Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

KNVB Beker

Ilias.

Aanbevolen berichten

Joh zo gaat het toch elk seizoen? Ik vind dit altijd een beetje een non-discussie. In principe zou dan elke club buiten de grote vier niets in Europa te zoeken hebben. Alleen werkt het zo niet, want je hebt nou eenmaal recht op meer Europese tickets. Normaal gesproken moet je het hebben van Ajax, Feyenoord, PSV en AZ, waarbij de overige Europese clubs (Twente had wat pech met de lotingen) voor een leuke verrassing kunnen zorgen. 

Laat NEC maar lekker Europa ingaan, ik juich het toe. Liever dat dan een FC Utrecht wat het elk seizoen verneukt in de voorrondes tegen een gare oostblokker. In het meest positieve geval krijg je een stunt zoals Vitesse drie jaar terug tegen Spurs en Rennes. In het slechtste geval hebben de supporters één of meerdere Europese potjes meegemaakt en heeft de club geproefd aan Europees voetbal. En dat laatste gun ik iedereen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is toch ook de charme en opzet van het bekertoernooi: één duel, alles of niets? Dan kun je met een gunstige loting zomaar ver komen en eventueel zelfs Europees voetbal halen. Dat is volgens mij in (vrijwel) ieder ander land ook zo, dus die zullen soms ook tegen een bekerwinnaar aanlopen die gemiddeld genomen weinig te zoeken heeft in Europa.

Het mooie is dat het clubs soms wel een boost kan geven. EL voetbal genereert geld, sponsors en het is interessant voor betere spelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Christian.:

Joh zo gaat het toch elk seizoen? Ik vind dit altijd een beetje een non-discussie. In principe zou dan elke club buiten de grote vier niets in Europa te zoeken hebben. Alleen werkt het zo niet, want je hebt nou eenmaal recht op meer Europese tickets. Normaal gesproken moet je het hebben van Ajax, Feyenoord, PSV en AZ, waarbij de overige Europese clubs (Twente had wat pech met de lotingen) voor een leuke verrassing kunnen zorgen. 

Laat NEC maar lekker Europa ingaan, ik juich het toe. Liever dat dan een FC Utrecht wat het elk seizoen verneukt in de voorrondes tegen een gare oostblokker. In het meest positieve geval krijg je een stunt zoals Vitesse drie jaar terug tegen Spurs en Rennes. In het slechtste geval hebben de supporters één of meerdere Europese potjes meegemaakt en heeft de club geproefd aan Europees voetbal. En dat laatste gun ik iedereen. 

Maar het al dan niet gunnen is de 'discussie' toch ook niet? We hebben het erover of bepaalde clubs het niveau aan zouden kunnen in de EL. Ik denk dat dat voor de meeste clubs in Nederland niet het geval is en in dat kader hebben ze er dus niets te zoeken. Dat is geen verwijt, maar gewoon een inschatting. Ook staat dat verder los van of je een club dat podium omwille hiervan zou misgunnen, want daar is zo te zien bij niemand sprake van. 

Hierom ben ik ook fan van de Conference League. Wel degelijk de allure van Europees voetbal, maar tevens een realistische kans voor de kleinere clubs om eens te stunten. Voor een NEC, FC Utrecht of Go Ahead is dit een perfect podium. Dat bedoel ik niet denigrerend; mijn leukste Europese jaar met Feyenoord was immers in de Conference League. Het is gewoon echt een leuke competitie om in uit te komen. Mooie bestemmingen en met wat geluk loot je ook nog een grote club. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Qua coefficienten kun je zelfs zeggen dat het gunstiger is om de zesde ploeg van Nederland (buiten de genoemde top vijf) op een gunstige EL-plaats te hebben met een garantie op 8 wedstrijden. Ploegen als Ajax, AZ zouden bij bekerwinst NEC meer play-offs moeten spelen, dus meer coefficientenpunten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Arezo:

Dat, zijn 5 clubs in NL die in Europa horen (de eerste 5 van de huidige stand) en je hebt 6(?!?!?) plekken. Dan kom je uit bij clubs als Utrecht, Heerenveen enz.

Gedurfd dat je Ajax hierbij schaart, Paul ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei MetalMichael:

Is toch ook de charme en opzet van het bekertoernooi: één duel, alles of niets? Dan kun je met een gunstige loting zomaar ver komen en eventueel zelfs Europees voetbal halen. Dat is volgens mij in (vrijwel) ieder ander land ook zo, dus die zullen soms ook tegen een bekerwinnaar aanlopen die gemiddeld genomen weinig te zoeken heeft in Europa.

Het mooie is dat het clubs soms wel een boost kan geven. EL voetbal genereert geld, sponsors en het is interessant voor betere spelers.

Twente/AZ krijgt 10 miljoen al bij plaatsing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei himan:

Fakkels gaan toch gewoon in de buizen/stokken van de vlaggen? Vrij algemeen bekend, blijkbaar worden die amper nagekeken. 

Pyro’s imo altijd goed, zolang het op de tribunes blijft en het normaal wordt weggeflikkerd. Niet op je spandoek zoals te zien is ergens op Twitter :cab: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Vitesse88:

Fakkels gaan toch gewoon in de buizen/stokken van de vlaggen? Vrij algemeen bekend, blijkbaar worden die amper nagekeken. 

Pyro’s imo altijd goed, zolang het op de tribunes blijft en het normaal wordt weggeflikkerd. Niet op je spandoek zoals te zien is ergens op Twitter :cab: 

Ik heb geen idee, want ik kom niet zo vaak in een stadion. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Vitesse88:

Pyro’s imo altijd goed, zolang het op de tribunes blijft en het normaal wordt weggeflikkerd. Niet op je spandoek zoals te zien is ergens op Twitter  

Bij Feyenoord werden die een tijd veel gecheckt. Volgens mij gaat het gros van die fakkels niet op de wedstrijddag het stadion in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komende week begint het weer voor de amateurs! Zo ook voor ons!

Voor diegene die in de regio Den Haag wonen, komt dat zien bij HV&CV Quick tegen ons UNA! Meet en greet met d'n Badmuts gegarandeerd!

Overigens mogen we 2x binnen 1,5 week naar die ploeg want onze eerstvolgende uitwedstrijd na de Bekerwedstrijd is ook tegen Quick ;c

Spoiler

Per ongeluk op spoiler gedrukt en via mobiel kan ik die dingen helaas niet verwijderen.

bewerkt door Badmuts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Badmuts:

Voor diegene die in de regio Den Haag wonen, komt dat zien bij HV&CV Quick tegen ons UNA! Meet en greet met d'n Badmuts gegarandeerd!

Overigens mogen we 2x binnen 1,5 week naar die ploeg want onze eerstvolgende uitwedstrijd na de Bekerwedstrijd is ook tegen Quick ;c

Toon verborgen inhoud

Per ongeluk op spoiler gedrukt en via mobiel kan ik die dingen helaas niet verwijderen.

Kans is (helaas) aanwezig dat ik de 15e bij Quick ben :-D misschien toch maar afzeggen dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-8-2024 om 16:36 zei Badmuts:

Overigens mogen we 2x binnen 1,5 week naar die ploeg want onze eerstvolgende uitwedstrijd na de Bekerwedstrijd is ook tegen Quick 

Toon verborgen inhoud

Woensdag 4 september: Quick 4-1 UNA (KNVB Beker)

Zondag 15 september: Quick 0-5 UNA (competitie; ruststand)

Gotta love amateurvoetbal :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei MarF_RJC:

Nog steeds jammer dat de clubs die europees spelen niet meteen meedoen.

En dat de amateurs thuis spelen, gooi alles lekker door elkaar.

Is toch veel mooier.

Aan deze ronde is amateur thuis toch ook alleen maar goed? Er komen bij hoop kkd clubs al niet extreem veel publiek laat staan als bijvoorbeeld Roda JC thuis speelt tegen Eemdijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei timpy00:

Aan deze ronde is amateur thuis toch ook alleen maar goed? Er komen bij hoop kkd clubs al niet extreem veel publiek laat staan als bijvoorbeeld Roda JC thuis speelt tegen Eemdijk.

Snap ik... 

Maar denk dat het voor de amateurs toch ook ruig is om in een groot stadion te spelen?

Snap ook wel Dat de amateurs blij zijn als ze thuis mogen spelen tegen een BV club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei MarF_RJC:

Snap ik... 

Maar denk dat het voor de amateurs toch ook ruig is om in een groot stadion te spelen?

Snap ook wel Dat de amateurs blij zijn als ze thuis mogen spelen tegen een BV club.

Ik weet  van de amateurclub bij ons in het dorp die paar keer hebben meegedaan aan knvb beker. Dat ze liefst thuis tegen een zo groot mogelijke bvo willen spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En we zijn weer los met het nieuwe bekerseizoen. Direct een mooie bekeruitslag met de 4-3 tussen NEC en PEC. Wel jammer dat van de vier NEC-goals er drie lelijke tussen zaten. Deze pot had alles om richting pingels te gaan maar het mocht niet zo zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites