Jump to content

Muziek topic

Richarð.
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
Altijd jammer als je erachter komt dat Youtube video's van supervette live optredens eraf zijn gehaald. Hoe moet ik nou verder leven wetende dat ik die nergens meer kan vinden :(

Gewoon zoeken op P2P-programma's/torrents, of misschien dat je, heel gelukkig (net als ik), een superdope verzameling met liveoptredens, video's en exclusieve mp3-ish van 250-300 DVD's vol krijgt van een bevriend persoon.

Is die volgende week al? Ik ben wel liefhebber, maar ben eigenlijk nog nooit daar geweest. Komt misschien ook omdat ik met Sounds hier in Venlo een van de grootste platenzaken in Nederland op fietsafstand heb liggen. Zijn de prijzen en het aanbod zo gunstig dat het de entreeprijs waard is?

Is die volgende week al? Ik ben wel liefhebber, maar ben eigenlijk nog nooit daar geweest. Komt misschien ook omdat ik met Sounds hier in Venlo een van de grootste platenzaken in Nederland op fietsafstand heb liggen. Zijn de prijzen en het aanbod zo gunstig dat het de entreeprijs waard is?

Zeker als je vroeg bent en je een beetje voorbereid bent op welke stands waar staan, zitten er echte pareltjes tussen. Maar ik kan alleen over mijn eigen muziek spreken (Hip Hop, en in mindere mate: Jazz, oude Soul, Funk, Blues en Reggae). Ze weten daar wel wat dingen waard zijn, dus je moet geen koopjes verwachten. Maar zoals ik al zei, zeldzame dingen en echte verzamelaarsdingen kom je er tegen.

Voor mij is er vrij weinig aanbod, maar ik ga toch maar weer. Ik kan wel adviseren, neem een portemonnee met geld mee, zonder pinpas. Want anders blijf je aan de gang, tenminste als ik naar mezelf kijk.

• 4 months later...
Vinden jullie van het nieuwe Editors album dan?

Vind het niet zoveel. De meeste toffe nummers waren al dik een jaar bekend van hun liveoptredens, No Sound But The Wind past niet op het album en de versie vind ik persoonlijk ook tegenvallen. Eigenlijk is alleen Counting Spooks een aangename verrassing.

Ja eens, las vantevoren dingen als dit album is de perfecte mix tussen dance en rock. Nou ik vind het juist een beetje los zand dit album, paar goede nummers maar ook een paar missers.

Overigens kan ik wel echt genieten van het laatste MGMT album

Edited by Erwin.

Ben aan het kijken voor een gitaartje, het begint weer te kriebelen na een paar jaar. Zit wel een budget aan maar kan er wel wat knaken in kwijt, liefst niet teveel natuurlijk. Speel gewoon thuis een beetje, ga niet heel kritisch lopen doen over het verschil wat je zou horen als je een expert bent, dus wil voor een instapmodel gaan. Zit te denken aan een Squier Stratocaster, maar geen idee of dat wat is en daar zijn ook weer flink wat modellen van. Ben altijd een beetje huiverig voor 'spin offs', om het zo maar ff te noemen, die bedoeld zijn voor de argeloze meute (waar ik wel deel van uitmaak natuurlijk). Vooral bang voor slechte kwaliteit van de bouw en de 'houdbaarheid' van de onderdelen, niet zozeer het geluid. Iemand ervaring mee?

Edited by Magikarp

• 2 months later...
  • 4 weeks later...
Richard Swift Dead at 41

The singer-songwriter and producer was a member of the Shins, the Black Keys, and the Arcs

Producer, multi-instrumentalist, and singer-songwriter Richard Swift died this morning in Tacoma, Washington, a representative confirmed to Pitchfork. He was 41 years old. A post on Swift's Facebook page read, “And all the angels sing 'Que Sera Sera.'” “Today the world lost one of the most talented musicians I know,” Dan Auerbach, Swift’s bandmate in the Black Keys and the Arcs, wrote in an Instagram post. “I will miss you my friend.”

Last month, it was revealed that Swift had been hospitalized due to a “life-threatening condition,” and a fund had been launched to cover his medical bills.

In addition to releasing music as a solo artist, Swift was also a member of the Shins from 2011 to 2016, was the touring bassist for the Black Keys in 2014, and played drums for the Arcs. He also played keyboards for Starflyer 59 early in his career. As a producer, he worked with Foxygen, Guster, the Mynabirds, Sharon Van Etten, Damien Jurado, Pure Bathing Culture, and many others. Swift founded and owned National Freedom, a recording studio in Cottage Grove, Oregon.

Swift was born in California. He grew up living in Minnesota, Utah, and Oregon before eventually moving back to Southern California to pursue music. While working at a studio called the Green Room in Huntington Beach, Swift made his first records—Walking Without Effort and The Novelist—during his off hours in the early 2000s. (A self-taught musician and producer, he played most instruments and engineered the entire project). He signed to Secretly Canadian and re-released the projects as The Richard Swift Collection Vol. 1 in 2005. Swift’s last solo full-length under his own name was 2009’s The Atlantic Ocean. In 2016, he released a collaborative covers album with Damien Jurado.

R.I.P. :(