Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

MU Worldvision Song Contest #40

Urbeto

Aanbevolen berichten

lKKbmBT.png

De finale, de eindstrijd of het slotstuk. Hoe je het noemt doet er niet toe, feit is dat vandaag de dag is waarop nog liefst 4 landen de felbegeerde met Engelse kroonjuwelen belegde kroon van deze jubileumeditie van de MU Worldvision Song Contest kunnen bemachtigen. Het is zo spannend dat zelfs de ontknoping van de Eredivisie in 2006/2007 hierbij volledig in het niet valt. Voor de ontknoping trekken we nu dan ook niet naar Woudestein of het Koning Willem II Stadion. Dankzij @Erwin. sluiten we deze editie namelijk af in het mooie Mexico. Wanneer we hier een Mexicaan aantreffen met een gitaar begint de vrees voor een nieuwe No era penal klaagzang, maar na een nadere blik blijkt dat het om de singer-songwriter Mi Sobrino Memo gaat. Hij sluit deze editie af met een rustige cover van het nummer Piel Canela. Dit nummer is door de decennia heen al herhaaldelijk gecoverd, maar het origineel is afkomstig van Eydie Gormé & Trio Los Panchos. Mijn Duolingo Spaans streak is anno 2023 een bijzonder stoffig artefact uit het verleden, dus van de tekst word ik helaas niet veel wijzer. Hoe dan ook, deze versie van Mi Sobrino Memo is simpelweg een rustig plaatje welke je prima op de achtergrond kan draaien. Wel heeft ook dit nummer een wat hoog repetitief gehalte: y tú y tú y tú y tú. De een-na-laatste plek waar Mexico lijkt te eindigen – of Mongolië moet op de valreep nog een hele wilde sprong maken – is volgens de organisatie wellicht wat streng, maar het lijkt het resultaat van het zijn van een grijze muis binnen een divers en bij vlagen sprankelend deelnemersveld. Goed, genoeg beschouwd, want mij rest eigenlijk nog maar één laatste taak: de punten. Alle remmen los, daar gaan we.

De stemmen van Mexico (24/24) zie je hier

De stemmen zijn ook hier te zien:

Spoiler

lWJJZO7.png

Let op: Afsluitende tekst met spoilers. 

Spoiler

We hebben een winnaar! En wat een unicum! Door een schamele zespunter weet @Tim' voor de derde keer op rij deze competitie te winnen. Een bijzonder knappe prestatie, waarvoor de organisatie enkel felicitaties kan overbrengen. Ásgeir – Borderland is de winnaar van de veertigste editie van de MU Worldvision Song Contest. Het podium wordt welhaast op doelsaldo gecompleteerd door @Grote Ree en @Keko, al kopen beide heren daar niets dan eer mee.

Ik wil eenieder bedanken voor zijn deelname, interactie en enthousiasme in de afgelopen periode. Voor mij is het nu tijd om het stokje door te geven aan een volgende organisator, dus vrijwilligers mogen zich daar zeker voor melden.

Mentions: 

@Laki@Gert @Djurovski@Tim' @Grote Ree @Socrates @chrisje1993 @timpy00 @Fabian. @Erwin. @Bogatyr @nasje92 @aron24 @Chiemel @007mark @Keko @Platina32 @ivago @Kyrill @Titan @bas2204 @Satyr @Bolderbast@Urbeto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw, drie overwinningen op een rij :classic_love:

Bedankt voor de stemmen allemaal, het was weer een leuke editie met een hele spannende ontknoping!

En bedankt @Urbeto voor de organisatie natuurlijk. Leuk om al die stukjes te lezen!

bewerkt door Tim'
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Proficiat @Tim' met de overwinning. Verdiend, ik vond het ook een erg goed nummer, die in mijn alt-straatje past o.m. door de glitchelementen in het liedje, vandaar de punten van mijn kant die je kreeg. Normaal geef ik niet vaak veel punten aan de uiteindelijke winnaar, maar deze keer dus wel.

Dank je wel @Urbeto voor de organisatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Djurovski:

Het was zeer eenzaam daar beneden. Bedankt voor de organisatie @Urbeto en gefeliciteerd @Tim'

ik zou best wel eens willen organiseren. Als iemand mij wijs kan maken met scorewiz 

Het spreekt eigenlijk behoorlijk voor zich. Je maakt een account aan, zet een scorebord op en dan krijg je onderstaand scherm wanneer je naar de editpage gaat: 

Spoiler

MxSLlZk.png

Eerst zet je alle deelnemers erin inclusief hun landen, waarna je via set or edit the given votes alle puntenlijsten in kan vullen. Mocht dat allemaal in orde zijn kan je in de derde kop van bovenstaande screen de individuele linkjes krijgen zodat je ze in de juiste volgorde kan presenteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites