Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvisionsongfestival #27

007mark

Aanbevolen berichten

image.png.7aca7ca3924e23073a7416410c5f0346.png

Stemronde 14/27: Guam
Inzending: bas2204

image.png.a34496fbd8ee1d7e3485144ff35fb3a3.png

image.png.8aef25edae07cbe5832ee5e2bd9f0280.png

De exotische verschijning van deze editie is het Guam van bas2204. Het is zelfs zo exotisch dat het scoreprogramma het vlaggetje niet kan laten zien. Desalniettemin wordt de muziek en creatieve keuze voorlopig gewaardeerd, getuige de voorlopige zevende plek in de stand. Wellicht een inzending om de komende stemrondes nog rekening mee te houden.

Bas gaf aan de hebben genoten deze editie, waarbij hij zelfs nummers uit zijn top-10 heeft moeten laten die normaal wel punten hadden gekregen in andere edities. Laat dat een troost zijn voor de landen die deze keer (net) misgrijpen. In de breedte was dit in ieder geval een topeditie volgens deze deelnemer.

Punten van Guam: Klikken om te zien!

https://scorewiz.eu/scoreboard/view/part/307412/14/14/m3zjcynwi0

Spoiler

image.thumb.png.43754fbf4be672b41e5e7446b092bb68.png

@Chimpa @Erwin. @himan @Lazvic @Kelvin @nasje92 @hjs @Titan @Grote Ree @Stefanos @Roprop @Jeroen. @Dysproz @bas2204 @Juca @Vilhena @komodo25 @Chiemel @Platina32 @chrisje1993 @Fabian. @ivago @Zeus @Rogier. @Christian. @Satyr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens @007mark ik zie een paar foutjes staan in mijn geschiedenis nu ik er naar kijk.

Editie #7 was het nummer Good Luck Charm

Editie #8 was de artiest Tiago Iorc (met een I i.p.v. een L)

Editie #18 klopt ook niet helemaal. De achternaam van de tweede artiest (Hilmarsdóttir) is nu als titel neergezet. Het nummer heet Particles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bas2204:

Trouwens @007mark ik zie een paar foutjes staan in mijn geschiedenis nu ik er naar kijk.

Editie #7 was het nummer Good Luck Charm

Editie #8 was de artiest Tiago Iorc (met een I i.p.v. een L)

Editie #18 klopt ook niet helemaal. De achternaam van de tweede artiest (Hilmarsdóttir) is nu als titel neergezet. Het nummer heet Particles.

Ah, heb het nu in ieder geval aangepast voor de volgende editie(s) (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halftime show 

Met de puntenverdeling van Guam gingen we over de helft van deze show heen. Daarom is het weer tijd om kort de balans op te maken en de clipjes in te starten van de landen die virtueel op het podium staan. Er is één land die een voorsprong heeft, maar er zijn nog genoeg andere deelnemers die kans maken. De spanning in Helsinki zal dus nog wel even aanblijven.

3. Engeland - 59 punten

Canada en Guam waren de Engelsen goed gezind, want vanuit die landen kwam tweemaal de twaalf punten. Sowieso is de inzending van Grote Ree bezig aan een mooie run nu er 5 rondes op rij punten zijn verkregen. Wanneer deze reeks nog even aanblijft zal deze inzending wellicht een goede kans maken om het podium vast te houden. Echter zijn er ook al 4 rondes geweest zonder punten, wat de consistentie minder maakt. De pianoversie die Gabrielle Aplin ten gehore brengt zorgt dus voor gemixte reacties in de rest van de wereld.

2. Bulgarije - 61 punten

Ook Bulgarije heeft tot nu toe viermaal een 0-score mogen noteren, maar was daarentegen een stuk constanter met de scores. Slechts éénmaal een douze points Frankrijk, maar daartegenover kregen de Bulgaren ook een plekje bij de eerste drie van Bosnië, Duitsland, Estland en Finland. Kan Bulgarije nadat het de 3e editie van Worldvision op zijn naam schreef nogmaals zorgen voor victorie?

1. Australië - 71 punten

Down Under wist door Birds of Tokyo (editie 4) en Hands Like Houses (editie 20) al tweemaal het Worldvision binnen te slepen. Net als bij de laatste overwinning is ook nu Chimpa weer verantwoordelijk voor de inzending. The Faim heeft op dit moment een goede voorsprong op de naaste belagers, waardoor een nieuwe overwinning op dit moment waarschijnlijk is. Twaalf punten kwamen er vanuit de Aziatische landen Bhutan en de Filippijnen, terwijl enkel Bosnië en Estland dit nummer niet van punten voorzagen. 

@hjs @komodo25 @Roprop @Zeus @Grote Ree @Fabian. @Satyr @Platina32 @Dysproz @Juca @Chiemel @chrisje1993 @himan @nasje92 @Vilhena @Lazvic @Kelvin @Christian. @Laki @bas2204 @ivago @Jeroen. @Chimpa @Stefanos @Rogier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Engeland zet hier de meest solide song neer voor mij, zij het niet bijster origineel maar wel overtuigend gebracht.

De overige songs in deze top drie brengen niks in mij teweeg, kunnen me eigenlijk gestolen worden.

Maar als je ziet waar ik meestal eindig, who am i to judge :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stemronde 15/27: Haïti
Inzending: Juca

File:Flag map of Haiti.svg - Wikimedia Commons

image.png.006ccf3bcf6439ae01be2a479f29e33c.png

Na de deelname van Guam komen we nu terecht bij een andere vreemde eend in de bijt. Haïti is een land dat niet vaak gekozen word. Desondanks is Juca met een nummer op de proppen gekomen voor dit land. Kaytranada heeft desondanks nog weinig steun gekregen van de andere landen, wat resulteert in slechts 11 schamele punten voorlopig.

Punten van Haïti: Klikken om te zien!

https://scorewiz.eu/scoreboard/view/part/307412/15/15/zjytvmy2i0

Spoiler

image.thumb.png.6af0e41415f02c0c6f7b6a4430aba6e4.png

@Chimpa @Erwin. @himan @Lazvic @Kelvin @nasje92 @hjs @Titan @Grote Ree @Stefanos @Roprop @Jeroen. @Dysproz @bas2204 @Juca @Vilhena @komodo25 @Chiemel @Platina32 @chrisje1993 @Fabian. @ivago @Zeus @Rogier. @Christian. @Satyr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stemronde 16/27: Hong Kong
Inzending: Vilhena

File:Hong Kong flag-map.svg - Wikimedia Commons

image.png.ca4bfde86d4d6da1306cab2f811744c0.png

In de tussenstand is Hong Kong op dit moment het best presterende land uit Azië. Season for Change doet het meer dan prima met een voorlopg 5e plaats voor Vilhena. Niet eerder koos hij voor een inzending van dit continent, dus wat dat betreft schiet hij wel meteen een voltreffer. Er zijn immers nog genoeg kansen om op het podium te kijken. Dan moet hij natuurlijk niet zijn grootste concurrenten van punten voorzien. We gaan zien of dit gebeurt.

Punten van Hong Kong: Klikken om te zien!

https://scorewiz.eu/scoreboard/view/part/307412/16/16/y2nmfjnwrk

Spoiler

image.thumb.png.a7125ac1fdc1b9799ba57b2d2646b8fb.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites