Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei putdus:

Nee je kunt best wel een speler halen uit de tweede klasse. Spelers die jij op noemde waren talenten.

Maar om nou 4 spelers te halen en ook voor zoveel geld is weer het andere uiterste.

Dat is natuurlijk lekker makkelijk jodelen achteraf, al was Dries Mertens helemaal niet zo'n groot talent bij AGOVV.

Ook die tweede opmerking is gewoon veel te vroeg: Hoezo kun je oordelen of het teveel geld is, als je bij god nog niet weet of ze gaan functioneren?

Vooropgesteld dat ik niet het tegenovergestelde beweer, daarvoor ken ik de spelers zelf niet goed genoeg. Maar je mag aannemen dat die Sven niet de eerste de beste koekebakker is en niet expres zichzelf gaat lopen ondermijnen door drama-spelers te halen. Ook ik word nog niet heel warm van de aankopen, maar laten we wel zijn: Het is voor een aankoop ook een heel groot verschil of hij in een lopend team komt, of in een team met vrijwel 11 nieuwe namen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Dat is natuurlijk lekker makkelijk jodelen achteraf, al was Dries Mertens helemaal niet zo'n groot talent bij AGOVV.

Ook die tweede opmerking is gewoon veel te vroeg: Hoezo kun je oordelen of het teveel geld is, als je bij god nog niet weet of ze gaan functioneren?

Vooropgesteld dat ik niet het tegenovergestelde beweer, daarvoor ken ik de spelers zelf niet goed genoeg. Maar je mag aannemen dat die Sven niet de eerste de beste koekebakker is en niet expres zichzelf gaat lopen ondermijnen door drama-spelers te halen. Ook ik word nog niet heel warm van de aankopen, maar laten we wel zijn: Het is voor een aankoop ook een heel groot verschil of hij in een lopend team komt, of in een team met vrijwel 11 nieuwe namen. 

Daarom won hij ook de gouden stier.
Dat jij met Mertens en verrati komt zegt ook genoeg, decennia lang terug.

Nogmaals ik zeg niet dat je geen spelers moet kopen uit de tweede klasses.

Maar zoveel als nu, voor zoveel geld, is gewoon gokken dat ze  een hoger niveau aan kunnen. En gokken is net wat Ajax niet kan gebruiken. Beter voor zekerheid kunnen gaan ipv 12 gokjes halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei putdus:

Maar zoveel als nu, voor zoveel geld, is gewoon gokken dat ze  een hoger niveau aan kunnen. En gokken is net wat Ajax niet kan gebruiken. Beter voor zekerheid kunnen gaan ipv 12 gokjes halen.

Is goed jongen, dan Kvaratskhelia die in Georgië speelde en nu meer dan 100 miljoen waard is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei putdus:

Wat zijn volgens jou zekerheidjes? Het niet halen van de CL heeft ervoor gezorgd dat dit soort "zekerheidjes" niet willen komen. Dan moet je - zoals Sven duidelijk is geweest - creatief zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei putdus:

Nee je kunt best wel een speler halen uit de tweede klasse. Spelers die jij op noemde waren talenten.

Maar om nou 4 spelers te halen en ook voor zoveel geld is weer het andere uiterste.

Welkom terug Put :)

"zoveel geld" je hebt voor 156 miljoen aan spelers verkocht als Ajax zijnde. Dan is het toch niet zo gek dat je voor 108 miljoen aan spelers inkoopt? Positieve netto transfer balans... Niks mis mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hakai:

Is goed jongen, dan Kvaratskhelia die in Georgië speelde en nu meer dan 100 miljoen waard is. 

Bellingham is ook wel een mooi voorbeeld. Idioot die beleidsbepalers bij Dortmund dat ze die voor zoveel geld hebben opgehaald uit Birmingham. 

Zelfde met Sancho, die net als Forbs uit de jeugd (!!!) wordt weggeplukt bij City.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, niet om het één of het ander hoor, maar ik heb zojuist alweer drie posts moeten verbergen omdat er niet normaal, zonder cynisme of zonder persoonlijk te worden, gediscussieerd kan worden. Jullie kunnen nog wel tien pagina's verder met elkaar over het halen van spelers uit een tweede divisie gaan discussiëren, maar...

1) jullie gaan elkaar toch nooit gelijk geven. Dus jullie kunnen lullen tegen elkaar als brugman, maar het verandert toch niks. Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen. En...

2) de sfeer wordt er ook niet beter op. Als ik nu zie dat er al met allerlei kwalificaties wordt gesmeten, dat wordt er echt niet minder op zolang jullie deze discussie blijven aangaan met elkaar. Je kunt het oneens zijn met elkaar, maar houd het wel een beetje netjes graag. 

Kortom: bespaar jezelf en de staf een hoop negatieve energie en zet de ander gewoon lekker op de negeerlijst als je toch al weet dat je je gaat zitten opvreten over diens opvattingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei La Pulga:

Volgende punten dan van discussie:

- Nu Pasveer fit is, moet hij ook eerste keeper worden?

- El-Ghazi is transfervrij, zien jullie hem als ideale breedteversterking? 

- Nee, lijkt me een gepasseerd station. Dan opteer ik liever voor de jeugd. 

- Mwuah, kan rechtsbuiten. Da's een plus voor de kwantiteit aldaar. Maar hij lijkt mij kwalitatief niet goed genoeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei La Pulga:

- Nee, afgezien van dit weekend doet Gorter het tot dusver goed. Nu laten staan die jongen.

- Nee. Jongen wil naar verluidt 1.5 miljoen verdienen. Das hoop geld voor een b-keus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei La Pulga:

- Nee, Gorter nu weer zo snel afschrijven is killing. Komt nog wel goed
- Ja, op prestatiebasis contract aanbieden of zo. In ieder geval weinig risico nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei putdus:

Mertens mocht weg bij zijn club in België en was niet meteen een super talent ofzo bij agovv.

Goede feiten kennis weer.

Als je wat recentere voorbeelden wilt van spelers in de eredivisie die op tweede niveau speelde kan ook hoor: Wieffer, Bakayoko, Bella Kotchap, Veerman, Saibari, Brobbey. Allemaal vrij recent of telt dat dan ook niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei timpy00:

Mertens mocht weg bij zijn club in België en was niet meteen een super talent ofzo bij agovv.

Goede feiten kennis weer.

Als je wat recentere voorbeelden wilt van spelers in de eredivisie die op tweede niveau speelde kan ook hoor: Wieffer, Bakayoko, Bella Kotchap, Veerman, Saibari, Brobbey. Allemaal vrij recent of telt dat dan ook niet?

Maar zoveel als nu, voor zoveel geld, is gewoon gokken dat ze  een hoger niveau aan kunnen. En gokken is net wat Ajax niet kan gebruiken. Beter voor zekerheid kunnen gaan ipv 12 gokjes halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei putdus:

Maar zoveel als nu, voor zoveel geld, is gewoon gokken dat ze  een hoger niveau aan kunnen. En gokken is net wat Ajax niet kan gebruiken. Beter voor zekerheid kunnen gaan ipv 12 gokjes halen.

Maar wat is zekerheid op de transfermarkt? Elke aankoop is het afwachten hoe ze uiteindelijk landen en zich aanpassen en presteren. Is er veel geld betaald voor sommige spelers? Ligt er eerlijk waar maar net aan hoe je ernaar kijkt. Enkele jaren geleden was het relatief zeldzaam als een spelers vanuit de Eredivisie voor 30/40 miljoen vertrok en nu is het bijna de norm voor de betere spelers van de top 3 en ook clubs als AZ komen gemakkelijk in de dubbele cijfers. In de huidige markt is 10-15 mil gewoon het bedrag dat je betaald voor spelers die ofwel bij de top er nog net buiten vallen of op een lager niveau uitblinken.

En als je 12 gokjes haalt en de helft slaagt dan ben je in mijn ogen in de toekomst beter af dan dat geld in 6 aankopen steken en ze moeten allemaal slagen om uiteindelijk het geld er weer uit te halen. Tuurlijk heeft iedereen liever een aankoop die goedkoop is, er direct staat en voor een flink bedrag kan worden doorverkocht maar die spelers komen simpelweg nu niet naar Ajax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei putdus:

Deden ze vorig jaar. Pakte goed uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Putdus je valt in herhaling, die opmerking over Mertens en Verratti maakte je vanmiddag al. 

Verder mooi dat alle randdebielen zoals Sneijder, Andy en Verweij zo negatief zijn over Mislintat. Geeft veel vertrouwen. Hopelijk Steijn er snel uit en dan een buitenlandse trainer fixen want bekrompen Nederlanders kunnen er niet mee omgaan als je geen standaardaankopen zoals Dest, Lang en Ziyech doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die zogenaamde ‘analisten’ gisteravond, ben er helemaal klaar mee zeg. De Telegraaf heeft precies wat het wil, namelijk dat ze niet meer de enige zijn die alleen maar op de man spelen (in dit geval de heren Mislintat, Hendriks en de RvC). Puur en alleen omdat cliënten van bevriende makelaars buitenspel gezet zijn.

Zou helpen op de storm van kritiek als Mislintat een interview doet van 1.5 uur waarin hij van elke ‘gemiste topversterking’ en de daadwerkelijke versterking uit de doeken doet hoe die of zijn misgelopen (of andere keuze gemaakt) of juist op welke manier die wel tot stand is gekomen. Maar het is zeer begrijpelijk als dat niet gebeurt.

Overigens gaat een nieuwe TD en coach nú niet zoveel oplossen. Steijn heeft een aardig aandeel van die jongens pas 3 dagen zien trainen, dus hij zou in ieder geval nog wat tijd moeten krijgen om er iets in te krijgen. En als je dat dan doet, heb je of iemand nodig die innovatief is en mee kan met het hedendaagse voetbal (dus geen Ten Cate of De Boer die nog in 2000-2010 leven), of iemand die op interimbasis punten kan pakken en weer de sfeer in de groep weet te krijgen (zie een tussenpauze van Louis van Gaal wel zitten - lekker 3-5-2 spelen met Sosa en Gaaei).

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites