Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Beppu:

Dat staken om wat (vreugde)biertjes begint toch de strot uit te komen man. Kappen met deze bullshit.

Sterker nog, ik vraag het mij af of die mongolen van de F-Side over 2 keer vuurwerk op het veld hadden gegooid als ze wisten dat het sowieso niet gestaakt zou worden.

Het is echt een grote grap hoe we dit willen bestrijden en werkelijk waar genant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei cimbomcu:

Sterker nog, ik vraag het mij af of die mongolen van de F-Side over 2 keer vuurwerk op het veld hadden gegooid als ze wisten dat het sowieso niet gestaakt zou worden.

Het is echt een grote grap hoe we dit willen bestrijden en werkelijk waar genant.

Ik betwijfel het ook. Dit ging niet om het gooien van vuurwerk, maar om het laten staken van de wedstrijd. Hoorde vanmorgen een paar Ajax supporters in de sportschool het hier al over hebben. Het idee zal bij meerdere supporters hebben geleefd en dat bleek ook wel.

Die maatregelen werken volledig averechts. Iedereen heeft er zo last van. Beide clubs, de supporters van beide clubs, de 'driehoek'. Je schiet er echt helemaal niks mee op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Beppu:

Ik betwijfel het ook. Dit ging niet om het gooien van vuurwerk, maar om het laten staken van de wedstrijd. Hoorde vanmorgen een paar Ajax supporters in de sportschool het hier al over hebben. Het idee zal bij meerdere supporters hebben geleefd en dat bleek ook wel.

Die maatregelen werken volledig averechts. Iedereen heeft er zo last van. Beide clubs, de supporters van beide clubs, de 'driehoek'. Je schiet er echt helemaal niks mee op. 

Dat ik een dag later, nergens iets lees over iets van een klein beetje kritiek op dit krankzinnige beleid doet mij echt verdrietig. Ik en ook Beppu lijken wel een roepende in de woestijn, niemand hoor ik erover, geen media die erover bericht.

Dan kan ik je vertellen dat dit nog veel vaker gaat gebeuren en ik mijn geluk ook niet op kan dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei cimbomcu:

Dat ik een dag later, nergens iets lees over iets van een klein beetje kritiek op dit krankzinnige beleid doet mij echt verdrietig. Ik en ook Beppu lijken wel een roepende in de woestijn, niemand hoor ik erover, geen media die erover bericht.

Dan kan ik je vertellen dat dit nog veel vaker gaat gebeuren en ik mijn geluk ook niet op kan dan.

Don Dennis had het er vorige week wel over bij Goedemorgen Eredivisie. Ben benieuwd wat hij er vanavond over te melden heeft bij Rondo. Dit ging echter wel over alleen het staken bij het gooien van bekertjes. Vuurwerk is natuurlijk wel een hele andere orde, dan worden de spelers daadwerkelijk in gevaar gebracht.

Waar ik me overigens nog meer over kan opwinden is dat het amper over Feyenoord gaat die een historische ruststand neerzette in de Arena en (in mijn ogen) afstevende op een historische overwinning van een nulletje of 6, 7. Helemaal in duigen gegooid door een stel neanderthalers en vervolgens alleen daar aandacht voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Beppu:

Don Dennis had het er vorige week wel over bij Goedemorgen Eredivisie. Ben benieuwd wat hij er vanavond over te melden heeft bij Rondo. Dit ging echter wel over alleen het staken bij het gooien van bekertjes. Vuurwerk is natuurlijk wel een hele andere orde, dan worden de spelers daadwerkelijk in gevaar gebracht.

Waar ik me overigens nog meer over kan opwinden is dat het amper over Feyenoord gaat die een historische ruststand neerzette in de Arena en (in mijn ogen) afstevende op een historische overwinning van een nulletje of 6, 7. Helemaal in duigen gegooid door een stel neanderthalers en vervolgens alleen daar aandacht voor.

2 uur geleden zei cimbomcu:

Volgens mij berichten de media daar niet over, omdat het wel heel makkelijk is om nu heel hard te gaan roeptoeteren dat het krankzinnig beleid is. Niemand ontkent dat het matig beleid is, maar wat wil je dan? Als je denkt dat het beter kan en je hebt een fatsoenlijk voorstel, dan ben ik heel benieuwd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjoerd Mossou heeft er twee weken geleden al iets over gezegd in Voetbalpraat en in zijn column:

03301a490664a150ffab513c6bcb53b6.png

En ik denk dat deze wedstrijd met alle incidenten eromheen nou niet bepaald de wedstrijd is om het bekertjesprotocol aan te pakken. Dan zou RKC - FC Twente een beter voorbeeld zijn, een nietszeggende kutwedstrijd die een kwartier stilligt door een vreugdebiertje. Maar het feit dat het een nietszeggende kutwedstrijd was, zorgt ook dat ie een beetje wordt ondergesneeuwd door het Amsterdamse (naast het veld) en Rotterdamse (op het veld) geweld. 

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederland is trouwens wel echt een heerlijk landje qua voetbal, zat gister een stukje Arsenal - Spurs te kijken en daar kunnen de supporters gewoon samen in het stadion zitten en ook bij Atletico - Real was dit het geval. Maar nee in Nederland zijn de uitsupporters gewoon niet welkom en alsnog verpesten tientallen, wellicht honderden, "supporters" het voor de mensen die zich wel kunnen gedragen.

Ik zie het dit weekend ook gewoon gebeuren dat er meerdere fakkels het veld op worden gegooid als een team achterstaat. Hopelijk volgen er nog wel forse straffen voor Ajax hoor, denkend aan 5 wedstrijden zonder thuispubliek. 

Ben ook benieuwd of er vanavond iets gaat gebeuren bij Jong Ajax en Eindhoven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei La Pulga:

Nederland is trouwens wel echt een heerlijk landje qua voetbal, zat gister een stukje Arsenal - Spurs te kijken en daar kunnen de supporters gewoon samen in het stadion zitten en ook bij Atletico - Real was dit het geval. Maar nee in Nederland zijn de uitsupporters gewoon niet welkom en alsnog verpesten tientallen, wellicht honderden, "supporters" het voor de mensen die zich wel kunnen gedragen.

Ik zie het dit weekend ook gewoon gebeuren dat er meerdere fakkels het veld op worden gegooid als een team achterstaat. Hopelijk volgen er nog wel forse straffen voor Ajax hoor, denkend aan 5 wedstrijden zonder thuispubliek. 

Ben ook benieuwd of er vanavond iets gaat gebeuren bij Jong Ajax en Eindhoven.

Toch is dit wel bijzonder hé. Ik ga me nu op glad ijs begeven, en wil zeker niet generaliseren (of erger nog, etnisch profileren:D), maar het fenomeen dat we gister zagen en waar we de laatste jaren steeds meer te maken hebben in het Nederlands voetbal verwacht je juist veel meer bij die Mediterrane landen in plaats van een 'nuchter' landje als Nederland. Daar zijn ze over het algemeen veel opvliegender en toch wat temperamentvoller dan hier, maar die weerspiegeling zie je eigenlijk amper in het voetbal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De minst slechte oplossing was de 0-3 laten staan.

De oplossing die er nu is, is altijd klote, hoe je het ook probeert uit te leggen. Volendam zal liever tegen het huidige Ajax willen spelen (en terecht), Feyenoord zal nooit de 0-3 over een maand willen spelen (en terecht) en Ajax moet ten alle tijde hun mond houden en stil zitten, maar dat doen ze niet. 

edit: En per nu die belachelijke regels omtrent bekers gooien schrappen, het was wachten op misbruik

bewerkt door Satyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Satyr:

De minst slechte oplossing was de 0-3 laten staan.

De oplossing die er nu is, is altijd klote, hoe je het ook probeert uit te leggen. Volendam zal liever tegen het huidige Ajax willen spelen (en terecht), Feyenoord zal nooit de 0-3 over een maand willen spelen (en terecht) en Ajax moet ten alle tijde hun mond houden en stil zitten, maar dat doen ze niet. 

edit: En per nu die belachelijke regels omtrent bekers gooien schrappen, het was wachten op misbruik

Bedankt voor het samenvatten van de laatste 10 pagina's in dit topic + Ajax/Feyenoord topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei cimbomcu:

Volgens mij zijn er genoeg die dit beleid,al bij invoer, veroordeelden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Lenstra:

Volgens mij berichten de media daar niet over, omdat het wel heel makkelijk is om nu heel hard te gaan roeptoeteren dat het krankzinnig beleid is. Niemand ontkent dat het matig beleid is, maar wat wil je dan? Als je denkt dat het beter kan en je hebt een fatsoenlijk voorstel, dan ben ik heel benieuwd. 

Wat een onzin.

Hoe ging dit voor het rare beleid? Je snapt toch wel dat je hiermee Feyenoord,  Volendam en ook Ajax ontzettend mee benadeelt? Tel uit je winst als KNVB met je stoere beleid.

Hoe ging dit voor dit rare gedoe?

Alternatief is niet zo moeilijk, niet kneuzen de macht geven om de boel te saboteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is het regelement omtrent het uitspelen van wedstrijden. Op grond van artikel 6 lid b hadden ze dus ook voor de 0-3 einduitslag kunnen kiezen en (bijna) iedereen was tevreden geweest.

301991128_WhatsAppImage2023-09-25at20_23_18.thumb.jpeg.31d5a16e28d2f8acb9a1405a160176a1.jpeg

Echter, we kunnen bovenstaande allemaal negeren aangezien Ajax zich niet heeft gehouden aan artikel 10 lid 1d. Zie hieronder:

1600564147_WhatsAppImage2023-09-25at20_23_57.thumb.jpeg.daf23ec07c425768417d8e702e65531c.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei cimbomcu:

Wat een onzin.

Hoe ging dit voor het rare beleid? Je snapt toch wel dat je hiermee Feyenoord,  Volendam en ook Ajax ontzettend mee benadeelt? Tel uit je winst als KNVB met je stoere beleid.

Hoe ging dit voor dit rare gedoe?

Alternatief is niet zo moeilijk, niet kneuzen de macht geven om de boel te saboteren.

Ik zeg toch dat ik weet dat het matig beleid is,  dat dit ook al zeker benoemd is, maar dat je daar nu niks aan hebt. Om dat dan nu heel verontwaardigd weer te echoën, daar heb je geen reet aan. Je zult toch echt met wat nieuws moeten komen, want de voorgaande situatie was voor verschillende partijen - waaronder politie - ook niet langer haalbaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites