Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Muziek topic

Richarð.

Aanbevolen berichten

50 minuten geleden zei Kyrill:

Is dit reden om te gaan luisteren Mattie en Wietze samen sinds 2017 weer voor eerst... Of juist niet? Is voor goed doel en 2 uurtjes :)

Niet per se mijn favoriete dj's, maar ben wel benieuwd als ze weer een keer samen presenteren.

@ElMarcos Tussen 8.00 uur en 10.00 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Tim':

Het is absoluut niet mijn genre, maar toch even een tip. @Djurovski De nieuwe clip van Rammstein al gezien?

Zekers zat er gister klaar voor. Mooie clip aardig nummer. Vind het veel richting Ohne Dich gaan. Leuk voor er tussen door maar mis wel het hardere werk. Hopelijk is niet de hele cd zo 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit jaar een stuk meer The Radio Dept. geluisterd. Ik moet zeggen: het kwartje valt nu wel. Is inderdaad een "indiegroepje" dat me nu eens wel ligt, al is het maar omdat indie pop gemixt wordt met een beetje melodieuze dream pop en af en toe een klein laagje shoegaze erop. Zit veel diepgang in de muziek, qua melodie, maar wordt pas na een paar keer luisteren ontrafeld.

Als ik op last.fm zijn er nog wel indie of lo-fi groepjes of muzikanten waar ik naar luister, maar toch is het vaak een stuk anders van wat je hier doorgaans hoort. "Indie" is ook een brede umbrella term natuurlijk. Alles dat niet mainstream of 1000 keer wordt afgespeeld is al in zekere zin "indie". Als je indie in die zin bekijkt, dan luister ik uitsluitend indie.

Dit album ligt me het meest, maar is ook wel een beetje een brug tussen Lesser Matters en Clinging to a Scheme. Ik denk Lesser Matters is nog ietsje meer rustiger en minimalistischer. Clinging to a Scheme is al wat meer synthier, Pet Grief ligt er tussenin.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Steels:

Vanavond drink ik er 2!! :cry:

Wel blij dat ik ze toch 1x gezien heb..helaas laatste concert niet doorgegaan vanwege zijn gezondheid

heb ze mogen aanschouwen in het gelredome met hun symphonica in rosso concert :) machtig mooi was dat...  moet zeggen dat de Vreemde kostgangers ook wel prima te luisteren was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Zanger Nick Cave verliest opnieuw een zoon

De oudste zoon van de Australische zanger Nick Cave is overleden, zeven jaar na de fatale val van een andere zoon van een rots in Brighton. Jethro Lazenby, die onder meer acteur, model en fotograaf was, was 31 jaar oud. "Met veel verdriet kan ik bevestigen dat mijn zoon Jethro is overleden", zegt de voorman van The Bad Seeds tegen muzieksite NME. Een doodsoorzaak is niet bekendgemaakt.

Lazenby, die er pas op zijn achtste achter kwam dat de beroemde zanger zijn vader was, zat kort voor zijn dood vast voor mishandeling van zijn moeder. Hij zou begin maart onverwacht bij haar voor de deur hebben gestaan en 's nachts bij haar hebben geslapen. De ochtend erop zouden ze ruzie hebben gekregen, waarbij hij haar een knietje in haar gezicht zou hebben gegeven.

In afwachting van zijn proces was hij vrijgelaten en de rechter had geëist dat hij de komende twee jaar geen contact met zijn moeder mocht hebben en verslavingshulp moest zoeken. Lazenby zat vier jaar geleden ook al eens enige tijd in de gevangenis, destijds voor mishandeling van zijn toenmalige vriendin. Volgens zijn advocaat leed hij aan schizofrenie.

Albums over verdriet en rouw
Over zijn oudste zoon zei Nick Cave in 2008 dat ze een moeilijke start hadden gehad, maar dat ze uiteindelijk een goede band hebben gekregen. "Tot mijn eeuwige spijt heb ik in Jethro's jonge jaren weinig contact met hem gehad, maar we hebben nu een goede relatie." Vier jaar later erkende Jethro dat: "Het begin was niet zo goed, met veel gedoe met mijn vader, in wiens schaduw ik stond."

Het is niet voor het eerst dat Cave een kind verliest. In 2015 overleed zijn 15-jarige zoon Arthur. Die had lsd genomen en zou in zijn eentje op een hoge rots hebben rondgelopen in de Engelse kustplaats Brighton toen hij ten val kwam. Caves verdriet kreeg een grote rol op zijn album Skeleton Tree, dat al deels was opgenomen toen Arthur overleed, maar vergaand werd aangepast na diens dood.

Later maakte Cave ook het album Ghosteen, een rouwplaat die - hoewel ook grotendeels geschreven voor de dood van zijn zoon - werd gezien als de muzikale verwerking van het verlies van Arthur. Ook in de documentaire One more time with feeling, over het maakproces van Skeleton Tree, speelt Caves rouwproces na de dood van zijn zoon een centrale rol.

Wat ongelooflijk verdrietig dit, als ouder voor de tweede keer een van je kinderen moeten begraven :cry:

Nog meer mensen die de docu One More Time with Feeling gezien hebben? By far de mooiste documentaire die ik ooit gezien heb. Zo'n respect voor deze man en hoe hij is omgegaan met de gebeurtenissen zeven jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Socrates:

Nooit gedacht via deze weg meerdere keren naar een Hazes-nummer te kunnen luisteren. Het zal allemaal wel met zijn privéleven, maar wat een stem heeft die gast toch. Met grote afstand de beste zanger van dit landje, zeker technisch. 

Waylon is goed maar ik vind Marcel van Veenendael toch nog wel een pak beter. Groter bereik, meer volume en vooral ook meer dynamiek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Grote Ree:

Waylon is goed maar ik vind Marcel van Veenendael toch nog wel een pak beter. Groter bereik, meer volume en vooral ook meer dynamiek. 

Dat is voor mij een prima tweede, groter bereik ben ik het nml niet mee eens. Screams van Waylon zijn nog wel van een ander niveau in mijn ogen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand al nieuwe album van Arctic Monkeys geluisterd?

Hij zal - net zoals met het vorige album - vast aangenamer worden na vaker luisteren, maar helaas zijn ze nog verder gegaan met hun rustige kant. Had nu eigenlijk wel meer gehoopt op wat meer uptempo. Wel al kaarten voor Ziggo volgend jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites