delichris Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 49 minuten geleden zei MisterX: Zouden de vrouwen betaald moeten worden naar hun kunnen (en dus vergelijkbaar met 2e/3e divisie) of zouden de salarissen gelijk moeten zijn aan de top van mannen (die een veel hoger niveau hebben)? Het is maar net tegen welke meetlat je de salarissen legt... Vrouwen worden sowieso al minder betaald en dat is niet alleen in Nederland zo. Dit is gewoon wereldwijd. 39 minuten geleden zei Rogier.: Mannen kregen in 2014 (!) 30k per overwinning in de groepsfase. Bij 3 overwinningen betekent dat (met 23 spelers) €2 miljoen aan verdiensten voor alle individuen. Dat is het volledige prijzengeld bij winst voor het vrouwentoernooi. Hoe wil je dat gaan betalen op een reguliere basis? Dat is appels met peren vergelijken. We hebben over 2022 en niet over het WK van 2014. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 (bewerkt) 11 minuten geleden zei delichris: Dat is appels met peren vergelijken. We hebben over 2022 en niet over het WK van 2014. Wellicht dat deze niet helemaal binnenkwam: - 2014: 30k per overwinning per speler in de groepsfase - 2022: €2 miljoen prijzenpot bij winst EK Waarbij de 30k die ik noemde dus richting de 40k gaat en dat verschil alleen maar groter is en mijn punt alleen maar meer valide maakt.. 20 juni 2022 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 12 minuten geleden zei Rogier.: Wellicht dat deze niet helemaal binnenkwam: - 2014: 30k per overwinning per speler in de groepsfase - 2022: €2 miljoen prijzenpot bij winst EK Waarbij de 30k die ik noemde dus richting de 40k gaat en dat verschil alleen maar groter is en mijn punt alleen maar meer valide maakt.. De premie van 2014 was 150k per speler. Laat dat nu zo'n 250k zijn per speler. Dan is dat gewoon terecht dat de vrouwen ook zo'n premie krijgen voor een eindtoernooi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 34 minuten geleden zei delichris: De premie van 2014 was 150k per speler. Laat dat nu zo'n 250k zijn per speler. Dan is dat gewoon terecht dat de vrouwen ook zo'n premie krijgen voor een eindtoernooi. Laten we zeggen dat ze 250k per speler krijgen; dan krijgen ze dus bijna 6 miljoen in totaal als ze het eindtoernooi winnen. Van de UEFA krijgt de KNVB maar 2 miljoen aan prijzengeld. Waar moet die overige 4 miljoen van betaald worden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 (bewerkt) 1 minuut geleden zei Rogier.: Laten we zeggen dat ze 250k per speler krijgen; dan krijgen ze dus bijna 6 miljoen in totaal als ze het eindtoernooi winnen. Van de UEFA krijgt de KNVB maar 2 miljoen aan prijzengeld. Waar moet die overige 4 miljoen van betaald worden? Ik vermoed sponsor- en televisiegelden, maar is dat echt heel belangrijk? Uiteindelijk gaat het hier om de ontwikkeling van het vrouwenvoetbal. Dus dat daar nu extra investeringen naar toe gaan is niet zo gek. Laten we daarom ook vooral kijken naar de positieve lange termijneffecten. 20 juni 2022 bewerkt door ElMarcos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 4 minuten geleden zei Rogier.: Laten we zeggen dat ze 250k per speler krijgen; dan krijgen ze dus bijna 6 miljoen in totaal als ze het eindtoernooi winnen. Van de UEFA krijgt de KNVB maar 2 miljoen aan prijzengeld. Waar moet die overige 4 miljoen van betaald worden? Dat moet niets uitmaken. KNVB heeft al genoeg verdiend. Maar wat @ElMarcos zegt sponsors betalen hier ook aan mee. Waaronder ING. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 (bewerkt) 2 uur geleden zei Rogier.: Laten we zeggen dat ze 250k per speler krijgen; dan krijgen ze dus bijna 6 miljoen in totaal als ze het eindtoernooi winnen. Van de UEFA krijgt de KNVB maar 2 miljoen aan prijzengeld. Waar moet die overige 4 miljoen van betaald worden? Als ik het bericht lees, gaat het niet over wedstrijd / toernooipremies. Die lijken me te vallen onder "moeten uit de markt komen". De KNVB betaalt de speelsters van de OranjeLeeuwinnen vanaf 1 juli dezelfde oranjepremies als de mannen. Denk daarbij aan het gebruik van naam- en portretrechten en de inzet voor het maken van nieuw foto- en videomateriaal van speelsters van het Nederlandse vrouwenelftal. De nieuwe collectieve samenwerkingsovereenkomst treedt in werking met terugwerkende kracht en gaat komend seizoen 2022/'23 in. De KNVB heeft hier sinds 2019 samen met de speelsters naartoe gewerkt. Met de ondertekening van een nieuwe collectieve samenwerkingsovereenkomst wordt deze daadwerkelijk geïmplementeerd. Daarmee wordt de bestaande lijn van professionalisering verder doorgetrokken en een gelijkwaardige behandeling van het mannen- en vrouwenelftal nagestreefd. Dat bleek eerder onder andere al uit de uitbreiding van faciliteiten en de staf, de op de Leeuwinnen toegesneden kleding en campagnes. Nu komt daar een verhoging voor de inzet van speelsters voor commerciële doeleinden bij. De KNVB ziet dit besluit als een eerste stap en hoopt in de toekomst ook de externe vergoedingen voor de vrouwen die direct 'uit de markt' moeten komen (via o.a. FIFA, UEFA, tv-rechtenhouders) fors worden opgehoogd. https://www.onsoranje.nl/nieuws/nederlands-vrouwenelftal/80269/knvb-beloont-oranjeleeuwinnen-vanaf-juli-gelijk-aan-de-mannen 20 juni 2022 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 Laten ze in de competitie nu eerst maar eens de stadions vol spelen ipv op een trainingsveld. Dat het tijdens interlands vol zit zegt niets. Dagje uit voor sommigen net als het vol zit bij schaatsen en die verdienen nog geen fractie van de profvoetballers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 Moesten ze voetballers niet zo belachelijk veel betalen dan hadden we deze discussie niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 6 minuten geleden zei Aaron21: Moesten ze voetballers niet zo belachelijk veel betalen dan hadden we deze discussie niet. NBA , F1 zelfde geneuzel. Vraag en aanbod En op de vraag van @MisterX terug te komen. Denk dat het vrouwen elftal een kans maakt tegen een reserve 3e klasser op z'n vroegst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 Wat maakt het ook echt uit? Een matige tot slechte Oranje mannen international verdiend bij zijn club, meer dan heel vrouwen selectie bij elkaar zowel club als Oranje Leeuwinnen. En lonen in Nederland gaat nog minstens 26 jaar duren voordat het gelijk is tussen mannen en vrouwen in zijn algemeenheid in Nederland. Ik vind het mooi vrouwen meer krijgen maar de mannen voelen die gelijktrekking toch niet, met hun exorbitante club salaris. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 8 uur geleden zei ElMarcos: Erg knap hoe jullie iets negatiefs kunnen maken van het feit dat de Oranje dames vanuit de bond dezelfde beloning krijgen als de mannen. Dit. Ben niet eens teleurgesteld over de bekrompen mannenmeningen in dit topic. Wat kun je eigenlijk anders verwachten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 12 minuten geleden zei Bolderbast: Dit. Ben niet eens teleurgesteld over de bekrompen mannenmeningen in dit topic. Wat kun je eigenlijk anders verwachten? Maar je mag daar toch een ietwat afwijkende mening over hebben, zonder dat dat direct kwalificeert als mannen mening? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 4 minuten geleden zei Elsjorro1990: Maar je mag daar toch een ietwat afwijkende mening over hebben, zonder dat dat direct kwalificeert als mannen mening? Uiteraard, je kunt zowel voor- als tegenargumenten prima onderbouwen want voor beide valt wel wat te zeggen. In dit geval zie ik op de afgelopen pagina's veel typische onderbuikgevoelens en vooroordelen wat betreft het vrouwenvoetbal. Maar het kost me vrij veel energie om specifiek daarop te reageren (bovendien haalt het toch geen reet uit) en dus zet ik iedereen hier lekker neer met een domme mannenmening, ironisch he? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 23 minuten geleden zei Bolderbast: Uiteraard, je kunt zowel voor- als tegenargumenten prima onderbouwen want voor beide valt wel wat te zeggen. In dit geval zie ik op de afgelopen pagina's veel typische onderbuikgevoelens en vooroordelen wat betreft het vrouwenvoetbal. Maar het kost me vrij veel energie om specifiek daarop te reageren (bovendien haalt het toch geen reet uit) en dus zet ik iedereen hier lekker neer met een domme mannenmening, ironisch he? Ja, het voelt alsof ik naar een hele slechte aflevering van Toen was geluk heel gewoon zit te kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 2 uur geleden zei Bolderbast: Dit. Ben niet eens teleurgesteld over de bekrompen mannenmeningen in dit topic. Wat kun je eigenlijk anders verwachten? Voel me hier natuurlijk even persoonlijk op aangesproken, gezien mijn posts eerder vandaag. Er zit natuurlijk een verschil tussen een bekrompen mannenmening en een financieel onhoudbare situatie. Overigens had ik dat er niet uitgehaald @MetalMichael, maar dat verandert wel hoe ik er naar kijk. Niet meer dan logisch dat portret- en marketingpremies gelijk zijn, gegeven dat de KNVB tegenwoordig market met praktisch evenveel mannen en vrouwen. Dacht eigenlijk dat dat al gelijk was, maar dat het enige dat nog moest de wedstrijdpremies waren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 1 minuut geleden zei Rogier.: Voel me hier natuurlijk even persoonlijk op aangesproken, gezien mijn posts eerder vandaag. Dat hoeft niet. Denk ook dat veel mensen dit nieuws opvatten als "oranjevrouwen gaan hetzelfde verdienen als de oranjemannen". Dat is dus inderdaad niet zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 Deze hadden we vanmiddag al moeten hebben; https://www.nu.nl/voetbal/6207636/miedema-krijgt-dezelfde-premie-als-memphis-wat-houdt-deal-oranjevrouwen-in.html Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 20 juni 2022 Share Geplaatst 20 juni 2022 5 uur geleden zei Bolderbast: Dit. Ben niet eens teleurgesteld over de bekrompen mannenmeningen in dit topic. Wat kun je eigenlijk anders verwachten? MU = Vandaag Inside Forum Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 21 juni 2022 Share Geplaatst 21 juni 2022 Eerlijk gezegd zullen de mannen uiteindelijk nog steeds meer verdienen dan de vrouwen. Dit is pas het begin, lijkt me ook prima, toch? Vijf jaar geleden werd de EK-finale gespeeld in de Grolsch Veste. Dit jaar is het Wembley (en het is al lang uitverkocht) Vrouwen voetbal is booming. En deze vergoedingen zijn gewoon het begin van het verhaal. Zeker gezien prijzengeld en sponsoring gewoon nog bij het oude vertrouwde blijft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 2 juli 2022 Share Geplaatst 2 juli 2022 https://www.nrc.nl/nieuws/2022/07/01/ze-hebben-mijn-leven-geruineerd-vertelt-oud-bondscoach-vera-pauw-over-haar-conflict-met-de-knvb-a4135293 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 4 augustus 2022 Share Geplaatst 4 augustus 2022 Shirt van Oranje voor het WK is uitgelekt en lijkt ditmaal wel vrij betrouwbaar te zijn. Het design van Nike zie je nu wel al vaker terugkomen https://www.footyheadlines.com/2021/11/netherlands-2022-world-cup-home-kit.html Voordeel van dit shirt: de zweetplekken krijg je er gratis bij dus dat scheelt weer in Qatar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 augustus 2022 Share Geplaatst 10 augustus 2022 Waar blijft hier de discussie over de opvolger van de bondscoach van de vrouwen? Ik had verwacht dat dit onderwerp allang en breed hier besproken zou worden. Maar er is blijkbaar nog geen woord over gerept. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 10 augustus 2022 Share Geplaatst 10 augustus 2022 Truus van Gaal lijkt me een goede als ze daadwerkelijk zo erg de touwtjes in handen heeft als dat Louis altijd doet overkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 10 augustus 2022 Share Geplaatst 10 augustus 2022 Misschien is dat wat voor Dirk Kuijt zodra 'ie verbannen is uit Den Haag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten