Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Het spel was beter, maar ja je speelt tegen de lammen en blinden uit Letland. 3 punten belangrijk, maar ook bizar dat ze best wat pech hebben gehad met de afronding. 

Tja in de weinige uitvallen van Letland, zie je toch weer dat blind niet bruikbaar is. Bij het moment dat Wijndal het oplost in de 2e helft. Daar moet wel echt iets aangedaan worden.

Wisselbeleid was erg raar. Vraag me dan af waarom andere jongens geen kans krijgen maar juist de gene die nooit tot amper spelen bij hun club. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtige teksten weer :D

Citaat

"Ik heb eigenlijk van iedereen genoten", zei De Boer na het duel voor vijfduizend fans in de Johan Cruijff ArenA in gesprek met de NOS. "We hielden continu het tempo hoog, bijna elke aanval was gevaarlijk. Alleen vergaten we onszelf te belonen."

Oranje had ruim 76 procent van het balbezit tegen de zwakke Letten, kwam tot 36 schoten en liefst 96 balcontacten in het strafschopgebied van de tegenstander. Desondanks scoorde de thuisploeg slechts twee keer. Steven Berghuis maakte voor rust de openingstreffer en Luuk de Jong tekende in de tweede helft voor de eindstand.

"We hadden nog zeker vijf goals meer moeten maken. Het is ongelooflijk, we raakten meerdere keren de lat en steeds zat er maar weer een Lets been tussen", aldus De Boer. "Dat is frustrerend, want we weten allemaal dat doelsaldo belangrijk is in de WK-kwalificatie. Maar de manier waarop we gespeeld hebben, stemt me zeer tevreden."

Bron; Nu.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

“Het was lamlendig. Het moet beter, jongens die je vaak hoort over toptransfers en hoge ogen gooien moeten echt opstaan. Ik heb keus uit duizenden namen, wie niet gaat presteren zit er volgende keer niet bij.”

Zoiets zou beter zijn.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei MetalMichael:

"Football supports change", statementje hoor. :<

Zomaar 3 dingen die ze ook/beter hadden kunnen doen:

1) €6.500 de man overmaken naar Amnesty International

2) Human Rights Watch op de shirts zetten

3) Klein 500 achter rugnummer 6 zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hwb:

Ik vind het anders wel goed dat ze opkomen voor meer vrouwen in het mannelijke topvoetbal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het mooiste was het commentaar van Raf. Ikkannieks zijn broer zit op de bank kan je nagaan hoe slecht die is. 

Maar Nederland had ook veel pech hoor. Vaak paal of lat en die verrekte keeper speelde de wedstrijd van zijn leven. Alles moet nu gewonnen worden en dan Turkije verslaan met drie goals verschil dan wordt je nog eerste. 

Ik hoop wel dat Nederland weer terug gaat naar de tijd van Koeman. Daar werd nog beter gespeeld. Maar goed nu op naar Gibraltar uit met 168 toeschouwers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei delichris:

Het mooiste was het commentaar van Raf. Ikkannieks zijn broer zit op de bank kan je nagaan hoe slecht die is. 

Maar Nederland had ook veel pech hoor. Vaak paal of lat en die verrekte keeper speelde de wedstrijd van zijn leven. Alles moet nu gewonnen worden en dan Turkije verslaan met drie goals verschil dan wordt je nog eerste. 

Ik hoop wel dat Nederland weer terug gaat naar de tijd van Koeman. Daar werd nog beter gespeeld. Maar goed nu op naar Gibraltar uit met 168 toeschouwers.

Hier gaat het wel op doelsaldo, dus je moet Gibraltar en Letland afmaken met 10-0,oh wacht... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Hwb:

6500 euro per international ja. Maar jeetje, hoe langer je er over nadenkt hoe slechter en inhoudloze het statement was. Het brave jongetje van de klas heeft z’n plicht gedaan. Noorwegen deed het gisteren weer, weet zeker dat het bij NL iets eenmaligs was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei MetalMichael:

Denk dat de reden nog platter is: Geld. BLM heeft alleen Kaepernick geld gekost de rest geld en/of aanzien, Qatar kost (veel) geld als je je er te stevig tegen uitspreekt. 

Was echt een nietszeggend statement...

Zal weinig invloed hebben, maar ik kijk geen wedstrijd van dat WK. Had ik overigens al besloten voor de ophef de laatste weken. Onbegrijpelijk dat het is zo'n land georganiseerd wordt, maar bepaalde zakken zullen lekker gevuld zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe gek moet het ook zijn om te weten dat het hotel waar je wakker wordt, het restaurant waar je eet, het stadion dat je bezoekt etc allemaal gebouwd zijn door mensen die in onmenselijke omstandigheden hebben moeten werken. Ik weet niet man, dat is echt een (arbitraire) grens voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Rossi:

Was echt een nietszeggend statement...

Zal weinig invloed hebben, maar ik kijk geen wedstrijd van dat WK. Had ik overigens al besloten voor de ophef de laatste weken. Onbegrijpelijk dat het is zo'n land georganiseerd wordt, maar bepaalde zakken zullen lekker gevuld zijn.

Ik had dat ook direct bij toewijzing al besloten. Nog niet eens vanwege de arbeidsomstandigheden, maar omdat er ook nog 10045 andere goede redenen zijn. WK in Qatar, flikker toch op zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een simpele ziel als Theo Janssen dit al zegt..

Citaat

Maar, zo stipt Janssen aan: verbaal is De Boer niet de sterkste. 'Hij had Hennie Spijkerman en Michele Santoni naast zich, dat waren de mensen die de tactiek bespraken. Natuurlijk deed Frank ook wel besprekingen. Maar in de communicatie... Je moet echt gefocust zijn bij een bespreking, je moet goed luisteren wat-ie precies zegt. Daar kan hij niks aan doen, dat is een mankement. Ik vond hem een prima trainer, maar hij staat niet in mijn topdrie.'

Spijkerman en Santoni bespraken de tactiek...

En dat maak je dan bondscoach. Waar je trainingen weinig boeien, maar je tactiek, je formatie, je keuzes, je spelersmanagement en je communicatieve vaardigheden.

Raap. Mij. Op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-3-2021 om 19:44 zei Michaelinho*:

Wel fijn dat Ajax vriendjes Van de Beek en Babel nog even in mogen vallen.. Van de Beek is in de basis natuurlijk een prima speler, maar heeft 0 ritme. Babel behoeft geen verklaring. Memphis is ook weer als vanouds met zichzelf bezig. 

Frenk zal na afloop wel zeer tevreden zijn. Veel kansen, goede pot. Maar iedere fatsoenlijke tegenstander speelt dit NL helemaal zoek.. Het voetbal an sich is ook niet om aan te gluren :moop:

Als je wat wil gaan presteren op het EK zal je het ook van de Ajax vriendjes moeten hebben ouwe reus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Oranje gaat voor monsterscore: ‘Gibraltar niet op adem laten komen’

Frank de Boer vindt dat het Nederlands elftal dinsdag in de uitwedstrijd tegen Gibraltar in de WK-kwalificatie minimaal vijf keer moet scoren. ,,En het liefst meer”, aldus de bondscoach tijdens een persconferentie in Zeist. ,,We moeten het tempo hoog houden en Gibraltar niet op adem laten komen.”

..

Citaat

Het Nederlands elftal speelt dinsdag op kunstgras, maar De Boer vindt het niet nodig daar eerst op te trainen. ,,Een dag nadat spelers op kunstgras hebben getraind, hebben ze vaak last. In mijn tijd bij Atlanta trainden we ook nooit op kunstgras, ook al speelden we onze thuiswedstrijden wel op kunstgras.”

Weet ook wel dat het nu makkelijk zeiken is, maar ook dit vind ik bijzonder. Doe je dat als je net met 2-0 en 4-0 je eerste wedstrijden hebt gewonnen, tuurlijk, mee eens. Maar nu.. zal mij benieuwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het gewoon verkeerd overkomen. Je kan ook op lagere intensiteit trainen op kunstgras, bijvoorbeeld een extra training of je training splitsen, al is het alleen even voor het gevoel. 

Dat je dan roept met minimaal 5-0 te willen winnen.. Vergroot alleen maar de perceptie dat Gibraltar niks kan, waardoor ik denk dat bepaalde aanvallers nog liever voor eigen succes gaan.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites