himan Gepost May 8, 2017 Share Gepost May 8, 2017 Voorspelling voor morgen: Zekerheidjes mits geen gekke valse noten of iets dergelijks Zweden, Armenië, Portugal, Azerbeidzjan, Finland 1 Zweden vind ik zelf niet tof, maar ja groep van vijf mannen, eentje zingt. Ziet er allemaal zeer gelikt uit. 2 Armenië: Mwa, Turk-pop gaat dus sowieso wel door, ik ben er geen grote fan van. 3 Portugal: Zingt gewoon waar hij zin in heeft, vind ik wel tof, ook één van de grote favorieten. 4 Azerbeidzjan: Beetje als Armenië, ik vind het persoonlijk beter. Gaat zoals altijd door. 5 Finland: Moet wel een beetje hulp krijgen, maar is mijn persoonlijke favoriet. Gaat waarschijnlijk wel door. Verwachte doorgangen voor mij: Griekenland, Moldavië, Letland, Polen, Australië 6 Griekenland: niet mijn nummer, maar gaat vrij zeker door, staat er goed op in de diaspora en als je dan een beetje een fatsoenlijk nummer stuurt ga je door 7 Australië: Beetje niemendalletje maar gaat net door. 8 Moldavië: Epic Sax Guy, gaat denk ik wel door, maar zit op het randje. 9 Letland: Nummer wel goed, op het podium een beetje te vrolijk, gaat net door. 10 Polen: Is denk ik het meest op het randje van mijn tien verwachte geplaatsten. Uitgeschakeld: België, Cyprus, IJsland, Slovenië, Albanië, Montenegro, Tsjechië, Georgië 11 België: Clip is fantastisch, op het podium moet ik het nog maar zien, was één van de favorieten. Nu niet meer. 12 Cyprus: Zit ook op het randje, zoals België, Polen en Letland. Is wel een aardig nummer, niet heel overtuigend of zo 13 Montenegro: Kan deze finale op zijn kop zetten denk ik. Interessant persoonlijkheid volgens mij. ------------------- 14 IJsland: Toch wel jammer, zenden vaak prima nummers in, dit is misschien wel oké, maar gaat in Europa niet werken. 15 Slovenië: Matig nummertje. 16 Albanië: Zendt altijd dit soort nummers in, valt niet altijd in de smaak, maag van mij best door ten opzichte van Polen of zo. 17 Tsjechië: Klinkt wel aardig, maar heeft niets speciaals. 18 Georgië: Beetje als Albanië maar dan slechter. Mijn favorieten op volgorde 1. Finland 2. Portugal 3. Albanië 4. Azerbeidzjan 5. Moldavië 6. Georgië 7. België 8. IJsland 9. Letland 10 Australië 11. Georgië 12. Tsjechië 13. Cyprus 14. Montenegro 15. Zweden 16. Tsjechië 17. Polen 18. Slovenië Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuaLyon Gepost May 8, 2017 Share Gepost May 8, 2017 Ik denk dat deze landen doorgaan (op willekeurige volgorde): Griekenland, Finland, Zweden, België, Armenië, Moldavië, Portugal, Letland, Polen en Cyprus Afvallers zijn dan: Slovenië, Tsjechië, Montenegro, Georgië, Azerbeidzjan, Albanië, Australië en IJsland Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost May 9, 2017 Share Gepost May 9, 2017 Mijn voorspelling: Zweden, België, Armenië, Finland, Portugal, Polen, Azerbeidzjan, Griekenland, Letland en Moldavië/Georgië. Mijn eigen voorkeur zou zijn: Armenië, Finland, Portugal, Azerbeidzjan, België, Georgië, Albanië, Letland, Polen en IJsland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost May 9, 2017 Share Gepost May 9, 2017 Portugal en Moldavië spraken mij het meeste aan. Verder veels te veel solovrouwen die het net niet kunnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
himan Gepost May 10, 2017 Share Gepost May 10, 2017 Finland viel wel tegen. Veel toch wel hetzelfde als je al die nummers hoort, allemaal vrouwen met een ballade. Dat heeft het gelukkig vrij slecht gedaan. Georgië, Finland, IJsland, Tsjechië, Albanië allemaal eruit geflikkerd. Montenegro was echt heel slecht, dat heeft natuurlijk 0 punten van jury's gekregen... Moldavië was echt een opluchting, Portugal een potentiële winnaar, gezien ik Italië wel leuk vindt, maar niet echt goed. Vond het eigenlijk allemaal toch maar matig achteraf. Voorspelling voor donderdag: 1. Roemenië Vindt het zelf niet zo goed, maar vrolijkheid gaat het goed doen dit jaar. 2. Nederland Is gewoon vocaal erg sterk, misschien niet iedereens gedachte, maar prima voor de finale en ook voor een topklassering daarin gezien het allemaal toch niet zo veel soeps is. 3. Bulgarije Ik zie er niet zo veel in, maar schijnt goed te zijn, dus ik ga daarin mee. 4. Estland nummer blijft in mijn hoofd hangen hoe slecht ik het ook vind. 5. Denemarken beetje 2012 look-a-like toen ze wonnen, gaat wel door op de schopstoel: 6. Wit-Rusland gaat het halen dit jaar, is gewoon wel een leuk vrolijk nummer. 7. Oostenrijk Ook een vrolijk nummer gaat denk ik wel door 8. Hongarije Hoop gelal, wel apart, gaat denk ik wel door. Vanaf hier begint het randje: 9. Noorwegen: Mja, wat dance en een liedje er onder, dat moet het maar halen? Misschien. 10 Israël; Ik vind het wel een zeiknummer eigenlijk. Maar ja. 11. Servië Weer zo'n vrouwenballade, zijn in deze halve finale wel wat minder van, dat is in het Servische voordeel. 12. Zwitserland 13. Ierland Vind het persoonlijk zo'n zeiknummer dat Nederland 6 jaar geleden in had kunnen sturen uit Volendam, maar nu uit Ierland 14. Kroatië 15. Macedonië Dancenummer, proberen er wat van te maken, is niet veel ----------------------- 16. Litouwen Vrij matigjes 17. Malta Slechtste van alle vrouwen 18. San Marino Nee Slechtere halve finale. Eerste was al soms niet veel soeps. Eigen favoriete 10: 1. Nederland 2. Bulgarije 3. Wit-Rusland 4. Oostenrijk 5. Hongarije 6. Roemenië 7. Denemarken 8. Zwitserland 9. Estland 10. Kroatië 11. Servië 12. Israël 13. Noorwegen 14. Macedonië 15. Litouwen 16. Malta 17. Ierland 18. San Marino Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaspeeer123 Gepost May 10, 2017 Share Gepost May 10, 2017 Ik vond Portugal leuk, na IJsland afgezet. Want wat een niveau was dat zeg. Zweden vond ik helemaal niks, maar die winnen waarschijnlijk wel. Australië vond ik ook niks. België cava. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobcoach Gepost May 10, 2017 Share Gepost May 10, 2017 Bij de Belgen in de Green Room was er eerst de euforie dat ze door naar de finale waren, en toen zag je Blanche denken "Shit, dan moet ik nog een keer dat podium op...." Kan me overigens goed vinden in de uitslag, al had ik Finland er wel bij verwacht ten koste van Cyprus of Polen. Voor morgen denk ik dat de volgende landen doorgaan: Bulgarije, Roemenië, Nederland, Estland, Denemarken, Hongarije, Israël, Oostenrijk, Noorwegen, Zwitserland Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuaLyon Gepost May 10, 2017 Share Gepost May 10, 2017 Toch 8/10 goed in de eerste halve finale. Toch vreemd dat Finland het niet haalde. Dit zijn mijn tien landen voor de tweede halve finale: Nederland, Roemenië, Denemarken, Kroatië, Hongarije, Bulgarije, Oostenrijk, Estland, Wit-Rusland en Noorwegen En dit zijn dan de acht afvallers: Malta, Macedonië, Israël, San Marino, Litouwen, Ierland, Servië en Zwitserland Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaspeeer123 Gepost May 10, 2017 Share Gepost May 10, 2017 Finland viel wel tegen. Veel toch wel hetzelfde als je al die nummers hoort, allemaal vrouwen met een ballade. Dat heeft het gelukkig vrij slecht gedaan. Georgië, Finland, IJsland, Tsjechië, Albanië allemaal eruit geflikkerd. Montenegro was echt heel slecht, dat heeft natuurlijk 0 punten van jury's gekregen... Moldavië was echt een opluchting, Portugal een potentiële winnaar, gezien ik Italië wel leuk vindt, maar niet echt goed. Vond het eigenlijk allemaal toch maar matig achteraf. Voorspelling voor donderdag: 1. Roemenië Vindt het zelf niet zo goed, maar vrolijkheid gaat het goed doen dit jaar. 2. Nederland Is gewoon vocaal erg sterk, misschien niet iedereens gedachte, maar prima voor de finale en ook voor een topklassering daarin gezien het allemaal toch niet zo veel soeps is. 3. Bulgarije Ik zie er niet zo veel in, maar schijnt goed te zijn, dus ik ga daarin mee. 4. Estland nummer blijft in mijn hoofd hangen hoe slecht ik het ook vind. 5. Denemarken beetje 2012 look-a-like toen ze wonnen, gaat wel door op de schopstoel: 6. Wit-Rusland gaat het halen dit jaar, is gewoon wel een leuk vrolijk nummer. 7. Oostenrijk Ook een vrolijk nummer gaat denk ik wel door 8. Hongarije Hoop gelal, wel apart, gaat denk ik wel door. Vanaf hier begint het randje: 9. Noorwegen: Mja, wat dance en een liedje er onder, dat moet het maar halen? Misschien. 10 Israël; Ik vind het wel een zeiknummer eigenlijk. Maar ja. 11. Servië Weer zo'n vrouwenballade, zijn in deze halve finale wel wat minder van, dat is in het Servische voordeel. 12. Zwitserland 13. Ierland Vind het persoonlijk zo'n zeiknummer dat Nederland 6 jaar geleden in had kunnen sturen uit Volendam, maar nu uit Ierland 14. Kroatië 15. Macedonië Dancenummer, proberen er wat van te maken, is niet veel ----------------------- 16. Litouwen Vrij matigjes 17. Malta Slechtste van alle vrouwen 18. San Marino Nee Slechtere halve finale. Eerste was al soms niet veel soeps. Eigen favoriete 10: 1. Nederland 2. Bulgarije 3. Wit-Rusland 4. Oostenrijk 5. Hongarije 6. Roemenië 7. Denemarken 8. Zwitserland 9. Estland 10. Kroatië 11. Servië 12. Israël 13. Noorwegen 14. Macedonië 15. Litouwen 16. Malta 17. Ierland 18. San Marino Beetje patrionistisch niet? Nederland kan de finale halen, maar nooit dat die daar echt hoog gaan eindigen. Een top 10 kan misschien wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
himan Gepost May 10, 2017 Share Gepost May 10, 2017 Beetje patrionistisch niet? Nederland kan de finale halen, maar nooit dat die daar echt hoog gaan eindigen. Een top 10 kan misschien wel. Top vijf is voor mij ook nog wel mogelijk. De winnaar voorspellen kan ik nog niet. Zeker gezien ik die tweede halve finale nog niet heb gezien. De eerste drie van deze halve finale, België, Armenië en Portugal, Italië en de UK maken nog een redelijk oké kans. En ja daar zit Nederland bij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost May 11, 2017 Share Gepost May 11, 2017 Schandalig dat Finland en Georgië niet doorgingen afgelopen dinsdagavond. Die waren kwalitatief en muzikaal gezien véél beter dan onder andere Griekenland, België, Cyprus, Australië, Moldavië en Zweden. Nu was Australië dan slechts één noot die (wel flink) de mist in ging, maar toch zeker die anderen waren allen minder dan Finland en Georgië. Maar goed, dat het Songfestival niet daadwerkelijk gaat om muzikaliteit en kwaliteit is natuurlijk niet enkel van vandaag. Voor vanavond ben ik het gek genoeg geheel eens met de voorspelling van @himan. Niet per sé met de volgorde, maar wel met de tien waarvan hij denkt dat ze door zullen gaan. Een verrassing zou nog kunnen komen van Macedonië, Kroatië of Ierland. Ben het overigens ook alweer eens met @himan over de kansen van Nederland. Als er niet geks gaat gebeuren, kan het zeker een top-8 notering behalen. Met een beetje geluk in de running-order in de finale plus wat pech/tegenvallers van andere 'favorieten' kunnen ze nog best ergens tussen plek 4-6 eindigen. Maar in veel meer geloof ik ook niet. Ik denk dat de winst zal gaan tussen Italië, Portugal en Bulgarije. Dat zal ook wel de top-3 worden, of Bulgarije moet vanavond flink teleurstellen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost May 11, 2017 Share Gepost May 11, 2017 Ik zie dat Italië de favoriet is bij de bookies, maar is toch helemaal niet zo'n speciaal nummer? :cab: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost May 11, 2017 Share Gepost May 11, 2017 Vond ik ook niks, schat Portugal veel hoger in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaspeeer123 Gepost May 12, 2017 Share Gepost May 12, 2017 Ik vind Portugal het beste live. Ik hoop dat Zweden niet wint, want dat liedje vind ik echt niks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
himan Gepost May 12, 2017 Share Gepost May 12, 2017 Voorspelling morgen -------------top 3--------------- 1. Portugal 2. Bulgarije 3. Italië Dit moet je toch op gevoel doen. Ik verwacht dat mensen en jury's Portugal zo apart gaan vinden dat het eerste wordt. Bulgarije wordt tweede, laat in de finale is een voordeel. Italië is niet sterk genoeg, maar wordt netjes derde, al zullen ze daar wel van balen. ------------kanshebbers voor 4 tot 10----------- 4. Roemenië 5. Zweden 6. België 7. Armenië 8. Verenigd Koninkrijk 9 . Kroatië 10. Nederland Nederland heeft lied 6 gekregen, gaat dus niet opvallen in het rijtje en wordt laatste uit dit groepje. België heeft de loting wel mee, maar gaat hiermee niet winnen. Al deze landen krijgen denk ik of de televoting of de jury niet genoeg mee om echt de top 3 aan te vallen of zijn gewoon niet goed genoeg als dit wel gebalanceerd is. Landen als Nederland en België zouden na de eerste helft in de top 3 kunnen staan, om er daarna bij de televoting weer uit te kukelen. Dan hebben we even lol gehad. ---------------de rest--------------------- 11. Moldavië 12. Azerbeidzjan 13. Israël 14. Frankrijk 15. Oostenrijk 16. Oekraïne 17. Hongarije 18. Denemarken 19. Australië 20. Duitsland 21. Wit Rusland 22. Polen 23. Cyprus 24. Griekenland 25. Noorwegen 26. Spanje De rest in een soort van volgorde, maar ik heb er niet hele dagen op gestudeerd of iets dergelijks. Beetje diasporavotes meegerekend. Die krijgt Spanje namelijk niet.. Mijn eigen wil: 1. Portugal 2. Moldavië 3. Bulgarije 4. Nederland 5. Wit-Rusland 6. Armenië 7. België 8. Kroatië 9. Frankrijk 10. Azerbeidzjan ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost May 12, 2017 Share Gepost May 12, 2017 Nederland zakt ineens weg vandaag bij de bookies. Stonden ergens rond plek 6, maar inmiddels al 12e. Top 3 lijkt mij ook Portugal-Bulgarije-Italie. Gaat denk tussen de eerste twee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost May 12, 2017 Share Gepost May 12, 2017 Denk dat Italië nog wel lager gaat eindigen. Nederland middenmoot. Zijn iets te veel zoetsappige liedje namens vrouwen waardoor de stemmen over die landen een beetje verspreid worden denk ik. Verder schat ik in dat Moldavië wel eens verrassend hoog zou kunnen eindigen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost May 12, 2017 Share Gepost May 12, 2017 Eens met de top-3 van @himan. Portugal en Bulgarije gaan het doen. Italië op basis van [I]televotes[/I] derde. Nederland heeft ontzettend pech met de [I]running order[/I]. Ik denk 7-11, vooral dankzij de punten van de jury. Verrassingen zouden Polen, Hongarije, Frankrijk, Moldavië en/of Griekenland kunnen gaan zijn. Mijn persoonlijke top-10, naar eigen voorkeur: 1. Armenië 2. Bulgarije 3. Portugal 4. Hongarije 5. Azerbeidzjan 6. Noorwegen 7. Oekraïne 8. Denemarken 9. Nederland 10. Frankrijk/België Absolute haat (noem het afkeur, klinkt ietsjes positiever) gaat uit naar: Israël, Wit-Rusland, Oostenrijk, Italië, Kroatië, Australië, Griekenland, Spanje, Cyprus en Roemenië. Allemaal slechte, saaie of slappe - of een combinatie daarvan - troep. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haidabeach Gepost May 12, 2017 Share Gepost May 12, 2017 Ik begrijp het toch niet zo goed, dat nummer van ons Blanche klinkt op de radio g-e-w-e-l-d-i-g goed maar op het podium staat een bibberend bang eendje met een trillende stem waarvan je denkt 'dadelijk rollen de tranen nog over haar wangen'. Of mis ik iets en is dat net haar act??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
himan Gepost May 12, 2017 Share Gepost May 12, 2017 Ik begrijp het toch niet zo goed, dat nummer van ons Blanche klinkt op de radio g-e-w-e-l-d-i-g goed maar op het podium staat een bibberend bang eendje met een trillende stem waarvan je denkt 'dadelijk rollen de tranen nog over haar wangen'. Of mis ik iets en is dat net haar act??? Mja, het kan haar act zijn, maar het is waarschijnlijk een combinatie van beiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baddoo Gepost May 12, 2017 Share Gepost May 12, 2017 Die Portugees, wat een nummer zette hij neer zeg : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost May 12, 2017 Share Gepost May 12, 2017 Het is geen act. Ze is voortdurend nerveus. Persconferenties zijn haast nog erger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaspeeer123 Gepost May 13, 2017 Share Gepost May 13, 2017 (edited) België, Zweden & Portugal zijn de meest bekeken/ geluisterde songs op Youtube. Voor mij zou het geen verassing zijn, mochten wij( Belgie) echt nog goed scoren( top 8). Mijn voorkeur gaat uit naar Portugal, die semi-finale was gewoon :clap: Italië vind ik trouwens ook niks. Edited May 13, 2017 by Jaspeeer123 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vitesse88 Gepost May 13, 2017 Share Gepost May 13, 2017 Wat een begin van Israël :r Even wachten op NL en dan snel overzappen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost May 13, 2017 Share Gepost May 13, 2017 Armenië, Nederland, Hongarije, Denemarken en Portugal toch wel het best tot zover. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts