Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Super League

cimbomcu

Super League  

48 leden hebben gestemd

1. 1. De Super League moet er komen

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Kyrill:

Hebben die ook in verleden dan 5x de CL of Europa Cup 1 gewonnen?

Rode Ster en Steaua Boekarest dan. Is nog steeds geen Ajax, maar waar trek je de grens. Als je de grens onder Ajax trekt en dan is het oké, dan ben je natuurlijk net zo hypocriet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei himan:

Rode Ster en Steaua Boekarest dan. Is nog steeds geen Ajax, maar waar trek je de grens. Als je de grens onder Ajax trekt en dan is het oké, dan ben je natuurlijk net zo hypocriet.

Fair enough. Valt nu gelukkig allemaal uit elkaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteindelijk gaat de UEFA dus meer geld vrijmaken voor de CL.

En spelen we een WK in de zandbak. En is de FFP nog steeds een farce, zolang je een topclub bent. En krijgt een onbekende Tsjech 10 wedstrijden voor racisme, terwijl in Spanje Juan Cala niks krijgt. Etc. Etc. Etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Satyr:

Uiteindelijk gaat de UEFA dus meer geld vrijmaken voor de CL.

En spelen we een WK in de zandbak. En is de FFP nog steeds een farce, zolang je een topclub bent. En krijgt een onbekende Tsjech 10 wedstrijden voor racisme, terwijl in Spanje Juan Cala niks krijgt. Etc. Etc. Etc.

Ik geloof dat die Cala geen straf gehad heeft omdat er geen enkel bewijs bleek te zijn dat hij daadwerkelijk iets racistisch heeft gezegd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Beppu:

Ik geloof dat die Cala geen straf gehad heeft omdat er geen enkel bewijs bleek te zijn dat hij daadwerkelijk iets racistisch heeft gezegd. 

Die Tsjech had de hand voor de mond, dat was geen enkele reden om geen schorsing te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor die Spanjaard moet je ook bij de Spaanse bond zijn. Niet bij de Uefa. Spaanse bondsvoorzitter is ook niet zo'n lekker figuur. Valt verder zeker genoeg aan te merken op de UEFA en de FIFA, maar wel een beetje hoop dat deze gore actie van die 12 clubs voor een kentering kan gaan zorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ergens toch ook wel weer zonde dat City zich direct terugtrekt. Het is natuurlijk niet de manier hoe dit gegaan is, maar de UEFA is ook niet beste organisatie. Stel nou dat het een enorm succes zou zijn? Waarschijnlijk komen we er nooit achter. Over twee jaar zal de CL wel ongeveer zo'n format hebben. En als de FIFA slim is maken de FIFA World Club Cup anders, over een heel seizoen op een comeptitie manier. Dan heb je alle fans wereldwijd en toch een Super League.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nog nooit zo blij geweest om ongelijk te hebben. Maar ben er wel bang voor dat de CL op termijn een Super League gaat worden (voor zover dat nog niet zo is nu). Het zat hem bij de UEFA er meer in dat zij geen deel van de taart kregen dan dat ze het een slecht idee vonden volgens mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei cimbomcu:

Snap dat gezeik over de UEFA niet zo, zeker sinds Ceferin aan de macht is zijn ze bezig aan een goede opmars als het om imago en sportiviteit gaat.

De hervormingen die gedaan worden aan de CL hebben toch precies hetzelfde doel als die van de Super League deelnemers? Ervoor zorgen dat de grote teams er hoe dan ook bij zijn en extra inkomsten genereren. Dus dan kan je niet zeggen dat de UEFA goed bezig is vind ik. Het zou ze juist sieren om de kleinere landen minder voorrondes te laten spelen dan nu het geval is. Zeker nu er de afgelopen paar dagen gebleken is dat het onmogelijk is voor de grote competities om eruit te stappen. Als UEFA ben je er als het goed is voor het hele Europese voetbal, niet alleen de toplanden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei 19CH98:

De hervormingen die gedaan worden aan de CL hebben toch precies hetzelfde doel als die van de Super League deelnemers? Ervoor zorgen dat de grote teams er hoe dan ook bij zijn en extra inkomsten genereren. Dus dan kan je niet zeggen dat de UEFA goed bezig is vind ik. Het zou ze juist sieren om de kleinere landen minder voorrondes te laten spelen dan nu het geval is. Zeker nu er de afgelopen paar dagen gebleken is dat het onmogelijk is voor de grote competities om eruit te stappen. Als UEFA ben je er als het goed is voor het hele Europese voetbal, niet alleen de toplanden

Die competitie straks van ranglijst ipv poules lijkt mij juist leuker en eerlijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei cimbomcu:

Die competitie straks van ranglijst ipv poules lijkt mij juist leuker en eerlijker.

Dat het eerlijker ervan wordt twijfel ik nog over. Aan de ene kant kan je niet meer in een poule des doods belanden (weet nog wel dat Ajax geloot werd met de Engelse, Spaanse en Duitse kampioen tijdje terug) maar het is weer oneerlijker dat niet alle teams dezelfde tegenstanders hebben. Of het leuker wordt heb ik het vermoeden van niet omdat er met 10 speelrondes teveel tijd is voor de grote ploegen om het recht te zetten. 

Daarnaast weten we allebei dat de UEFA voor de nieuwe opzet heeft gekozen omdat ze daar meer inkomsten uit kunnen halen. Wat dat betreft zijn ze net zo bezig als de Super League. Dat de nummer 7 van Engeland vaker wel dan niet CL gaat spelen in de komende jaren druist in tegen het belang van de meeste Europese clubs. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites