Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei MarcFR:

Vorig seizoen 94 goals in de Eredivisie. Santi maakte er 22, waarvan 7 penalty's.

Ik scoor voornamelijk via goed uitgespeelde kansen en hr en der wat afstandsschoten.

Dat zijn toch best prima statistieken? Als de rest van het team ze maakt is het toch ook prima? De kans is best aanwezig dat jouw spits niet heel veel in het spel betrokken wordt, met de hele korte passes, focus op de zijkanten en meer dribbelen aan. Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb altijd het idee dat de buitenspelers, die standaard al meer dribbelen dan nog meer gaan dribbelen. Dan komt de bal dus minder snel bij de spits en heb je een drukkere 16 als de buitenspelers een voorzet/pass willen gaan geven. Wellicht dat andere spelers er dan beter voor staan?

Maar ik zie zelf niet direct echt iets waardoor jouw spits veel meer zou gaan scoren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede keepers zijn schaars in mijn game. Daarom baal ik er nog steeds van dat ik onderstaande keeper bijna gratis heb laten gaan, omdat ik dacht dat hij zich niet goed genoeg zou gaan ontwikkelen en een bruikbare speler voor mij zou kunnen worden. Met deze kwaliteiten had hij echter nu al jarenlang de keeper onder de lat voor ons kunnen zijn. 

Spoiler

image.png.4125eab23939308074778348cdf76436.png

Ik zou hem ondertussen wel opnieuw aan kunnen trekken, maar dan betaal ik zo'n 100 miljoen euro om hem aan te trekken én verdubbeld mijn salarislast door deze éne speler...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei MisterX:

Dat is toch ook gewoon cheaten of niet dan?! 

Ik had allang jouw stadion in de ingame editor veranderd als de malaise nog lang aanhoud met dat stadionnetje van je ;c

edit: Jij hebt ook je database "aangepast" (lees jaren naturalisatie) zodat het jou uitkwam dus wie is er nu aan het cheaten :D

bewerkt door sennid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Maurice':

Ik heb een eigen trainingsschema gemaakt en geïmporteerd onder 'schema's', maar om de 2 weken wordt mijn training verwijderd en moet ik hem weer opnieuw importeren. Zelfs als ik rechts onderin op opslaan heb gedrukt. 

Meer mensen hier last van?

Scherm­afbeelding 2024-01-23 om 20.12.22.png

Je hebt hem nu alleen opgeslagen, nu moet je hem nog laden via 'kalender'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Northis:

Ik ben in de lagere reeksen begonnen in België (FM23). 

Financieel gaat het stijl naar beneden. 

Ik heb gezien dat mijn zwaarste kost de jeugdopleiding is (30k/maand) 

Spelers 10k

Staff 10k. 

Ik twijfel een beetje om mijn opleiding op te zeggen (als het bestuur akkoord gaat), dan gaat het financieel misschien net iets meer haalbaar zijn. 

Probleem is dat ik net vooral met de jeugd wil werken. 

Iemand ervaring hier mee of advies?

Ik las al eens ergens dat er blijkbaar een bug zou zitten in fm23 bij de lagere reeksen in België. 

Dat de maandelijkse verliezen gigantisch zouden zijn... 😔

Inderdaad een gekende bug, zowel in FM23 als FM24. Ik zou gewoon inzetten op de jeugd en hopen dat je een talent voor miljoenen kan verkopen (of die miljoenen kan verdienen met een doorverkooppercentage). Op die manier kun je weer enkele jaren vooruit tot je Europees voetbal haalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei FlyD:

Inderdaad een gekende bug, zowel in FM23 als FM24. Ik zou gewoon inzetten op de jeugd en hopen dat je een talent voor miljoenen kan verkopen (of die miljoenen kan verdienen met een doorverkooppercentage). Op die manier kun je weer enkele jaren vooruit tot je Europees voetbal haalt.

Thx, toevallig een idee of dat enkel in België of ook in andere landen een probleem is?

Ik denk als dat inderdaad de enige manier zal zijn. 

De jeugdopleiding echt opzeggen gaat precies niet meer bij die club die ik nu zit en zou ik ook zonde vinden. 

Ik weet het niet meer van buiten, maar ik denk dat het totaal verlies/maand 50k of zelfs 80k was. 

Inkomsten 30k. 

Dan zou ik eigenlijk allemaal amateurcontracten moeten geven en zwaar besparen met de technische staff en dan kom ik nog niet in de buurt. 

Dan maar hopen op enkele talenten 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Northis:

Thx, toevallig een idee of dat enkel in België of ook in andere landen een probleem is?

De jeugdopleiding echt opzeggen gaat precies niet meer bij die club die ik nu zit en zou ik ook zonde vinden. 

Ik weet het niet meer van buiten, maar ik denk dat het totaal verlies/maand 50k of zelfs 80k was. 

Inkomsten 30k. 

Dan zou ik eigenlijk allemaal amateurcontracten moeten geven en zwaar besparen met de technische staff en dan kom ik nog niet in de buurt. 

Gaat het om de clubs die standaard speelbaar zijn? Of om een aangepaste DB voor lagere niveaus? Als het gaat om die aangepaste DB, dan heb je het bijna altijd, omdat financiën vaak niet getest worden door de makers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei MisterX:

Gaat het om de clubs die standaard speelbaar zijn? Of om een aangepaste DB voor lagere niveaus? Als het gaat om die aangepaste DB, dan heb je het bijna altijd, omdat financiën vaak niet getest worden door de makers. 

Helaas aangepaste DB. 

Goed om te weten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Northis:

Inkomsten 30k. 

Enkel België volgens mij. Niet helemaal onrealistisch die financiële problemen in België trouwens :classic_ninja: :D 

37 minuten geleden zei MisterX:

Dit is ook een gekende bug met de originele database helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shit zeg, hopelijk kan iemand me hier helpen. FM24 vreet ineens >3gb aan RAM, wat mijn laptop tamelijk slecht trekt. iemand een idee waar dat aan kan liggen?

edit: nevermind. probleem lijkt weg na integriteitscontrole van de spelbestanden en een reboot van de laptop. laten we hopen dat het hierbij blijft.

bewerkt door Niejo101
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen gelukkig de club op de rails gekregen. Hopelijk hou ik dit effe zo. Dat bewees de match tegen Blackpool, derde divisionist. Hiervoor had ik een replay nodig om uitgeschakeld te worden. Lekker de kassa gespekt.

bewerkt door xanderoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Degelijke carrière tot nu toe met mijn Journeyman challenge, eindelijk het hoogste niveau in een land bereikt, dus op jacht naar prijzen hier. Wel jammer dat er geen Europees voetbal gespeeld kan worden en het is natuurlijk een beetje een controversiële overstap.

afbeelding.thumb.png.9827fb9e0d45842c8a2f4437bc648108.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites