Jump to content

Eredivisie Topic

FC-Breda
 Share

Recommended Posts

De Correspondent had daar laatst nog een artikel over. Dat coaches als Advocaat, Jans, Jonker, Groenendijk etc. toch steeds maar weer een nieuwe club krijgen. Is gewoon risicomijdend gedrag. Voor veel clubs is niet door de ondergrens zakken, gemiddelde resultaten halen belangrijk. Dan haal je liever zo'n trainer dan een 'high risk, high reward'-trainer, zeker als dat een jonge, onbekende trainer is. Terwijl dat waarschijnlijk beter zou zijn voor de club, maar de kans dat het misgaat is ook groter.

Even kort door de bocht en ongenuanceerd.

3 uur geleden zei Erwin.:

Je opmerking komt beetje uit het niets, maar iedereen had dit spel van Willem II toch ook al aan zien komen toen ze hem aanstelden? Hij heeft bij mijn weten nog nooit ergens gepresteerd als trainer

Vermoed ook dat ze hem hebben aangetrokken om een "schok" te creeren omdat het het met de verstandige en rustige Koster ook niet meer lukte. Dan maar een totale tegenpool aantrekken

is een interessant artikel: https://decorrespondent.nl/12227/waarom-veel-voetbaltrainers-niet-alleen-middelmatig-lijken-maar-dat-ook-zijn/1079743933455-c57c5ac1?mc_cid=6d60545d80&mc_eid=c921a0602b

@Hwb https://sites.google.com/site/thpeeter/research?mc_cid=6d60545d80&mc_eid=c921a0602b het engelse onderzoek waar het artikel van afgeleid is.

Edited by rich ruzzian

1 uur geleden zei Hwb:

De Correspondent had daar laatst nog een artikel over. Dat coaches als Advocaat, Jans, Jonker, Groenendijk etc. toch steeds maar weer een nieuwe club krijgen. Is gewoon risicomijdend gedrag. Voor veel clubs is niet door de ondergrens zakken, gemiddelde resultaten halen belangrijk. Dan haal je liever zo'n trainer dan een 'high risk, high reward'-trainer, zeker als dat een jonge, onbekende trainer is. Terwijl dat waarschijnlijk beter zou zijn voor de club, maar de kans dat het misgaat is ook groter.

Even kort door de bocht en ongenuanceerd.

Met bijv Groenendijk zak je inderdaad niet door de ondergrens, maar bevind je je op de ondergrens. Is zo'n trainer die toch altijd een baantje vindt, maar een club nooit vooruit helpt. Geen speler ooit beter gemaakt heeft. Kut trainer.

Jans en Advocaat schaar ik niet onder deze trainers.

Een stelling neerleggen hoeft niet te betekenen dat de meneer of mevrouw die dit opachrijft ermee eens is; zo grappig als mensen daar boos om worden.

Aan de andere kant is een stelling er vaak om een discussie op gang te brengen en aangezien hier blijkbaar 95% het ermee eens is, zal er ook weinig discussie zijn ;c

• 2 weeks later...
16 minuten geleden zei Jotew:

Hahah dat Emmen, gaaf hoor!

Ja he, geweldig. Ook gewoon de trainer laten zitten en geen rare dingen gedaan.

De Leeuw is de eerste Emmenspeler die een hattrick maakt in de Eredivisie

Bizot verdiend EK deelname, klaar. Kan je niet omheen. Net als Wijndal erg goed en sterk. Ik zou Bizot - Steekelenburg en Bijlow meenemen. Cilessen kan me wat. 

Boadu valt me dan weer flink tegen. 

2 minuten geleden zei Kyrill:

Bizot verdiend EK deelname, klaar. Kan je niet omheen. Net als Wijndal erg goed en sterk. Ik zou Bizot - Steekelenburg en Bijlow meenemen. Cilessen kan me wat. 

Boadu valt me dan weer flink tegen. 

Op basis van deze wedstrijd misschien, maar op basis van dit seizoen toch niet? Onzettende onstabiele keeper imo.

Bizot is toch die keeper die om de week een gruwelijke fout maakt?

Cillessen, Stekelenburg en Pasveer/Krul lijkt mij prima. Gewoon een redelijke keeper en ervaring + wedstrijdritme erachter. Compenseert ook mooi het gemis van Babel en Strootman in de kleedkamer!

5 minuten geleden zei joostmakaay:

Op basis van deze wedstrijd misschien, maar op basis van dit seizoen toch niet? Onzettende onstabiele keeper imo.

Ik denk je gelijk hebt. Behoorlijke pieken en dalen heeft ie. 

Boadu is ook echt zoveel beter in FM dan in echt, niet normaal. 

@Socrates dat ziet ook goed uit idd. 

56 minuten geleden zei MetalMichael:

Waardeloze scheidsrechter, maar terechte gele kaarten toch (degene die wel gegeven werden iig)?

Mja je kan ze geven maar die eerste was een statement van Higler. Dit is de grens. Vervolgens maakt Diemers er eentje met 2 benen en dan doet die niks. Maar berghuis joh, waarom doe je zoiets man?! 

Zojuist zei Vitesse88:

Mja je kan ze geven maar die eerste was een statement van Higler. Dit is de grens. Vervolgens maakt Diemers er eentje met 2 benen en dan doet die niks. Maar berghuis joh, waarom doe je zoiets man?! 

Omdat het een debiel is. 

Eerste en die van Diemers heb ik denk ik gemist. Zat nog wielrennen te kijken en had met een half oog de wedstrijd op de laptop.