Erwin. Geplaatst 21 september 2020 Share Geplaatst 21 september 2020 (bewerkt) Ik vind de serie van Bart Arens op radio 2 ook altijd wel interessant. Gaat niet zo zeer over het verhaal achter het nummer, maar hij haalt vaak de nummers uit elkaar om dan uitleg te geven over de verschillende delen vaak wel ook met achtergrondinfo. 21 september 2020 bewerkt door Erwin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 21 september 2020 Share Geplaatst 21 september 2020 Je hebt uiteraard deze playlist op youtube, wellicht ben je er al bekend mee: https://www.youtube.com/playlist?list=PLLtV1zT3fIV8-VjovHjS-Xho4BjXsiL8N Staan een shitload top2000 nummers op met het verhaal erachter. Niet veel van gezien nog, maar vond dit best een leuke: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 23 september 2020 Share Geplaatst 23 september 2020 (bewerkt) Dit is een serie die inmiddels al richting de 100 gaat met veel verschillende (maar meer rock-achtige) artiesten. Maar op productie en songwriting en niet naar het verhaal achter de song. 23 september 2020 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 26 september 2020 Share Geplaatst 26 september 2020 Mensen hier met een beetje verstand van platenspelers? Nu we onze woning aan het herinrichten zijn, willen we ook eindelijk een mooi plekje vrijmaken voor een platenspeler. Wat is een aan te bevelen model met een goede prijs-kwaliteitverhouding? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 26 september 2020 Auteur Share Geplaatst 26 september 2020 Ikzelf heb deze platenspeler en die bevalt prima. Was niet te duur en doet het nu al een paar jaar goed. Geen problemen mee gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 Ik heb een iets duurdere, de voorganger van deze: https://www.amazon.nl/Music-Hall-platenspeler-Spirit-Piano/dp/B0187PE12W Moet dan ook wel zeggen dat die perfect geluid geeft, maar het is maar net wat je eraan uit wilt geven natuurlijk ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Ik ben ook voorzichtig aan het oriënteren, maar heb ook echt geen flauw idee waar ik op moet letten. Voorlopig komt ie er door de verbouwing toch nog even niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Om te beginnen moet je altijd kijken hoe je hem aan wilt sluiten: Gaat de speler direct op de boxen, dan heb je een platenspeler met een ingebouwde voorversterker nodig. Sluit je hem aan op een versterker, is dat natuurlijk geen probleem, maar check dan wel even met welke type aansluiting de platenspeler moet worden aangesloten en of je versterker die aansluiting ook heeft. Die van mij gaat namelijk nog via phono en dat hebben niet alle versterkers meer. Vervolgens zit het hem in de kwaliteit van de verschillende onderdelen: De naald en arm zijn vooral zeer bepalend voor de kwaliteit van het geluid. Stevige behuizingen en stevige draaischijf zorgen voor stabiliteit en dus minder storing op het geluid. Type aandrijving van de schijf kan bepalend zijn voor de stabiliteit en dus de storing. En zo zijn er dus platenspelers van 50 tot 10.000 euro. Ik ben zelf met een vrij goedkope begonnen, maar merkte al snel dat ik toch dat stapje extra kwaliteit wilde hebben. De "betere" merken zijn dan Project (mijn Music Hall is voornamelijk uit Project onderdelen gemaakt), Denon en Audio Technica. Maar er zijn genoeg andere ook nog te vinden. Een vriend van mij is bijvoorbeeld erg tevreden over de House of Marley platenspeler die rond de 200 euro kost. Hij voelt op een aantal onderdelen wat goedkoper aan, maar het geluid is gewoon goed als de platenspeler op een stabiele ondergrond staat. Wat ik in ieder geval iedereen met een beetje muziekhart afraadt: een platenspeler met ingebouwde boxen. Die zien er leuk uit, maar de geluidskwaliteit is bagger over het algemeen. Dan ben je meestal nog beter af met een gewone platenspeler met voorversterker die je dan aansluit op een paar redelijk goedkope (computer)boxjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 Citaat Eddie van Halen, medeoprichter en gitarist van de band Van Halen, is dinsdag op 65-jarige leeftijd overleden. Dat meldt zijn zoon Wolfgang op Twitter. De Nederlands-Amerikaanse gitarist stierf aan de gevolgen van keelkanker. Van Halen overleed in een ziekenhuis in de Amerikaanse stad Santa Monica in het bijzijn van zijn familie. De muzikant wordt gezien als één van de invloedrijkste gitaristen aller tijden. Zijn solo's op nummers als Jump, Runnin' With the Devilen zijn gitaarsolo Eruption beïnvloeden vandaag de dag veel andere gitaristen. Van Halen kampte al lange tijd met gezondheidsproblemen, maar het laatste jaar verslechterde zijn situatie. Naast behandelingen in de Verenigde Staten ging hij ook regelmatig naar Duitsland voor hulp. Van Halen werkte ook aan muziek van andere bekende artiesten, waaronder op het nummer Beat it van Michael Jackson. Hij werd door lezers van het tijdschrift Guitar World in 2012 uitgeroepen tot beste gitarist ooit. Weer een grootheid in de muziek overleden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 27 november 2020 Share Geplaatst 27 november 2020 Memphis zijn plaat is uit https://link.tospotify.com/PMkpUheVKbb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 1 december 2020 Share Geplaatst 1 december 2020 Zijn er nog mensen die mee willen doen met mu music challenge? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 22 februari 2021 Share Geplaatst 22 februari 2021 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 22 februari 2021 Share Geplaatst 22 februari 2021 Huilen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 22 februari 2021 Auteur Share Geplaatst 22 februari 2021 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 23 februari 2021 Share Geplaatst 23 februari 2021 "When the whole world keeps their masks on, they take it off", ~Jean-Michel Jarre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 29 april 2021 Share Geplaatst 29 april 2021 (bewerkt) Absoluut een geweldig album! Ik denk dat dit één van mijn all-time favorieten wordt. Elke song is gewoon zo goed. Ik vind het gewoon nog beter dan Souvlaki. Ook hun reunie-album beluisterd en ook die vind ik erg goed. Ik denk dat Slowdive qua werk voor mij eigenlijk enkel nog Cocteau Twins voor zich moet laten qua persoonlijke fav artists / groepen. Ondertussen toch wel alles wel beluisterd, buiten misschien wat bonus tracks en EP's na, en dat zal ik nog doen. Maar de tracks die ik nu ken vallen nog genoeg te beluisteren denk ik. Andere "grote" ontdekkingen: Sweet Trip - Velocity - Design - Comfort (2003) The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967) Charli XCX - how i'm feeling now (2020) M83 - Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts (2003) Kedr Livanskiy - Your Need (2019) Eartheater - Trinity (2019) George Clanton - 100% Electronica (2015) George Clanton - Slide (2018) Enorm gegroeid dit jaar: Cocteau Twins - Victorialand (1986) Radiohead - Amnesiac (2001) Candy Claws - Ceres & Calypso in the Deep Time (2013) Animal Collective - Merriweather Post Pavillion (2009) Ride - Nowhere (1990) Alvvays - Antisocialites (2017) Nog wat andere platen die ik goed of sterk vind, maar dan minder consistent over het gehele album heen, dus die vermeld ik niet of de post wordt te lang. Maar bvb. Sigur Ros en Talk Talk liggen me ook wel, of toch meer dan vroeger. 29 april 2021 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 5 mei 2021 Share Geplaatst 5 mei 2021 Op 29-4-2021 om 14:29 zei Laki: Absoluut een geweldig album! Ik denk dat dit één van mijn all-time favorieten wordt. Elke song is gewoon zo goed. Ik vind het gewoon nog beter dan Souvlaki. Ook hun reunie-album beluisterd en ook die vind ik erg goed. Ik denk dat Slowdive qua werk voor mij eigenlijk enkel nog Cocteau Twins voor zich moet laten qua persoonlijke fav artists / groepen. Ondertussen toch wel alles wel beluisterd, buiten misschien wat bonus tracks en EP's na, en dat zal ik nog doen. Maar de tracks die ik nu ken vallen nog genoeg te beluisteren denk ik. Andere "grote" ontdekkingen: Sweet Trip - Velocity - Design - Comfort (2003) The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967) Charli XCX - how i'm feeling now (2020) M83 - Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts (2003) Kedr Livanskiy - Your Need (2019) Eartheater - Trinity (2019) George Clanton - 100% Electronica (2015) George Clanton - Slide (2018) Enorm gegroeid dit jaar: Cocteau Twins - Victorialand (1986) Radiohead - Amnesiac (2001) Candy Claws - Ceres & Calypso in the Deep Time (2013) Animal Collective - Merriweather Post Pavillion (2009) Ride - Nowhere (1990) Alvvays - Antisocialites (2017) Nog wat andere platen die ik goed of sterk vind, maar dan minder consistent over het gehele album heen, dus die vermeld ik niet of de post wordt te lang. Maar bvb. Sigur Ros en Talk Talk liggen me ook wel, of toch meer dan vroeger. Ik ben grote Slowdive-fan Ik zie Ride-Nowhere ook in je lijstje staan Als je 't nog niet kent raad ik je in die optiek Pale Saints-Comforts of Madness aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 5 mei 2021 Share Geplaatst 5 mei 2021 (bewerkt) Op 5-5-2021 om 16:42 zei ivago: Ik ben grote Slowdive-fan Ik zie Ride-Nowhere ook in je lijstje staan Als je 't nog niet kent raad ik je in die optiek Pale Saints-Comforts of Madness aan Die ken ik wel. Dat is het enige shoegaze album dat ik op CD heb wat echt een super random aankoop was. (al heb ik nog één recente van Ride ook, maar die heb ik nog niet eens beluisterd). Binnenkort vergezeld door 4 My Bloody Valentine CD's sinds die een re-issue krijgen. Leuke tag cloud van waar ik afgelopen maand naar heb geluisterd. Focus een beetje verplaatst naar de 80's nu met Sonic Youth, The Jesus and Mary Chain, en wat anderen die ik tracht te luisteren (Loop, Spacemen 3), en dus ook al MBV, Slowdive en de Twins. Kate Bush en Talk Talk wil ik ook wat meer van luisteren, net zoals The Cure en A.R. Kane. Misschien ook wat Joy Division / New Order en Bauhaus. En van Echo and the Bunnymen, This Mortal Coil, The Chameleons en Siouxshie and the Banshees ken ik ook te weinig van. 5 mei 2021 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 8 juli 2021 Share Geplaatst 8 juli 2021 Iemand bekend met de band SAULT? Hebben een paar leuke nummers, maar kan er (bijna) geen info of live performances van vinden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 9 juli 2021 Share Geplaatst 9 juli 2021 Neu, die houden zichzelf een beetje mysterieus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 juli 2021 Share Geplaatst 13 juli 2021 (bewerkt) Op 8-7-2021 om 21:59 zei Chiemel: Iemand bekend met de band SAULT? Hebben een paar leuke nummers, maar kan er (bijna) geen info of live performances van vinden Luister ze nu jaar ofzo. Ziek veel goede nummers. Zijn heel anoniem en mysterieus wat Erwin al zei. Wat ik wel weet is Michael Kiwanuka er aan mee werkt of werkte. 13 juli 2021 bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 juli 2021 Share Geplaatst 14 juli 2021 (bewerkt) Op 9-7-2021 om 09:55 zei Erwin.: Neu, die houden zichzelf een beetje mysterieus. Op 13-7-2021 om 12:53 zei Kyrill: Luister ze nu jaar ofzo. Ziek veel goede nummers. Zijn heel anoniem en mysterieus wat Erwin al zei. Wat ik wel weet is Michael Kiwanuka er aan mee werkt of werkte. Die vrouw die zingt bij het nummer London Gangs komt me zo bekend voor, maar kan er nog niet op komen. Moest ff denken aan Wolf Alice, maar is toch iets anders denk ik. En dan bedoel ik vooral het eerste deel van het nummer. Edit: weet het al, deed me denken aan het nummer Get Some van Lykke Li 14 juli 2021 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 14 juli 2021 Share Geplaatst 14 juli 2021 Op 13-7-2021 om 12:53 zei Kyrill: Wat ik wel weet is Michael Kiwanuka er aan mee werkt of werkte. Ook dat is volgens mij een gerucht. De vaste producer van Kiwanuka produceert wel werk van SAULT. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 juli 2021 Share Geplaatst 14 juli 2021 2 minuten geleden zei Tim': Ook dat is volgens mij een gerucht. De vaste producer van Kiwanuka produceert wel werk van SAULT. Kiwanuka wordt wel als featuring artist genoemd bij Het nummer Bow. Oa Little Simz ook. Ook nog wel anderen maar die ken ik dan niet. Wel heerlijke muziek trouwens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 14 juli 2021 Share Geplaatst 14 juli 2021 Zojuist zei Chiemel: Kiwanuka wordt wel als featuring artist genoemd bij Het nummer Bow. Oa Little Simz ook. Ook nog wel anderen maar die ken ik dan niet. Wel heerlijke muziek trouwens. Ja dat klopt, ik had me niet helemaal duidelijk uitgedrukt. Ik bedoelde dat hij niet op vaste basis deel uitmaakt van SAULT. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten