Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Aaron21:

ja lekker dan, wie wordt het? ADO, Emmen, RKC, Willem II of VVV?

- RKC gaat in ieder geval niet direct, hebben ze al teveel punten voor

- VVV is wel klaar, volgende week Ajax en die week erop Emmen. Pakken hoogstens 1 punt en op doelsaldo halen ze het niet

- ^ Emmen gaat in ieder geval boven VVV blijven, maar Heerenveen wordt nog lastig

Willem II - ADO zou me niet verbazen als ADO 'm pakt, dan hoeven ze alleen nog maar gelijk te spelen of te winnen van een huurlingenlegioen van Twente dat nergens meer voor speelt, t.o.v. Willem II dat tegen Fortuna met misschien nog kans op playoffs. Gaan in ieder geval 2 hele lekkere speeldagen worden 

Woensdagavond KKD, donderdag Willem II - ADO en dan zondag VVV - Emmen :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Rogier.:

- RKC gaat in ieder geval niet direct, hebben ze al teveel punten voor

- VVV is wel klaar, volgende week Ajax en die week erop Emmen. Pakken hoogstens 1 punt en op doelsaldo halen ze het niet

- ^ Emmen gaat in ieder geval boven VVV blijven, maar Heerenveen wordt nog lastig

Willem II - ADO zou me niet verbazen als ADO 'm pakt, dan hoeven ze alleen nog maar gelijk te spelen of te winnen van een huurlingenlegioen van Twente dat nergens meer voor speelt, t.o.v. Willem II dat tegen Fortuna met misschien nog kans op playoffs. Gaan in ieder geval 2 hele lekkere speeldagen worden 

Woensdagavond KKD, donderdag Willem II - ADO en dan zondag VVV - Emmen :<

Het is donderdag en zondag he. Daarna is het alweer klaar met het reguliere seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Regis:

Het is donderdag en zondag he. Daarna is het alweer klaar met het reguliere seizoen.

Ja, bedoelde ik ook (zie verder in mijn post).

Wel al bijna EK, is toch wel lekker. Interlandvoetbal tussen hele drukke clubweken door is niet ideaal, maar zo'n toernooi is heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rogier.:

En dan heeft de helft van de teams de laatste 10 wedstrijden niets meer om voor te ballen. Lijkt me geen goed idee.

Laatste 10, hoe bedoel je dat? Daar kan je in theorie 30 punten pakken, dan kan je echt wel kans maken op plek 5,6 of 7 etc. Heb vorig jaar al artikel gelezen op VI, de coaches, beleidsbepalers, spelers , managers etc niemand zit te wachten op playoffs voor Europees voetbal. Ten eerste is het maar 1x ooit een playoff winnaar gelukt de groepsfase van de EL te halen als goed is Fc Utrecht. nu is het Corona maar als er publiek zou zijn, dan zouden dat er vele malen minder zijn dan tijdens het reguliere seizoen. En dan is er nog het feit je normaal al alleen playoffs 6-8 wedstrijden speelt en dan ook nog voorrondes EL als je die playoffs al bereikt en dan ben je 10-14 duels verder, hebben je spelers amper vakantie kunnen nemen en staat nieuwe ED seizoen al voor de deur..... Maar dat nu over enkel duel gaat is verbetering maar het is nog steeds kut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kyrill:

Laatste 10, hoe bedoel je dat? Daar kan je in theorie 30 punten pakken, dan kan je echt wel kans maken op plek 5,6 of 7 etc. Heb vorig jaar al artikel gelezen op VI, de coaches, beleidsbepalers, spelers , managers etc niemand zit te wachten op playoffs voor Europees voetbal. Ten eerste is het maar 1x ooit een playoff winnaar gelukt de groepsfase van de EL te halen als goed is Fc Utrecht. nu is het Corona maar als er publiek zou zijn, dan zouden dat er vele malen minder zijn dan tijdens het reguliere seizoen. En dan is er nog het feit je normaal al alleen playoffs 6-8 wedstrijden speelt en dan ook nog voorrondes EL als je die playoffs al bereikt en dan ben je 10-14 duels verder, hebben je spelers amper vakantie kunnen nemen en staat nieuwe ED seizoen al voor de deur..... Maar dat nu over enkel duel gaat is verbetering maar het is nog steeds kut.

ik vind een enkel duel nu niet per se een verbetering.

play-offs zijn best, maar er moet ergens een voordeel ingebouwd worden voor de ploegen die hoger stonden in de rangschikking. nu begint nr 5 en nr 8 met gelijke wapens. of hoe werkt dat? mag de nr 5 thuis spelen dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Aaron21:

ik vind een enkel duel nu niet per se een verbetering.

play-offs zijn best, maar er moet ergens een voordeel ingebouwd worden voor de ploegen die hoger stonden in de rangschikking. nu begint nr 5 en nr 8 met gelijke wapens. of hoe werkt dat? mag de nr 5 thuis spelen dan?

Ik ga vanuit dat de nummer 5 thuis speelt ja , zkr. Vorig seizoen was een deel van de CL ontmoetingen ook over 1 duel, dat zorgt tenminste voor spannend, mooi en goed voetbal ipv risicoloos en saai voetbal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoogst geplaatste team speelt thuis inderdaad. Zoek de stand na speelronde 24/25 eens op Kyrill, en bedenk je dan waar de nummers 8 t/m 12 voor spelen. Bedenk je ook: alleen plek 4 geeft dan recht op Europees voetbal (en misschien plek 5 afhankelijk van de beker).

Na 25 speelronden;

- 2020/21: Nr. 5 heeft 10 punten voorsprong op de nr. 8

- 2019/20: Nr. 5 heeft 9 punten voorsprong op de nr. 8 (6 op nr. 6 en 7)

- 2018/19: Nr. 5 heeft 8 punten voorspronf op de nr. 8

- 2017/18: Nr. 5 +6 op nr. 8, +10 op nr. 9

- 2016/17: Nr. 4 t/m 8 binnen 5 punten, daarna een gat van 7 punten

- 2015/16: Nr. 3 t/m 11 binnen 7 punten

Wat zegt dit? Dat voor veel teams veel speelrondes er niet meer toe doen tegen het einde, zeker als je de play-offs weghaalt. Juist doordat het geen reet uitmaakt wie er als 5e Europa in gaat, is er de ruimte voor play-offs. Zo hebben zelfs de middenmoters kans en de mogelijkheid op het beleven van een Europees avontuur. 

Ik volg je verhaal van aantal wedstrijden ook niet. Play-offs zijn maar 4 wedstrijden, en de teams die vroeg instromen hebben meestal toch amper internationals, dus vakantie is haast geen issue.

------------------------------

In ander nieuws; mogelijke sportfixing in de Eredivisie. Wordt niet gemeld om welke speler het gaat, kan de MU onderzoeksploeg zich melden?

"De kaart waar het onderzoek zich op richt was een opvallende. Een speler die het hele seizoen nog geen gele kaart heeft gekregen, vloert een tegenstander ver buiten zijn eigen strafschopgebied zonder dat er direct gevaar is. Het is een overtreding waar in de regel geel voor wordt gegeven."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Ik snap je punt @Rogier. maar je zegt zelf al nummer 5 heeft veel punten voorsprong op nummer 8 en ziet dat dus verdampt worden. En wat vindt je van mijn argument dat maar 1x ooit de EL groepsfase is gehaald door de playoff winnaar?

Tja, als de nummer 5 echt zoveel beter is, zou die gewoon moeten winnen over 2 wedstrijden. En wat betreft dat tweede, de playoffs zijn ook het vaakste gewonnen door de nummer 5.

Wat vaak onderbelicht blijft in de media; uit onderzoek blijkt dat het amper uitmaakt of de nummer 5 of 8 Europa in gaat qua resultaten daar. Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat de mogelijke verdeling van die Europese inkomsten over meerdere teams en dus de incentive om te streven naar de top van de middenmoot er op de lange termijn voor zorgt dat het niveau van de middenmoot omhoog gaat.

Dit zijn dingen die voetbaljournalisten, coaches en voetballers zelf (zeker van de subtopploegen) zich vaak niet realiseren. Zij zien eerder 'oneerlijkheid' in het bereiken van plek 5 en dan alsnog die kwijt kunnen raken aan een team daaronder.

---------

Heb Benjamin Nygren voorbij zien komen @neva Wel interessante case, ook omdat de politie Rotterdam aan het woord was in het NOS Journaal vandaag. Zou je eigenlijk moeten kijken welke spelers van Feyenoord, Sparta en Excelsior relatief recent hun eerste gele kaart dit seizoen pakten op een onnodige plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dick van Egmond heeft toegegeven dat het Lindhout foutief heeft ingegrepen. Toch lekker dat je de laatste twee speelrondes ingaat met twee scheidsrechters die niet weten hoe ze de VAR moeten gebruiken. Ik hou mijn hart vast de komende weken, want ik ben de combinatie Higler - playoff - Emmen/Sparta ook nog niet vergeten. Die vent heeft toen met zijn waardeloze beslissingen hoogst persoonlijk Sparta laten degraderen zo ongeveer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rogier.:

Heb Benjamin Nygren voorbij zien komen @neva Wel interessante case, ook omdat de politie Rotterdam aan het woord was in het NOS Journaal vandaag. Zou je eigenlijk moeten kijken welke spelers van Feyenoord, Sparta en Excelsior relatief recent hun eerste gele kaart dit seizoen pakten op een onnodige plek.

Op 1.46. Mark Diemers. Kanshebber.

En geen Excelsior hé, die spelen KKD.

bewerkt door neva
Link naar opmerking
Deel via andere websites