Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

52 minuten geleden zei van der Water:

Ah ja het is idd az, niet dat het veel uitmaakt want zowel als az en psv wordt lastig... Een resultaat tegen feyenoord en Twente (zeker in hun huidige vorm) acht ik de kans groter.

Laat Heracles iig maar winnen van Feyenoord ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei PJHoutman:

Helaas voor jullie speelt de nummer 5 tegen de nummer 8. Dus dat wordt Vitesse - Sparta, maar zelfs als Feyenoord 5e wordt spelen we dus in de eerste wedstrijd al tegen Sparta. 

Ondanks dat het 5 punten zijn, wordt het nog best spannend. Vitesse naar Fortuna (spelen voor playoffs), Feyenoord naar Heracles (ook vechtend voor playoffs) en beide tegen Ajax. 

Vitesse werd gisteren echt overklast op vechtlust. Verdiende nederlaag. Overigens het pingel-moment wel weer een teken dat de scheidsrechters (betreft de handsbalregel) totaal niet op 1 lijn zitten. Vitesse moet volgens de regels een pingel krijgen maar Nijhuis vond het zelf dat de speler er weinig aan kan doen. Maar dat is totaal de regel niet. Hands = hands zeiden ze, ook Nijhuis bij VI. Nu vind ik sowieso de handsbalregel enorm vertyft, 9/10x gebeurd onbewust. 

bewerkt door Vitesse88
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt niet helemaal dat hands=hands regel er is , maar er is afgesproken dat de VAR niet ingrijpt bij situaties waar de scheidsrechter zelf mag bepalen of het hands is. Dat gaat dan wel om die 'grijze gebieden' in de regelgeving. 

Was die er maar dan was het erg makkelijk voor de scheids. Bal op de hand of arm = straf, lekker makkelijk. Ongeacht de situatie. 

Snap echt niet dat men in het voetbal het juist moeilijker gaat maken i.p.v. makkelijker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Kyrill:

Jezus wat een VAR moment omdat de bal niet stil lag bij doeltrap, doe normaal werkelijk. Spelers nemen ook altijd indirecte vrijetrap op verkeerde plek, ga je daar dan ook VAR voor gebruiken?:-D:mmm:

Vitesse had een afgekeurde goal in de beker omdat de bal voorafgaand nog rolde. 499/500 gebeurd het in een pot. Ze slaan echt door. VAR mag wat mij betreft echt een mindere rol krijgen, zorgt voor alleen maar meer onrust. Var heeft ook ervaring nodig, opper voor oud spelers met oud scheidsrechters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Vitesse88:

Vitesse had een afgekeurde goal in de beker omdat de bal voorafgaand nog rolde. 499/500 gebeurd het in een pot. Ze slaan echt door. VAR mag wat mij betreft echt een mindere rol krijgen, zorgt voor alleen maar meer onrust. Var heeft ook ervaring nodig, opper voor oud spelers met oud scheidsrechters.

Ja dat hoorde ik ze ook al zeggen ja. VAR is helemaal niet bedoeld voor uittrappen, dat is er misbruik van maken. Oorspronkelijke plan was dacht ik maar pin me niet op vast wel of geen doelpunt, buiten spel en wel of geen rode kaart?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Kyrill:

Ja dat hoorde ik ze ook al zeggen ja. VAR is helemaal niet bedoeld voor uittrappen, dat is er misbruik van maken. Oorspronkelijke plan was dacht ik maar pin me niet op vast wel of geen doelpunt, buiten spel en wel of geen rode kaart?

Volgens mij het corrigeren van overduidelijke fouten can de scheidsrechter. Dus adviseren dat bv. geel, rood moet zijn. Buitenspel checken etc. Niet dit indd. 

https://mobile.twitter.com/ESPNnl/status/1391090913427042311

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Heerlijke uitslag voor Emmen gisteren bij RKC-VVV. Dit is het moment om er over heen te gaan. 

Lekker vriend ware houdini act van Emmen, net als Groningen vorig seizoen onder Buijs 9e werd terwijl heel de tijd 18e stond.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kyrill:

Lekker vriend ware houdini act van Emmen, net als Groningen vorig seizoen onder Buijs 9e werd terwijl heel de tijd 18e stond.....

Opzich valt het mee hoor. Anco Janssen gaf het laatst al ( ietwat zuur wel) aan: Emmen betaald van de onderste clubs verreweg het meeste salaris. Die Lubbers heeft bedacht dat het kapitaal naar de spelers moet gaan. Volgens mij zijn er verder ook echt barre weinig medewerkers. Die keeperstrainer Sulmann is volgens mij bij nog 4 clubs keepertrainer ( bij de amateurs). Dat zegt natuurlijk genoeg over het salaris wat die krijgt.

Dus in dat opzicht waren ze het ook wel een beetje aan hun stand verplicht. Het enige probleem wat ze echt hadden was geen scorende spits en een waardeloze keeper. Nu die Verrips er af en toe eentje tegenhoud en de Leeuw ineens het doel weer weet te vinden, gaat het ineens een stuk beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites