Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

MU Worldvisionsongfestival #25

nasje92

Aanbevolen berichten

175397_Aarhus_OE-Foto-Dennis-Borup-Jakobsen.thumb.jpg.6f3c394b3b6e0384c77b7e33d882025c.jpg

VELKOMMEN TIL ÅRHUS

Het is tijd voor editie 25 van het MU Worldvisionsongfestival. Na editie 24  zijn we weer terug in Gastland Denemarken, evenals editie 23. Deze editie werd gehouden in Kopenhagen. De hoofdstad van Denemarken stelde zich voor editie 25 niet verkiesbaar. Aarhus deed dat wel. Denemarkens tweede grootste stad ligt in Jutland en staat bekend om haar haven, heeft de grootste kathedraal van Denemarken en telt zo’n 250.000 inwoners. Dit jaar wordt het festival gehouden in het ‘Musikhuset Aarhus’. Het is de grootste concertzaal van Denemarken, bestaat uit 6 zalen, waarvan de grootste plaats biedt aan ongeveer 3600 toeschouwers. Caro Emerald is een van de bekende namen die er dit jaar nog optrad.    

Aarhus_musichouse_(11834397843).jpg.581d6533d21747dcdd61558cf19a6eb1.jpg

WAT GEBEURDE ER IN DE VORIGE EDITIE  

Editie 24 bestond uit een recordaantal deelnemers: 25!

In de eerste stemronde werd direct de toon gezet met een 12-punter voor Denemarken. Dit bleek het startschot voor een succesvolle editie van @bas2204. Opvallend detail: België, de nummer 2 van deze editie kreeg in de eerste ronde geen punten.

Na stemronde 10 bestond de top 3 uit Denemarken, Nederland en Duitsland. Schotland moest wachten tot deze ronde voordat de eerste punten werden behaald. Twee stuks. Een tegenvallende editie voor de Schotten, die gedurende de gehele editie de rode lantaarn hadden.

Na stemronde 20 stond Denemarken nog steeds bovenaan. België volgt nu op een tweede plek en Australië sluit de top 3 af. Twee rondes voor het einde komt Nigeria verrassend de top 3 binnendringen en maakt de eind top 3 compleet. Goud is er dus voor Denemarken. Het zilver gaat naar België en de Nigerianen eindigen met het brons. Zoals gezegd sluiten de Schotten de ranglijst af met een puntentotaal van 17. Denemarken ontving deze editie maar liefst 4 keer een 12-punter en Nigeria mocht 3 keer de volle buiten binnen harken.

Opvallend is dat de nummer twee, België geen enkele keer 12 punten mocht toeschrijven. Indonesië, de een-na-laatste, daarentegen wel een keer. Laten we deze ronde voor nog meer deelnemers zorgen!

WAT BRENGT EDITIE 25  

@Chimpa heeft editie 24 uitstekend georganiseerd en nu is het aan mij de taak om het er net zo goed van af te brengen. Mochten jullie verzoeken hebben of dingen graag anders zien, laat het me vooral weten!

DE REGELS  

Iedere deelnemer mag één nummer insturen. Dit nummer hoeft niet per se op YouTube te staan, maar mag bijvoorbeeld ook op Soundcloud staan. Een vereiste is dat (één van) de artiest(en) uit jouw gekozen land komt of hier sterke banden mee heeft. Uiteraard mag ieder land maar 1x gekozen worden. Je bent zelf helemaal vrij in de muziekstijl of de gezongen taal! Kies je een nummer met een niet Engelstalige tekst kunnen we bij aanvraag een vertaling naar het Engels toevoegen in een spoiler. Mocht dit je wens zijn, dan kun je deze songtekst zelf in een spoiler toevoegen onder je kozen nummer.

VETO

@bas2204 is de winnaar en zal daarom een vetorecht hebben. Dit houdt in dat hij vanaf het moment dat de inschrijvingen starten, een week de tijd krijgt om een nummer naar keuze in te zenden. Om misverstanden te voorkomen, leg ik hier met een voorbeeld uit wat het vetorecht inhoudt:

Stel @nasje92 kiest deze editie voor een artiest uit België, maar @bas2204 heeft ook een artiest uit België, dan heeft hij voorrang omdat hij de vorige editie heeft gewonnen. Deze voorrang is een week geldig. Deze week gaat in vanaf het moment dat de inschrijvingen geopend zijn. Na deze week vervalt de voorrang en kunnen de inzendingen niet meer overschreden worden.  

WELKE LANDEN  

Ieder onafhankelijk land is kiesbaar. Een land als Kosovo of Faeröer is toegestaan, maar Friesland bijvoorbeeld niet. Het Verenigd Koninkrijk wordt gesplitst dus Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland zijn aparte landen.  

INSCHRIJVEN  

Om jezelf in te schrijven vul je het onderstaande lijstje in en plaatst deze in dit topic. Ook als je nog niet eerder hebt meegedaan, ben je van harte welkom!  

Inschrijfformulier

Spoiler

Artiest:

Nummer:

Youtube link:

STEMMEN

Als de inschrijving gesloten is, stuurt iedereen zijn Top 10 (het liefst een top 11/12 i.v.m. diskwalificatie) via een pm naar mij. Als alle stemmen binnen zijn, worden deze één voor één gepresenteerd zoals jullie gewend zijn. Iemand zijn nummer één krijgt 12 punten, de nummer twee krijgt er 10, de nummer drie krijgt er 8, de nummer vier 7. Dit gaat door tot en met nummer tien, deze krijgt 1 punt. Eventuele nummers 11 en 12 schuiven door als iemand zijn punten niet inlevert. De volgorde van het bekend maken wordt alfabetisch bepaald.  

Deadline: Je kunt jezelf inschrijven tot en met woensdag 7 augustus 2019.  

VORIGE WINNAARS

bewerkt door nasje92
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Land: Frankrijk

Artiest: Kid Wise

Liedje: Hope

Is dit een onbekend nummer voor iedereen? Want ik heb het best vaak gedraaid via Spotify en weet of ik daarom het gevoel heb dat ie bekend is of dat ie daadwerkelijk bekend is. Wil niet een nummer die veel al kennen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei bas2204:

Artiest: Last Train

Nummer: Between Wounds

Youtube:

@Chiemel sorry, maar ik wil graag Frankrijk van je inpikken. Zie ook dat je zelf al twijfelde over de bekendheid van het nummer, dus nu krijg je de kans iets onbekenders te kiezen ;P

Gore klootzak! 

Over @hjs; over bekende dingen gesproken, Balthazar is een behoorlijk bekende band..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inzending aangepast.

Bekendheid is altijd relatief hé,hangt ervan af in welk genre je geïnteresseerd bent enz......

Ik ken bvb Katatonia en kende ook al Ashes From New uit het andere muziekspel .

Kan het wel begrijpen.

@nasje92 inzending aangepast ;) .

bewerkt door hjs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-7-2019 om 23:25 zei bas2204:

Artiest: Last Train

Nummer: Between Wounds

Youtube:

@Chiemel sorry, maar ik wil graag Frankrijk van je inpikken. Zie ook dat je zelf al twijfelde over de bekendheid van het nummer, dus nu krijg je de kans iets onbekenders te kiezen ;P

Stuk beter dan die van Chiemel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei hjs:

Heb inzending aangepast.

Bekendheid is altijd relatief hé,hangt ervan af in welk genre je geïnteresseerd bent enz......

Ik ken bvb Katatonia en kende ook al Ashes From New uit het andere muziekspel .

Kan het wel begrijpen.

@nasje92 inzending aangepast ;) .

Voel je uiteraard niet verplicht om het te veranderen, was in ieder geval een tip van mijn kant om mee kans op punten te krijgen. Zou ik nu net zo goed tegen @Fabian. kunnen zeggen. Dacht zelf trouwens altijd dat Ronde Belgisch was. 

Ik moet ook nog een nieuwe kiezen. Dat wordt begin volgende week denk ik. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites