Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

KAS Eupen Wir sind da

Djurovski

Aanbevolen berichten

hp8QqfC.png

Nadat we de titel voor de poorten van de hel hebben weggehaald in Antwerpen gingen we na afloop even snel

een bolleke halen in een bekend café. Het grote feest kwam later in Eupen in de Ratskeller onder het genot van de nodige Eupener Bier ( aanrader trouwens ).  Hierna konden de spelers op wel verdiende vakantie. En rest ons nog een overzicht.

We hebben niet geheel onverwacht een nieuw record qua positie weten te halen. 

43gFwTe.png

Dan kijken we nu wie de helden van de ploeg waren te beginnen met de doelmannen.

Fl0VWZQ.png

Nurudeen wist de concurrentiestrijd te winnen van Moser. Niet dat Moser slecht keepte maar de wedstrijden vielen net wat ongelukkig voor hem. Met Thiago die volgend seizoen dus aansluit wordt het lastig voor Moser.

2a9lq6B.png

Op de rechtsback positie veel wisselingen en dat komt omdat het van de minst sterk bezette positie van ons elftal is. Van Genechten kan nog wat groeien en speelde de meeste wedstrijden als back. Magnee is meer een centrale middenvelder die ik wel aan het omtrainen ben. En ook Kasanwirjo heeft zo zijn wedstrijden als back gespeeld. Bitumazala lijkt wel klaar in Eupen. 

dMYeuMr.png

Gorenc en Kral was het centrale duo achterin. Papadopoulos mocht regelmatig invallen. Kasanwirjo was vaak 1e reserve voor 1 van de 2 centrale plekker en later dus regelmatig als back ingezet.

5CePDoP.png

Finnsson vaste keus op de linksback positie. Davidson klaagde en vertrok in de winter en Lasure wist de concurrentie niet te winnen. Speelde vooral als Finnsson geblesseerd was of geschorst. Toch deed hij het zeker niet onaardig. 

KrJaqVR.png

Peeters en Jeggo waren de vaste mannen op het centrale middenveld. En kunnen op een prima seizoen neerkijken. Magnee viel meestal in of speelde op de plek van Jeggo. Moya die in de winter kwam moest het vooral van invalbeurten hebben maar speelde prima.

Te4Grk7.png

N'Dri startte het vaakst als rechtsbuiten maar doordat ik hem van positie laat wisselen met de linksbuiten staat Wakaso er ook bij. Magee is de 1e invaller op de rechtsbuiten positie. En deed dat prima

LcxXj84.png

Rayan El Azrak kreeg pas in de winterstop echte concurrentie voor de 10 positie en Vanhoutte deed het dan ook sterk. Beide spelers ontlopen elkaar dan ook niet zoveel.

CWLNi0u.png

Wakaso dus de man vanaf links startend. Of wanneer die geschorst was speelde Nuhu. Bozorov begon met een lange blessure anders had hij zeker meer minuten mogen maken.

lcqNGbm.png

Keirrison de grote man voorin. Nemeth deed het prima als invaller. Voor volgend wel een uitdaging want de huurlingen keren zo goed als zeker allemaal terug. Keirrison stopt en een aantal spelers komen te kort. Het belooft dus een hete zomer te worden.

lZLtU4Z.png

Ik besloot hem wel meteen op te nemen in de technische staff. Hij gaat namelijk als scout bij ons verder. Niet dat hij zo geweldige statistieken daar voor heeft maar de man die ons kampioen heeft gemaakt verdiend dat nu eenmaal. 

Manager van het jaar werd niet ik maar die van onze rivaal. Ach ja de titel vind ik belangrijker. Keirrison neemt dus afscheid met een titel plus de topscoorder award. Stef Peeters is de man van de meeste assists met Jeggo als nummer 2. 

In het commerciële gedeelte is nog veel winst te boeken de komende jaren. 

YGxVrxZ.png

Lommel komt komend seizoen uit op het hoogste niveau. En het is de enigste ploeg die promoveert want komend seizoen gaan we met 16 clubs spelen op het hoogste niveau.  Het tweede team van Brugge is gedegradeerd.

KUkGF5O.png

Vanuit het 3e niveau promoveert Patro Eisden Maasmechelen. Ook een club wat ik nog eens moet bezoeken zeker omdat het relatief dichtbij ligt. Ook RAAL La Loeviere en het tweede van OHL promoveren naar het tweede niveau. 

kdzS3Ft.png

sblPxeK.png

Volgende maand is de supercup al weer en daarin is Standaard Luik onze tegenstander. De competitie starten we tegen Westerlo. Onze tegenstander in de bekerfinale. 

@Tim' Zonder geluk vaart niemand wel zeggen ze wel eens. Thnx

@19CH98 Tegen Luik was vooral de 1e helft zwak. Maar over het hele seizoen wel verdiend gok ik

@Kevinreijnen dank je wel

@Bogatyr Het werd een feestje tot in de late uurtjes

@delichris Ik zelf ook niet. Thnx

@Titan Het was een zeer enerverend seizoen. Nooit geweten dat de Belgische competitie zo leuk was haha 

@ElMarcos Absoluut het kostte bloed zweet en tranen

@r4vje Dank je wel

@Marius Dat doelpunt was wel de ommekeer inderdaad. Vierde deze ook achter de laptop. Al met al de terechte kampioen denk ik

@DGremlin Dank je wel

@Al Veni Dank je wel

@DavyPeeters Gezien de tweede helft was een puntje wel terecht. En de titel was al met al terecht denk ik

@Fantasy @Glenn08 @MarcFM1 @keano77 @Svenpunt @DemoN

@jefri @Vlonkie @glennix @MNie @KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette   @FlyD @mannie510 @Vreven  @Kyrill @Mansveld @Tim Windt  @Thomassje123 @chrisje1993

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je zelf ook een Eupener biertje opengetrokken na het behalen van het kampioenschap? Ik wilde net gaat typen dat Keirrison nog makkelijk mee kan en toch nog niet zo oud is, tot ik me realiseerde dat hij bijna net zo oud als ik is. Auw :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OVEWSam.png

Het was een drukke maand juli in Eupen. Met een goede jeugdlichting in opkomst was het zaak om wat spelers te lozen die waarschijnlijk nooit een minuut in actie zouden komen voor ons 1e elftal. Lucas Morren had 3 keepers boven zich staan en van onder komen er ook betere spelers door, Waasland Beveren is zijn nieuwe werkgever en had 60k voor hem over. Ylan Adjevi een jong talent op de flanken kreeg ook te horen dat hij niet in de toekomstplannen van Doldersum voor komt. Botosani uit Roemenië neemt hem voor 65k over. Een andere flankspeler die een jaar ouder was dan Ylan mocht ook vertrekken. Het gedegradeerde Volendam neemt voor 80k Shewaferaw Lavet over. Teddy Alloy , zo speel je bij PSG en zo mag je vertrekken in Eupen. Voor 110k wat kan oplopen tot 140k keert hij terug naar Frankrijk, Guinkamp is zijn nieuwe werkgever. Xavier Roex zat vorig seizoen bij de selectie maar kreeg 0 minuten. Dan weet je genoeg. Voor 125k vertrekt hij naar het gedegradeerde Zulte Waregem. Garrissone Innocent maakte blijkbaar indruk in zijn uitleenbeurt bij de scouts van Heracles. Want vanuit Almelo kwam een bod van 300k. Strik erom dus. 

Met 3 goede keepers voor 1e positie ga je uiteindelijk trammelant krijgen. Wanneer Fortuna Düsseldorf dan met een miljoen op tafel komt want door bonussen nog kan oplopen tot 1,5 miljoen voor Lennart Moser was de keus niet moeilijk. Succes in Düsseldorf Lennart. FC Groningen melde zich voor Rayan El Azrak. Speler die gratis was overgekomen dus dan is 1,5 miljoen winst in een jaar niet verkeerd. Met Vanhoutte natuurlijk al een speler die prima op die plaats kan spelen wat de keus ook wat makkelijker maakte. Het gepromoveerde Saint Etienne heeft snode plannen en kwamen met een bod van 2,5 miljoen wat kan oplopen tot 3,5 miljoen voor Isaac Nuhu. Een bod die ik niet kon weigeren vond ik.  De klapper deze maand kwam vanuit Spanje. Celta kwam met een bod van 7 miljoen want kan oplopen tot ruim 10 miljoen in bonussen voor James Jeggo. James speelde een zeer sterk seizoen en zulke aanbiedingen kan ik niet weigeren. De drie huurlingen Wakaso , Nemeth en Kasanwirjo keerden terug naar hun werkgevers. 

Veel spelers die vertrokken zijn. Leuke bedragen binnengehaald dus een mooi potje met geld om de selectie te versterken zou je denken. Helaas pindakaas. Aangezien ik geen spelers uit Qatar heb gehaald was er eerst maar 10% van de inkomsten beschikbaar en later zelfs 0%. Met andere woorden ik heb geen cent gezien van de transfer van Jeggo. Leuk zo'n voorzitter. Voor dat de transferperiode open ging had ik al wat huiswerk gedaan.

Timothe Rupil komt transfervrij over van Mainz. Deze jonge Luxemburger zal eventueel eerst nog verhuurd worden. Er kwam ook zowaar een speler met de nationaliteit Qatar naar Eupen. Hamza Sanhaji komt voor 250k over van het Marrokaanse SCC Mohammedia. Een echte wereldreiziger die er eigenlijk weinig van kan bakken. En het hielp ook nog niet eens om de voorzitter te pleasen. Andrija Vukcevic zal de strijd met Lasure aangaan voor back-up voor de linksback positie. Deze 26 jarige speler uit Montenegro had een aflopend contract bij Rijeka

Benedikt Gimber had ook een aflopend contract bij het Duitse Jahn. Snel toegeslagen en hem direct vast gelegd toen ik een contract kon aanbieden. Zeer tevreden met deze 26 jarige Duitse centrale verdediger. 

Spoiler

HyZ9RSG.png

Om het vertrek van Nuhu/Wakaso op te vangen hebben wij uit Noorwegen bij Stromgodset een groot talent weten te strikken. Bijkomend voordeel is dat Tobias Gulliksen behalve op de linkerflank ook prima als centrale middenvelder kan spelen. Hij kostte ons 1 miljoen wat nog kan oplopen tot 3 miljoen

Spoiler

nCeJMg7.png

Vanuit Polen komt misschien wel de meest verrassende transfer. En met een aanschafprijs van een miljoen ook nog eens een koopje. De 24e jarige Armeense Vahan Bichakhchyan moet de lijnen gaan uitzetten op het middenveld. Of centraal of als 10 of als rechtsbuiten. Een aderlating voor zijn oude club Pogon

Spoiler

O6SR7V4.png

Ondertussen kwam de supercup wedstrijd tegen Luik steeds dichterbij en had ik 2 spitsen in de selectie. Onze vriend uit Qatar en een jong 17 jarig talent uit Guinea die ik heb overgeheveld naar het 1e elftal. Niet echt waar je Europa mee in wil gaan. Maar mijn budget was nog maar een paar ton , en als dan een spits vond in die range dan werd de transfer geblokt door het bestuur. Was dicht bij het huren van Sidney van Hooijdonk maar je raad het al bestuur blokte de transfer. 

Met het budget wat wij hadden kon ik Cambuur zo gek krijgen om Roberts Uldrikis te verleiden tot een huurtransfer. In 1e instantie werd de transfer geblokt maar kon ditmaal de voorzitter ompraten. Maar Roberts had geen zin om naar Eupen te komen...... Uiteindelijk kwam op de dag van de wedstrijd dan toch de langverwachte spits. Bij PSV konden wij Jason van Duiven huren. De optie tot koop ( 23 miljoen .red ) gaan wij nooit en te nimmer kunnen betalen natuurlijk. 

Spoiler

N6gB4fX.png

Met 2 jonge honden en een kameel gaan we voor nu de strijd aan. Wie weet kunnen we in Augustus nog wat doen op de transfermarkt. De supercup en 1e wedstrijd van het seizoen komt in de volgende update. De oefenwedstrijden waren niet tegen de meest aansprekende tegenstanders. Begonnen met 2 wedstrijden in de buurt. Om vervolgens een trainingskamp aan de Belgische kust te beleggen. Alle wedstrijden werden ruim gewonnen dus het moraal is goed voor de supercup.

fCQegXo.png

@delichris Dank u

@Marius Dank u. Het is sowieso een uitdaging om te dealen met deze voorzitter. Maar goed maakt het wel uitdagend. 

@Al Veni Titel zelf levert niet zo veel op. Europees hopelijk wat geld te sprokkelen. Op transfergebied wel leuk wat binnen gehaald maar ja als de voorzitter dan besluit om de de transferinkomsten op 0 te zetten heb je daar ook weinig aan.

@DGremlin Dank u

@Titan Nee helaas heb het bier nog niet los in de verkoop gezien. Wel gedronken vooraf bij Eupen - Standard in het mediterraans restaurant Piya in Eupen. Aanraden zowel het bier als het eten daar,  mocht je ooit eens in Eupen belanden. Hoewel de Ratskeller ook zeker aan te raden is. Eten nog niet getest en was daar aan de koffie omdat ik nog moest rijden.  

Tja ik verbaasde mij ook toen ik zijn retirement zag. 1988 als geboortejaar dat valt mee toch. Is 4 jaar jonger als mij... Oh 33 a 34 dus oeps. We worden oud

@ElMarcos Hopelijk kunnen we dit evenaren dit seizoen

@MNie Dank je wel

@Svenpunt @glennix @keano77 @Glenn08 thnx

@Tim' @19CH98 @Kevinreijnen @Bogatyr @r4vje @DavyPeeters @Fantasy @MarcFM1 @DemoN

@KayDeManaager @Netzwerk @Mordurette   @FlyD @mannie510 @Vreven  @Kyrill @Mansveld @Tim Windt  @Thomassje123 @chrisje1993 @jefri @Vlonkie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een bestuur :D. Hoorde Eupen al kort voorbijkomen in de podcast Coup van Qatar, bijzonder dat het zelfs na het WK zo star wordt volgehouden. De zoektocht naar een goede spits duurde dan lang, maar misschien ben je er nu met de hoofdprijs vandoor gegaan voor één seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites