MetalMichael Geplaatst 15 mei 2016 Share Geplaatst 15 mei 2016 Australië was zowaar bijna nog het beste nummer. Waarom ze hieraan meedoen tja, maar kun je ook bij meerdere landen zeg tho. Bijzondere avond, NL en Belgie beiden te laag, zeker muzikaal gezien. Maar dat kan je natuurlijk verwachten. Polen ook :D Zag dat zowel Belgische als Nederlandse voters ze als tweede hadden? Opmerkelijk. Maar al bij al wel genoten van weer een bijzondere avond. En uiteindelijk Rusland v Oekraïne, mooier kon het haast niet zijn. Veel Polen hier he, zal in België niet anders zijn. Vond Australië het beste liedje hebben gisterenavond. Kwam zelf maar tot een paar voldoendes. In willekeurige volgorde: Nederland, Frankrijk, Australië, België en Georgië. Italië de liefaward. Ik kon me zo voorstellen dat ze na haar optreden een ketting zou maken van madeliefjes. :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magnifico Geplaatst 15 mei 2016 Share Geplaatst 15 mei 2016 Cyprus was wat mij betreft de grootste verrassing. Had die veel hoger verwacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 15 mei 2016 Share Geplaatst 15 mei 2016 Mensen die hier beweren dat Oekraïne een slecht nummer had - of dat zelfs nota bene Australië beter was - zijn dus wel zo'n beetje de perfecte doelgroep voor zo'n rukfestival vol met quatsch. Oekraïne ging juist het niveau van die hele bontenavond te boven. Rusland, Frankrijk, Australië.. Give me a break. Smerige, in elkaar gefloepte top-40 meuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pietert Geplaatst 15 mei 2016 Share Geplaatst 15 mei 2016 Wanneer is die omslag geweest dat iedereen ineens Engels ging zingen? Voor mijn idee waren er vroeger veel meer landen die het in hun eigen taal deden, veel leuker om naar te kijken. Nu zijn 20 van de 26 optredens hetzelfde ;e Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 15 mei 2016 Share Geplaatst 15 mei 2016 Wanneer is die omslag geweest dat iedereen ineens Engels ging zingen? Voor mijn idee waren er vroeger veel meer landen die het in hun eigen taal deden, veel leuker om naar te kijken. Nu zijn 20 van de 26 optredens hetzelfde ;e Heel vroeger moesten landen in hun eigen taal zingen. Toen dat afgeschaft werd zal het daarna wel steeds meer Engels geworden zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 15 mei 2016 Share Geplaatst 15 mei 2016 Mensen die hier beweren dat Oekraïne een slecht nummer had - of dat zelfs nota bene Australië beter was - zijn dus wel zo'n beetje de perfecte doelgroep voor zo'n rukfestival vol met quatsch. Oekraïne ging juist het niveau van die hele bontenavond te boven. Rusland, Frankrijk, Australië.. Give me a break. Smerige, in elkaar gefloepte top-40 meuk. Houd toch op joh, Oekraïne heeft zijn zege voor een groot deel te danken aan het anti-Rusland sentiment dat tegenwoordig in Europa heerst, echt niet omdat het liedje zo fantastisch was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 15 mei 2016 Share Geplaatst 15 mei 2016 Mensen die hier beweren dat Oekraïne een slecht nummer had - of dat zelfs nota bene Australië beter was - zijn dus wel zo'n beetje de perfecte doelgroep voor zo'n rukfestival vol met quatsch. Oekraïne ging juist het niveau van die hele bontenavond te boven. Rusland, Frankrijk, Australië.. Give me a break. Smerige, in elkaar gefloepte top-40 meuk. Maar intussen post je je wel een hernia in dit topic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 15 mei 2016 Share Geplaatst 15 mei 2016 :-D dat Rusland, huilie doen omdat Oekraïne gewonnen heeft. Clowns, juist heerlijk dat ze niet gewonnen hebben :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 15 mei 2016 Share Geplaatst 15 mei 2016 Een terechte winnaar in mijn ogen. Ook ik had Oekraïne op 1 staan in mijn lijstje. Alles klopte aan deze inzending in mijn ogen. De mimiek van de zangeres was fenomenaal; ze vertelde echt een verhaal en straalde dat uit. De regie en vooral de lichtshow vond ik ook erg sterk en paste precies bij het liedje. Verder vond ik het liedje zelf ook erg sterk met die Turkse invloeden en het zogenaamde two-step ritme zoals Zeus het noemt (ik heb nog nooit van die term gehoord terwijl ik toch al heel wat jaartjes in de muziek mee draai, dus weer wat geleerd!). Ook vind ik het wel weer eens verfrissend dat een wat alternatievere inzending het songfestival wint in plaats de mainstream popliedjes uit de laatste jaren (Euphoria uit 2012, Only Teardrops uit 2013 en Heroes vorig jaar). Uiteraard heb ik ook nog wel een mening over het uiteindelijke scorebord en ik ben ook wel benieuwd of anderen hier ook zo over denken. Landen die in mijn ogen op een terechte eindnotering zijn gekomen: 2. Australië: Zeer sterk popliedje met enorm veel power. De zangeres tilt dit liedje naar een hoger niveau met haar enorm krachtige stem. De fenomenale zangpartij in combinatie met het catchy refrein maakte dat dit één van mijn favoriete liedjes van dit jaar was. Had het overigens ook niet erg gevonden als Australië had gewonnen. 4. Bulgarije: Mijn 'guilty pleasure' van dit festival, uiteraard op gepaste afstand van die andere 'guilty pleasure', San Marino. Vond het liedje de eerste keer dat ik 'm hoorde helemaal niets aan, maar hoe vaker ik 'm hoorde, hoe beter ik 'm begon te vinden. Gewoon een fijn en catchy zomerhitje met een leuk dansje. Niets mis mee. 16. Italië: Het nummer was niet eens zo verkeerd en deed me een beetje aan het oeuvre van Annalisa Scarrone (van het MU Worldsongfestival) denken. De performance deed het liedje echter geen recht. Het leek wel of het meisje niet weet wat ze daar op het podium deed. Qua zang zaten er ook nog eens een aantal valse noten tussen. En ik vond het jammer dat er halverwege het liedje werd overgeschakeld op het Engels; dat deed het liedje geen goed. Landen die in mijn ogen te hoog zijn geëindigd: 3. Rusland: Waardeloze inzending in mijn ogen. Een ontzettend afgezaagd songfestivalliedje zonder enige pretentie. En die visuals: leuk en aardig allemaal maar visuals horen in mijn ogen in dienst van het nummer te staan of er in ieder geval iets mee te maken te hebben. Deze visuals schoten elk doel voorbij. Ze waren gejat, er zat geen enkele gedachtegang achter en het leidde me alleen maar af. Enig pluspuntje was de zang, want ik heb geen valse noten gehoord. 5. Zweden: Verreweg de slechtste inzending van deze finale. We wisten al dat het nummer nogal gejat is, maar dan kom je ook nog eens met een zanger op de proppen die eigenlijk helemaal niet kan zingen. Dit was slechte uitvoering van Chef' Special: geen charisma en geen zuivere zang. 6. Frankrijk: Wat zoveel mensen in Frankrijk zagen, kan ik ook niet volgen. Een vrijblijvend niemendalletje waar helemaal niets in zit. Het pakte me gewoon niet. 7. Armenië: Op zich niet eens zo'n heel verkeerd nummer, maar man wat was het af en toe onzuiver zeg. Denk dat het de dame in kwestie geholpen heeft dat ze mocht afsluiten en daarmee nog vers in het geheugen van de stemmers zat. 8. Polen: Geen valse noot gehoord en knap hoe die zanger zich door de twee modulaties wist te werken. Maar ik houd gewoon niet van zijn stemgeluid en vond het nummer echt verschrikkelijk cliché. Een notering ergens tussen plek 10-20 was terechter geweest. 9. Litouwen: De zanger werd wel heel erg geholpen door zijn backings in het refrein, waardoor er eigenlijk gewoon een beetje gesjoemeld werd. Verder vond ik ook dit nummer behoorlijk cliché en vond ik de performance gewoon ronduit irritant. Landen die in mijn ogen te laag zijn geëindigd: 10. België: Was voor mij een potentiële winnaar geweest. De energieke performance was van een andere planeet en bracht dit gehele songfestival qua acts naar een hoger niveau. Een zeer sterke en onderscheidende choreografie en erg knap dat Laura met zoveel danspasjes nog zo steady en zuiver wist te zingen. Ze leek alleen haar stem kwijt te zijn halverwege en dit zal haar ongetwijfeld parten hebben gespeeld. Donderdag vond ik haar uitvoering beter. Blijft echter staan dat de Belgen een goed liedje hebben ingezonden. Disco is weer in en dit hebben onze zuiderburen ook begrepen. 11. Nederland: Douwe Bob stond in mijn persoonlijke top 5 op plek 4. Wederom vocaal een uitmuntende uitvoering en een lekker simpele act. Het liedje ben ik ook steeds beter gaan vinden. Ik had in het begin niet zoveel met het nummer, maar het effect wat Calm After the Storm twee jaar geleden op mij heeft gehad, begon hier ook weer op te spelen. Nu vind ik het een prima liedje wat uniek is in dit deelnemersveld. Al met al een verfrissende inzending die zeker beter lot had verdiend. 12. Malta: Had van mij sowieso in de top 10 mogen staan. Een catchy liedje met een sterk refrein en gewoon goed gezongen. 15. Letland: Top 5-waardig in mijn ogen. Hoe die jongen vocaal gas blijft geven en de meest zieke klanken eruit perst, is ongelofelijk. Ik vond zijn stem erg tof met dat rauwe randje. Performance was wat over de top, maar dat zij hem vergeven. 18. Servië: Eén van de betere zangeressen van dit songfestival naar mijn smaak. Alleen had ze soms iets te veel van die maniertjes en vibratie in haar stem. Liedje was oké, typisch songfestival. Top 10 had van mij wel gemogen. 19. Hongarije: Beetje hetzelfde verhaal als met Letland, alleen was deze zanger lang niet altijd zuiver. Ook zat ik me kapot te ergeren aan die gasten die zo verschrikkelijk theatraal op die trommels zaten te beuken. Als je dan toch theatraal bezig ben, time dan in ieder geval nog goed! 20. Georgië: Had alleen om de originaliteit al een hogere notering verdient, maar ik kan het wel plaatsen dat deze inzending niet zo hoog is geëindigd. 21. Cyprus: Een goed liedje met een belachelijk slechte act. Top 15 had wel gemogen van mij. 22. Spanje: Vooraf dacht ik dat dit overgeproduceerde liedje onmogelijk goed live te brengen was. Maar dat dansje en die energieke act in combinatie met een redelijke zang zorgden er toch voor dat er best wel wat stond. 25. Tsjechië: Niet een bijster goed liedje, maar wel uitstekend gezongen. Geen valse noot gehoord en technisch goed uitgevoerd. De overige landen vond ik niet zo noemenswaardig. Overigens zie ik in Bulgarije, België, Australië en Malta nog wel hitpotentie. Al met al een leuk festival gezien. Niveau begint de laatste jaren steeds hoger te liggen, met leukere, modernere liedjes en betere zangers en zangeressen. En [MENTION=25831]Zeus[/MENTION];, jij bent uiteraard het MU Songfestival gewend waarin er veel meer ruimte is voor alternatieve inzendingen, dus ik kan mij goed voorstellen dat dit je tegenviel. Maar we moeten wel realistisch blijven; het gaat hier om een liedjesfestijn waarbij mensen uit heel Europa zelf de uitslag bepalen. Helaas vinden heel veel mensen die mainstream popliedjes het leukst, dus dan gaan veel landen ook dat soort liedjes inzenden. Daarmee vormt het een soort afspiegeling van de Top 40. De meeste nummers uit de Top 40 zijn ook mainstream meuk waar ik niet graag naar luister, maar eens in de zoveel tijd dient zich een uitzondering aan. Ik vind het juist leuk om die uitzonderingen te vinden, daarom kijk ik ook elk jaar weer naar het songfestival. Ik denk dus dat je je referentiekader zult moeten aanpassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 22 maart 2017 Share Geplaatst 22 maart 2017 Alle inzendingen voor dit jaar zijn inmiddels bekend. Iemand alles al geluisterd? :mrgy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 22 maart 2017 Share Geplaatst 22 maart 2017 Ik hoorde België gisteren op 3FM, lekker nummertje. Ik heb verder nog niks gehoord, zelfs van Nederland nog niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 22 maart 2017 Share Geplaatst 22 maart 2017 (bewerkt) We gaan eens een experimentje doen. Vanaf nu zal ik (proberen) elke dag een inzending te plaatsen waarna iedereen zijn of haar mening kan geven. Misschien ook leuk om er een cijfer aan te hangen zodat we tot een gemiddeld kunnen komen. Kijken of er hier animo voor is. Ik houd gewoon de officiële volgorde aan. #1 Albanië Lindita - World 4o5jwyPSjWHbRfrAq 22 maart 2017 bewerkt door Chimpa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 22 maart 2017 Share Geplaatst 22 maart 2017 Albanië zendt altijd ongeveer hetzelfde genre in. Ik houd wel van dit soort superpowerbalads, maar de gemiddelde Europeaan niet zo. 7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 22 maart 2017 Share Geplaatst 22 maart 2017 (bewerkt) Niet slecht, al houd ik echt mijn hart vast wanneer het daadwerkelijk live gezongen wordt. Nu vond ik sommige uithalen al niet lekker in het gehoor klinken. 7 Wel een leuk initiatief though. :) 22 maart 2017 bewerkt door Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 23 maart 2017 Share Geplaatst 23 maart 2017 Vind het niks, een 4 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
QuaLyon Geplaatst 23 maart 2017 Share Geplaatst 23 maart 2017 Albanië is wel degelijk. Ik heb hem op plek 26 staan in mijn lijstje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 24 maart 2017 Share Geplaatst 24 maart 2017 Ik vind het best wel een lekker nummer. Ik houd hier ook wel van, al kan ik snappen dat dit niet bij iedereen goed valt. 7. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 24 maart 2017 Share Geplaatst 24 maart 2017 (bewerkt) Verdict #1 Albanië: 5,8 (vijf stemmen). Mocht iemand nog stemmen later willen stemmen, dan is dat prima. #2 Australië Isaiah - Don't Come Easy [video=youtube_share;RiXEMYUqa3w] q [spoiler=Voorlopige tussenstand] 1. Lindita - World (Albanië) 5,8 27 maart 2017 bewerkt door Chimpa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 26 maart 2017 Share Geplaatst 26 maart 2017 Halloooo autotune! Dit ligt er wel heel erg dik bovenop. Vergeleken met de vorige twee edities, waarbij ik Australië echt heel erg goed vond, vind ik dit wat tegenvallen. Het Sam Smith-gehalte in dit nummer is ook behoorlijk hoog. Ik denk wel dat dit het goed gaat doen, maar geef zelf een 6. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 maart 2017 Share Geplaatst 26 maart 2017 Albanië: 4 Australië: 2 Tot nog toe typisch Eurovisie-niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 27 maart 2017 Share Geplaatst 27 maart 2017 Het is wellicht heel pop, maar eigenlijk vind ik het persoonlijk best wel een lekker nummer. Het is alles behalve origineel maar ik houd wel van het sfeertje. 8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 27 maart 2017 Share Geplaatst 27 maart 2017 (bewerkt) Verdict #2 Australië: 5,33 (drie stemmen). #3 Azerbeidzjan Dihaj - Skeletons jWHbRfrAq&index=25 [spoiler=Voorlopige tussenstand] 1. Lindita - World (Albanië) 5,8 2. Isaiah - Don't Come Easy (Australië) 5,33 27 maart 2017 bewerkt door Chimpa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 28 maart 2017 Share Geplaatst 28 maart 2017 @Chimpa neem je verlate scores nog mee in de gemiddeldes (van Albanië en Australië)? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 28 maart 2017 Share Geplaatst 28 maart 2017 [quote name='Chiemel']@Chimpa neem je verlate scores nog mee in de gemiddeldes (van Albanië en Australië)?[/QUOTE] Zeker, wees vrij om eerdere inzendingen ook te becijferen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 31 maart 2017 Share Geplaatst 31 maart 2017 Kijk, dit kan mijn goedkeuring wel wegdragen. Niet origineel, maar ik vind er een fijne elektrogroove in zitten met een catchy zanglijn. Voor succes op ESF zal er bij dit nummer wel veel van de act afhangen vermoed ik. Een 8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten