Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Frans voetbal

King XVI

Aanbevolen berichten

Citaat

Paris Saint-Germain lijdt verlies van 225 miljoen euro

Paris Saint-Germain heeft vorig seizoen een verlies geleden van bijna 225 miljoen euro. Als belangrijkste oorzaken worden de coronacrisis en de moeizame onderhandelingen over het afsluiten van een tv-contract genoemd.

Het verlies van 224,8 miljoen euro voor PSG is een verhoging met 80 procent in vergelijking met het seizoen daarvoor, dat in maart 2020 werd stilgelegd na de wereldwijde uitbraak van het coronavirus.

De Franse profliga LFP meldt dat vorig seizoen zeventien van de twintig clubs uit de hoogste voetbalklasse verlies noteerden. Een jaar eerder waren er dat tien. Het totale verlies van de clubs liep op tot 646 miljoen euro.

Naast PSG sloten ook Olympique Lyon (107 miljoen euro), Olympique Marseille (76 miljoen euro) en Girondins Bordeaux (67 miljoen euro) het seizoen met flinke verliezen af.

Financial Fairplay ;e 

EDIT: oh, blijkbaar gaan ze ook Mbappe behouden voor een salaris van 50 miljoen per jaar. Klasse hoor.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei 007mark:

Financial Fairplay ;e 

EDIT: oh, blijkbaar gaan ze ook Mbappe behouden voor een salaris van 50 miljoen per jaar. Klasse hoor.

Hypocriet is dat he, Barcelona moet op elke centjes letten maar omdat PSG een oliesjeik heeft mogen zij het aan alles en iedereen uitgeven. Hopelijk gaan zij ook een keer keihard op hun bek, net zoals nu bijna gaat gebeuren met Chelsea.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei La Pulga:

Hypocriet is dat he, Barcelona moet op elke centjes letten maar omdat PSG een oliesjeik heeft mogen zij het aan alles en iedereen uitgeven. Hopelijk gaan zij ook een keer keihard op hun bek, net zoals nu bijna gaat gebeuren met Chelsea.

Dude? Niet dat PSG geen walgelijke club is, opgepropt met de oliedollars van een vervelend regime, maar Barça spendeert toch ook schaamteloos miljoenen (meer dan 50 if memory serves, en da's alleen in januari), ondanks het feit dat het geld niet bepaald tegen de plinten klotst daar. Het is niet zo dat Barça ocharme ieder dubbeltje drie keer moet omdraaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Dude? Niet dat PSG geen walgelijke club is, opgepropt met de oliedollars van een vervelend regime, maar Barça spendeert toch ook schaamteloos miljoenen (meer dan 50 if memory serves, en da's alleen in januari), ondanks het feit dat het geld niet bepaald tegen de plinten klotst daar. Het is niet zo dat Barça ocharme ieder dubbeltje drie keer moet omdraaien.

Dat valt dan wel mee bij Barcelona, die hebben noodgedwongen Trincao, Messi, Griezmann en Emerson moeten verkopen en waar spelers nu voor een laag salaris moeten voetballen (Auba, Alves) of dat spelers in de selectie de helft van hun salaris hebben ingeleverd om er nog voor te kunnen voetballen (Pique, Alba, Busquets, Umtiti). Volgens Transfermarkt heeft Barcelona net zoveel uitgegeven als dat er binnen is gekomen en dan is er nog genoeg bespaard op het salarisbudget. Dus alleen Torres is gekomen en verder is elke speler transfervrij geweest op de financien van andere spelers die hebben ingeleverd.

Ook denk ik dat Guardiola totaal niet tevreden was over de blessuregevoeligheid van Torres en had hij hem liever kwijt dan in de selectie, daar zal echt wel één of andere constructie mee zijn dat ze over 5 jaar pas alles moeten betalen.

Is wel even wat anders dan met een vinger in je neus al zoveel geld verdienen zodat je Mbappe een leuk contract kan voorschotelen en ik denk dat Messi en Neymar daar ook niet niets verdienen. De inkomsten krijgen ze daar echt niet terug vanwege het fantastische publiek of dat er in de Franse competitie lekker veel prjizengeld te verdienen valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei La Pulga:

Dat valt dan wel mee bij Barcelona, die hebben noodgedwongen Trincao, Messi, Griezmann en Emerson moeten verkopen en waar spelers nu voor een laag salaris moeten voetballen (Auba, Alves) of dat spelers in de selectie de helft van hun salaris hebben ingeleverd om er nog voor te kunnen voetballen (Pique, Alba, Busquets, Umtiti). Volgens Transfermarkt heeft Barcelona net zoveel uitgegeven als dat er binnen is gekomen en dan is er nog genoeg bespaard op het salarisbudget. Dus alleen Torres is gekomen en verder is elke speler transfervrij geweest op de financien van andere spelers die hebben ingeleverd.

Ook denk ik dat Guardiola totaal niet tevreden was over de blessuregevoeligheid van Torres en had hij hem liever kwijt dan in de selectie, daar zal echt wel één of andere constructie mee zijn dat ze over 5 jaar pas alles moeten betalen.

Is wel even wat anders dan met een vinger in je neus al zoveel geld verdienen zodat je Mbappe een leuk contract kan voorschotelen en ik denk dat Messi en Neymar daar ook niet niets verdienen. De inkomsten krijgen ze daar echt niet terug vanwege het fantastische publiek of dat er in de Franse competitie lekker veel prjizengeld te verdienen valt.

Maar, voor zover ik weet en de situaties kan inschatten, is het geld dat PSG uitgeeft er wel. Barca geeft geld uit dat er eigenlijk niet is toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei FlyD:

Maar, voor zover ik weet en de situaties kan inschatten, is het geld dat PSG uitgeeft er wel. Barca geeft geld uit dat er eigenlijk niet is toch?

ja gaat mij meer om hoe de inkomsten van de teams zijn, de 1 moet het doen met inkomsten van sponsoren en supporters en de ander van olie. 

City kan bijvoorbeeld een bankzitter halen voor 100 miljoen en niemand die het boeit want geld zat daar. Zo een Neymar presteert ook niet heel bijzonder en zou voor zo een bedrag bij elke andere team een miskoop zijn. 

maakt trouwens ook niets meer uit, zo is het namelijk al jaren zo.

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei La Pulga:

ja gaat mij meer om hoe de inkomsten van de teams zijn, de 1 moet het doen met inkomsten van sponsoren en supporters en de ander van olie. 

City kan bijvoorbeeld een bankzitter halen voor 100 miljoen en niemand die het boeit want geld zat daar. Zo een Neymar presteert ook niet heel bijzonder en zou voor zo een bedrag bij elke andere team een miskoop zijn. 

maakt trouwens ook niets meer uit, zo is het namelijk al jaren zo.

Ik snap je punt, maar als je dan hoort dat Barca in de markt is voor Haaland dan denk je hoe is dat mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei cimbomcu:

Ik snap je punt, maar als je dan hoort dat Barca in de markt is voor Haaland dan denk je hoe is dat mogelijk.

Dat zijn geruchten natuurlijk, als je dat allemaal moet gaan geloven heeft Barcelona echt een beeste team. Ik geloof wel dat ze interesse hebben in iedereen en dat er nu wat meer budget vrijkomt omdat er geen corona meer is, maar Haaland is gewoon te duur en ook helemaal niet nodig. 

Ik blijf het een kromme wereld vinden dat als je laat overnemen door een sjeik je opeens misstappen en gare spelers kan gaan halen omdat het toch niet boeit qua geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Fantasy:

Wat een treurnis weer dit, spelers moeten letterlijk lopen voor hun leven en gezinnen dat wederom met huilende kinderen huiswaarts gaan. Dit zal zowiezo volgend seizoen starten met puntendeductie zijn. Gezien dit seizoen wat er overal weer gebeurde qua geweld in stadia in Europa moeten we ons niet verbazen dat we binnen vijf jaar achter grote hekken mogen plaatsnemen en zo geen zak meer zien. Overigens wel een goed parcours van Dupraz nog, heeft de club uit een hopeloze situatie gehaald en toch nog naar de play-offs gekregen. Om positief af te sluiten met Auxerre hebben we er dan weer een erg leuke club bij in de Ligue 1!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paris Saint Germain op 1. Je kan het al raden natuurlijk. Ik denk dat Monaco wel heel dicht gaat komen bij de landskampioen. Verrassing gaat Auxerre worden dat zich gemakkelijk zal redden in de Ligue 1. Deze voorspelling is onder voorbehoud van de zomertransfers. Wat is jou voorspelling?

1. Paris Saint-Germain

2. Monaco

3. Lyon

4. Marseille

5. Lille

6. Nice

7. Rennes

8. Lens

9. Strasbourg

10. Nantes

11. AC Ajaccio

12. Angers

13. Auxerre

14. Brest

15. Montpellier

16. Reims

17. Toulouse

18. Clermont Foot

19. Lorient

20. Troyes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Bogatyr:

Loïs Openda verlaat Club Brugge en trekt naar Lens 

IMG_20220704_200015.jpg

Opmerkelijke keuze wat mij betreft. Weet niet of ze Europees spelen. Maar had hem ergens anders verwacht. Waarom wilde hij weg bij Brugge? Heeft zich toch goed ontwikkeld vorig seizoen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Club Brugge heeft net Cyle Larin aangetrokken. Lens heeft een goed seizoen gedraaid en is 7e geindigd, geen Europees dus. Vind het jammer dat hij geen kans krijgt in België. Ik weet zelf ook niet wat ik er van moet denken van die transfer. Hopelijk slaagt hij in Frankrijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites