-
Posts
39,557 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
1
Sick Blik last won the day on August 17
Sick Blik had the most liked content!
About Sick Blik
- Birthday 11/04/1994
Personal Information
-
Woonplaats
's-Hertogenbosch
-
Favoriete CM/FM
Fm 2012
-
Favoriete Club
Feyenoord
-
Mijn novelles
Legendarische heldendichten als:
De Lege Koelkast
Fritkot
Portie Kuipvrees
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
Sick Blik's Achievements
581
Reputation
-
Iemand hier de nieuwe Dragon Ball fighting game Sparking Zero op het oog? Ziet er echt heel interessant uit. Grote kans dat ik die voor de Ps5 haal zodra ik in NL ben.
-
[Pokémon] Sick Blik's Pokémon Challenges Marathon
Sick Blik replied to Sick Blik's topic in Novellebundel
Het verlies van Soep is pijnlijk, maar we moeten door, dus dat is wat we doen! Bao hadden jullie nog te goed van me, al hebben we ontzettend weinig aan Bao, want deze leert geen nieuwe moves meer, tenzij ik TMs ga gebruiken. De route 9 roll is overigens een Ninetales, maar die kan ik pas verkrijgen zodra ik in Celadon ben, maar dat is ook al vrij vlot, dus geen reroll! Rock Tunnel zelf levert niks op, want ik kill per ongeluk de encounter daar, oeps! Route 8 maakt dan weer een hele hoop goed, want dat is een Starmie. Tussendoor nog even een Mew glitch gedaan: Hier zijn onze nieuwe vrienden! Onze nieuwe toevoegingen. Ik zou Starmie al gelijk Thunderbolt en Ice Beam kunnen geven, samen met Recover en later Surf is die dan bijna onverslaanbaar, maar daar wacht ik nog heeeeeel even mee. Ninetales is niet geweldig goed, aangezien ik die zsm moest evolven, blijft de moveset erg beperkt. Beetje hetzelfde probleem als met Bao de Wigglytuff. Rock Tunnel zijn we verder zonder problemen doorgekomen. West van Lavender Town komen we deze bijzondere man tegen. Ik heb nog steeds geen idee wat deze Gambler aan het doen is, Yahtzee? Daarna duiken we de Game Corner in: 'HOE KAN JE NU AL EEN SNORLAX HEBBEN?' hoorden omstanders hem roepen. 'DIT IS NIET EERLIJK'. Giovanni had ook niet veel betrokkenheid bij het gevecht, aangezien hij zijn Kangaskhan met de eerste move al Rage liet doen. Dit betekent dat Kangaskhan de move Rage blijft gebruiken totdat het gevecht over is. Lekkere Low IQ move is dat. Ondertussen hebben we twee nieuwe versterkingen. Golabki de Vileplume, die alleen maar kan poederen en Absorberen en Pita de Aerodactyl. Ik kan helaas de nickname van Aerodactyl niet aanpassen, aangezien deze uit m'n vorige Blue game komt. In elk geval is de Game Corner leeg gemaakt en gaan we nu terug naar Lavender Town. Dit is geniaal eigenlijk: Het gevecht zelf was niet zo heel lastig, vrij aardige clean sweep. Blue zijn Pokemon zijn qua level niet heel gebalanceerd. Alleen Exeggcute met Hypnosis + Barrage deed een beetje lastig tegen Doduo, de rest was allemaal vrij gemakkelijk verslagen. Daarna klom ik naar boven door de Pokémon Tower heen en alsof het zo moest zijn. Een van mijn Pokémon legde het loodje. Dankjewel voor het foreshadowen Flesje. Een van onze eerste Strijders is gevallen. Satay is het slachtoffer van een misclick aan mijn kant. Ik realiseer me wel gelijk dat die Lavender Tower wel eens problematisch zou kunnen zijn. Gastly met Lick zorgt voor veel paralysis, Night Shade doet telkens dezelfde schade (best veel) en Confuse Ray is ook irritant. Daarnaast werken mijn normal type moves niet wat betekent dat een aantal van mijn sterren zoals Arbok, Hitmonlee en Tangela compleet nutteloos zijn. Ben benieuwd of ik het zonder verdere slachtoffers ga redden. In de volgende update gaan jullie zien of er meer graven in de Pokémon Tower zullen komen voor mijn Pokémon. -
Haha grappig, mn pa liet me laatst opeens vanuit het niets allerlei Dream Theater filmpjes zien, maar dan vooral de skills van die drummer volgens mij. Heb zelf nooit echt naar ze geluisterd. Weet ook niet 100% zeker of het echt mijn straatje is. Maar moet het zeker wel eens een keer proberen, anders weet je het niet.
-
Die kan voetballend toch totaal niet mee?
-
[Pokémon] Sick Blik's Pokémon Challenges Marathon
Sick Blik replied to Sick Blik's topic in Novellebundel
Iedereen weer dank voor de reacties, likes en uiteraard het lezen! Tijd voor Lt. Surge. Een weinig indrukwekkend team, enige wat iets van gevaar kan stichten is de 25% kans op Thunderbolt van Raichu, maar zelfs die gaat niet genoeg zijn om mijn Tangela en Snorlax te two-shotten. Dat is dan ook de combinatie die ik ga doen. Sleep Powder met Tangela, switchen, 1 Amnesia met Snorlax en dan Headbutt spammen tot het over is! Sonicboom van Voltorb is nog wel een beetje eng, aangezien dit gegarandeerd 20HP damage doet, wat momenteel best nog veel is, maar met Hitmonlee zou ik dit in 2 hits moeten kunnen afronden, waar Hitmonlee 2 hits kan overleven. Mijn team is als volgt: Ik ga niet richting level cap, omdat ik alle vertrouwen heb in een goede afloop. Daarnaast als uitdaging ook expres geen Dig geleerd aan iemand, anders was het wel heel makkelijk geworden. Deze gym puzzle heeft een glitch, namelijk er is altijd een kans dat de 2e lock linksbovenin zit, ongeacht waar de eerste zit. In dit geval zat de 1e lock linksonderin. In 1 poging gelukt, dus daar zijn we van af. Dat zullen we nog wel eens zien! Gevecht met Lt. Surge: Voltorb mocht beginnen tegen Hitmonlee. Voltorb doet een tackle voor 4-5HP en Hitmonlee doet Body Slam die Voltorb bijna in 1 klap KO legt. Tweede move van Voltorb is een gemiste Tackle en Hitmonlee maakt het af met een 2e Body Slam. Pikachu komt tegenover Arbok, Wrap van Arbok mist meerdere malen en ik krijg o.a. Quick Attack en ThunderShock tegen, incl. een Paralyze. Switch naar Kadabra en 1 Confusion maakt het af. Ten slotte Raichu tegen Tangela. 1 Sleep Powder is voldoende, maar Raichu blijft slechts 1 beurt in slaap. Wat betekent dat ik alleen kon switchen en slechts 1 Amnesia kon doen. Mijn Headbutt met Snorlax is zeker een 2 hit KO, waar Raichu slechts een Growl gebruikt, maar Raichu hit daarna een critical Thunderbolt die ook nog eens paralyzed. Dat was even schrikken! Gelukkig houd ik 25HP over en is de Body Slam die meteen daarna volgt genoeg om Raichu te laten fainten. Dit is heel nuttig, want nu kan ik Fly gebruiken. Wat betekent dat ik al kan vliegen, omdat Doduo al Fly kan! Dit gaat zeker helpen met bepaalde Pokemon vangen, zoals Jigglypuff nu. Daarna kan ik naar de Rock Tunnel, waar ik uiteraard zonder Flash doorheen zal gaan, naar Lavender Town. Veel trainer fights in de tussentijd en echt ontzettend veel encounter mogelijkheden, omdat de map van Kanto nu voor een heel groot gedeelte open gaat. We gaan hier de volgende keer goed aan beginnen. Ik wil wel alvast 1 Rock Tunnel ding tonen: -
Wat je nu dus alsnog doet. Zonde van je positieve energie Karel, lekker in positieve dingen steken. Volgende keer gewoon overheen lezen, of gewoon naar een ander topic klikken.
-
Jup fair enough natuurlijk. Kan gewoon slecht tegen mn verlies maar hoort erbij
-
Weer onderaan Echt ongelooflijk hoor, je kan me echt niet wijsmaken dat mijn nummer het slechtste is wat er tussen zit.
-
[Pokémon] Sick Blik's Pokémon Challenges Marathon
Sick Blik replied to Sick Blik's topic in Novellebundel
Dank voor jullie geduld en voor jullie leuke reacties allen! Ik was een aantal dagen in de jungle, dus ik kon niet updaten. Ik heb daar o.a. Oranguru en Kecleon gespot. Ofja, de real life versies dan! We gaan nu gestaag verder. Ik heb Vermilion City bereikt! In de routes hiernaartoe en omheen, inclusief Diglett Cave mocht ik 4 rolls doen! Dit zijn Hitmonlee, Weezing, Wigglytuff en Pidgey geworden. Wigglytuff en Pidgey zijn geen enkel probleem om aan te komen, maar de andere twee hebben me wat meer tijd gekost. Weezing kon ik alleen op een laag genoeg level vangen in de Burned Tower in Crystal, met een 1% kans. Voor Hitmonlee moet ik eerst de Tyrogue verkrijgen in Mt. Mortar en deze vervolgens evolven in Crystal. Dit ging echt allemaal dramatisch. Ik probeerde Tyrogue te EV trainen op Goldeens. Snelcursus EV trainen. Je kan een totaal van ongeveer 500 effort values verkrijgen per unieke Pokémon om stats te boosten. Elke verslagen Pokémon in een battle geeft 1 t/m 3 effort values. Goldeen geeft bijvoorbeeld Attack Effort Values. Tyrogue evolved in Hitmonlee als zijn Attack stat hoger is dan zijn Defense stat. Natuurlijk kreeg ik een Tyrogue met een hogere defense stat, lekker irritant. Uiteindelijk toch Proteins gekocht zodat Tyrogue een Atk boost kreeg, vervolgens wezen vissen in Fuchsia voor 30% Gyarados, omdat die meer Attack EVs geven en precies als ik van level 19 naar 20 ga, komt er opeens een Def statpunt bij tov Atk, terwijl dat alle 7 levels ervoor niet gebeurd is. Dus dat kon ik nog een 2e keer gaan doen! Daarna wezen hunten voor een 1% Weezing, in de Burned Tower in Ecruteak City, omdat die dan van een laag genoeg level is. Na 168 encounters en dik drie kwartier zoeken, krijg ik dit. Lang leve ouderwets game design! Ik heb dus een reroll voor Weezing gedaan, omdat ik destijds verder wilde met de game. De reroll is kameraad Arbok geworden. Bij deze de nieuwe toevoegingen, kunnen we echt verder! Met dit team gaan we de SS Anne in, om even voor @Aaron21 nog eens extra te debunken dat er geen wilde Mews onder vrachtwagens liggen: Abra, Snorlax, Arbok, Hitmonlee, Tangela en Beedrill respectievelijk. Ik moet even slim omgaan met levels, want niemand mag hoger dan lvl 24 komen, totdat Lt. Surge verslagen is! Vanwege zijn Raichu van lvl 24. Overigens over onzin gesproken, dit is de learnset van Hitmonlee in gen 2, allerlei moves die hij nooit kan leren, aangezien Hitmonlee niet op een lager level dan level 20 kan voorkomen daar. Wie bedenkt zoiets? Jaloersmakend deze NPC, ik mag Wigglytuff pas vangen na de SS Anne namelijk! Arbok heeft overigens een van de meest Overpowerde moves in Gen 1: Wrap. Als je sneller bent dan je opponent en je mist de move niet, dan kan je iemand net zo lang vast zetten totdat ze fainten, zijn ze compleet machteloos. Als je dan ook nog de tegenstander kan poisonen, krijg je letterlijk dit: Use Wrap Poison Damage Wrap continues Poison Damage Wrap continues Poison Damage Opponent is freed from Wrap! Use Wrap Poison Damage Zonder dat de tegenstander ook maar iets kan doen. Een van de vele ontwerpfouten in deze game! Verder heb ik de TM voor Body Slam aan Hitmonlee gegeven. Tot lvl 33 met alleen Tackle zitten is een beetje veel van het goede. Body Slam is echt een uitstekende move in gen 1 vanwege de Paralyze kans. Hitmonlee heeft een enorm hoge attack dus is nu echt een heel sterk wapen geworden. Hiermee kan ik ook zorgen dat Hitmonlee nuttig blijft, totdat hij op lvl 48 Hi Jump Kick leert, een move die vanwege nog een bug in gen 1, slechts 1HP recoil damage heeft als je mist. Was ik de enige die vroeger altijd bang was dat het schip zomaar zou vertrekken als ik even naar het Poke center ging? Vanwege dit bericht: Wrijf het er maar in ja, kwal! Gelukkig is deze rival battle echt een walkover. Pidgeotto heeft geen goede moves. Raticate en Kadabra zijn op lvl 16 en 18 respectievelijk underlevelled (net daarvoor kom je een lvl 23 Pokemon tegen) en Charmeleon had ook nog geen goede aanvallen. Daarna wreef ik even over de rug van een zieke oude man heen en sindsdien kan ik boompjes omver hakken. Wat ideaal is voor Tangela, zo heb ik ook een aanval die damage doet die geen Constrict heet! Ik ga even terug naar het Pokémon Center om te healen en opeens vaart die boot weg! Nee grapje hoor, ik had alle kamers al leeggeroofd en alle trainers al een kopje kleiner gemaakt. De SS Anne vaart pas weg zodra je Cut hebt verkregen. De volgende keer gaan we hout hakken en wacht een luitenant op een pak slaag. -
Persoonlijk vind ik Xenoblade 1 en vooral 3 sterker dan Dragon Quest en Fire Emblem. Maar zijn wel andere type games natuurlijk. Mario Party kijk ik ook erg naar uit ja.
-
Hij heeft wel gelijk. Erg onnodig die schwalbes. Vooral die van Lotomba was echt schandalig. Is gewoon een kaart waard.
-
Schandalige actie. Donkerrood
-
Jezus wat is Carranza langzaam
-
Wat een wissels weer... niveau Koeman