Jump to content

AFC Ajax

Fabian.

Recommended Posts

9 minuten geleden zei timpy00:

Mertens mocht weg bij zijn club in België en was niet meteen een super talent ofzo bij agovv.

Goede feiten kennis weer.

Als je wat recentere voorbeelden wilt van spelers in de eredivisie die op tweede niveau speelde kan ook hoor: Wieffer, Bakayoko, Bella Kotchap, Veerman, Saibari, Brobbey. Allemaal vrij recent of telt dat dan ook niet?

Daarom won hij ook de gouden stier.
Dat jij met Mertens en verrati komt zegt ook genoeg, decennia lang terug.

Nogmaals ik zeg niet dat je geen spelers moet kopen uit de tweede klasses.

Maar zoveel als nu, voor zoveel geld, is gewoon gokken dat ze  een hoger niveau aan kunnen. En gokken is net wat Ajax niet kan gebruiken. Beter voor zekerheid kunnen gaan ipv 12 gokjes halen.

4 minuten geleden zei putdus:

Maar zoveel als nu, voor zoveel geld, is gewoon gokken dat ze  een hoger niveau aan kunnen. En gokken is net wat Ajax niet kan gebruiken. Beter voor zekerheid kunnen gaan ipv 12 gokjes halen.

Maar wat is zekerheid op de transfermarkt? Elke aankoop is het afwachten hoe ze uiteindelijk landen en zich aanpassen en presteren. Is er veel geld betaald voor sommige spelers? Ligt er eerlijk waar maar net aan hoe je ernaar kijkt. Enkele jaren geleden was het relatief zeldzaam als een spelers vanuit de Eredivisie voor 30/40 miljoen vertrok en nu is het bijna de norm voor de betere spelers van de top 3 en ook clubs als AZ komen gemakkelijk in de dubbele cijfers. In de huidige markt is 10-15 mil gewoon het bedrag dat je betaald voor spelers die ofwel bij de top er nog net buiten vallen of op een lager niveau uitblinken.

En als je 12 gokjes haalt en de helft slaagt dan ben je in mijn ogen in de toekomst beter af dan dat geld in 6 aankopen steken en ze moeten allemaal slagen om uiteindelijk het geld er weer uit te halen. Tuurlijk heeft iedereen liever een aankoop die goedkoop is, er direct staat en voor een flink bedrag kan worden doorverkocht maar die spelers komen simpelweg nu niet naar Ajax.

35 minuten geleden zei putdus:

Deden ze vorig jaar. Pakte goed uit.

Putdus je valt in herhaling, die opmerking over Mertens en Verratti maakte je vanmiddag al. 

Verder mooi dat alle randdebielen zoals Sneijder, Andy en Verweij zo negatief zijn over Mislintat. Geeft veel vertrouwen. Hopelijk Steijn er snel uit en dan een buitenlandse trainer fixen want bekrompen Nederlanders kunnen er niet mee omgaan als je geen standaardaankopen zoals Dest, Lang en Ziyech doet. 

Al die zogenaamde ‘analisten’ gisteravond, ben er helemaal klaar mee zeg. De Telegraaf heeft precies wat het wil, namelijk dat ze niet meer de enige zijn die alleen maar op de man spelen (in dit geval de heren Mislintat, Hendriks en de RvC). Puur en alleen omdat cliënten van bevriende makelaars buitenspel gezet zijn.

Zou helpen op de storm van kritiek als Mislintat een interview doet van 1.5 uur waarin hij van elke ‘gemiste topversterking’ en de daadwerkelijke versterking uit de doeken doet hoe die of zijn misgelopen (of andere keuze gemaakt) of juist op welke manier die wel tot stand is gekomen. Maar het is zeer begrijpelijk als dat niet gebeurt.

Overigens gaat een nieuwe TD en coach nú niet zoveel oplossen. Steijn heeft een aardig aandeel van die jongens pas 3 dagen zien trainen, dus hij zou in ieder geval nog wat tijd moeten krijgen om er iets in te krijgen. En als je dat dan doet, heb je of iemand nodig die innovatief is en mee kan met het hedendaagse voetbal (dus geen Ten Cate of De Boer die nog in 2000-2010 leven), of iemand die op interimbasis punten kan pakken en weer de sfeer in de groep weet te krijgen (zie een tussenpauze van Louis van Gaal wel zitten - lekker 3-5-2 spelen met Sosa en Gaaei).

Edited by Rogier.

Sowieso wat er gisteren gebeurde bij Van der Meijde kan echt niet joh. Die deed gewoon een Van Hooijdonkje naar Mislintat. Mag hopen dat ze daar een flinke rectificatie op gaan eisen. 

Dat artikel ook van Sneijder 🤣 echt die vent is volledig van het pad af joh. Nu gaan zeggen ‘ik wil wel, maar dan moet er eerst wat veranderen’.

Echt, die gozer is mentaal niet in orde hoor. Las ook dat die had gezegd 'aangenomen' te zijn op Harvard :-D Doet gewoon een LOI cursusje dat openbaar wordt aangeboden door Harvard waar je dik voor moet betalen en dan daar over op gaan scheppen door te zeggen 'ik ben aangenomen op Harvard' hahahahahahaha 

22 minuten geleden zei Thierryvane:

Heel benieuwd hoelang Mislintat deze hetze vanuit de media gaat volhouden. Te gênant voor woorden.

Die man denkt dat hij naar Jiskefet zit te kijken als hij ze hoort krakelen. Wat Van der Meijde doet is gewoon smaad en laster. Zoals die seniel uit Grollo ook al insinueerde zonder enige vorm van bewijs. Als ik Ajax was zou ik beide voor de rechter dagen wegens smaad en laster. 

26 minuten geleden zei Thierryvane:

Heel benieuwd hoelang Mislintat deze hetze vanuit de media gaat volhouden. Te gênant voor woorden.

9 minuten geleden zei Rogier.:

Doet me een beetje denken aan de haat op Schmidt. Ook zo ontzettend gênant. Wat moeten die Duitsers wel niet van wij Nederlanders denken.

Ik weet dat het vrij kortdag is, maar deze hetze is toch wel wat meer gegrond dan toen bij Schmidt? We hebben nu iets van zes potjes gezien onder Steijn met (een deel van) de aankopen van Mislintat, en de conclusie is vooralsnog dat de één er nog minder van kan dan de ander. Logisch dat er dan kritiek komt. Het is nu aan Steijn en de spelers om de komende wedstrijden iets van tactiek en kwaliteit te laten zien.

1 minuut geleden zei Beppu:

Ik weet dat het vrij kortdag is, maar deze hetze is toch wel wat meer gegrond dan toen bij Schmidt? We hebben nu iets van zes potjes gezien onder Steijn met (een deel van) de aankopen van Mislintat, en de conclusie is vooralsnog dat de één er nog minder van kan dan de ander. Logisch dat er dan kritiek komt. Het is nu aan Steijn en de spelers om de komende wedstrijden iets van tactiek en kwaliteit te laten zien.

Nee sorry, dat vind ik echt te gemakkelijk. Voorlopig vind ik dat Steijn écht zwaar onder de maat presteert. Er is geen enkel idee zichtbaar op het veld wat hij wil. Dat was er niet thuis tegen Ludogorets zonder alle aankopen en dat is er nu met ook niet. Spelers lijken geen idee te hebben wat ze moeten doen. En dat geldt ook voor Berghuis, Brobbey, Bergwijn, Rensch en Van den Boomen die gewoon al heel de voorbereiding mee doen. Ondertussen wijst de trainer naar iedereen, maar kijkt hij niet een keer in de spiegel. Wat mij betreft is geen enkele aankoop te beoordelen op kwaliteit tot er een bepaalde lijn of idee zichtbaar is op het veld.

1 minuut geleden zei ElMarcos:

Nee sorry, dat vind ik echt te gemakkelijk. Voorlopig vind ik dat Steijn écht zwaar onder de maat presteert. Er is geen enkel idee zichtbaar op het veld wat hij wil. Dat was er niet thuis tegen Ludogorets zonder alle aankopen en dat is er nu met ook niet. Spelers lijken geen idee te hebben wat ze moeten doen. En dat geldt ook voor Berghuis, Brobbey, Bergwijn, Rensch en Van den Boomen die gewoon al heel de voorbereiding mee doen. Ondertussen wijst de trainer naar iedereen, maar kijkt hij niet een keer in de spiegel. Wat mij betreft is geen enkele aankoop te beoordelen op kwaliteit tot er een bepaalde lijn of idee zichtbaar is op het veld.

Voor de duidelijkheid: ik vind ook dat Steijn zeker wat te verwijten valt. Maar het wordt hem ook niet makkelijk gemaakt met het brandhout dat hij voorgeschoteld heeft gekregen. 

10 minuten geleden zei Beppu:

Maar die kritiek op Mislintat is vooralsnog juist net zo ongegrond. Je kan zeggen dat de selectie die hij heeft afgeleverd uit balans is, maar hij heeft stuk voor stuk namen gehaald die in tal van belangstelling stonden en sterkhouders waren bij hun clubs/competities. Je kan zeggen dat hij te weinig overlegt met de staf en de scouting, maar dat lijkt ook mee te vallen (waarom de namen van de staf niet komen is uitgelegd, en de scouting functioneert niet).

En als laatste, als er wél namen als Dest (kan niet verdedigen), Lang (wat doe je met Bergwijn), etc. waren gehaald, had je het ook niet goed gedaan vanwege dat soort redenen. Nee, ik vind het wel echt volledig ongefundeerde kritiek van zakkenwassers die zelf niet op die plek zouden willen zitten en/of het beter hadden gedaan.

In het huidige Ajax ziet Sutalo, basisspeler in het Kroatisch nationaal elftal, eruit als een amateur (als voorbeeld). Dat is echt volledig Steijn aan te rekenen.

Edit: ik zie nu je reactie op ElMarcos, maar ik denk dan dat we het niet eens zijn over de kwaliteit van de spelers. Die zijn een stuk beter dan ze nu lijken.

Edited by Rogier.

16 minuten geleden zei Beppu:

Voor de duidelijkheid: ik vind ook dat Steijn zeker wat te verwijten valt. Maar het wordt hem ook niet makkelijk gemaakt met het brandhout dat hij voorgeschoteld heeft gekregen. 

En dat baseer je dan op ofwel 1 wedstrijd Twente uit, of 2 wedstrijden (Twente en Fortuna).

Ik ga hier niet verkondigen dat het fantastisch is of dat het stuk voor stuk topspelers in Spe zijn. Dat is net zo overtrokken als stellen dat het brandhout is. In Belgie en Frankrijk waren ze redelijk lyrisch over Mikautadze, ik heb hem in 2 wedstrijden nog geen bal naar de goede kleur zien spelen. Sutalo was een absolute topper, lijkt hier net Bambi on ice. Akpom schiet de hele championship aan flarden, een competitie die vrijwel net zo sterk is als de Eredivisie. 

Hoe kan het dan dat het in 2 wedstrijden lijkt alsof die gasten nog nooit een bal in de voeten gehad hebben? 

8 minuten geleden zei Elsjorro1990:

En dat baseer je dan op ofwel 1 wedstrijd Twente uit, of 2 wedstrijden (Twente en Fortuna).

Ik ga hier niet verkondigen dat het fantastisch is of dat het stuk voor stuk topspelers in Spe zijn. Dat is net zo overtrokken als stellen dat het brandhout is. In Belgie en Frankrijk waren ze redelijk lyrisch over Mikautadze, ik heb hem in 2 wedstrijden nog geen bal naar de goede kleur zien spelen. Sutalo was een absolute topper, lijkt hier net Bambi on ice. Akpom schiet de hele championship aan flarden, een competitie die vrijwel net zo sterk is als de Eredivisie. 

Hoe kan het dan dat het in 2 wedstrijden lijkt alsof die gasten nog nooit een bal in de voeten gehad hebben? 

Bedankt maat.

Als Steijn een flutcoach is, dan kan je het aanstellen van hem dan wel weer redelijk verwijten aan Mislintat. Dat hij degradatieploegen liet overpresteren leek HET argument te zijn. Je kon toen al en nu met name met terugwerkende kracht betwijfelen of dat iets is wat Ajax nodig had. Ik zou zeggen dat de twee belangrijkste punten zouden zijn: tactisch sterk en kan goede ploegen smeden. Heeft Steijn op één van die twee punten iets bewezen?

9 minuten geleden zei Chiemel:

Als Steijn een flutcoach is, dan kan je het aanstellen van hem dan wel weer redelijk verwijten aan Mislintat.

Zowaar met je eens. Echter is het wel goed te bedenken wat de alternatieven waren (buiten Bosz, waarvan we niet weten waarop dat niet is doorgegaan), en daar vraag ik me af of je op dat moment een betere keuze kon maken (Knutsen wilde niet).

9 minuten geleden zei Chiemel:

Dat hij degradatieploegen liet overpresteren leek HET argument te zijn. Je kon toen al en nu met name met terugwerkende kracht betwijfelen of dat iets is wat Ajax nodig had. Ik zou zeggen dat de twee belangrijkste punten zouden zijn: tactisch sterk en kan goede ploegen smeden. Heeft Steijn op één van die twee punten iets bewezen?

Dat tweede punt wel. Eerste niet per se. Vraag me echter af of dat nou het belangrijkste was. Tactisch niet zwak was vooral de vereiste (en dat lijkt Steijn op dit moment wel). 

46 minuten geleden zei Beppu:

Iedereen presteert slecht als de afspraken niet duidelijk zijn. Dat is Steijns schuld. 

En dan is het dom geweest van Mislintat, maar het leek in het begin een goede gok want Steijn kwam goed over. Verandert echter direct in een opgefokt mannetje zodra het beetje tegenzit en kan niet uitleggen wat er tactisch misgaat. Beste zou zijn om nu Steijn te ontslaan en alsnog iemand als Knutsen te halen. 

1 minuut geleden zei Rogier.:

Een 31-jarige zonder topsportmentaliteit die ook niet meeverdedigt voor een miljoensalaris halen. Nee, dankjewel.

1 miljoen verdient die nu. Was een parel geweest op nummer 10. Maargoed, jij ziet blijkbaar liever apkom.

Denk dat Steijn nog niet heel veel te verwijten valt. Hij weet van gekkigheid niet wie waar te zetten want kent de spelers ook niet.