cimbomcu Geplaatst 11 april Share Geplaatst 11 april 2 uur geleden zei Elsjorro1990: Ik denk dat je daarmee een beetje onderschat hoe groot de ego van sommige trainers is. We moeten ook niet doen alsof je met Ajax in de situatie zit waarin Feyenoord een 10-tal jaren geleden zat, een selectie die gemiddeld 30+ was met spelers die weinig tot geen restwaarde hadden, en geen cent op de bank. Ajax heeft het financieel gewoon nog steeds dik voor elkaar, er staat met Brobbey, Hato, Bergwijn, en een Ramaj meer dan genoeg kapitaal op het veld, er zijn nog heel wat transfers waar elk jaar tientallen miljoenen van binnen komen ( de verkopen van Alvarez, Kudus, Anthony etc. zijn allemaal over meerdere jaren uitgesmeerd). En het grootste obstakel in die zin, financieel, is al genomen: Het salarishuis is naar beneden gehaald. Het is natuurlijk verre van hosanna bij Ajax, begrijp me niet verkeerd. Maar ik denk dat er heel wat trainers zijn, die wel in zichzelf geloven, die dit wel als een hele mooie kans zien om als " de redder van AJax" door het leven te gaan de aankomende jaren. Amen sjorro. Laten we ons niet naar beneden praten door vooral de oppervlakkige en opportune media in dit land. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 11 april Share Geplaatst 11 april 29 minuten geleden zei cimbomcu: Amen sjorro. Laten we ons niet naar beneden praten door vooral de oppervlakkige en opportune media in dit land. Nou ja, het is natuurlijk wel gewoon wat het is. Een club die even helemaal aan het begin van het bouwproces staat, zowel qua selectie, als qua bestuur en de technische staf. Maar persoonlijk denk ik, als je nu raak schiet qua vervanger Overmars en een trainer met een duidelijke visie/plan, dat we echt wel de middelen hebben om heel snel weer aan de top mee te doen. Maar goed, dat is natuurlijk iets makkelijker gezegd dan gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 11 april Share Geplaatst 11 april Ik geloof ook dat de trainers nog steeds in de rij staan om bij Ajax aan de slag te gaan. Vooral Nederlandse trainers. Echter zal er een groepje aan bewezen buitenlandse trainers zijn die je misschien in 2019-2021 richting Amsterdam kon krijgen wel weg vallen met de huidige bestuurs- en sportiviteitscrisis. Trainers van het statuur Arne Slot en Peter Bosz voor hun aanstelling bij Feyenoord en PSV komen nog steeds op hun knieën naar Ajax. Op het eerste oog zijn deze er alleen niet, en dat kan een probleem zijn. Ik zeg 'kan', omdat we dat toentertijd ook niet van Slot dachten bijvoorbeeld. Haalt Ajax (ik noem maar wat) Schreuder op, dan kan het zo zijn dat hij volgend jaar met een aantal gerichte versterkingen weer mee gaat draaien. Dat gelul over dat het minimaal 3-5+ jaar moet gaan duren voordat Ajax weer mee kan gaan doen om de titel geloof ik echt niet in. Het is natuurlijk wel mogelijk als ze op bestuurlijk niveau zo blijven aankutten, maar je bent een functionerende TD en hoofdtrainer verwijderd van succes in het volgende jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 11 april Share Geplaatst 11 april 10 minuten geleden zei Beppu: Ik geloof ook dat de trainers nog steeds in de rij staan om bij Ajax aan de slag te gaan. Vooral Nederlandse trainers. Echter zal er een groepje aan bewezen buitenlandse trainers zijn die je misschien in 2019-2021 richting Amsterdam kon krijgen wel weg vallen met de huidige bestuurs- en sportiviteitscrisis. Trainers van het statuur Arne Slot en Peter Bosz voor hun aanstelling bij Feyenoord en PSV komen nog steeds op hun knieën naar Ajax. Op het eerste oog zijn deze er alleen niet, en dat kan een probleem zijn. Ik zeg 'kan', omdat we dat toentertijd ook niet van Slot dachten bijvoorbeeld. Haalt Ajax (ik noem maar wat) Schreuder op, dan kan het zo zijn dat hij volgend jaar met een aantal gerichte versterkingen weer mee gaat draaien. Dat gelul over dat het minimaal 3-5+ jaar moet gaan duren voordat Ajax weer mee kan gaan doen om de titel geloof ik echt niet in. Het is natuurlijk wel mogelijk als ze op bestuurlijk niveau zo blijven aankutten, maar je bent een functionerende TD en hoofdtrainer verwijderd van succes in het volgende jaar. Ik ook niet, kan ook 2 jaar of minder zijn, of 7 jaar of langer Een ding is wel crystal-clear. Ajax is echt wel een club in verval... Uitgeschakeld in de ECL, en nu ga je zeer wss playoffs spelen om die uberhaupt te kunnen gaan spelen. En als je die playoffs uberhaupt al wint, tegen het gevaarlijjk Go Ahead Eagles, moet je nog voorronde's ECL gaan spelen.. Terwijl je laatste jaren al 31x ofzo kampioen bent geworden en CL speelt, is nu het hoogst haalbare plek 5, dat is echt niet allemaal volgend seizoen magisch ineens al piem pam poef opgelost ofzo.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 11 april Share Geplaatst 11 april 3 minuten geleden zei Kyrill: Ik ook niet, kan ook 2 jaar of minder zijn, of 7 jaar of langer Een ding is wel crystal-clear. Ajax is echt wel een club in verval... Uitgeschakeld in de ECL, en nu ga je zeer wss playoffs spelen om die uberhaupt te kunnen gaan spelen. En als je die playoffs uberhaupt al wint, tegen het gevaarlijjk Go Ahead Eagles, moet je nog voorronde's ECL gaan spelen.. Terwijl je laatste jaren al 31x ofzo kampioen bent geworden en CL speelt, is nu het hoogst haalbare plek 5, dat is echt niet allemaal volgend seizoen magisch ineens al piem pam poef opgelost ofzo.... Nee, maar het kan met één goede trainersaanstelling wél weer die kant opgaan. Het grootste probleem bij Ajax dit seizoen is dat het los zand is. Het minste wat een nieuwe trainer voor elkaar kan krijgen is een collectief smeden. Het begint allemaal met een goede organisatie. Kijk maar naar hoe Dick Advocaat het bij Feyenoord overnam van Kamikaze Japie. Het gaat dus vooral afhangen van wie er nu aangesteld gaat worden. Ik denk dat dat een teleurstellend proces gaat worden voor de Ajacieden hier, maar met een goede keuze kan je volgend jaar gewoon alweer voor plek 2/3/4 spelen. De val heb je nu gemaakt, ik geloof niet dat Ajax nog verder gaat vallen. Daar is het een te grote club voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 11 april Share Geplaatst 11 april (bewerkt) 9 minuten geleden zei Urbeto: Nee, maar het kan met één goede trainersaanstelling wél weer die kant opgaan. Het grootste probleem bij Ajax dit seizoen is dat het los zand is. Het minste wat een nieuwe trainer voor elkaar kan krijgen is een collectief smeden. Het begint allemaal met een goede organisatie. Kijk maar naar hoe Dick Advocaat het bij Feyenoord overnam van Kamikaze Japie. Het gaat dus vooral afhangen van wie er nu aangesteld gaat worden. Ik denk dat dat een teleurstellend proces gaat worden voor de Ajacieden hier, maar met een goede keuze kan je volgend jaar gewoon alweer voor plek 2/3/4 spelen. De val heb je nu gemaakt, ik geloof niet dat Ajax nog verder gaat vallen. Daar is het een te grote club voor. Dat zegt iedereen , en jij ook wel meer dan eens ''met een goede traineraanstelling'' maar ik geloof dat niet zo heel erg... Ga maar na. Schreuder was niks, Heitinga was niks, Van Schip was niks en dan vergeet ik er volgens mij nog een paar....Oh ja Steijn natuurlijk ook oa etc Ajax is loszand op heel veel gebieden maar vooral RCV en bestuur. 11 april bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 11 april Share Geplaatst 11 april 7 minuten geleden zei Kyrill: Ik ook niet, kan ook 2 jaar of minder zijn, of 7 jaar of langer Een ding is wel crystal-clear. Ajax is echt wel een club in verval... Uitgeschakeld in de ECL, en nu ga je zeer wss playoffs spelen om die uberhaupt te kunnen gaan spelen. En als je die playoffs uberhaupt al wint, tegen het gevaarlijjk Go Ahead Eagles, moet je nog voorronde's ECL gaan spelen.. Terwijl je laatste jaren al 31x ofzo kampioen bent geworden en CL speelt, is nu het hoogst haalbare plek 5, dat is echt niet allemaal volgend seizoen magisch ineens al piem pam poef opgelost ofzo.... Je weet dat Ajax het seizoen nadat ze geen Europees speelden in de halve finale van de CL kwam toch? Ik verwacht ook niet dat Ajax komend seizoen een jaar heeft als PSV nu bijvoorbeeld. Maar ik denk dat het echt niet onmogelijk is dat Ajax gewoon weer prima in de top 3 draait komend seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 11 april Share Geplaatst 11 april 10 minuten geleden zei Kyrill: Dat zegt iedereen , en jij ook wel meer dan eens ''met een goede traineraanstelling'' maar ik geloof dat niet zo heel erg... Ga maar na. Schreuder was niks, Heitinga was niks, Van Schip was niks en dan vergeet ik er volgens mij nog een paar....Oh ja Steijn natuurlijk ook oa etc Ajax is loszand op heel veel gebieden maar vooral RCV en bestuur. Die trainers waren toch ook allemaal om verschillende redenen niks? Heitinga en van 't Schip echt een hele matige naam als trainer van te voren al. Steijn waren al twijfels maar goed, hoop je op het beste maar die koos er al heel snel voor om zelf zijn ramen nog verder in te gaan gooien. Schreuder had ik wel echt meer van verwacht maar wilde samen met zijn zaakwaarnemer de boel even runnen waardoor hij zichzelf gruwelijk in de vingers sneed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 11 april Share Geplaatst 11 april 54 minuten geleden zei Kyrill: Dat zegt iedereen , en jij ook wel meer dan eens ''met een goede traineraanstelling'' maar ik geloof dat niet zo heel erg... Ga maar na. Schreuder was niks, Heitinga was niks, Van Schip was niks en dan vergeet ik er volgens mij nog een paar....Oh ja Steijn natuurlijk ook oa etc Ajax is loszand op heel veel gebieden maar vooral RCV en bestuur. Maar tussen die trainers zit ook geen enkele echt goede trainer he. Heitinga kwam van jong ajax, met 0 ervaring op het hoogste niveau. Schreuder waren ze bij Brugge blij dat ze van hem af waren, al doet Brugge het nu niet veel beter. Van 't Schip was bij PEC al geen super trainer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 11 april Share Geplaatst 11 april Ik ga hier als een pukkelige 14-jarige Voetbalprimeur-reaguurder een verrassende naam opperen als nieuwe Ajax-trainer. Het gaat ongetwijfeld mijn zorgvuldig opgebouwde reputatie tenietdoen, maar jullie mogen lachen. Ik incasseer het hoongelach. Klaar voor? Komt 'ie. Robin van Persie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 11 april Share Geplaatst 11 april Ow dacht Dirk Kuijt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 11 april Share Geplaatst 11 april 35 minuten geleden zei Bolderbast: Ik ga hier als een pukkelige 14-jarige Voetbalprimeur-reaguurder een verrassende naam opperen als nieuwe Ajax-trainer. Het gaat ongetwijfeld mijn zorgvuldig opgebouwde reputatie tenietdoen, maar jullie mogen lachen. Ik incasseer het hoongelach. Klaar voor? Komt 'ie. Robin van Persie. Die gaat waarschijnlijk naar H'veen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 11 april Share Geplaatst 11 april Vind dit wel sterk van Mighty Mike Van Praag: ‘Situatie met Alex is vreselijk voor hem, mezelf en Ajax’ (ajaxlife.nl) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 12 april Share Geplaatst 12 april Citaat Sven Mislintat heeft vlakbij zijn woning in Dortmund een stevige confrontatie gehad met twee verslaggevers van De Telegraaf, die hem besloten op te zoeken. De vertrokken technisch directeur van Ajax meent nog altijd dat met zijn transferbeleid weinig mis was in de Johan Cruijff Arena. Schandalige roddelkrant blijft de Telegraaf zeg. Ongelofelijk. Staat voor mij inmiddels in het rijtje Story, Privé (in ieder geval op sportgebied). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 12 april Share Geplaatst 12 april (bewerkt) https://www.voetbalprimeur.nl/videos/1192849/de-boer-zoekt-sprankje-hoop-hopelijk-volgend-jaar-heel-ander-ajax.html De verlosser. 12 april bewerkt door Dansmeister Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 12 april Share Geplaatst 12 april Foto opgedoken van de journalisten die Mislintat hebben geconfronteerd Spoiler Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 12 april Share Geplaatst 12 april 19 minuten geleden zei Dansmeister: https://www.voetbalprimeur.nl/videos/1192849/de-boer-zoekt-sprankje-hoop-hopelijk-volgend-jaar-heel-ander-ajax.html De verlosser. Ik snap niet zo goed waarom De Boer nu ineens de topfavoriet is onder vele supporters? Die seizoenen dat hij al trainer was bij Ajax, had hij verreweg het beste elftal van de Eredivisie. Daar was Eric Meijers ook kampioen mee geworden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 12 april Share Geplaatst 12 april 2 uur geleden zei Rogier.: Schandalige roddelkrant blijft de Telegraaf zeg. Ongelofelijk. Staat voor mij inmiddels in het rijtje Story, Privé (in ieder geval op sportgebied). Naar iemand toegaan om hem vragen te stellen, is toch juist niet roddelen? Wel totaal idioot in dit geval overigens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 april Share Geplaatst 12 april 1 uur geleden zei Jotew: Ik snap niet zo goed waarom De Boer nu ineens de topfavoriet is onder vele supporters? Die seizoenen dat hij al trainer was bij Ajax, had hij verreweg het beste elftal van de Eredivisie. Daar was Eric Meijers ook kampioen mee geworden. Frank de Boer is ingestapt op een moment dat de club ook aardig op zijn gat lag. Vooral knap dat hij daarin presteerde. Ken de andere selecties niet uit mijn hoofd, maar Ajax had niet al te beste selecties in die jaren. Verder hoop ik absoluut niet op hem. Overal kut voetbal gespeeld op eerste jaar bij Ajax na. En overal geflopt op Ajax na. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 12 april Share Geplaatst 12 april (bewerkt) 17 minuten geleden zei timpy00: Frank de Boer is ingestapt op een moment dat de club ook aardig op zijn gat lag. Vooral knap dat hij daarin presteerde. Ken de andere selecties niet uit mijn hoofd, maar Ajax had niet al te beste selecties in die jaren. Verder hoop ik absoluut niet op hem. Overal kut voetbal gespeeld op eerste jaar bij Ajax na. En overal geflopt op Ajax na. Klopt, de selectie nu is een stuk beter. Maar die van de concurrentie ook. -edit- Hoewel, vaak gaat het over de selectie in die jaren over Ebecilio en Özbiliz, maar nooit over Alderweireld, Vertonghen, Eriksen, Klaassen, Veltman, De Jong, Blind, Sulejmani, Fischer, Schöne, Janssen, Vd Wiel. 12 april bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 12 april Share Geplaatst 12 april 11 minuten geleden zei Hwb: Klopt, de selectie nu is een stuk beter. Maar die van de concurrentie ook. -edit- Hoewel, vaak gaat het over de selectie in die jaren over Ebecilio en Özbiliz, maar nooit over Alderweireld, Vertonghen, Eriksen, Klaassen, Veltman, De Jong, Blind, Sulejmani, Fischer, Schöne, Janssen, Vd Wiel. Zat er net naar te kijken, zulke beroerde elftallen waren dat destijds niet voor Eredivisie begrippen. Tel daar nog een seizoen Theo Janssen bij die op dat moment de beste speler van NL was. En door de jaren heen spelers als Sigurdsson, Schone, Klaassen, Bojan, Moisander, Bazoer, Van de Beek, Milik, Tete, Younes, etc. etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wolf_pd Geplaatst 12 april Share Geplaatst 12 april 3 uur geleden zei Rogier.: Schandalige roddelkrant blijft de Telegraaf zeg. Ongelofelijk. Staat voor mij inmiddels in het rijtje Story, Privé (in ieder geval op sportgebied). Met een beetje mazzel overtreedt de Telegraaf wat Duitse privacy-regels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 12 april Share Geplaatst 12 april 3 uur geleden zei Rogier.: Schandalige roddelkrant blijft de Telegraaf zeg. Ongelofelijk. Staat voor mij inmiddels in het rijtje Story, Privé (in ieder geval op sportgebied). Die zijn ook allemaal eigendom van de Telegraaf Media, dus wat dat betreft niet heel verrassend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 12 april Share Geplaatst 12 april Is Oosting eigenlijk geen serieuze optie voor Ajax? Heeft het bij RKC goed gedaan en ook nu bij Twente laat hij weer zien goed een team te kunnen smeden. Tactisch misschien niet de sterkste en houdt het vaak simpel, maar juist dat kan heel moeilijk zijn volgens ene Cruijff. Schijnt wel echt goed te zijn met spelers ook en staat voor aanvallend voetbal. Toch wordt zijn naam maar weinig genoemd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 12 april Share Geplaatst 12 april 17 minuten geleden zei De Raam: Is Oosting eigenlijk geen serieuze optie voor Ajax? Heeft het bij RKC goed gedaan en ook nu bij Twente laat hij weer zien goed een team te kunnen smeden. Tactisch misschien niet de sterkste en houdt het vaak simpel, maar juist dat kan heel moeilijk zijn volgens ene Cruijff. Schijnt wel echt goed te zijn met spelers ook en staat voor aanvallend voetbal. Toch wordt zijn naam maar weinig genoemd? Oosting gaat nog niet weg bij ons. Daarnaast staat hij er om bekend dat hij tactisch juist wel sterk is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten