Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Contract Van Hecke loopt in de zomer af, maar Brighton heeft eenzijdige optie tot verlengen en gaat dat zeker doen. Van Hecke heeft aangegeven dat hij niet nog een jaar alleen maar op de bank wil zitten, dus hij wil of verhuurd of vertrekken. 

Of basis, natuurlijk ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2378

• Chiemel

1905

• cimbomcu

1571

• Rogier.

1529

3 uur geleden zei Thierryvane:

Van de Ven is linksbenig en niet te betalen (gok ik). De Zerbi is fan van Van Hecke, toch? Die zal ook niet zomaar weg mogen.

Ja, de voorwaarden moeten goed zijn. Van de Ven is denk ik wel de lastigste van de twee kijkend naar de prijs. Die speelt wekelijks in de basis. Van Hecke zou wellicht kunnen als er niet direct zicht is op basisplek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LCV zou je ook helemaal niet moeten willen. Je hebt Bassey nog, Hato als opkomend talent, en Kaplan is ook gewoon linksbenig. Zou een ervaren centrale verdediger halen, gegeven dat Aertssen er ook aankomt. Dat zou voldoende moeten zijn met de spelers die je nu hebt. Rensch (kwaliteit is twijfelachtig) kan ook CV staan.

Je zou eigenlijk een type Fonte moeten halen, qua leiderschap en ervaring. Die is echter al 39, dus hij moet wel anders heten ;c 

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei cimbomcu:

Als je Vd Ven haalt gaat Hato iig niet spelen voor de komende jaren, waarom zou je dat doen?

Dat is toch onzin? Hato heeft ondanks de aanwezigheid van Bassey, Blind, Wijndal en Timber toch dit jaar ook minuten gemaakt? Ik vind het vrij amateuristisch om je hoop te vestigen op een 17-jarige. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Dat is toch onzin? Hato heeft ondanks de aanwezigheid van Bassey, Blind, Wijndal en Timber toch dit jaar ook minuten gemaakt? Ik vind het vrij amateuristisch om je hoop te vestigen op een 17-jarige. 

Ik vind Vd Ven erg goed, als die komt wordt het een basisspeler, maar dat vind ik weer onzin omdat ik heel veel vertrouwen heb in Hato als LCV. Hato kan op de back waar die het meest heeft gespeeld afgelopen seizoen maar daar vind ik hem minder goed dan als CV. Dus vind ik het onzinnig om aan Vd Ven 15 miljoen te betalen terwijl je daar al een groot talent hebt staan, daarnaast heb je ook niet alleen Hato maar ook Bassey en Kaplan nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei cimbomcu:

Ik vind Vd Ven erg goed, als die komt wordt het een basisspeler, maar dat vind ik weer onzin omdat ik heel veel vertrouwen heb in Hato als LCV. Hato kan op de back waar die het meest heeft gespeeld afgelopen seizoen maar daar vind ik hem minder goed dan als CV. Dus vind ik het onzinnig om aan Vd Ven 15 miljoen te betalen terwijl je daar al een groot talent hebt staan, daarnaast heb je ook niet alleen Hato maar ook Bassey en Kaplan nog.

Mooi, nog 2 die er geen kut van kunnen. Al is het bij Kaplan wat voorbarig, die is gewoon geblesseerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Sven Mislintat wil de zomer gebruiken om een voormalig Ajacied terug te halen naar de Johan Cruijff ArenA, zo beweert Johan Inan in de AD Voetbalpodcast. De Duitse directeur voetbalzaken sloeg met Branco van den Boomen en Benjamin Tahirovic al tweemaal toe op de transfermarkt, maar lijkt nog lang niet uitgespeeld. Zeker gezien het naderende vertrek van Jurriën Timber, Edson Álvarez en Mohammed Kudus.

Volgens Inan staat er het nodige te gebeuren bij Ajax. "In het geval van Timber en Álvarez wordt rekening gehouden met een vertrek", aldus de clubwatcher van het Algemeen Dagblad. "Daarnaast hebben we Kudus nog, die mikt op een droomtransfer. Als Timber dan ook nog weggaat, kan dat er ook toe leiden dat een paar andere jongens denken dat dit het moment is om verder te kijken. Als vier of vijf spelers vertrekken, ben je terug bij af en wordt de kans op een tweede tussenjaar nog groter."

Belangrijk voor Mislintat bij het aantrekken van nieuwe spelers is het inachtnemen van de identiteit van de club, weet Inan. "Ondanks dat Mislintat de eerste buitenlandse directeur is, wil hij de eerste maanden wel gaan gebruiken om het DNA van de club te proeven en te ervaren. Hij wil dat bewaken, ook in de selectie. Van den Boomen is niet het beste voorbeeld, maar hij hoopt stiekem wel te kunnen stunten met de komst van een ex-Ajacied. Ook om het clubgehalte in de selectie overeind te houden."

Namen waar Inan mogelijk op zou kunnen doelen zijn Ryan Gravenberch, Noussair Mazraoui (beiden Bayern München), Donny van de Beek, Christian Eriksen (beiden Manchester United), Davinson Sánchez (Tottenham Hotspur), Kenny Tete (Fulham), Nicolás Tagliafico (Olympique Lyon), Sergiño Dest (Barcelona) en Noa Lang (Club Brugge) en Julian Rijkhoff (Borussia Dortmund).

Timber

Inan, die verder niet ingaat op namen, verwacht dat de transfer van Timber snel zijn beslag krijgt. "Er zijn afspraken gemaakt dat hij bij een gelimiteerde transfersom mag vertrekken en Arsenal valt heel erg in de smaak bij hem. Ook omdat hij daar goede kansen heeft om te spelen. Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat Arsenal nog twee keer terugkomt. Mislintat weet hoe het werkt, die zal niet te veel dwars gaan liggen na alle afspraken die zijn gemaakt. Dat is leuk, want we hebben bij Arsenal al lang geen Nederlanders gezien."

Fabrizio Romano weet vrijdag te melden dat Arsenal momenteel een tweede bod voorbereidt op Timber. De verdediger is voor manager Mikel Arteta 'prioriteit nummer één'. Zodra Timber op persoonlijke voorwaarden helemaal rond is met Arsenal, wordt het tweede Londense bod verwacht op de Amsterdamse burelen. De Oranje-international verlengde vorig jaar tot ieders verbazing zijn contract met een jaar, waardoor hij nu nog tot medio 2025 vastligt bij Ajax. Timber kwam tot dusver tot 121 wedstrijden in de hoofdmacht.

Nou speculeren maar. 

Ik ga voor Donny.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Bogatyr:

Lang :D 

Wellicht kan hij de club weer heet maken dan, maar ik vermoed dat die niet zo snel komt.

Nous zou ik voorstander van zijn. Verver vind ik het lastig om te zeggen die van die gasten echt waarde kan toevoegen. Al zou Tete of Dest als concurrent voor Rensch ook goed zijn als Nous geen optie is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-6-2023 om 09:34 zei Elsjorro1990:

Mooi, nog 2 die er geen kut van kunnen. Al is het bij Kaplan wat voorbarig, die is gewoon geblesseerd.

Ja en dan haal je Vd Ven, heb je opeens 4 opties op LCV waarvan Kaplan 9 miljoen, Bassey 23, Hato een aanstormend talent en dan nog Vd Ven die ook minstens 15 zal kosten. Nee doe maar niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites