Jump to content
Nieuw: MU Tactics League ×

Muziek topic

Richarð.

Recommended Posts

Ik kan niet zo snel een instrumententopic oid vinden dus maar even hier.

Is er hier iemand die piano/keyboard speelt en verstand van de verschillende producten etc. heeft? Ben eens rond aan het neuzen voor een keyboard om mezelf muzikaal eens wat aan te leren. Ik heb nog nooit op een instrument gespeeld op de muzieklessen op de middelbare school na;c. Piano/keyboard trekt me enorm, maar weet niet zo goed waar ik naar moet kijken als beginner. iemand die me van wat tips of eventueel suggesties kan voorzien?

• Like 1

4 uur geleden zei Beppu:

Ik kan niet zo snel een instrumententopic oid vinden dus maar even hier.

Is er hier iemand die piano/keyboard speelt en verstand van de verschillende producten etc. heeft? Ben eens rond aan het neuzen voor een keyboard om mezelf muzikaal eens wat aan te leren. Ik heb nog nooit op een instrument gespeeld op de muzieklessen op de middelbare school na. Piano/keyboard trekt me enorm, maar weet niet zo goed waar ik naar moet kijken als beginner. iemand die me van wat tips of eventueel suggesties kan voorzien?

Hangt allereerst van je budget af en daarna ook van wat je leuker vindt. Als je echt wilt leren spelen op een keyboard heb je meer aan een arranger, als je meer wilt knutselen met geluidjes en drum machines enz. dan heb je meer aan een synthesizer. Ik heb met allebei ervaring, dus ik help je graag. 

Oh en als je meer echt piano wilt spelen dan kun je het best een elektrische piano kopen, want dan moet je wel echt leren spelen met gewogen toetsen. 

Edited by Platina32

1 uur geleden zei Platina32:

Hangt allereerst van je budget af en daarna ook van wat je leuker vindt. Als je echt wilt leren spelen op een keyboard heb je meer aan een arranger, als je meer wilt knutselen met geluidjes en drum machines enz. dan heb je meer aan een synthesizer. Ik heb met allebei ervaring, dus ik help je graag. 

Oh en als je meer echt piano wilt spelen dan kun je het best een elektrische piano kopen, want dan moet je wel echt leren spelen met gewogen toetsen. 

Als aanvulling hierop: je zou ook nog een klein Midi keyboard kunnen overwegen en een DAW (programma waarmee je muziek digitaal kunt maken) aan kunnen schaffen om geluiden voor je keyboard mee in te regelen. Drempel die dat opwerpt is dat er een leercurve in zo'n programma zit en dat je het leuk moet vinden om een beetje met sounds te klootviolen.

• Like 1

2 uur geleden zei Grote Ree:

Als aanvulling hierop: je zou ook nog een klein Midi keyboard kunnen overwegen en een DAW (programma waarmee je muziek digitaal kunt maken) aan kunnen schaffen om geluiden voor je keyboard mee in te regelen. Drempel die dat opwerpt is dat er een leercurve in zo'n programma zit en dat je het leuk moet vinden om een beetje met sounds te klootviolen.

Dat is inderdaad ook een optie. De keuze is reuze :D

• Like 1

5 minuten geleden zei sennid:

Ik weet niet wat je muzieksmaak is dus kan niet oordelen  Kan niet erger zijn dan die van mij.

Mijn inzendingen bij kraak het of smaak het

Pantera - Walk Djurovski 0
Jammer - Mooie Pamela Anderson komodo25 -3
Lord Of The Lost - Drag Me To Hell Djurovski -3
Rammstein - Dicke Titten Djurovski -3
Forever Still - Breathe in Colours komodo25 -4
The Dead South - You Are My Sunshine komodo25 -4
Dark Sarah - All Ears! komodo25 -5
Evanescence - Better Without You Djurovski -5
Mannenkoor Karrespoor - Genieten Van Dikke Tieten komodo25 -5
SEMBLANT - Mere Shadow komodo25 -6

Barry Badpak & Slechte Grappen XL - Kratje Bier komodo25 -8

En bij Worldvision is het linkerrijtje ook nog niet gelukt. Maar goed kan er niets aan doen dat mijn vrij diverse muzieksmaak nu niet door iedereen wordt gewaardeerd

• Like 1

6 minuten geleden zei Djurovski:

Mijn inzendingen bij kraak het of smaak het

Pantera - Walk Djurovski 0
Jammer - Mooie Pamela Anderson komodo25 -3
Lord Of The Lost - Drag Me To Hell Djurovski -3
Rammstein - Dicke Titten Djurovski -3
Forever Still - Breathe in Colours komodo25 -4
The Dead South - You Are My Sunshine komodo25 -4
Dark Sarah - All Ears! komodo25 -5
Evanescence - Better Without You Djurovski -5
Mannenkoor Karrespoor - Genieten Van Dikke Tieten komodo25 -5
SEMBLANT - Mere Shadow komodo25 -6

Barry Badpak & Slechte Grappen XL - Kratje Bier komodo25 -8

En bij Worldvision is het linkerrijtje ook nog niet gelukt. Maar goed kan er niets aan doen dat mijn vrij diverse muzieksmaak nu niet door iedereen wordt gewaardeerd

Is niks mee! :) Dat van mij is nog divers. In bijna elk genre is er wel minstens één liedje dat ik goed vind. Wat er tegenwoordig op de radio wordt gedraaid heb ik niet zoveel meer mee. Muziek van vroeger vind ik leuker om te horen (CCR bijv.). Beter gezegd muziek van de jaren 60/70/80/90.

Maar mijn smaak gaat van Nederlandstalig tot Hardcore, van CCR tot Rammstein en alles daartussen zo'n beetje ;c een dikke beat of een goede gitaar ben ik niet vies van :D Maar ook ik heb mijn grenzen.

37 minuten geleden zei sennid:

Is niks mee! :) Dat van mij is nog divers. In bijna elk genre is er wel minstens één liedje dat ik goed vind. Wat er tegenwoordig op de radio wordt gedraaid heb ik niet zoveel meer mee. Muziek van vroeger vind ik leuker om te horen (CCR bijv.). Beter gezegd muziek van de jaren 60/70/80/90.

Maar mijn smaak gaat van Nederlandstalig tot Hardcore, van CCR tot Rammstein en alles daartussen zo'n beetje ;c een dikke beat of een goede gitaar ben ik niet vies van :D Maar ook ik heb mijn grenzen.

Wat is CCR ? Waarschijnlijk een oh jahtje als ik het hoor. Ik vind ook de meeste stylen wel goede nummers hebben. Ben nu tijdens het rijden zelfs de worldpopatlas aan het luisteren waar zowel bagger als zeer leuke nummers voorbij komen. Manoeuvreer mij ook zelfs richting blues en jazz. Ja ik word oud 

Creedence Clearwater Revival :classic_love: 

Die band viel vijfentwintig jaar voor mijn geboorte uit elkaar dus qua muziek scheel ik een of misschien wel twee generaties met ze, maar wat vind ik het heerlijk om even wat aan te zetten hoor. Fortunate Son is wel mijn absolute favoriet.

• Like 1

18 uur geleden zei sennid:

Dan ben ik benieuwd naar je favoriete country track :classic_tongue:

12 minuten geleden zei ElMarcos:

Ik ga er bijna blind van uit dat je nu een grapje uithaalt :classic_blink:

Haha, zeker. Die ken ik inderdaad van GTA: San Andreas. Lekker over de snelweg rijden en switchen tussen K-DST en K-Rose. Vooral op die eerste zender stonden toch een paar pareltjes :)

• Like 1

32 minuten geleden zei ElMarcos:

Dan ben ik benieuwd naar je favoriete country track 

John Denver - Take Me Home, country Roads :D

Voor de rest Danny Vera en common Linnets. Voor de rest ken ik er niet zo 1 2 3 eentje meer, ja de obvious ones (Dolly Parton enzo).

4 uur geleden zei Tim':

Creedence Clearwater Revival  

Die band viel vijfentwintig jaar voor mijn geboorte uit elkaar dus qua muziek scheel ik een of misschien wel twee generaties met ze, maar wat vind ik het heerlijk om even wat aan te zetten hoor. Fortunate Son is wel mijn absolute favoriet.

Het zijn er veel om op te noemen welke nou mijn favo is. Ik denk dan toch Bad Moon Rising. Keep on Chooglin is ook wel erg goed hoor met dat lekkere gepingel op de instrumenten.

• Like 1

1 uur geleden zei sennid:

John Denver - Take Me Home, country Roads 

Voor de rest Danny Vera en common Linnets. Voor de rest ken ik er niet zo 1 2 3 eentje meer, ja de obvious ones (Dolly Parton enzo).

Kan je dan nog wel Kacey Musgraves aanraden. Haar album Golden Hour is een absolute (guilty) pleasure in mijn ogen. 

16 uur geleden zei Grote Ree:

Kan je dan nog wel Kacey Musgraves aanraden. Haar album Golden Hour is een absolute (guilty) pleasure in mijn ogen. 

Mooie aanrader! 

Verder zijn Thomas Rhett, Zac Brown Band en Luke Combs wel een paar van mijn favorieten die ik kan aanbevelen. 

Op 10-3-2023 om 19:00 zei Vlonkie:

Aangezien ik van plan ben om een quiz te gaan houden voor mijn voetbalteam, ben ik op zoek naar nummers (op spotify) met een lange intro en waarbij je niet direct het nummer herkent. (zoals bij toegevoegde filmpje). Aangezien de spelers rond de 17/18 jaar zijn, ben ik op zoek naar muziek van de jaren 2000.

Is deze quiz eigenlijk al geweest? Zo nee, heb je al genoeg inspiratie?

Op 30-3-2023 om 16:11 zei ElMarcos:

Dan ben ik benieuwd naar je favoriete country track :classic_tongue:

Ring of fire - Johhny Cash

Mama Tried - Merle Haggard

Jolene - Dolly Parton 

Ondergesneeuwd genre wat mij betreft 

Edited by Djurovski