Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Champions League [2021/2022]

Satyr

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden zei Fantasy:

Staat me ook niks van bij, maar als het je niet stoort of tegenstaat; wat is dan het probleem precies dat je dit specifieke geval aanhaalt?

Ouwe tokkie net zo min. Wat voegt het toe om iemand zo te noemen op een internetforum waar het over voetbal gaat? Tokkie, mafkees, domoor, imbeciel, vlegel.. 

Maar goed. City weet ook niet wat ze willen/moeten. Zoals Chiemel al aangeeft, de helft wil naar voren en de helft wil blijven breien.. echt geen idee wat Pep ze heeft meegegeven om te doen. Lijkt nergens naar dit. 

Dat ik het woord mafkees nou niet zo erg vind in het topic over voetbal. En als dat als stuitend wordt gezien  had ik dus ook kunnen klagen  over zijn commentaar over mijn  inzending 

Citaat

Als een videoclip begint met een hele lange worst op een broodje, dan kan het natuurlijk niet anders dan dat we met @Djurovski te maken hebben, de tweelingbroer van de zoekgeraakte woordkunstenaar komodo25. Gooi er nog wat vette saus en wat kaas op en je hebt zo ongeveer het smakenpallet van de beste man te pakken.

Kan ik ook als kwetsend ervaren als mafkees ook al niet meer mag. Vind het dat het als staff nu wel erg wordt doorgetrokken. Nergens  voor nodig in mijn ogen . Zeker niet in topics waar smaak nogal uit een ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja. Madrid en CL. Onlosmakelijk. Zag op Twitter ook City fans klagen over selectie breedte. Wauw. Laat je even iemand van 120 mil invallen..

Verder had City natuurlijk door moeten drukken. KdB te vroeg eruit. Tja. Dan heb je Silva die een geweldenaar is, maar bi een achterstand in elkaar zakt als een dode vogel. Speelde tot dan aan toe geweldig overigens. 

Nou Salah met 2 posts binnen 5 minuten net. Die gaat Mendy (beste aan Madrid zijde btw) zo kapot maken dat ie spijt gaat krijgen dat ie geen Benjamin met voornaam heet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je verwacht toch dat de UEFA met een hoofdkantoor in Zwitserland, de scheidsrechters wel fatsoenlijk kan voorzien van horloges (in principe moeten de boetes van Feyenoord de kosten al dekken). Helaas lijken de horloges te zijn ingekocht bij een Spaanse strandverkoper die normaal zaken doet met mensen die om 10 uur 's avonds een pizza margherita of een mojito op Tenerife naar binnen zitten te proppen.Je kunt natuurlijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi hoor van Madrid met die routiniers. Ze vallen mij ook echt behoorlijk mee, ook voetballend. En toch ook wel beleid met Rodrigo, Vinicius en Camavinga.

Anders wordt het zo'n Engelse finale die je al 4 keer hebt gezien dit jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Acquafresca:

Tja. Madrid en CL. Onlosmakelijk. Zag op Twitter ook City fans klagen over selectie breedte. Wauw. Laat je even iemand van 120 mil invallen..

Verder had City natuurlijk door moeten drukken. KdB te vroeg eruit. Tja. Dan heb je Silva die een geweldenaar is, maar bi een achterstand in elkaar zakt als een dode vogel. Speelde tot dan aan toe geweldig overigens. 

Nou Salah met 2 posts binnen 5 minuten net. Die gaat Mendy (beste aan Madrid zijde btw) zo kapot maken dat ie spijt gaat krijgen dat ie geen Benjamin met voornaam heet. 

Dezelfde Salah die afgelopen dinsdag de gehele wedstrijd in de broekzak van Estupiñán heeft gezeten?

Nee zonder dollen, ik denk dat Liverpool aan het langste eind gaat trekken, vooral omdat Carvajal gemiddeld wel drie brainfart-momenten per wedstrijd heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Rogier.:

Niks gezien, maar erg jammer dat Real door is. Hadden al 3x uitgeschakeld moeten zijn, beetje Tottenham 2019 vibes zo. Finale zal ook een stuk minder aantrekkelijk zijn. Hoop dat Liverpool ze vermorzelt, zouden zeker een terechte CL-winnaar zijn.

Blijkt wel dat je er niks van gezien hebt, want City kon het zelf niet afmaken, zoals gewoonlijk. Tig van kansen gehad om te scoren, als je dat dan niet doet, verdien je het niet om te winnen. Goals maken is nou eenmaal belangrijk in het voetbal. Hetzelfde gold voor PSG, die het ook zelf niet kon afmaken. En bij een tegenslagje is het dan gelijk klaar bij beide clubs. Terecht afgestraft door Real dus. Chelsea, ja, die hebben het in de eerste wedstrijd eigenlijk verprutst, want in de eerste helft werd Chelsea daar ook weggespeeld. Daarna komt Chelsea nog terug, maar is het de individuele kwaliteit van bepaalde spelers die een doorslag kan geven op het moment dat er toe doet. Ook daar was een uitschakeling voor Real niet verdiend. 

Daarnaast is Liverpool versus Real ook een veel mooiere finale dan City - Liverpool. Beide clubs die een wedstrijd zo kunnen omdraaien. Veel mooier dan dat onnodige lange gebrei van City.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei aron24:

Blijkt wel dat je er niks van gezien hebt, want City kon het zelf niet afmaken, zoals gewoonlijk. Tig van kansen gehad om te scoren, als je dat dan niet doet, verdien je het niet om te winnen. Goals maken is nou eenmaal belangrijk in het voetbal. Hetzelfde gold voor PSG, die het ook zelf niet kon afmaken. En bij een tegenslagje is het dan gelijk klaar bij beide clubs. Terecht afgestraft door Real dus. Chelsea, ja, die hebben het in de eerste wedstrijd eigenlijk verprutst, want in de eerste helft werd Chelsea daar ook weggespeeld. Daarna komt Chelsea nog terug, maar is het de individuele kwaliteit van bepaalde spelers die een doorslag kan geven op het moment dat er toe doet. Ook daar was een uitschakeling voor Real niet verdiend. 

Daarnaast is Liverpool versus Real ook een veel mooiere finale dan City - Liverpool. Beide clubs die een wedstrijd zo kunnen omdraaien. Veel mooier dan dat onnodige lange gebrei van City.

https://www.youtube.com/watch?v=ddlBV-OwOeQ&ab_channel=ZiggoSport

https://www.youtube.com/watch?v=2eWqF5Ytca8&ab_channel=ZiggoSport

Dit zijn wel echt twee van de beste wedstrijden van het seizoen geweest en ook de 4-3 van City tegen Real was niet mis :< Eindeloos gebrei slaat daarin dus helemaal nergens op. Natuurlijk hou je bij een voorsprong wat meer de bal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rogiertje moet eens wat vaker dingen gaan zien.

Op 21-5-2019 om 21:05 zei Rogier.:

Ik heb de wedstrijd Oss - Sparta niet gezien, maar als Fraser er thuis 4-1 afgaat enkele weken voor 'ie uit 2-0 wint kan je spreken van een succesvolle aanpassing. 

Op 1-7-2019 om 09:20 zei Rogier.:

5) Niet gezien hoe Gasly dat deed, maar die wordt inderdaad gewoon gedeklasseerd en zelfs gelapt. Begin me alleen steeds meer af te vragen of het aan Max ligt of aan Gasly

Op 7-12-2019 om 14:44 zei Rogier.:

Wedstrijd niet gezien, maar ik begrijp sowieso ook niet waarom die Van de Beek niet naar 10 schoof en Ziyech rechts. 

Op 24-2-2020 om 10:52 zei Rogier.:

Niet gezien gisteren, maar het spel en resultata kun je inderdaad wel uittekenen met de spelers die er nu staan. 

Op 13-9-2020 om 19:42 zei Rogier.:

Ik heb de wedstrijd niet gezien omdat ik zelf moest voetballen, maar Gravenberch heeft een sterke voorbereiding gedraaid en is in theorie eigenlijk de ideale verbindingsspeler (een beetje net als Kudus dat is).

Op 27-9-2020 om 10:21 zei Rogier.:

Heb de wedstrijd verder niet gezien, maar aangezien Alvarez vast 2 wedstrijden krijgt, ben ik benieuwd wat Ten Hag gaat doen. 

Op 5-12-2020 om 23:21 zei Rogier.:

Ik heb het niet gezien, maar het zal niet best geweest zijn @Elsjorro1990

Op 7-4-2021 om 16:11 zei Rogier.:

Had het moment niet gezien, dacht dat je met 'affluiten' het eindsignaal van rust / wedstrijd bedoelde 

16 uur geleden zei Rogier.:

Niks gezien, maar erg jammer dat Real door is. Hadden al 3x uitgeschakeld moeten zijn, beetje Tottenham 2019 vibes zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het nieuwe Champions League-format is dus een feit en start vanaf 2024-2025. In plaats van een groepsfase komt één groot klassement in de eerste ronde op basis waarvan de eerste acht zich rechtstreeks plaatsen voor de achtste finales. Nummers 9-24 vechten voor de overige achten plaatsen. Het aantal wedstrijden in de CL stijgt zo van 125 naar 225.

Er zullen ook 36 ipv 32 ploegen kunnen deelnemen. Het eerste van die vier extra tickets is voor de op vier na grootste competitie (Frankrijk), het tweede ticket gaat naar een land dat lager dan plaats 11 staat op de coëfficiëntenlijst en de overige twee tickets zijn voor de landen die het voorgaande seizoen het best gepresteerd hebben (lees: extra tickets voor de grote vier competities).

Hoe het precies zit met zakkers naar de Europa League is me nog niet helemaal duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Miz:
Er zullen ook 36 ipv 32 ploegen kunnen deelnemen. Het eerste van die vier extra tickets is voor de op vier na grootste competitie (Frankrijk), het tweede ticket gaat naar een land dat lager dan plaats 11 staat op de coëfficiëntenlijst en de overige twee tickets zijn voor de landen die het voorgaande seizoen het best gepresteerd hebben (lees: extra tickets voor de grote vier competities).

Toevallig is dit op dit moment nog Nederland. Al kan Spanje er nog over als Real de CL wint denk ik?

Maar over het algemeen zal het uit de top 4 landen bestaan ja. Zeker ook omdat de Conference League iets minder punten gaat opleveren meen ik vanaf volgend seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Erwin.:

Toevallig is dit op dit moment nog Nederland. Al kan Spanje er nog over als Real de CL wint denk ik?

Is niet mogelijk. Dat kan Real max. 2 punten opleveren, terwijl ze met 7 teams meedoen en net iets meer dan een punt achterstaat. Er is geen bonus voor CL-winst.

Overigens wordt die puntentelling niet aangepast volgens mij. Sowieso zit er al een degradatie in aantal punten per toernooi in (38, 34, 30 resp.). Vind het persoonlijk juist mooi, want (vermoed ik nu) de landen die wat slechter staan op de ranglijst krijgen meer mogelijkheden om punten binnen te harken, waardoor het wat meer stuivertje wisselen zou kunnen worden tussen plekken 5 en 10 en je meer wisselende landen krijgt die deelnemen aan bepaalde toernooien. Maar om dat goed te bekijken zou je het eigenlijk door een simulatie moeten gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit in besloten groep voor mijn werk bij Ziggo. Veel testers hebben laatste  tijd ,enorm veel last gehad met ''momentjes'' ''even geduld'' En ''beeld haperingen'' en ''storingen''. Dat komt zowel voor bij de CL, EL als Conference League. Ook bij de F1 en gisteren ook tijdens S10 en Song festival. Ik zou graag willen weten of mensen hier die ook tv van Ziggo hebben ook dit soort problemen ondervinden laatste dagen en weken tijdens bijvoorbeeld Feyenoord-Marseille, Feyenoord-PSV , F1 etc?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook niet dat het veel toevoegt om dit in vier verschillende topics te vragen :D 

Ik heb KPN dus geen idee.

Toch wel een beetje zin in de finale en van het nieuwe systeem moet ik me nog een beetje inlezen hoe dat allemaal te werk gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die nieuw bedachte opzet is toch om te janken hè. Een soort van Super League light.. Snap het allemaal wel, de grote clubs moeten nog meer zekerheid op de eindfase krijgen en de Euro's moeten rollen. Maar qua amusementswaarde voor de kijker blijft er weinig over. 

Dan had ik nog veel liever een uitgebreidere knock-outfase gezien. Al vanaf het begin ofzo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Kyrill:

Ik zit in besloten groep voor mijn werk bij Ziggo. Veel testers hebben laatste  tijd ,enorm veel last gehad met ''momentjes'' ''even geduld'' En ''beeld haperingen'' en ''storingen''. Dat komt zowel voor bij de CL, EL als Conference League. Ook bij de F1 en gisteren ook tijdens S10 en Song festival. Ik zou graag willen weten of mensen hier die ook tv van Ziggo hebben ook dit soort problemen ondervinden laatste dagen en weken tijdens bijvoorbeeld Feyenoord-Marseille, Feyenoord-PSV , F1 etc?

Met TV van Ziggo zelf niet problemen gehad geloof ik. Internet van Ziggo lijkt bij nu wel zwakker nu ik laatst een firmware update moest doen. Weet niet of dat met elkaar te maken kan hebben. Wel heel veel issues met Viaplay, maar dat komt door Viaplay zelf denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites