Thierryvane Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 1 minuut geleden zei Gert: Heeft het nut om te dromen over dat ze VD Sar eruit gooien of is die kans minder dan 1 procent? Op basis van zijn interviews gisteren moet je zo'n man altijd ontslaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 Zojuist zei Thierryvane: Op basis van zijn interviews gisteren moet je zo'n man altijd ontslaan. Maar wanneer is Flappie wel een keer goed voor de camera verschenen? Hij heeft al zoveel bizarre interviews gegeven dat hij niet pas op basis van dit interview eruit zou moeten vliegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 3 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Maar wanneer is Flappie wel een keer goed voor de camera verschenen? Hij heeft al zoveel bizarre interviews gegeven dat hij niet pas op basis van dit interview eruit zou moeten vliegen. Nog nooit. 'Kappen met die onzin!!!!!' Ik hoor het 'm nog roepen in de microfoon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 21 minuten geleden zei Thierryvane: Kappen met die onzin!!!!!' Ik hoor het 'm nog roepen in de microfoon. Dat hebben we nu gedaan en hem eruit geflikkerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Eens, tot op zekere hoogte. Je kunt namelijk echt wel schuiven met dit team. Schreuder presteert het alleen om constant de verkeerde poppetjes op de verkeerde positie neer te zetten. Als we het nou eens zo gaan doen: Rulli Rensch-Timber-Hato-Wijndal Alvarez-Kudus Chico-Tadic-Bergwijn Brobbey Zet ik Hato er even expres in. Bassey maar even banken en op techniektraining sturen een half jaar lang. Kudus mag je wat mij betreft ook omwisselen met Tadic en dan zetten we Taylor naast Alvarez. Heb ik misschien nog wel liever. Dan win je toch gewoon een groot gedeelte van je wedstrijden? Op papier wel. Maar bij een groep met een laag moraal waarbij he niet loopt ben ik daar nog niet zo zeker van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 2 uur geleden zei Chiemel: Zou niet weten waarom je tot de zomer wil wachten behalve als ze Johnny een serieuze kans willen geven. Zijn redelijk wat goede en tactische buitenlandse coaches beschikbaar volgens mij, dit is misschien je laatste kans om die aan te trekken voordat je reputatie volledig inzakt. Dit had natuurlijk allemaal nog vooraf de winterstop moeten gebeuren, had die nieuwe coach even wat meer tijd gehad. Maar even een polletje starten binnenkort. Omdat ik vind dat je geen overhaaste keuzes moeten maken. Bovendien kan ik me goed voorstellen dat de trainers die bovenaan het wensenlijstje staan (en dat zijn behoorlijke namen als je VI etc mag geloven) dat die niet in het midden van een seizoen bij dit Ajax in willen stappen. En met 4 dagen te gaan in de transferwindow is er op dat vlak niet veel te doen en kan een trainer lastig al zijn wensen doordrukken of zijn eigen spelers aantrekken. Zijn paar scenario's denkbaar: Heitinga als interim met duidelijke boodschap naar hem dat er gezocht wordt naar een coach voor volgend seizoen Heitinga als interim met kans op vaste aanstelling bij goed presteren Direct zoeken naar een beschikbare coach Ik zou opteren voor optie 1 met een kleine knipoog naar optie 2 als er voor 1 mei geen geschikte opvolger is gevonden. Beschikbare trainers die op verschillende sites als eventuele opties genoemd worden: Bosz De Boer Ten Cate Enrique Gallardo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 11 minuten geleden zei Lazy: Omdat ik vind dat je geen overhaaste keuzes moeten maken. Bovendien kan ik me goed voorstellen dat de trainers die bovenaan het wensenlijstje staan (en dat zijn behoorlijke namen als je VI etc mag geloven) dat die niet in het midden van een seizoen bij dit Ajax in willen stappen. En met 4 dagen te gaan in de transferwindow is er op dat vlak niet veel te doen en kan een trainer lastig al zijn wensen doordrukken of zijn eigen spelers aantrekken. Zijn paar scenario's denkbaar: Heitinga als interim met duidelijke boodschap naar hem dat er gezocht wordt naar een coach voor volgend seizoen Heitinga als interim met kans op vaste aanstelling bij goed presteren Direct zoeken naar een beschikbare coach Ik zou opteren voor optie 1 met een kleine knipoog naar optie 2 als er voor 1 mei geen geschikte opvolger is gevonden. Beschikbare trainers die op verschillende sites als eventuele opties genoemd worden: Bosz De Boer Ten Cate Enrique Gallardo Bielsa zag ik net ook nog voorbij komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 Dat zijn vooral fans die het posten op Twitter etc. Ik geloof echt niet dat een Enrique/Bielsa/Gallardo zit te wachten op Ajax. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 Niet om Schreuder nou te verdedigen, maar is zijn ontslag niet een stukje symptoombestrijding? Wie heeft Schreuder aangesteld? Wie heeft, samen met Schreuder, de selectie samengesteld? Want een nieuwe trainer zal tegen dezelfde problemen aanlopen als Schreuder, omdat de ploeg niet helemaal in balans lijkt te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 Enrique is een long shot en Bielsa moet je misschien wel helemaal niet willen. Marcello Gallardo zou als vervolgstap na River Plate toch niet zo'n hele gekke zijn? Net als Knutsen, die nu bij Denemarken op de bank zit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 Zo ontzettend lekker wakker geworden heren Vind de kritiek op Sarretje te makkelijk, kan niet lullen en dat weten we. Wel een mooie en gedurfde beslissing en ook niet over één nacht gegaan. Snap dat wij als supporters het eerder hadden willen maar begrijp ook de kant van Ajax die zo'n trainer ook gewoon de kans wil geven. Heitinga is gewoon voor hooguit 2 potjes he, snap niet waarom iedereen hier weer paniekerig gaat roepen ''ja straks krijgen we Johnny!!!!'' Van mij part gaan we gewoon weer Bosz aanstellen, die kan echt wel wat met dit elftal. Vind het zo onzin om alles over de spelers te gaan roepen, dat heeft gewoon te maken met de coach en die is nu weg. Ik zie zo'n Bassey bijvoorbeeld echt wel groeien maar natuurlijk niet als je hem steeds linksback zet Die kan onder Bosz bijvoorbeeld de Sanchez rol opzich nemen, puur op basis van fysieke kracht, snelheid en agressie de spits uitschakelen, Timber er naast en dan Rensch en Wijndal bijvoorbeeld en dan kun je met alle snelheid lekker op de middenlijn gaan staan. Komen nog mooie tijden aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 31 minuten geleden zei cimbomcu: Zo ontzettend lekker wakker geworden heren Vind de kritiek op Sarretje te makkelijk, kan niet lullen en dat weten we. Wel een mooie en gedurfde beslissing en ook niet over één nacht gegaan. Snap dat wij als supporters het eerder hadden willen maar begrijp ook de kant van Ajax die zo'n trainer ook gewoon de kans wil geven. Hier kun je ze inderdaad niet van betichten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 1 uur geleden zei Thierryvane: Dat zijn vooral fans die het posten op Twitter etc. Ik geloof echt niet dat een Enrique/Bielsa/Gallardo zit te wachten op Ajax. Enrique zie ik ergens nog wel open staan voor Ajax of in elk geval zou willen luisteren naar wat ze te bieden hebben. Indirecte link met Cruijff (zijn held) en Van Gaal (een van zijn favoriete trainers). Zou het wel een stunt vinden. Bielsa zou ik never nooit voor opteren. Spreekt geen woord Engels en wil zich totaal niet aanpassen aan de omgeving waar hij is. Overal waar die is gooit die alles overhoop om vervolgens binnen 2 seizoenen te verkassen. Gallardo heb ik geen mening over, ken ik niet. Maar lijkt me met mijn beperkte kennis een typische trainer voor een Betis, Espanyol of Celta de Vigo. Anyhoo, denk dat uiteindelijk alle signalen naar Peter Bosz wijzen en daar kan ik prima mee leven. In elk geval een trainer met een duidelijke visie en een herkenbare speelstijl. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 Ik wil wel speculeren over de nieuwe manager, maar lijkt me toch dat ze gewoon Heitinga voor de groep gooien. Echt zo geen zin in Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 1 uur geleden zei PJHoutman: Hier kun je ze inderdaad niet van betichten. Lang heeft het zeker geduurd, maar voelt ergens toch ook wel een beetje alsof het uiteindelijk heel snel gegaan is. Timing is echt een ramp, de transfermakt is nog maar een paar dagen open en als het voetballend niet binnen drie weken loopt dan kun je zomaar op alle fronten uitgeschakeld zijn: de beker (uit tegen Twente op 9 februari) en Europa (thuis tegen Union Berlin op 16 februari). Toen het WK begon hadden ze dus nog vertrouwen in Schreuder, anders gooi je dan het roer om. Feitelijk is het probleem dat je niet van NEC en Volendam wint. En dat is ook een probleem, maar goed, ging dus wel opeens heel snel. Dat je gelijkspeelt tegen Feyenoord en tegen Twente dat zal niet de reden zijn om een trainer uit te gooien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 17 minuten geleden zei Lenstra: Dat je gelijkspeelt tegen Feyenoord en tegen Twente dat zal niet de reden zijn om een trainer uit te gooien. Feit dat je in die twee duels geen enkele vuist weet te maken weegt zeker wel mee. Maar goed. Hij is de groep gewoon kwijt geraakt of heeft die nooit gehad. Als je de spelers niet goed kunt raken of je verhaal niet goed over kunt brengen dan heeft het geen zin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 4 uur geleden zei Nom de Guerre: Niet om Schreuder nou te verdedigen, maar is zijn ontslag niet een stukje symptoombestrijding? Wie heeft Schreuder aangesteld? Wie heeft, samen met Schreuder, de selectie samengesteld? Want een nieuwe trainer zal tegen dezelfde problemen aanlopen als Schreuder, omdat de ploeg niet helemaal in balans lijkt te zijn. Een goede TD zou wel weer fijn zijn ja. Maar constant schuiven, Kudus als spits gebruiken, Taylor/Klaassen ipv Kudus opstellen, Tadic laten staan, veel ongemotiveerde spelers hebben, een al beperkte Rensch als RB, LB en CV opstellen ligt toch wel een beetje aan Schreuder denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 Kan ik trouwens ergens solliciteren als trainert van Ajax? Zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn. Mijn cv met FC Den Bosch spreekt dan ook boekdelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 Wie kan wat zinnigs zeggen over deze man? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 14 minuten geleden zei Thierryvane: Wie kan wat zinnigs zeggen over deze man? Bondscoach Kroatie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 (bewerkt) Allertofste optie die ik hoorde, maar kans dat die ja zegt lijkt me klein, is Thomas Tüchel. Verder lees ik steeds dat Bassey misbruikt wordt als linksback, maar die moet je toch al helemaal niet centraal willen? Verdedigend is hij namelijk ook helemaal niet zo sterk als vaak gezegd wordt. Hij heeft een imposante fysiek, maar dat vertroebelt het beeld. Is technisch ook verdedigend helemaal niet zó sterk. 27 januari 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 Heb voor de grap even gekeken naar zijn cijfers. Onderscheppingen per 90 min Bassey staat 6e van Ajax dit seizoen achter Rensch, Alvarez, Sanchez, Timber en Blind. Succesvolle tackles per 90 min Bassey staat 4e achter Sanchez, Alvarez en Rensch Tackle % Bassey staat 8e achter Brobbey, Kudus, Bergwijn, Timber, Blind, Alvarez en Sanchez. Bassey's percentage is 56,3%. Blokkeringen per 90 min Bassey staat 5e achter Timber, Alvarez, Klaassen en Sanchez. Dit zijn alle defensieve statistieken die ik tot mijn beschikking had. In elk rijtje staat hij achter Sanchez. Wijndal staat wegens te weinig spelen niet in deze lijstjes. Enige lijstje waar hij goed op scoort is begane overtredingen per 90 minuten. Alleen Blind maakte er minder (van de verdedigers). Helaas is er geen dribbled past-statistiek. Daar ben ik wel benieuwd naar bij hem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 (bewerkt) 2 uur geleden zei Hwb: Heb voor de grap even gekeken naar zijn cijfers. Onderscheppingen per 90 min Bassey staat 6e van Ajax dit seizoen achter Rensch, Alvarez, Sanchez, Timber en Blind. Succesvolle tackles per 90 min Bassey staat 4e achter Sanchez, Alvarez en Rensch Tackle % Bassey staat 8e achter Brobbey, Kudus, Bergwijn, Timber, Blind, Alvarez en Sanchez. Bassey's percentage is 56,3%. Blokkeringen per 90 min Bassey staat 5e achter Timber, Alvarez, Klaassen en Sanchez. Dit zijn alle defensieve statistieken die ik tot mijn beschikking had. In elk rijtje staat hij achter Sanchez. Wijndal staat wegens te weinig spelen niet in deze lijstjes. Enige lijstje waar hij goed op scoort is begane overtredingen per 90 minuten. Alleen Blind maakte er minder (van de verdedigers). Helaas is er geen dribbled past-statistiek. Daar ben ik wel benieuwd naar bij hem. Bron van die statistieken? Denk verder ook niet dat mensen hem heel graag centraal achterin hebben staan. Althans, ik zie zelf liever Timber en Álvarez daar staan (huidige selectie). Grootste gedachte erachter zal wel zijn dat de kans groter is dat hij centraal van waarde kan zijn/worden dan als linksback. Acht het zelf ook aannemelijker dat hij in defensief opzicht groeit dan in voetballend opzicht. Bij Ajax moet je als centrale verdediger natuurlijk ook kunnen voetballen, maar met goede voetballers naast/voor hem kan het nog wel enigszins. Als opkomende back is hij voetballend gezien echt veel te zwak en komt hij te vaak in posities waar je hem niet moet willen hebben. 27 januari 2023 bewerkt door JanVertonghen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 27 januari 2023 Share Geplaatst 27 januari 2023 3 uur geleden zei Hwb: Heb voor de grap even gekeken naar zijn cijfers. Onderscheppingen per 90 min Bassey staat 6e van Ajax dit seizoen achter Rensch, Alvarez, Sanchez, Timber en Blind. Succesvolle tackles per 90 min Bassey staat 4e achter Sanchez, Alvarez en Rensch Tackle % Bassey staat 8e achter Brobbey, Kudus, Bergwijn, Timber, Blind, Alvarez en Sanchez. Bassey's percentage is 56,3%. Blokkeringen per 90 min Bassey staat 5e achter Timber, Alvarez, Klaassen en Sanchez. Dit zijn alle defensieve statistieken die ik tot mijn beschikking had. In elk rijtje staat hij achter Sanchez. Wijndal staat wegens te weinig spelen niet in deze lijstjes. Enige lijstje waar hij goed op scoort is begane overtredingen per 90 minuten. Alleen Blind maakte er minder (van de verdedigers). Helaas is er geen dribbled past-statistiek. Daar ben ik wel benieuwd naar bij hem. Hier de statistieken van Bassey in de Eredivisie in de minuten die hij speelde als centrale verdediger. De verhouding tackles/was dribbled is bij Bassey dus net iets beter dan het gemiddelde van de eredivisie. Maar hij heeft blijkbaar veel tackles nodig en maakt ook veel overtredingen. Verder veel slechte lange ballen en veel verloren kopduels, ondanks zijn fysiek. Geen echte verrassing trouwens als je kijkt naar de cijfers hieronder. Dat zijn de statistieken van Bassey vorig jaar bij de Rangers die hij in de competitie speelde als centrale verdediger ivm het gemiddelde van de eredivisie van dit jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 28 januari 2023 Share Geplaatst 28 januari 2023 Was jij die Duitser die op de bank zat met zn tablet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten