Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Formule 1 / Indycar etc.


Richarð.

Aanbevolen berichten

De veiligheid van de marshals staat voorop bij alles. Safety first. Voor hen is het het veiligst als ze in controle achter de safety car rijden op lage snelheid in één groep. Dat de tijdverschillen dan vervallen, so be it. Bij minder ergere gevallen is er voor nu een VSC zodat de tijdverschillen wél intact blijven. Die zullen ze gebruiken zolang het mogelijk is. Zoals ik eerder zei, soms staat een auto in de weg of ligt er teveel debris. Dan moeten ze wel. En ja, dat heeft gevolgen voor de verschillen. Maar soms pakt dat positief uit voor je en soms niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei cimbomcu:

 

Hoe zijn die regels dan? Want Max kwam idd wel 1 keer voor Hamilton, maar ging daarna weer gelijk terug.

 

"Daarin staat dat "geen enkele coureur een andere auto mag inhalen op de baan, inclusief de safety car, tot hij de lijn (zie Artikel 5.3) passeert nadat de safety car teruggekeerd is naar de pits." "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Hwb:

Ik ben allerminst een specialist als het om F1 gaat, maar hier vragen stellen over de SC-regels is wel heel gratuit. Dan ben je hier echt alleen maar om te zeiken en gaat het je 0,0 om de sport. Zelfs als je sportief-inhoudelijk een punt hebt.

Kan mij voorstellen dat wanneer je niet eens gekeken hebt het over komt als zeuren om het zeuren, maar ik heb gewoon de laatste twee races volledig gezien en zie iets wat binnen mijn referentiekader in elk geval ontzettend onrechtvaardig overkomt. Ik stel dat hier aan de kaak - ik begin zelfs nog gewoon met een algemene vraag - en vervolgens komen daar louter onbevredigende of bevestigende antwoorden op.

 

Vind het wat hoogdravend om dan met zo'n post te komen. Stel je voor, een regeltje van het autoracen ter discussie stellen op grond van rechtvaardigheid; het gore lef. Ben ik ook nog eens politiek geëngageerd, soms zelfs ook uitgesproken over zaken/sectoren waar ik nog niet zoveel ervaring mee heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bolderbast:

Dat protest kan best overeind blijven. Als Verstappen echt voor Hamilton komt dan hebben ze best een punt.

 

Kan me oprecht niet voorstellen dat de raceleiding dit aanpakt om een tijdstraf of wat uit te delen. Hooguit een reprimande.

 

Word denk ook wel meegenomen dat Hamilton extreem sloom reed en inhield om Verstappen 'er voorbij' te laten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Keko:

 

Kan me oprecht niet voorstellen dat de raceleiding dit aanpakt om een tijdstraf of wat uit te delen. Hooguit een reprimande.

 

Word denk ook wel meegenomen dat Hamilton extreem sloom reed en inhield om Verstappen 'er voorbij' te laten

 

Ben het met je eerste zin eens, denk niet dat er iets veranderd. Maar dikgedrukte mag gewoon? Leider geeft het tempo aan bij einde SC toch? Of dat nou 100 km/h of 15 km/h is, doet er niet toe, lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat er niet om dat je een regeltje van het autoracen ter discussie stelt Socrates. En dat begrijp je zelf ook best. Het gaat erom dat je nu een regel ter discussie stelt, die al zo lang als ik ken bestaat. Dat betekent dat je niets weet van F1, er geen zier om geeft, maar hier nu wel je mening komt geven. Een mening die ik (maar misschien is dat mijn gebrek) niet geheel los kan zien van jouw mening over Max en zijn aanhang. Het is uiteraard jouw goed recht om jouw mening over wat dan ook te geven. Maar ook het mijne daar iets van te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Keko:

 

Kan me oprecht niet voorstellen dat de raceleiding dit aanpakt om een tijdstraf of wat uit te delen. Hooguit een reprimande.

 

Word denk ook wel meegenomen dat Hamilton extreem sloom reed en inhield om Verstappen 'er voorbij' te laten

 

Dat gebeurd altijd wel toch dat apel tussen twee coureurs.

Ik denk dat Lewis zich verder heel netjes op heeft gesteld. Denk dat hem dat wel siert. Snap het bashen op hem ook niet, is gewoon een van de beste ooit en probeert ook nog iets te doen met het bereik dat hij heeft. Vind dat wel de echte grote onderscheiden van de "gewone" kampioenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Richarð.:

 

Ben het met je eerste zin eens, denk niet dat er iets veranderd. Maar dikgedrukte mag gewoon? Leider geeft het tempo aan bij einde SC toch? Of dat nou 100 km/h of 15 km/h is, doet er niet toe, lijkt me.

 

Gezien de snelheid waarmee Hamilton een paar keer 'wegviel', zou het kunnen dat hij geremd heeft. En dat mag denk ik niet? Maar dit is wel erg speculeren.

 

Verder natuurlijk een beetje flauw, want die actie heeft geen gevaar opgeleverd en nul effect gehad op de uitkomst van de race. Hoorde bij het spel dat Hamilton en Verstappen allebei speelden.

Protest is logisch, maar het zou imo gestoord zijn als dat de uitkomst van de race (en dus het kampioenschap) zou veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Hwb:

Het gaat erom dat je nu een regel ter discussie stelt, die al zo lang als ik ken bestaat. Dat betekent dat je niets weet van F1, er geen zier om geeft, maar hier nu wel je mening komt geven. Een mening die ik (maar misschien is dat mijn gebrek) niet geheel los kan zien van jouw mening over Max en zijn aanhang.

Je zegt hier gelukkig niet dat omdat het al heel lang een regel is, het ook maar gewoon heel normaal is. Beetje een soort historisch/traditie-argument (zwarte piet-niveau) dat ik een ander wel zag maken.

 

Maar ik vind het wel erg flauw dat je een hele normale vraag en het ter discussie stellen van een regel obv sportieve rechtvaardigheid 1) wegzet als zeuren om het zeuren en 2) als ingegeven door de uiteindelijke sportieve uitslag. Want dat is gewoon totaal niet van toepassing. Als Hamilton op deze manier won had ik het even vreemd gevonden. Dan ken je mij duidelijk niet.

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Keko:

 

Kan me oprecht niet voorstellen dat de raceleiding dit aanpakt om een tijdstraf of wat uit te delen. Hooguit een reprimande.

 

Word denk ook wel meegenomen dat Hamilton extreem sloom reed en inhield om Verstappen 'er voorbij' te laten

 

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat hier uitkomt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Socrates:

Je zegt hier gelukkig niet dat omdat het al heel lang een regel is, het ook maar gewoon heel normaal is. Beetje een soort historisch/traditie-argument (zwarte piet-niveau) die ik een ander wel zag maken.

 

Maar ik vind het wel erg flauw dat je een hele normale vraag en het ter discussie stellen van een regel obv sportieve rechtvaardigheid 1) wegzet als zeuren om het zeuren en 2) als ingegeven door de uiteindelijke sportieve uitslag. Want dat is gewoon totaal niet van toepassing. Als Hamilton op deze manier won had ik het even vreemd gevonden. Dan ken je mij duidelijk niet.

 

Grootste reden waarom ze die gaten niet teruggeven is omdat het bijna onmogelijk is om dat allemaal precies te timen en dat in een enigzins redelijk tijdperiode voor elkaar te krijgen. Je heb 20 auto's die allemaal het liefst binnen een ronde weer op dezelfde snelheid en met hetzelfde tijdverschil rijden wat gewoon niet te doen is. Het is beetje hetzelfde als dat je met voetbal bij een scheidsrechtersbal exact dezelfde situatie zou moeten creeeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Bolderbast:

 

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat hier uitkomt. 

 

Als dit zou zijn dat hij had ingehaald bij die situatie (wat ik wel tijdens de race dacht dat heel close was) dan verwacht ik een reprimande. Zou heel raar zijn om het om te gooien.

Aan de andere kant is er natuurlijk wel wat te zeggen voor regels zijn regels. 

Al heb ik geen idee wat de sanctie zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Jeroen.:

Grootste reden waarom ze die gaten niet teruggeven is omdat het bijna onmogelijk is om dat allemaal precies te timen en dat in een enigzins redelijk tijdperiode voor elkaar te krijgen. Je heb 20 auto's die allemaal het liefst binnen een ronde weer op dezelfde snelheid en met hetzelfde tijdverschil rijden wat gewoon niet te doen is. Het is beetje hetzelfde als dat je met voetbal bij een scheidsrechtersbal exact dezelfde situatie zou moeten creeeren.

Ja, natuurlijk snap ik dat na het vaststellen van de sportieve onrechtvaardigheid vervolgens een complex organisatievraagstuk op tafel komt te liggen. Maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat ze anno 2021 werkelijk op helemaal niks zouden kunnen komen wat het enigszins uitvoerbaar en al iets rechtvaardiger maakt. Ik ben dan niet de aangewezen persoon om met allerlei concepten te komen, maar mensen laten vertrekken obv tijd is natuurlijk wel mogelijk. Je zou ze eventueel allemaal achter elkaar aan de zijkant van de weg kunnen zetten, vanuit het pitstopgedeelte, je kan nog enkel de eerste tien of zelfs vijf gecontroleerd laten wegrijden ipv het hele speelveld.. Afijn, de vraag zal niet zijn of het rechtvaardiger zou kunnen, want dat kan echt wel. Maar je moet het ook willen en de moeite doen om iets te bedenken en voortaan zo te organiseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Bolderbast:

 

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat hier uitkomt. 

 

Ik vermoed dat men er niets mee doet. Waarom niet? Vorige week deed Mercedes iets qua autolengtes afstand achter Max en daar is ook niets meegedaan. Ik vermoed dat men het gewoon zo laat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eventuele onderlinge tijdsverschillen worden ook bij een rode vlag, een herstart of een rollende start beïnvloed. Dat is altijd al, niet alleen nu. 

 

Enige dat nu anders is, is dat de safety car eerder naar binnen is gegaan en niet heeft gewacht op tot de lapped Cars weer aangesloten waren. Uiteraard kan je de bedenkingen hebben bij het verlies van tijdsvoordeel, maar dat zou dan niet enkel gebaseerd zijn op deze race. 

 

Enige twijfelachtige is, is wat Masi beslist omtrent de lapped cars, maar ook de twijfel hierom. Lapped Cars mochten in eerdere races al vrij snel de SC inhalen en aansluiten; dat duurde nu bizar lang en mocht niet eens. Dat de SC eerder naar binnen gaat is wel raar, dat is eerder niet gebeurd. Snap dat je toeschouwers liever een show wilt geven, echter zijn regels regels. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed dat ze dit gewoon gaan corrigeren. Die conversatie van masi was voor de bühne, ze gaan hem afvlaggen op die regel dat alle lapped cars er voorbij moeten zijn, dan is de race dus met SC ten einde en is Hamilton wereldkampioen. Mark my words. 

 

55 minuten geleden zei ElPrincipito:

Eventuele onderlinge tijdsverschillen worden ook bij een rode vlag, een herstart of een rollende start beïnvloed. Dat is altijd al, niet alleen nu. 

 

Enige dat nu anders is, is dat de safety car eerder naar binnen is gegaan en niet heeft gewacht op tot de lapped Cars weer aangesloten waren. Uiteraard kan je de bedenkingen hebben bij het verlies van tijdsvoordeel, maar dat zou dan niet enkel gebaseerd zijn op deze race. 

 

Enige twijfelachtige is, is wat Masi beslist omtrent de lapped cars, maar ook de twijfel hierom. Lapped Cars mochten in eerdere races al vrij snel de SC inhalen en aansluiten; dat duurde nu bizar lang en mocht niet eens. Dat de SC eerder naar binnen gaat is wel raar, dat is eerder niet gebeurd. Snap dat je toeschouwers liever een show wilt geven, echter zijn regels regels. 

Stel hè, ze besluiten nu dat de SC idd nog een ronde had moeten rijden, dan komt het ze wel erg goed uit hè dat er zoveel verwarring was over die lapped cars en ze pas in ronde 3/4 van de sc er langs mochten. IPV direct. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Elsjorro1990:

Stel hè, ze besluiten nu dat de SC idd nog een ronde had moeten rijden, dan komt het ze wel erg goed uit hè dat er zoveel verwarring was over die lapped cars en ze pas in ronde 3/4 van de sc er langs mochten. IPV direct. 

Exact, dat dus. Snap de verwarring, ik ben benieuwd. Lijkt me niet mogelijk voor de bühne dit nu nog om te draaien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik heb er maar een erg vervelend gevoel bij. Kan niet eens eten.

Ga lekker eten joh. Als dit teruggedraaid gaat worden, dan gaat Red Bull’s legal team het hele seizoen doorspitten. Dan is er geen houden meer aan natuurlijk en maak je de sport, voor zover dat al niet is, helemaal kapot.
 

Sowieso toont dit weer de ware aard van Mercedes. Lewis leek er wel vrede mee te hebben overigens. 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...