Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU's Eurovisie Songfestival 2022 - Stemming

Socrates

Aanbevolen berichten

Mooizo, begint al aan te dikken nu.

In de tussentijd wat vermaak voor de diehards uit de repetitiefilmpjes.

San Marino maakte de selectie niet, en als je naar het volgende beeldmateriaal kijkt, snap je ook wel waarom het nog wat aan populariteit moet winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Grote Ree:

Men heeft even afgekeken bij de winnende buurman en er een hele slechte rip-off van gemaakt.

Dat zou je wel denken hè. Maar schijnt dus al veel langer bezig te zijn dan die gasten van Maneskin. Verloor de Italiaanse show en deed toen maar mee aan die van San Marino met dit kutnummer. Waarschijnlijk deed verder alleen de plaatselijke slagerszoon en timmermansdochter mee.

Het kan je ding zijn of niet, maar de zanger van Maneskin heeft in elk geval wel een serieus goede zangstem. En wat natuurlijk charisma. Maar deze pipo heeft weinig talent. @Rogier. kan dit in een dronken bui ook. 

Wel mooi dat ze er nog alles uit proberen te halen met de staging. Schijnt ook nog op een stier te gaan zitten. Vrees wel dat ze door alle props de komende drie jaar alleen nog maar aardappelen met kastanjes eten in San Marino.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Socrates:

Dat zou je wel denken hè. Maar schijnt dus al veel langer bezig te zijn dan die gasten van Maneskin. Verloor de Italiaanse show en deed toen maar mee aan die van San Marino met dit kutnummer. Waarschijnlijk deed verder alleen de plaatselijke slagerszoon en timmermansdochter mee.

Het kan je ding zijn of niet, maar de zanger van Maneskin heeft in elk geval wel een serieus goede zangstem. En wat natuurlijk charisma. Maar deze pipo heeft weinig talent. @Rogier. kan dit in een dronken bui ook. 

Wel mooi dat ze er nog alles uit proberen te halen met de staging. Schijnt ook nog op een stier te gaan zitten. Vrees wel dat ze door alle props de komende drie jaar alleen nog maar aardappelen met kastanjes eten in San Marino.

Oh serieus joh? Ik dacht oprecht dat er leentjebuur was gedaan. Wel een slechte timing dan.

Eens verder met je analyse over de Måneskin. 

Ik hoop dat onderstaande meneer ergens de komende jaren weer de kans krijgt. Is voor mij de absolute cultheld van Eurovision. Fouter dan dit ga je het niet krijgen :D :

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-5-2022 om 16:35 zei Socrates:

Til vooral niet te zwaar aan eventueel tijdsgebrek: het zijn 25 nummers van drie minuutjes, waarbij met een beetje goede smaak je zo ongeveer de helft na een half minuutje al gehoord hebt.

Laatste dag om te stemmen! 

Mentions

@Urbeto @Djurovski @chrisje1993 @Rogier. @ivago @timpy00 @Grote Ree @Keko @007mark @nasje92 @Tim' @Chimpa @Jeroen. @bas2204 @himan @Tamara84 @Lara Croft @NicoHaak @Fabian. @ElMarcos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Turin 2022 - Eurovision Song Contest

MU's Eurovisie Songfestival 2022 - De Uitslag

25. Cyprus - 5 points

Na de eerste repetitie waren er veel positieve geluiden rondom de staging van Cyprus. Na de tweede werd dat al iets minder en hier op MU leeft het nummer al helemaal niet. @007mark was de enige die het punten gaf, te weten 5, wat dan ook de totale score voor Cyprus is. Hopelijk voor Andromache en haar twee vriendinnen kruipen ze straks nog wat uit hun schelp..

24. Spain - 9 points

Eén van de grote favorieten onder de diehard-songfestivalfans dit jaar is het nummer 'Slomo'. Lekker dansen met je kont, natuurlijk slaat dat aan bij de hardcore-fans. Dit door Jennifer Lopez afgewezen nummer deed het verrassend genoeg het best bij @Laki, die het maarliefst 7 punten gaf. Daar ging vermoedelijk iets mis, maar dat geeft niks. In de grote finale kan dit nummer weleens een stemmentrekker worden, onthouden dus. Tot zaterdagavond dan, daarna zo snel mogelijk weer vergeten.

23. Norway - 10 points

Nog een hoogstwaarschijnlijk flinke stemmentrekker voor zaterdag, Noorwegen. Twee gele wolven die oma's bananen willen voeren. Blijven in hun pak en doen tik tok-dansjes. Ja, moeten we vooral niet te veel aandacht aan besteden. @Urbeto gaf dit 5 punten, meer dan welk ander ook.

22. Australia - 12 points

Een zeer emotionele ballad uit Australië. Voor sommige wat té dramatisch en haast theatraal, maar hee, ook dat hoort erbij. De grootste bewonderaar was uw organisator, met 7 punten. Tja, hoe nuchter ik doorgaans ook ben, ook ik ben maar een mens! En ik kan mij wel identificeren met de boodschap en de emotie van de beste jongen. Afijn, genoeg over mij. Dit nummer zou het door de vocale prestatie vooral goed kunnen doen bij de juries.

21. Lithuania - 13 points

Lekker retro zingen in een vissenjurk met glitters, mooi toch. Of het Eurovisie Songfestival het juiste podium voor dit nummer is moet nog maar blijken, maar wellicht helpen de juries haar een handje en maakt ze toch nog kans op de finale. Op MU weinig waardering voor Monika, alleen Chiemel en @ivago gaven het punten.

8: @Chiemel

20. Iceland - 14 points

Ja, het volgt elkaar allemaal netjes op. Eén van de betere repetities tot nog toe komt van de zusters uit IJsland. Een mooie, haast magische staging en goed camerawerk. Op MU wist het weinig indruk te maken, maar drie gaven het punten, waarvan uw organisator de meeste (6). Een finaleplek zal lastig worden voor Systur, ook hier lijken het vooral de juries te zijn die ze naar een finale zouden moeten slepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cyprus: Blijkbaar de enige die punten heeft gegeven. Ok, matig Engels. Maar vond het zelf toch nog wel iets hebben.

Spanje: Samen met Laki punten gegeven, al zijn het er slechts 2. Zo goed is het niet, maar zegt misschien ook meer over de rest van de deelnemers. Ga zaterdag in ieder geval 'genieten' van het optreden. Niet de zang though.

Noorwegen: Heel, heel erg kut. Dat er nog mensen zijn die punten geven hiervoor: Schaam je.

Litouwen: Saai.

IJsland: Nog saaier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Turin 2022 - Eurovision Song Contest

MU's Eurovisie Songfestival 2022 - De Uitslag

19. Moldova - 19 points

Weinig muzikale en semi-grappige folk uit Moldavië. Iets met 'hey ho, let's go' en een trein naar Boekarest. Ja, slechter dan dit gaat het dit jaar niet worden. Ook dit blijft het Eurovisie Songfestival. Een aantal lieden gaven het een paar puntjes, één iemand heeft het vooral omhoog weten te duwen met de volle mep. Tja, dat kon niet anders dan onze grote vriend Djurovski zijn, natuurlijk. Laten we voor de kwaliteit van het festival hopen dat dit er na vanavond uit is, maar ik vrees dat er genoeg gekkies gaan zijn die dit naar de finale stemmen..

12: @Djurovski

18. Albania - 20 points

Een puntje meer voor Albanië. De zangeres van dienst heeft in elk geval de meeste views gekregen voor haar repetitie, helaas niet om een erg goede reden. Hoewel het nummer in principe een favoriet is bij de diehard-songfestivalfans, gaan de repetities nog niet zo lekker. Ook in onderstaande clip zingt ze vals, schreeuwt ze, doet ze raar met d'r haar.. En let op, vanavond gaat het nog erger worden ook. Heel veel vulgariteit staat ons namelijk te wachten. Op MU scoorde het matig, maar uiteraard was er Djurovski om het te redden van een nog lagere plaats! Grappig genoeg is de act en de staging erg biseksueel, zal die leuk vinden!

8: @Djurovski

17. Slovenia - 30 points

Dan maken we ineens een aardige sprong. Van de degradatiezone tot eigenlijk al de hoge middenmoot. Slovenië was een nummer dat her en der wel wat puntjes wist te sprokkelen. Dat is hartstikke mooi voor de Sloveense tienerboyband Last Pizza Slice (LPS), want ze zullen al heel blij mogen zijn als ze vanavond te horen krijgen dat ze de finale überhaupt halen. Wie weet helpt de grote discobol ze een beetje.

8: @Tim', @Urbeto

16. Austria - 32 points 

Oei, ja, Oostenrijk. Een dansnummer, of hoe heet dit soort troep @aron24? EDM, dance, house ofzo? Afijn, hier zijn altijd wel liefhebbers voor, natuurlijk. Lekker dansen enzo. Beetje repetitief alleen, je hebt het gevoel dat je eigenlijk drie minuten lang naar hetzelfde sample'tje zit te luisteren. Maar dan het grote probleem voor Oostenrijk dit jaar: de zangeres, Pia Maria - een soort emo-versie van Pipi Langkous - kan op z'n zachtst gezegd niet zo heel goed zingen. Goh, dat verrast mij dan weer niet als je betrokken bent bij zo'n nummer. Maar goed, ja, veel vals gezongen al tijdens de repetities en nu heeft ze veel help van de backing track en backing vocalists die niet zichtbaar zijn op het podium. Beetje vals spelen misschien, maar in dit geval maar goed ook.. Oh ja, MU. Ja, hier waren er ook fans voor, bijzonder genoeg. Samen met Djurovski een hoortestje gaan halen misschien binnenkort..?

8: @QuaLyon, @Michaelinho*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap nog steeds niet hoe ik per ongeluk Oostenrijk op mijn initiële lijst had staan, die heb ik er gelukkig afgegooid toen ik erop geattendeerd werd. Mijn onderbouwing was wat minder positief namelijk haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Chimpa:

Ik check eigenlijk nooit repetities of iets dergelijks, wat soms uitmondt op een dikke teleurstelling bij het daadwerkelijk zien van de acts in één van de shows 

Exact dit dus. Mijn beoordeling is puur gebaseerd op de spotify versies en daarbij vind ik Albanië en Oostenrijk nog steeds lekkere nummers. Zal in het echt wel flink tegen vallen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites