Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Europa League 2019/2020

007mark

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Magikarp:

Porto en Young Boys. gg

En Rangers erbij. Mooie poule! En LASK erbij voor PSV. Feyenoord wel echt een pittige poule. PSV is het aan zijn stand verplicht om in deze poule minimaal 2e te worden. Al betwijfel ik of Rosenborg en LASK makkelijk te verslaan zijn. 

AZ uit naar Old Trafford :classic_biggrin:. Kan Astana en Partizan niet goed inschatten, alleen dat het lange vervelende reisjes zijn. Maar je zou denken dat er mogelijkheden zijn.. 

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Michaelinho*:

En Rangers erbij. Mooie poule! En LASK erbij voor PSV. Feyenoord wel echt een pittige poule. PSV is het aan zijn stand verplicht om in deze poule minimaal 2e te worden. Al betwijfel ik of Rosenborg en LASK makkelijk te verslaan zijn. 

LASK nu 2x gezien tegen Brugge, echt een heel apart team. Zit weinig voetballend vermogen in, maar ze spelen 90 minuten lang hoge pressing, veel duels, en ze blijven allemaal een hele wedstrijd lang rennen. Maar ze laten ook enorm veel ruimte achter hun defensie en daar liggen enorme gaten. Brugge gaat normaal altijd voor voetbal van achteruit maar hebben zich wat aangepast en vaak lange ballen gegooid en daar kwamen veel kansen uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Bakkes12:

Thuis zeven punten pakken en uit 4 en we zijn door. Let's go.

Zie het niet gebeuren. Porto vorig jaar kwartfinale CL, Young Boys met 20 punten voorsprong kampioen en Rangers ook echt weer op niveau afgelopen jaren. Uit ga je op Ibrox sowieso niet winnen.

11 minuten geleden zei Simonsav:

LASK nu 2x gezien tegen Brugge, echt een heel apart team. Zit weinig voetballend vermogen in, maar ze spelen 90 minuten lang hoge pressing, veel duels, en ze blijven allemaal een hele wedstrijd lang rennen. Maar ze laten ook enorm veel ruimte achter hun defensie en daar liggen enorme gaten. Brugge gaat normaal altijd voor voetbal van achteruit maar hebben zich wat aangepast en vaak lange ballen gegooid en daar kwamen veel kansen uit. 

Zou PSV dus ook wel moeten liggen met de snelle voorhoedespelers.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

België (8e)

• Club Brugge: In CL-poule met Paris-Saint Germain, Real Madrid, Galatasaray
  • RC Genk:  In CL-poule met Liverpool, Napoli, FC Salzburg
  • Standard: In EL-poule met Arsenal, Eintracht Frankfurt, Vitoria Guimaraes
  • KAA Gent: In EL-poule met Vfl Wolfsburg, Saint-Etienne, Oleksandrija

Oekraïne (9e):

• Shakhtar Donetsk: In CL-poule met Manchester City, Dinamo Zagreb, Atalanta. 
  • Dinamo Kiev:  In EL-poule met FC Kopenhagen, Malmo FF, FC Lugano
  • Oleksandriya: In EL-poule met Vfl Wolfsburg, KAA Gent en Saint-Etienne

Turkije (10e):

• Galatasaray: In CL-poule met Paris-Saint Germain, Real Madrid en Club Brugge
  • Basaksehir: In EL-poule met AS Roma, Borussia Mönchengladbach, Wolfsberger AC
  • Besiktas: In El-poule met Sporting Braga, Wolverhampton Wanderes, Slovan Bratislava
  • Trabzonspor: In EL-poule met FC Basel, Krasnodar, Getafe

Nederland (11e):

• Ajax: In CL-poule met Chelsea, Ajax, Valencia, Lille
  • PSV Eindhoven: in EL-poule met Sporting, Rosenborg, LASK Linz
  • Feyenoord: in EL-poule met FC Porto, Young Boys, Rangers
  • AZ Alkmaar: in EL-poule met Manchester United, Astana, Partizan

Oostenrijk (12e):

• Red Bull Salzburg: in CL-poule met Liverpool, Napoli en RC Genk
  • LASK Linz: in EL-poule met Sporting, PSV, Rosenborg
  • Wolfsberger: in EL-poule met AS Roma, Borussia Mönchengladbach, Basaksehir

Conclusie:

- Oekraine achterhalen lijkt nog lastig te worden met Dinamo Kiev en Shakhtar die waarschijnlijk gaan overwinteren.

- België kan ons goed helpen door in de CL te voorkomen dat Salzburg en Galatasaray naar de EL stromen, mochten Club Brugge en RC Genk hier allebei niet in slagen, dan is België gelijk een interessante prooi, want hun EL-lotingen zijn niet best.

- PSV heeft de mooie kans om Oostenrijk helemaal achter ons te laten door LASK Linz achter zich te laten.

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

België heeft het op het eerste oog inderdaad niet getroffen.

Turkije lijkt mij wel te achterhalen eigenlijk. Besiktas vanuit pot 1 toch een lastige groep met Braga en Wolves. Galatasaray zie ik maximaal 3e worden in de CL, dan zie ik Ajax eigenlijk wel meer punten pakken. Hopelijk houden PSV, AZ en Feyenoord dan gelijke tred met Basaksehir, Besiktas en Trabzonspor. Wel mogelijk, zeker omdat AZ en PSV 2 echt mindere tegenstanders in de poule hebben.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Sophomore:

Ligt het aan mij of zitten er de laatste jaren grote ploegen in de EL? Kan mij nog poules herinneren ten tijden van Rutten waarbij we standaard drie keer FC Chernobyl kregen toegewezen.  

Zei ik ook al ja. Maakt het toernooi ook interessanter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We krijgen een aantal leuke clubs in onze stad doordat AZ bij ons speelt. Merk dat er hier ook veel interesse in de wedstrijd tegen United is.

Mijn zwager gaat kijken of hij kaarten kan krijgen voor AZ - Partizan in het uitvak. Is zijn clubje, misschien ga ik wel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Magikarp:

Het hadden pas grote meneren geweest als ze dat direct na de wedstrijd deden voor ze naar binnen gingen.

Ik denk dat ze dan de kleedkamer niet hadden bereikt gisteravond. 

Zal binnen paar dagen nog even een vergelijkingslijstje posten van de gelootte ploegen aan de hand van de ECI (euroclubindex.com). Ben benieuwd.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Magikarp:

Het hadden pas grote meneren geweest als ze dat direct na de wedstrijd deden voor ze naar binnen gingen.

Nee, wij verlagen ons namelijk op het veld niet tot het niveau van Antwerp. Kleedkamer en dan vanaf je eigen socials vind ik dan een stuk minder provocerend, dan zo van een veld aflopen en bepaalde dingen roepen richting de bank van de tegenstander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Fabian.:

Nee, wij verlagen ons namelijk op het veld niet tot het niveau van Antwerp. Kleedkamer en dan vanaf je eigen socials vind ik dan een stuk minder provocerend, dan zo van een veld aflopen en bepaalde dingen roepen richting de bank van de tegenstander.

Mwah, dit naderhand op social media doen is van een nog veel lager niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites