Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Timber en Karsdorp zijn nogmaals helemaal niet met elkaar te vergelijken. En Karsdorp overschat men hier nogal. Zal wel komen omdat de media elkaar ineens na ging praten in een zeer kort tijdsbestek. 

Ik ben het ook niet per sé eens met het Ajax-sentiment, al boeit het mij eigenlijk geen flikker, ik vind het een enorme non-discussie voor supportersproleten. Ik had alleen nooit Veltman en Promes meegenomen. Echt nooit. Die zouden bij Oekraïne straks nog op de bank zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Socrates:

Timber en Karsdorp zijn nogmaals helemaal niet met elkaar te vergelijken. En Karsdorp overschat men hier nogal. Zal wel komen omdat de media elkaar ineens na ging praten in een zeer kort tijdsbestek. 

Ik ben het ook niet per sé eens met het Ajax-sentiment, al boeit het mij eigenlijk geen flikker, ik vind het een enorme non-discussie voor supportersproleten. Ik had alleen nooit Veltman en Promes meegenomen. Echt nooit. Die zouden bij Oekraïne straks nog op de bank zitten. 

Allicht dat ze dat hier bij Nederland ook wel gewoon zitten hè. Selectie van 26 man, wedstrijd selectie van 23 spelers en nog altijd maar 11 op het veld. Gok toch dat Timber, Veltman en Promes vaker wel dan niet bij de 3 afvallers horen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, als je met drie achterop zou spelen, vind ik het heel logisch dat je Timber meeneemt. Sterker nog, ik zou hem overwegen als basisspeler. Dus ik snap dat sentiment sowieso niet zo goed. Heeft in mijn ogen meer kwaliteiten dan Veltman. Voor mij is de selectie van Timber best normaal, die van Veltman en Promes daarentegen totaal niet. Dan had je net zo goed El Ghazi, Bergwijn, Schouten of weet ik veel wie mee kunnen nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Kyrill:

@Elsjorro1990 jij bent niet bekend met het gebeuren dat De Speld heet en cynischme , ironie en sarcasme is en 100% totaal niet serieu?:mmm::sorry:

Zeker snap ik dat. Maar je hebt zelf al een aantal keren gehint dat bepaalde keuzes te wijten zijn aan het feit dat we als ajax-supporters het niet goed voor de bril zouden hebben. En ik wou je even duidelijk maken dat dat niet het geval is.

@Socrates Karsdorp had ook niet een goed seizoen, meer een goede (degelijke) 2e seizoenshelft. Vooropgesteld dat ik Timber ook echt ijzersterk vond spelen hoor, maar als je dat zegt dan ben je direct een Ajax-liefhebber of niet realistische Ajax-supporter.

Hoe je het went of keert, kun je het je afvragen of je een jongen mee moet nemen naar een EK die net 20 eredivisiewedstrijden in de benen heeft. Even kwaliteit daargelaten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Zeker snap ik dat. Maar je hebt zelf al een aantal keren gehint dat bepaalde keuzes te wijten zijn aan het feit dat we als ajax-supporters het niet goed voor de bril zouden hebben. En ik wou je even duidelijk maken dat dat niet het geval is.

@Socrates Karsdorp had ook niet een goed seizoen, meer een goede (degelijke) 2e seizoenshelft. Vooropgesteld dat ik Timber ook echt ijzersterk vond spelen hoor, maar als je dat zegt dan ben je direct een Ajax-liefhebber of niet realistische Ajax-supporter.

Hoe je het went of keert, kun je het je afvragen of je een jongen mee moet nemen naar een EK die net 20 eredivisiewedstrijden in de benen heeft. Even kwaliteit daargelaten. 

Ja oke maar dit was gewoon als humor bedoeld meer niet, ik heb notabene via een Ajax fan.....

En van je lijstje reken ik Krul en Malen niet mee , hun impact bij Ajax was te verwaarlozen. Maar waarom gaat Blind dan precies mee die liep toch ernstige blessure op tegen Gibraltar? Moral support?  Overigens Timber is zeker terecht eens maar ik denk dat Hateboer of Dumfries eerder basis zullen staan. Veltman heeft maar liefst 25 PL duels basis gespeeld voor BHA dat er makkelijk is in gebleven in de PL met 6.84 gemiddeld, hij verdiend oproeping ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Timber is geen rechtsback. Karsdorp en Hateboer zijn dat overigens ook niet.

Timer is sneller, meer wendbaar, anticipeert beter, slimmer en beter aan de bal dan Veltman. Die maakt geheid weer een keer een grove fout. Als je met drie achterop zou spelen, heb je dan dus ook veel meer aan Timber dan aan Veltman (want als RCV en dan dus meer ruimte managen). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Ja oke maar dit was gewoon als humor bedoeld meer niet, ik heb notabene via een Ajax fan.....

En van je lijstje reken ik Krul en Malen niet mee , hun impact bij Ajax was te verwaarlozen. Maar waarom gaat Blind dan precies mee die liep toch ernstige blessure op tegen Gibraltar? Moral support?  Overigens Timber is zeker terecht eens maar ik denk dat Hateboer of Dumfries eerder basis zullen staan. Veltman heeft maar liefst 25 PL duels basis gespeeld voor BHA dat er makkelijk is in gebleven in de PL met 6.84 gemiddeld, hij verdiend oproeping ook.

Ik reken malen en krul zelf eigenlijk ook niet mee, maar voor de volledigheid heb ik ze er even bij gezet. Zodat daar niet over gevallen kon worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Socrates:

Timber is geen rechtsback. Karsdorp en Hateboer zijn dat overigens ook niet.

Timer is sneller, meer wendbaar, anticipeert beter, slimmer en beter aan de bal dan Veltman. Die maakt geheid weer een keer een grove fout. Als je met drie achterop zou spelen, heb je dan dus ook veel meer aan Timber dan aan Veltman (want als RCV en dan dus meer ruimte managen). 

Hateboer en Karsdorp zijn echt wel rechtsbacks hoor. Iedere rechter wingback hoort en kan ook prima rechtsback. Bijvoorbeeld Hakimi. En centraal is Timber nog minder nodig met De Vrij, De Ligt en Ake.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Hateboer en Karsdorp spelen RM. Dat is niet eens een wingback (RVV). Karsdorp en Hateboer zijn kwetsbaar op de rechtsback-positie, want kunnen matig verdedigen. Moeten het verder vooral hebben van de lange meters en ook niet zozeer van kort, statisch combinatievoetbal. Timber is een centrale verdediger. Dus die hele vergelijking gaat niet op. En wat ik zei: als je met drie centrale verdedigers zou spelen is Timber een goede optie. Dan zou het nogal dom zijn om enkel drie CV's mee te nemen. Het ligt er verder aan hoe je speelt. Als je diep in wil zakken en echt wil gaan verdedigen, dan kan je sowieso beter voor De Vrij naast De Ligt en Aké gaan. Maar wil je nog steeds op de middenlijn staan, wil je doordekken, inschuiven en tiki-taka spelen (hetgeen dichter bij De Boer zijn visie ligt), dan doe je daar De Vrij niet zo'n plezier mee. En zou Timber dat juist zeer goed liggen als RCV.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Kyrill:

Hateboer en Karsdorp zijn echt wel rechtsbacks hoor. Iedere rechter wingback hoort en kan ook prima rechtsback. Bijvoorbeeld Hakimi. En centraal is Timber nog minder nodig met De Vrij, De Ligt en Ake.. 

Hateboer en Karsdorp zijn in een 4-3-3 veel te kwetsbaar als rechtsback en daarmee zie je dat het niet 'echte' backs zijn maar juist echte wingbacks die grote ruimtes kunnen bespelen. Niet voor niets dat beide bij hun club in een 3-5-2 uit de verf komen maar bij Oranje in een 4-3-3 (voor Karsdorp alweer tijdje terug) niets hebben laten zien. Nu had Hateboer van mij mee gemogen in plaats van Dumfries overigens. Dat vind ik met recht de ALLER slechtste verdediger die we hebben, nog slechter dan Veltman. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei rich ruzzian:

Cillessen positief op corona. Begint het gedonder al

Was hij 1 van de 6 zonder vaccinatie?

Ik zag in een interview dat Frank er al over had gedacht om eventueel bewust 2de te worden in de poule voor een betere loting. Het zou mooi zijn als we in een positie komen dat we kunnen kiezen, maar ik hoop toch dat ze daar niet aan beginnen. Als je kunt winnen moet je gewoon winnen. Om kampioen te worden (verwacht ik niet direct) moet je tegen iedereen kunnen/willen winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steekie in Oranje, oh oh oh oh oooh.

7 minuten geleden zei FlyD:

Ik zag in een interview dat Frank er al over had gedacht om eventueel bewust 2de te worden in de poule voor een betere loting. Het zou mooi zijn als we in een positie komen dat we kunnen kiezen, maar ik hoop toch dat ze daar niet aan beginnen. Als je kunt winnen moet je gewoon winnen. Om kampioen te worden (verwacht ik niet direct) moet je tegen iedereen kunnen/willen winnen.

Is helemaal niet haalbaar. Als we de poule winnen kan het zijn dat we tegen de nummer 3 van poule F (met Frankrijk, Portugal & Duitsland) moeten, maar ook poule D & E zijn opties, en dat weten we niet als we de laatste wedstrijd spelen. D & E lijken me makkelijker dan de winnaar van poule A (vermoedelijk Italië).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Ligt laat zich niet vaccineren. Even los of jezelf voor of tegen vaccineren bent. Wat vinden jullie hiervan? Ze gaan een toernooi in van een paar weken, reizen eventueel door Europa als je verder komt. 

Over een 2 plek in de poule, natuurlijk niet doen. Maar ik begrijp nog steeds niet hoe groot de kans is om tegen de nummer 3 van poule F te komen. Op basis waarvan zouden we daar tegen uitkomen en niet 1 van de andere nummers 3? 

bewerkt door Vitesse88
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Vitesse88:

De Ligt laat zich niet vaccineren. Even los of jezelf voor of tegen vaccineren bent. Wat vinden jullie hiervan? Ze gaan een toernooi in van een paar weken, reizen eventueel door Europa als je verder komt. 

Los van mijn mening over al dan niet vaccineren: Moet hij zelf weten. Daarnaast heeft hij al corona gehad en zitten ze toch voornamelijk in hun bubbel, dus dat risico lijkt me vrij klein.

Met mijn mening over vaccineren: Vind het toch een vorm van zelfoverschatting.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei MetalMichael:

Los van mijn mening over al dan niet vaccineren: Moet hij zelf weten. Daarnaast heeft hij al corona gehad en zitten ze toch voornamelijk in hun bubbel, dus dat risico lijkt me vrij klein.

Met mijn mening over vaccineren: Vind het toch een vorm van zelfoverschatting.  

Wappie....

Misschien is het beter dat je eens wat onderzoek doet naar vaccinatie. Pas als 70% van de mensheid is gevaccineerd werkt een vaccin. En ook in een bubbel is dat zo. Zes van de zoveel Nederlandse spelers hebben het geweigerd. Dat is 23%, dus 77% is wel gevaccineerd. Maar als bij elk land zoveel spelers weigeren dan werkt het uiteindelijk minder goed.

Tevens kan iemand die 1 keer corona heeft gehad het alsnog krijgen. Het virus kan muteren, waar dan mensen die wel gevaccineerd zijn weer de dupe van zijn. Dus het is een egoïstische daad van de Ligt.  Gebaseerd op helemaal niks "ik wil de baas in eigen lichaam zijn" stelde hij. Maar in dezelfde zin zei hij ook "het is nog niet verplicht". Dus dat wil zeggen dat mensen die zich wel laten vaccineren dit ook op eigen titel doen en dus baas zijn in eigen lichaam..

Tevens snap ik niet wat vaccineren met zelfoverschatting te maken heeft. Is het pokkenvirus niet uitgeroeid door vaccineren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Vitesse88:

Over een 2 plek in de poule, natuurlijk niet doen. Maar ik begrijp nog steeds niet hoe groot de kans is om tegen de nummer 3 van poule F te komen. Op basis waarvan zouden we daar tegen uitkomen en niet 1 van de andere nummers 3? 

De zes wilden niet vaccineren omdat zij vinden dat ouderen/zorg het beter kunnen gebruiken. En ze zitten toch al in een bubbel en worden veel getest de komende weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites