrkur Nummer: Ramund “Raymond would have been a better man if he was better clad. The queen gave him fine clothes of blue yarn, bast and leather. “I do not want such,” said Raymond. “It does not suit me,” said the young Raymond. Raymond walked along the salty beach. There he saw seven giants standing. “I will take Raymond on my smallest hand, and I will throw him far offshore.” “You will not do that alone,” said Raymond. “You must come all seven of you,” said the young Raymond. Raymond took his dear sword, the one he called the Red Dimling. He hewed the seven giants simultaneously, so that they bled to death. “There they lie, all seven of them,” said Raymond. “And I still stand here,” said the young Raymond. Raymond took his large knife, the one he called the Dear Dimling. He took the emperor’s life, so that the head flew fifteen miles. “I thought it was blunt,” said Raymond. “And yet the blood flows,” said the young Raymond. 19 oktober 2020 bewerkt door Satyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 19 oktober 2020 Share Geplaatst 19 oktober 2020 Ik doe mee! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 19 oktober 2020 Share Geplaatst 19 oktober 2020 Land: Engeland Artiest: Tom Martin ft. SHOR Nummer: Hindsight Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 19 oktober 2020 Share Geplaatst 19 oktober 2020 (bewerkt) Land: Canada Artiest: Adam Woodall Band Nummer: Coming Home Soon Link: 19 oktober 2020 bewerkt door nasje92 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 19 oktober 2020 Share Geplaatst 19 oktober 2020 Bedankt voor de organisatie, @Titan! En sorry Zeus, maar ik pik je land in, deze editie. Land: Frankrijk Artiest: Gipsy Kings Nummer: A Mi Manera Youtube: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 19 oktober 2020 Share Geplaatst 19 oktober 2020 Land: Duitsland Artiest: The Pineapple Thief Nummer: In Exile Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 oktober 2020 Share Geplaatst 19 oktober 2020 Verdikkeme @Platina32. En dan had ik je nog mede aan je zege geholpen. Nu maar weer eens een Oekraïense inzending van mijn kant dan, de derde volgens mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 oktober 2020 Share Geplaatst 20 oktober 2020 Moet even verder zoeken aangezien het land wat ik wou al gekozen is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 20 oktober 2020 Share Geplaatst 20 oktober 2020 Frankrijk is populair deze editie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 20 oktober 2020 Auteur Share Geplaatst 20 oktober 2020 (bewerkt) Wat zo'n Chateau Meiland al niet met de mensen doet he. @Zeus: tijd over om dit topic bovenaan te pinnen? Dank, @Rogier. 20 oktober 2020 bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 20 oktober 2020 Share Geplaatst 20 oktober 2020 11 uur geleden zei Zeus: Verdikkeme @Platina32. En dan had ik je nog mede aan je zege geholpen. Nu maar weer eens een Oekraïense inzending van mijn kant dan, de derde volgens mij. Haha sorry, ik zat te twijfelen tussen 2 inzendingen en ze waren allebei Frans. Vandaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 20 oktober 2020 Share Geplaatst 20 oktober 2020 Land: Zweden Artiest: Jelly Crystal Liedje: Now Awake Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 20 oktober 2020 Share Geplaatst 20 oktober 2020 1 uur geleden zei Platina32: Haha sorry, ik zat te twijfelen tussen 2 inzendingen en ze waren allebei Frans. Vandaar. Zonder me er verder mee te bemoeien: Het genre dat de Gipsy Kings spelen, valt onder de noemer rumba catalan, een vrolijke muziekstijl die de Cubaanse rumba en de Spaanse flamenco laat samensmelten tot een zeer vrolijk en vaak dansbaar geheel. Hun bekendste nummers zijn Bamboléo, Volare en Djobi Djoba. Tijdens de Spaanse Burgeroorlog vluchtten de grootouders van de broers Reyes en Baliardo vanuit Catalonië naar Zuid-Frankrijk. Les Gitans, oorspronkelijk Kale, Spaanse zigeuners, vonden in het zuiden van Frankrijk een plek waar ze tot nu toe in vrede kunnen wonen, werken en leven Je zou ook voor Spanje kunnen kiezen volgens mij, zodat @Zeus gewoon zijn Franse inzending kan behouden. Maar goed, dat moeten jullie onderling verder maar uitvechten;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 20 oktober 2020 Share Geplaatst 20 oktober 2020 Ik blijf bij mijn inzending. Komt nog wel een keer die Franse inzending. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 20 oktober 2020 Share Geplaatst 20 oktober 2020 43 minuten geleden zei nasje92: Zonder me er verder mee te bemoeien: Het genre dat de Gipsy Kings spelen, valt onder de noemer rumba catalan, een vrolijke muziekstijl die de Cubaanse rumba en de Spaanse flamenco laat samensmelten tot een zeer vrolijk en vaak dansbaar geheel. Hun bekendste nummers zijn Bamboléo, Volare en Djobi Djoba. Tijdens de Spaanse Burgeroorlog vluchtten de grootouders van de broers Reyes en Baliardo vanuit Catalonië naar Zuid-Frankrijk. Les Gitans, oorspronkelijk Kale, Spaanse zigeuners, vonden in het zuiden van Frankrijk een plek waar ze tot nu toe in vrede kunnen wonen, werken en leven Je zou ook voor Spanje kunnen kiezen volgens mij, zodat @Zeus gewoon zijn Franse inzending kan behouden. Maar goed, dat moeten jullie onderling verder maar uitvechten;) Ik weet niet of dat een link is die goed genoeg is. Alle bandleden zijn in Frankrijk geboren, alleen hun ouders zijn van andere afkomst, dus ik houd het liever bij Frankrijk, vooral nu Zeus ook aangaf het prima te vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten