Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'managersutd'đŸ”¥ Ă—
MU vraagt zich af... gebruik jij de preview-functionaliteit wel eens op MU? Ă—

Recommended Posts

Gepost
39 minuten geleden zei 007mark:

@Gert Al gekeken naar de docu over S10? Wil nog niet spoilen.

https://npo.nl/start/serie/s10

Nopes, zal ik binnenkort eens doen tnx. Vond haar toen bij boerderij van dorst echt goed en heel open en kwetsbaar over haar verleden. Ook een aanrader. 

Maar voor mij mag je zeggen wat je wil hoor. 

Gepost
8 minuten geleden zei Gert:

Nopes, zal ik binnenkort eens doen tnx. Vond haar toen bij boerderij van dorst echt goed en heel open en kwetsbaar over haar verleden. Ook een aanrader. 

Maar voor mij mag je zeggen wat je wil hoor. 

Nou voel me bijna Kyrill door dit te posten, maar heb in die 70 minuten zo'n beetje de helft van de tijd met tranen in mijn ogen gezeten. Heel emotioneel, goed geschoten, mooie gesprekken. Stukjes uit haar verleden ook waar ze het over hebben.

En het hele zichzelf aanleren van het piano spelen was mooi in beeld gebracht. Vond ik toen tijdens het concert ook al prachtig dat ze daar mee begon, helemaal solo. Terwijl ze zoiets super moeilijk vind.

Haha ik klink trouwens als iemand die haar echt kent, terwijl ik haar nooit gesproken heb :D

Gepost (edited)
Op 22-5-2024 om 22:18 zei 007mark:

Nou voel me bijna Kyrill door dit te posten, maar heb in die 70 minuten zo'n beetje de helft van de tijd met tranen in mijn ogen gezeten. Heel emotioneel, goed geschoten, mooie gesprekken. Stukjes uit haar verleden ook waar ze het over hebben.

En het hele zichzelf aanleren van het piano spelen was mooi in beeld gebracht. Vond ik toen tijdens het concert ook al prachtig dat ze daar mee begon, helemaal solo. Terwijl ze zoiets super moeilijk vind.

Haha ik klink trouwens als iemand die haar echt kent, terwijl ik haar nooit gesproken heb

Probeerde het gisteren te kijken via NL Ziet. Maar daar stond het niet op. Vervolgens NPO app op de TV geĂ¯nstalleerd met dan moest je een account hebben helaas. Wel jammer dat ze het zo achter paywall pleuren.

Edited by Gert
Gepost

Heb vanochtend een docu gekeken maar die was 35 minuten en niet met een piano. Maar ook ontroerend @007mark. Oudere docu: storm om mij heen van 2020. Werd naar verwezen vanaf die nieuwe docu. Echt zulke belangrijke materie waarover ze het heeft. Die beatmaker ook wel een verstandige jongen. Goede mensen om haar heen. 

Gepost (edited)

Die 3voor12 lijst met al die Nederlandse troep :-D

Pitchfork wel een interessant lijstje, zie zeker vijf van mijn top nummers van dit jaar erin terug en ook heel veel wat ik niet ken maar wel nog wil proberen. Kendrick Lamar op 1 is wel weer vermoeiend, begrijp helemaal niks van die Kendrick hype. Al die dissnummers van hem en Drake naar elkaar toe zijn zo kinderachtig en slecht.

Edited by Sick Blik
Gepost

Hebben jullie ook goede voornemens voor muziek dit jaar? Ik wil weer veel meer albums gaan luisteren sowieso. Ik heb wel een lijstje waar ik de komende tijd/dit jaar mee aan de slag wil:

• Verdiepen in Zuid Amerikaanse muziek. Vooral Argentijnse/Chileense bands, salsa en nog andere stijlen waar ik minder van af weet. Ik houd van die ritmes en het vakmanschap is echt heel sterk daar. Echt geĂ¯nteresseerd geraakt in die muziek toen ik daar was.
  • Dubbelop misschien, maar de Argentijnse band Soda Stereo eens helemaal gaan uitpluizen
  • Steely Dan, een hoop albums luisteren en ook blijven luisteren.
  • Verder gaan met verdiepen van New Wave en verder uitsplitsen richting de wat meer gladde New Romantic bands. Vind ik toch erg aangenaam
  • 2024 inhalen. Volgens velen een geweldig jaar voor muziek
  • Verder gaan met het kaf van het koren onderscheiden in de Heavy Metal en Hard Rock
  • In een aantal Prog Rock bands duiken die ik wat minder ken (Van der Graaf Generator o.a.), of nog niet veel geluisterd heb maar wel veelbelovend zijn (Gentle Giant o.a.)
  • 2025 bijhouden 
  • Verder de Japanse alternatieve Rock scene uitpluizen. Rock in Japan smaakte naar meer
  • De Nederlandse muziek canon uitpluizen. Ongetwijfeld dat er veel goede Nederlandse muziek is waar ik nog nooit van gehoord heb. Tijd om op onderzoek te gaan. Wel meer geĂ¯nteresseerd in de oude dingen dan de nieuwe, grotere kans op verborgen parels.

Als iemand nog verdere aanraders heeft, laat het me vooral weten!