Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Citaat

Maurice Steijn is mondeling akkoord met Ajax over een driejarig contract. Dat meldt het Algemeen Dagblad maandag. Als de Amsterdammers eruit komen met Steijns huidige werkgever Sparta Rotterdam, staat niets een overgang meer in de weg. Verwacht wordt dat de Hagenaar spoedig gepresenteerd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bas huijsmans:

Hij heeft ook gezegd dat die niet tijdens het seizoen weg wilt gaan bij Bodo. Misschien Steijn voor een jaartje zodat Knutsen het seizoen kan afmaken tot de winter en dan na een half jaar bij Ajax kan beginnen?

Met Bosz bij PSV en Steijn bij Ajax zie ik gewoon weer kansen voor Feyenoord dit seizoen :classic_biggrin:

Aankomend seizoen bedoel je :P . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Ajax wil de technische staf op korte termijn rondmaken. Behalve hoofdtrainer Maurice Steijn zetten de Amsterdammers in op twee jonge assistent-trainers. Hedwiges Maduro (38) en Saïd Bakkati (41) moeten de Hagenaar gaan assisteren in de hoofdstad.

Twee assistenten waarmee je nog nooit samen hebt gewerkt. Klinkt ook top.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn denk ik twee dingen die los van elkaar staan? Ik heb (wanneer onomstotelijk vaststaat dat iemand 'kanker zwarte' naar Brobbey heeft geroepen) zoals eerder aangegeven veel begrip voor zijn reactie, dat neemt niet weg dat iedereen op de wereld voor eigen rechter mag spelen :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Arezo:

Het zijn denk ik twee dingen die los van elkaar staan? Ik heb (wanneer onomstotelijk vaststaat dat iemand 'kanker zwarte' naar Brobbey heeft geroepen) zoals eerder aangegeven veel begrip voor zijn reactie, dat neemt niet weg dat iedereen op de wereld voor eigen rechter mag spelen :) 

Oh, maar dat vind ik er dan nog weer los van staan eerlijk gezegd. Het gaat me meer om het feit dat dit buiten een wedstrijd om gebeurd, buiten een stadion. Wat heeft de KNVB hier dan mee te maken? Niet zoveel toch? Als ik langs de lijn iemand een doodschop geef, dan kan het zomaar zijn dat ze me op dat voetbalveld niet weer willen zien en dat ik een civiele zaak aan mijn broek krijg, maar de KNVB heeft daar dan toch geen kloten mee te maken? Of kijk ik er dan iets te gemakkelijk naar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me herinneren, dat je een aantal uur na de wedstrijd nog strafbaar bent als je iets doet wat niet mag namens de KNVB. 

Maar ik ga nu even de regelementen er bij pakken want heb toch niets te doen en kom zo bij je terug.

O ja, ik had ook Boukhari dan als assistent genomen i.p.v. Bakkati.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Oh, maar dat vind ik er dan nog weer los van staan eerlijk gezegd. Het gaat me meer om het feit dat dit buiten een wedstrijd om gebeurd, buiten een stadion. Wat heeft de KNVB hier dan mee te maken? Niet zoveel toch? Als ik langs de lijn iemand een doodschop geef, dan kan het zomaar zijn dat ze me op dat voetbalveld niet weer willen zien en dat ik een civiele zaak aan mijn broek krijg, maar de KNVB heeft daar dan toch geen kloten mee te maken? Of kijk ik er dan iets te gemakkelijk naar?

Denk dat ze wel het recht hebben om te schorsen. Ken de regels niet uit mijn hoofd, maar het gebeurde al vaker. Bijv. Jan Vertonghen werd toen geschorst vanwege het kut kakkerlakken roepen tijdens een huldiging.

Zelf lijkt het me ook meer dat het strafrecht dit het beste zou kunnen afhandelen. Maar dan moet die gast die werd geslagen aangifte doen denk ik. Verwacht dat die man daar om meerdere redenen niet op zit te wachten dat te doen :cab: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei neva:

Ook vanwege het Ajax-DNA natuurlijk. 

Marokkaan, Ajax-DNA (weet hoe het is om uitgefloten te worden) en een beer van een vent die regelmatig hopelijk waarschijnlijk misschien een slipper naar iemand durft te gooien. 

Nee, kwam hier goed over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Als het tijdens uitgaan oid was gebeurd, dan had de KNVB niet zo veel kunnen doen. Nu is het op een wedstrijddag, enkele momenten na een wedstrijd. Dat zit allemaal in de 'window' van een wedstrijd volgens mij en dus is de schorsing te rechtvaardigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

De wereld is niet ready! #SteijnBall _O_ 

No man. Ben echt blij dat het zomerstop is. Met al deze namen ben ik voorlopig afgehaakt. Tuurlijk geeft Bosz geen garantie op resultaat, maar je hebt zelf dat seizoen gezien wat je aan voetbal in huis hebt. Bosz bij PSV, Slot bij Feyenoord. Wij komen met de duurste huishouding en grootste begroting aan bij een subtop experiment. Hopen op een route ten Hag vind ik ook een moeilijke vergelijking. Die had al onder Pep gewerkt. Bij Eagles met Overmars. 

Svennetje is gekomen via een headhunter en Steijn kan simpelweg niet uit zijn koker komen. Sowieso bijzonder hoe je van Bosz op je lijstje op Steijn uitkomt.  Bakkati ook natuurlijk veel geleerd onder Jaap Stam en Dick Advocaat, twee trainers die voor entertainment staan. 

Nadeel voor de nieuwe assistent dat het warm in de Arena momenteel is en de deuren openstaan. Anders had Maduro al verder met zijn twitter en espn oneliners de open deuren kunnen intrappen.

Lekker ontspannen van de zon nu om volgend jaar het weergaloze middenveld Taylor - Klaassen en Branco aan het werk te zien. Lucca zal ook wel gekocht worden voor Steijnball. Let's go.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds dit jaar een SK bij Sparta dus heb elke thuiswedstrijd gezien. Ja, er wordt wat vaker de lange bal gespeeld dan bij andere clubs misschien, maar het is zeker geen kick & rush voetbal wat ze spelen. In bijna alle thuiswedstrijden (behalve tegen de top 3 dan - al viel dat ook enigszins mee) probeerde ze op te bouwen van achteruit en de tegenstander onder druk te zetten. Lukte dit niet, dan wisten ze gelijk dat ze heel compact moesten staan en dan via de lange bal proberen tot kansen te komen wat óók heel vaak lukte met een lange spits en veel beweging om hem heen met Saito en Van Crooij.

Je kan onmogelijk verwachten dat hij met een club als Sparta 34 wedstrijden lang wil domineren, daar heeft hij gewoon het materiaal niet voor en gaat moeilijk lukken met een spits van 2.20 meter. Hij past z'n tactiek aan, aan de hand van welke spelers hij heeft en doet dat zeer goed! Ik denk zeker dat hij dat ook met Ajax goed kan, al komt er bij een club als Ajax natuurlijk veel meer kijken. Internationaal gezien heeft hij geen ervaring en de druk bij Ajax is ook 100x groter dan bij een club als Sparta.

Ben niet al direct negatief met deze keuze en snap ik de reacties dat een trainer van Sparta, NAC en ADO nu moet proberen Ajax te 'genezen'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kies Steijn dan die assistenten zelf uit of worden die hem opgelegd? Dat laatste zou ik heel raar vinden. 
Maar ik hoor ook nog eens heel graag; waarom Bosz niet en Steijn wel? En waarin is een Steijn bijvoorbeeld veel anders dan een Schreuder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Chiemel:

Maar ik hoor ook nog eens heel graag; waarom Bosz niet en Steijn wel? En waarin is een Steijn bijvoorbeeld veel anders dan een Schreuder?

Dat is - denk ik - vrij simpel te verklaren. Bosz wilde zich teveel bemoeien met transfers etc. Daar heeft Sven blijkbaar geen trek in. Die gaat dit zelf oppakken met de scouts en Kelvin de Lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren genoten op Twitter toen de geruchtenstroom op gang kwam. Steijn heeft het natuurlijk wel fantastisch gedaan. Gaat hij het goed doen? Geen idee. Gaat die Noor het gegarandeerd goed doen? Dat weet toch ook niemand. Ik ben wel benieuwd. Als ik Sparta tegen Twente zag, dan zag ik op momenten aardig Italiaans/Getafe ‘voetbal’ dus succes jongens :-D 

@Gerthaha je profielfoto :mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites