Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2364

• Chiemel

1895

• cimbomcu

1568

• Rogier.

1525

4 uur geleden zei La Pulga:

Conceicao gaat worden overgenomen door Porto, heeft al zoveel minuten gemaakt daar dus zijn ze het verplicht.

Helpt ook, zijn vader de manager is.:)

Ik vond hem best goed doen tegen Arsenal, dacht steeds is het nou wel of niet die van Ajax, wel dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Kyrill:

Helpt ook, zijn vader de manager is.

Ik vond hem best goed doen tegen Arsenal, dacht steeds is het nou wel of niet die van Ajax, wel dus.

Zijn vader was ook de manager toen ze hem naar Ajax lieten gaan.

Is zeker niet altijd basisspeler overigens.

Heeft ook een veel te duur contract voor een speler met zijn rendement.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei 007mark:

Snap dat jullie kritisch zijn op de aankopen en de man die deze aankopen heeft gedaan. Maar zullen dit individueel gezien nu echt zulke slechte spelers zijn? Voor verschillende spelers was ook best wat concurrentie volgens mij. Ligt het dan ook niet aan de trainer, die er geen hecht elftal van heeft weten te maken? En dan maak ik voor het gemak even geen onderscheid tussen Steijn en Schip.

Ben er van overtuigd dat een groot deel van deze spelers die seizoen wel was geslaagd als ze bij PSV of Feyenoord waren gekomen, onder het bewind van Bosz of Slot. Even onafhankelijk of deze clubs individueel gezien betere opties hebben rondlopen. Het is toch makkelijker om bij een goed voetballend team te komen, met een trainer die een bepaalde visie heeft. De twee die bij Ajax aan het roer stonden dit seizoen, zijn toch vooral bezig geweest met extreem veel wisselen.

In zekere zin wel met je eens ja. Dat is een discussie die ik ook met vrienden ( Die veelal PSV supporter zijn) al gehad. Een Sutalo, Sosa, Mikautadze: Daar was toch best wel wat concurrentie voor? Ik meende dat een Mikautadze ook naar, bijvoorbeeld, Lyon kon. En dat Sosa in een eerder stadium in de belangstelling stond van de Spurs. Dus in dat opzicht begrijp ik wel wat je bedoeld. Of als ik het me zelfs goed herinner, jij die Manssverk aanprijst bij Feyenoord (toch?)

Maar dan komt wel de keerzijde daarvan: In hoeverre ben je als trainer van invloed op een Sutalo die werkelijk elke bal bijna naar de verkeerde kleur speelt, constant verkeerd opgesteld staat t.o.v. de aanvallers. Slecht instapt, niet weet wanneer die moet instappen. De selectie is niet in balans, daar hoeven we niet zo heel erg moeilijk over te doen. Je mist bijvoorbeeld een echte rechtsbuiten en hebt op het middenveld veelal dezelfde smaken. Ik ben er van overtuigd, als je met dit team als volgt gaat spelen ( en dat is met blessures nog niet zo heel vaak gebeurd):

GK:Ramaj

RB: Rensch

CV: Kaplan

CV: Hato

LB: Sosa

MC: Henderson & Boomen/Mannsverk

AMC: Hlynsson

AMR: Berghuis

AML: Bergwijn

SC: Brobbey

Dat je toch in 8/10 gevallen gewoon van eredivisie clubs wint en minimaal 3e eindigt? Toegegeven dat vd Boomen en Manssverk geblesseerd zijn geweest en een Berghuis/Bergwijn om en om blessie zijn. Hlynsson was zon beetje de verrassing van de 1e seizoenshelft, en die staat ineens de laatste weken op de AMR positie, waar die ECHT niet rendeert.

Ik denk dat het een beetje een samenloop van omstandigheden is: Trainers die misschien niet goed genoeg zijn in samenwerking met teveel nieuwe aankopen en hier en daar een speler die gewoon ECHT niet presteert. Onder de jongens die ECHT niet presteren, schaar ik dan Tahirovic, Taylor, Sosa en Sutalo. Dan kun je je afvragen, of je met Sutalo EN Sosa moet beginnen in je verdediging. Dat zijn 2/4 die geen zekerheidje zijn in de verdediging. Sosa is een mooie halve vleugelaanvaller, maar er gaat daar zoveel mis verdedigend, dat je er op dit moment weinig aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat Elsjorro bedoelt dat je normaal gesproken vooraf dit seizoen met dit elftal ´´makkelijk´´ 3de mee kan eindigen. Waar ik hem gelijk in geef. We kunnen natuurlijk wel doen alsof het allemaal aan de spelers ligt, die zo slecht zijn. Maar dat vind ik eigenlijk een gotspe. 

Snap het ook wel hoor, wat de ´´media´´ doet. Want als je 3 trainers achter elkaar hebt die allemaal niet presteren zal er snel naar de spelers worden gekeken. Maar goed, er zijn maar weinig clubs die qua trainers 3 maal de verkeerde keus maken en dat achter elkaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Chiemel:

@Elsjorro1990 als je het hebt over de 3e plek, neem ik aan dat je dit theoretisch bedoeld of volgend seizoen? En niet dat je serieus denkt dat dit seizoen de 3e plek nog gehaald kan worden?

Ik zit zelf meer in de hoek dat Utrecht en NEC er nog wel voorbij gaan.

Wat Cim zegt inderdaad, gelet op de opstelling die ik zo 1/2/3 kan maken met de spelers die er lopen, zou je toch relatief makkelijk ( Begin van het seizoen) 3e moeten kunnen worden. Dit seizoen kun je dat wel redelijk vergeten ja. Een combinatie van niet heel beste trainers ( waarbij ik Steijn echt nog wel 3 stappen slechter vindt dan Schip) met nieuwe jongens en een 3/4 man die echt net doen alsof ze nog nooit 1 dag eerder gevoetbald hebben. Tel daarbij op blessures van Bergwijn/Berghuis/Mannsverk/Boomen en het houd al gauw niet meer over. En dan dus inderdaad ook nog een trainer die spelers blijft opstellen. Taylor bijvoorbeeld, maar ook een Hlynsson nu 3/4 keer op rechtsbuiten zet, of linksbuiten, waar die totaal niet rendeert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vinden we van de geruchten rondom Pep Lijnders? @timpy00 @Thierryvane @Elsjorro1990 @cimbomcu @Gert @Chiemel @Dansmeister?

Ik vind het qua profiel een interessante optie en vind hem ook wel passen in combinatie met een lange-termijn plan met wat 'jongere' gasten zoals Beuker en de Lange. Ik vind het in die zin interessant omdat het dan een team is van jonge moderne gasten met voldoende knowhow en best wat kwaliteiten. Je zou dan echt een lange termijn project aan kunnen gaan en dat is iets wat mij wel enorm trekt.

Enige waar ik enorm sterke twijfels bij heb is de geschiktheid van Lijnders om hoofdcoach te zijn. Rol als assistent zou die perfect zijn, maar hoofdtrainer zijn is toch net ff andere tak van sport en vraag me echt af of hij dat in zich heeft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Lazy:

Wat vinden we van de geruchten rondom Pep Lijnders? @timpy00 @Thierryvane @Elsjorro1990 @cimbomcu @Gert @Chiemel @Dansmeister?

Ik vind het qua profiel een interessante optie en vind hem ook wel passen in combinatie met een lange-termijn plan met wat 'jongere' gasten zoals Beuker en de Lange. Ik vind het in die zin interessant omdat het dan een team is van jonge moderne gasten met voldoende knowhow en best wat kwaliteiten. Je zou dan echt een lange termijn project aan kunnen gaan en dat is iets wat mij wel enorm trekt.

Enige waar ik enorm sterke twijfels bij heb is de geschiktheid van Lijnders om hoofdcoach te zijn. Rol als assistent zou die perfect zijn, maar hoofdtrainer zijn is toch net ff andere tak van sport en vraag me echt af of hij dat in zich heeft...

Dat vooral. Ik weet nog wel dat ik destijds enthousiast was dat de beste man het bij NEC overnam. Maar heeft het toen daar niet bijster lekker gedaan toch?

Ook ben ik persoonlijk wel een beetje klaar met het inzetten van mensen zonder ervaring. Wij zijn toch, govvedomme, Ajax? Met alle respect hoor, maar dit gezeik met trainers ala Steijn, Schreuder, en ja zelfs Frank de Boer, die werkelijk niet meer dan een handvol fatsoenlijke wedstrijden gespeeld heeft, ik word er doodmoe van. Kom nou eens met een grote naam. Of middelgroot? Maar dan moeten we het straks weer doen met iemand ala Dave Vos, want oh wat doet die het zo goed met Jong Ajax. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Maar dan moeten we het straks weer doen met iemand ala Dave Vos, want oh wat doet die het zo goed met Jong Ajax. 

Frank de Boer en Dave Vos zijn 100% upgrades van alles wat er de afgelopen twee jaar voor de groep gestaan heeft. Niet waar we op hopen, maar denk niet dat de alternatieven beter zijn. Laatst hoorde ik de naam Ron Jans vallen. Alsjeblieft zeg..... Ik zou ook liever een Gallardo zien of die Knutsen van Bodo, maar ik vraag mij af of die namen er nu nog zin in hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Thierryvane:

Is dit gerucht niet een uit de hand gelopen uitspraak van Verweij? Die gaf aan dat hij in Lijnders wel een goede coach/assistent zag voor Ajax. Ik hoef hem in ieder geval niet.

De verhalen gaan rond dat Jan van Halst in Liverpool was. Dat versterkt natuurlijk ook de geruchten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pantelic podcast brengt dat verhaal over dat Van Halst in Liverpool was idd. Maar er is geen beeld van. Wat wel vreemd is tegenwoordig. Verweij roeptoetert van alles. Dus heb geen idee wat ervan waar is.

Hoofdtrainer + Lijnders en Vos als assistenten zou ik ideaal vinden. Maargoed, dat is te mooi gedacht waarschijnlijk :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is altijd best veel kritiek op Lijnders op basis van dat half jaartje NEC met dat hij een zeker lijkend kampioenschap heeft verspeeld. Het ging toen vooral mis in de eerste paar wedstrijden. Het einde van het seizoen was volgens mij wel weer vrij aardig. Het hele handelen van NEC met het terug zetten van Bogers, hem aanstellen en de druk mee geven dat Liverpool voetbal naar NEC gehaald werd was natuurlijk ook wel gedoemd te mislukken.

In dit artikel vind ik wel naar voren komen dat hij na die nederlagen ook in zag dat het net iets anders moest en dat hij daar aanpassingen in gedaan heeft naar aanleiding van de selectie die hij tot zijn beschikking had. De resultaten daarna waren ook wel weer beter met maar 2 nederlagen in de laatste 13 wedstrijden. 

Ik zal hem oprecht wel bij Ajax willen zien en dan is dat niet vanuit een Feyenoord bril gekeken. Als dan Slot nog een jaartje blijft, Bosz het hopelijk ietsjes minder doet dan kan je hopelijk echt een mooie titelrace krijgen volgend jaar 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Dat vooral. Ik weet nog wel dat ik destijds enthousiast was dat de beste man het bij NEC overnam. Maar heeft het toen daar niet bijster lekker gedaan toch?

Ook ben ik persoonlijk wel een beetje klaar met het inzetten van mensen zonder ervaring. Wij zijn toch, govvedomme, Ajax? Met alle respect hoor, maar dit gezeik met trainers ala Steijn, Schreuder, en ja zelfs Frank de Boer, die werkelijk niet meer dan een handvol fatsoenlijke wedstrijden gespeeld heeft, ik word er doodmoe van. Kom nou eens met een grote naam. Of middelgroot? Maar dan moeten we het straks weer doen met iemand ala Dave Vos, want oh wat doet die het zo goed met Jong Ajax. 

Huh? Jij vind dat Dave Vos het slecht doet met Jong Ajax? Volg jij Jong Ajax dan wel de afgelopen jaren?

39 minuten geleden zei Lazy:

Ja twijfel komt voor mij vooral door de tijd die hij bij NEC heeft gehad. Persoonlijk zou ik eerder Dave Vos willen zien dan Lijnders. Maar onervarenheid is bij beide een ding natuurlijk.

Maar denk dat ik voor komend seizoen meer neig naar een buitenlandse trainer. Op dit moment geen Nederlandse opties die realistisch zijn voor komend seizoen imo. Een naam van een buitenlandse trainer heb ik niet, maar hoop wel iemand met een duidelijke visie. Dat zou Knudsen kunnen zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei bas huijsmans:

Er is altijd best veel kritiek op Lijnders op basis van dat half jaartje NEC met dat hij een zeker lijkend kampioenschap heeft verspeeld. Het ging toen vooral mis in de eerste paar wedstrijden. Het einde van het seizoen was volgens mij wel weer vrij aardig. Het hele handelen van NEC met het terug zetten van Bogers, hem aanstellen en de druk mee geven dat Liverpool voetbal naar NEC gehaald werd was natuurlijk ook wel gedoemd te mislukken.

In dit artikel vind ik wel naar voren komen dat hij na die nederlagen ook in zag dat het net iets anders moest en dat hij daar aanpassingen in gedaan heeft naar aanleiding van de selectie die hij tot zijn beschikking had. De resultaten daarna waren ook wel weer beter met maar 2 nederlagen in de laatste 13 wedstrijden. 

Ik zal hem oprecht wel bij Ajax willen zien en dan is dat niet vanuit een Feyenoord bril gekeken. Als dan Slot nog een jaartje blijft, Bosz het hopelijk ietsjes minder doet dan kan je hopelijk echt een mooie titelrace krijgen volgend jaar 

Denk je echt dat Ajax volgend jaar zo weer mee doet om het kampioenschap? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei timpy00:

Huh? Jij vind dat Dave Vos het slecht doet met Jong Ajax? Volg jij Jong Ajax dan wel de afgelopen jaren?

Ja twijfel komt voor mij vooral door de tijd die hij bij NEC heeft gehad. Persoonlijk zou ik eerder Dave Vos willen zien dan Lijnders. Maar onervarenheid is bij beide een ding natuurlijk.

Maar denk dat ik voor komend seizoen meer neig naar een buitenlandse trainer. Op dit moment geen Nederlandse opties die realistisch zijn voor komend seizoen imo. Een naam van een buitenlandse trainer heb ik niet, maar hoop wel iemand met een duidelijke visie. Dat zou Knudsen kunnen zijn. 

Nee, je interpreteert hem verkeerd: Ik bedoel meer dat ik dat niet genoeg vindt om trainer van het grote Ajax te worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Denk je echt dat Ajax volgend jaar zo weer mee doet om het kampioenschap? 

Niet zo nee. Maar zo snel als je van 100-0 naar gaat, kun je in principe natuurlijk ook van 0-100. Toegegeven dat dat laatste een stuk lastiger is dan het eerste, maar het is natuurlijk niet ondenkbaar dat er met een gerichte aankoop van 3/4 een boel opgelost kan worden. 

Als je nu eens heel kritisch naar Ajax kijkt, waar ligt dan dit seizoen vooral de zwakte? Ik zou zeggen: De instabiliteit van het middenveld in samenwerking met de lekke verdediging. 

Als je dan iets "inzoomt" op waar die problemen liggen, dan lijkt het mij dat je vooral, en ik kan het me haast niet voorstellen dat ik dit weer zeg, een goede linksback moet halen, een goede CV en een aanvullende middenvelder. Eentje die complimentair is aan Henderson. Dan ben ik wel gecharmeerd van Hlynsson en denk ik dat je qua kwaliteit met een voorhoede Bergwijn-Brobs-Berghuis niet onder doet voor het gros van de eredivisie. 

Slot presteerde het bij Feyenoord toch ook om een gat in van 29 punten tov de nummer 1 dicht te metselen? 

Ik zeg niet dat de kans heel groot is of dat Ajax volgend seizoen weer de gedoodverfde kandidaat is om nummer 1 te worden. Maar een goede trainer in combinatie met 3/4 hele gerichte aankopen en ik zie ze in elk geval tot de winterstop wel mee doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites