Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Robben is toch ook gewoon een grootse speler en geweldig sportman. Die verdient zo'n afscheid toch wel? En achja Snoek dat miet je nu toch allang weten datie altijd met zijn hand in de broek voetbal kijkt.

In zo'n wedstrijd, waar je door een heel mat Zweden 90 minuten lang op armlengte gehouden wordt? Nee, had dat lekker in een friendly gedaan. Dit vond ik echt beschamend voor een zichzelf (hopelijk nog steeds) serieus nemend voetballand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft Nederland mooie momenten gegeven. Ik ga Robben wel missen, groot voetballer die we nu gewoon niet meer hebben. Uitgerekend hij (van de 4) houdt het langste vol in Oranje maar ook op hoog niveau. Jammer, toch een echte leider gebleken. Speelde z'n beste pot in Brazilië tegen Spanje. Nederlands elftal is nu niks minder dan een matig ploegje. Geen spelers die er bovenuit steken en gaan steken. We komen terecht in het scenario van België, wellicht nog slechter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft Nederland mooie momenten gegeven. Ik ga Robben wel missen, groot voetballer die we nu gewoon niet meer hebben. Uitgerekend hij (van de 4) houdt het langste vol in Oranje maar ook op hoog niveau. Jammer, toch een echte leider gebleken. Speelde z'n beste pot in Brazilië tegen Spanje. Nederlands elftal is nu niks minder dan een matig ploegje. Geen spelers die er bovenuit steken en gaan steken. We komen terecht in het scenario van België, wellicht nog slechter.

Man man man, wat weer een overdreven gelul zeg. Laten we even vooropstellen dat je vooral echt heel veel pech hebt gehad deze kwalificatie. Van te voren weet je dat je 99/100x kansloos bent tegen Frankrijk dus zal het tegen de rest moeten gebeuren. Dan is het heel zuur dat je een zuiver doelpunt word onthouden die je 3 ipv 1 punt oplevert en een Zweden wat ineens totaal onverwachts wint van Frankrijk door een blunder van jewelste. Niet dat oranje denderend gevoetbald heeft deze cyclus, absoluut niet, maar zo donker als jij het nu beschrijft is ook onzin. We hebben nog altijd zat spelers die bij noemenswaardige clubs zitten die beter zijn dan spelers , om maar eens wat te noemen uit je vergelijking, als Wesley Sonck en bart goor bij wijze van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zweden wint van Frankrijk omdat ze aan het eind van de wedstrijd nog gelijk stonden, terwijl wij een veegpartij om de oren kregen. Zweden haalt de play-offs omdat er itt Nederland een team staat, zie ook IJsland.

Als je 2 eindrondes op rij mist, terwijl een land met 300.000 inwoners zich wel plaatst, moet je het niet hebben over pech maar je kapotschamen en bedenken wat je anders gaat doen.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terecht hoor van Robben.

Namen als Van der Vaart, Van Persie en misschien ook wel Sneijder, die zijn er niet meer bij zonder een vorm van afscheid. Dat is toch diep triest? Dan maar zo, ik bedoel je was al kansloos he. Het is niet zo dat je nog kans had. Pi-air zei gisteren een mooie oefenwedstrijd met al die gasten (Vaart, Sneijder, Robben, Van Persie, Kuyt etc). Lijkt mij prima.

Die Van der Vaart trouwens, heerlijke analist is dat :

Egbers: De Zweden staan nog met 11 man op het veld.

Vaart: Ja dat is meestal zo bij een wedstrijd

Egbers: Ja, ik bedoel er is geen rode kaart gevallen.

Vaart: Oh, bedankt voor deze bijdrage Tom

:r

Straks besluit de KNVB dat ze doorgaan met Advocaat :r Nu is het echt tijd voor schoon schip.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet zo dat je nog kans had. Pi-air zei gisteren een mooie oefenwedstrijd met al die gasten (Vaart, Sneijder, Robben, Van Persie, Kuyt etc). Lijkt mij prima.

Gaan we dan voor die wedstrijd dan weer discussieren over of 'de grote vier' wel samen in één elftal kunnen?

bewerkt door FC-Breda
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zweden wint van Frankrijk omdat ze aan het eind van de wedstrijd nog gelijk stonden, terwijl wij een veegpartij om de oren kregen. Zweden haalt de play-offs omdat er itt Nederland een team staat, zie ook IJsland.

Als je 2 eindrondes op rij mist, terwijl een land met 300.000 inwoners zich wel plaatst, moet je het niet hebben over pech maar je kapotschamen en bedenken wat je anders gaat doen.

Is wel heel erg gechargeerd en makkelijk. Het is een combinatie van factoren. Maar feit blijft dat je die 1e wedstrijd genaaid bent. Zoals ik al aangaf, het voetbal was inderdaad vaak niet om aan te zien. Maar we kunnen hier toch wel spreken van een combinatie van foute keuzes en botte pech.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat dat sarcasme is? Liefhebber van toivonen? Daar kan toch niet ook maar 1 iemand liefhebber van zijn? 1 van de smerigste voetballers die op deze aardbol rondloopt.

edit: wat een droeftoeter is die advocaat toch ook. Weer Janssen er in. Huilen met de pet op. Laten we vooropstellen dat 7-0 vrij onwaarschijnlijk is vooraf. Maar je zult toch iets moeten proberen. Dat met verzorgd voetbal halen is gezien de afgelopen wedstrijden al helemaal een utopie. Waarom dan niet oppurtunisch spelen en alle ballen op dost? Je zult toch minimaal 4-0 voor moeten staan wil je ietwat van kans maken.

oh heerlijke goal van Robben zeg.

Nee vind het de grootste hond die momenteel in de voetballerij rondloopt. Was idd sarcastisch. Hoopte dat je dat wel begreep ;)

Wel genoten gisteren. Gewoon een leuke wedstrijd gezien met een erg goede Robben. Blij dat ik erbij was. En gezellig gehad met mijn vader.

Wel geërgerd aan de opstelling en wissels. Maargoed, dat is Advocaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terecht hoor van Robben.

Namen als Van der Vaart, Van Persie en misschien ook wel Sneijder, die zijn er niet meer bij zonder een vorm van afscheid. Dat is toch diep triest? Dan maar zo, ik bedoel je was al kansloos he. Het is niet zo dat je nog kans had. Pi-air zei gisteren een mooie oefenwedstrijd met al die gasten (Vaart, Sneijder, Robben, Van Persie, Kuyt etc). Lijkt mij prima.

Die Van der Vaart trouwens, heerlijke analist is dat :

Egbers: De Zweden staan nog met 11 man op het veld.

Vaart: Ja dat is meestal zo bij een wedstrijd

Egbers: Ja, ik bedoel er is geen rode kaart gevallen.

Vaart: Oh, bedankt voor deze bijdrage Tom

:r

Straks besluit de KNVB dat ze doorgaan met Advocaat :r Nu is het echt tijd voor schoon schip.

Vdv sinds frikadelgate volgens mij wel afgevallen. :mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='007mark']Ook al een tijdje afgevallen voor Oranje. @Erwin. Zo gunstig is groep A van Nations League volgens mij niet, want dan zul je de toplanden moeten verslaan voor een EK ticket toch?[/QUOTE] Tenzij alle landen in divisie A zich rechtstreeks plaatsen via de EK-kwali's. Het beste (of enige) land uit iedere divisie (volgens Nations League) krijgt dan nog een ticket, na de EK-kwali's dus. Dan is het wel gunstig dat je in divisie A zit. Aan de andere kant kun je wel een hogere notering krijgen in divisie B. Hangt erg af van hoe de A-landen presteren in de EK-kwali's dus.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tenzij alle landen in divisie A zich rechtstreeks plaatsen via de EK-kwali's. Het beste (of enige) land uit iedere divisie (volgens Nations League) krijgt dan nog een ticket, na de EK-kwali's dus. Dan is het wel gunstig dat je in divisie A zit. Aan de andere kant kun je wel een hogere notering krijgen in divisie B. Hangt erg af van hoe de A-landen presteren in de EK-kwali's dus.

Dit ja. Al moet je je ook bedenken dat er in de kwalificatie 5x2 = 10 landen zich kwalificeren en divisie A bevat 12 landen. In het meest gunstige geval speel je dus een play-off tegen de enige andere niet gekwalificeerde.

Divisie A: Duitsland, Portugal, België, Spanje, Zwitserland, Frankrijk, Engeland, Italië, Polen, Kroatië, IJsland en Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee er kwalificeren zich 20 landen. Stel de andere 11 landen kwalificeren zich. Dan krijg je een kwalificatie met drie landen uit de b-divisie.(of twee of één)

Ik meende dat er uit iedere divisie 1 land in aanmerking komt voor een ticket. Dus uit divisie A,B,C én D zal er eentje kwalificeren. Al lees ik je post nu terug en zul je wel bedoelen dat je uit divisie A een wedstrijd speelt tegen teams uit B omdat alle 11 uit A al gekwalificeerd zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meende dat er uit iedere divisie 1 land in aanmerking komt voor een ticket. Dus uit divisie A,B,C én D zal er eentje kwalificeren. Al lees ik je post nu terug en zul je wel bedoelen dat je uit divisie A een wedstrijd speelt tegen teams uit B omdat alle 11 uit A al gekwalificeerd zijn.

Ja

If a group winner has already qualified via the European Qualifiers, then their spot will go to the next best-ranked team in their league. If a league does not have four teams to compete, the remaining slots are allocated to teams from another league, according to the overall UEFA Nations League ranking.

Al ik het zo lees kan het ook lullig uitpakken voor een team uit divisie B als die dan ineens met de play-offs voor divisie A moet meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Man man man, wat weer een overdreven gelul zeg. Laten we even vooropstellen dat je vooral echt heel veel pech hebt gehad deze kwalificatie. Van te voren weet je dat je 99/100x kansloos bent tegen Frankrijk dus zal het tegen de rest moeten gebeuren. Dan is het heel zuur dat je een zuiver doelpunt word onthouden die je 3 ipv 1 punt oplevert en een Zweden wat ineens totaal onverwachts wint van Frankrijk door een blunder van jewelste. Niet dat oranje denderend gevoetbald heeft deze cyclus, absoluut niet, maar zo donker als jij het nu beschrijft is ook onzin. We hebben nog altijd zat spelers die bij noemenswaardige clubs zitten die beter zijn dan spelers , om maar eens wat te noemen uit je vergelijking, als Wesley Sonck en bart goor bij wijze van.

Tuurlijk heb je pech gehad maar het is ook een gebrek aan kwaliteit en instelling. Ik heb gisteren flitsen gezien en vond oranje best prima spelen. Waarom nu wel en bij bv Bulgarije uit niet? Je hebt Wijnaldum, Strootman en Depay. Laatstgenoemde vond ik bij psv een potentiële topspeler. Maar we zien nu wel hoe die speelt en is. Ik zie het allemaal niet zo rooskleurig in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk heb je pech gehad maar het is ook een gebrek aan kwaliteit en instelling. Ik heb gisteren flitsen gezien en vond oranje best prima spelen. Waarom nu wel en bij bv Bulgarije uit niet? Je hebt Wijnaldum, Strootman en Depay. Laatstgenoemde vond ik bij psv een potentiële topspeler. Maar we zien nu wel hoe die speelt en is. Ik zie het allemaal niet zo rooskleurig in.

Is het ook, maar neemt niet weg dat je je onder normale omstandigheden ( lees een onterecht afgekeurde goal en een Zweden wat 99/100 keer van dit Frankrijk verliest maar nu helaas niet) je hewoon gewkwalificeert had. Of je dan wat te zoeken hebt op zon eindtoernooi is een andere discussie. Wijnaldum en strootman zijn toch bij hun club vooral dienende spelers die het verschil in oranje niet kunnen maken. Al vind ik ze wel echt heel slecht bij oranje. Maar je hebt op papier gewoon een prima selectie. Om dan even in papiertaal te spreken: de reservekeeper van barca, de rechtsback van Lyon, de cv van Southampton en Hertha BSC, de linksback van bournemouth, middenvelders van man united, Liverpool en Feyenoord en een voorhoede van besiktas/Bayern/Fenerbahçe. Wissels de spits van sporting , middenvelder Everton en Janmaat geen idee ( watford komt in mij op) dat is toch op papier helemaal niet zo belabberd als iedereen doet denken? Het word alleen wel snel minder als vervolgens heel wat spelers hun niveau miet halen. Kijk dat het niet de tijden zijn die wij gewend zijn met 3 spitsen van wereldniveau en de rest die op Europees top of subtop niveau speelt moge duidelijk zijn. Maar je doet nog steeds niet onder voor en hoop ploegen die zich wel gewoon gekwalificeert hebben.

waar ik me vooral aan geërgerd heb is dat je blijkbaar wel gewoon om de wedstrijd je hele verdediging + middenveld door elkaar kunt husselen, maar je constant blijft aankomen met een faalhaas als Janssen. Die voegt gewoon echt al wedstrijden helemaal niks maar dan ook niks toe. Ik zou bijna gaan hopen dat die locadia er in gezet had, zelfs weghorst bij wijze van spreken had ik nog liever grzie . Janssen zit zo niet goed in zijn vel de laatste anderhalf jaar dat dat gewon echt niet meer kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites