Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Rogier.:

Je bedoelt: hij wil de beuk van Martinez dempen? Logische reactie die handen.

Nee hoor, die beuk kwam juist hard aan omdat hij het totaal niet had verwacht, hij zag dat niet aankomen. Hij wilde zelf gewoon een beuk geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus hij had volgens jou tegelijkertijd alleen maar oog voor Martinez maar zag de duw/beuk niet aankomen? Zeer interessante combinatie van factoren. 

Heb het net op volledige snelheid teruggekeken [64:30 - 65:00] en hij kijkt naar de bal, niet naar Martinez. Die ziet hij pas op het eind opduiken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei PJHoutman:

Heb het net op volledige snelheid teruggekeken [64:30 - 65:00] en hij kijkt naar de bal, niet naar Martinez. Die ziet hij pas op het eind opduiken. 

Dan heb je dus ook kunnen zien dat Dessers eerder al een duw krijgt van Martinez en daarna vol zijn richting in begint te sprinten. Hiervoor waren er ook al meerdere momenten in de wedstrijd dat Dessers duels verloor van Martinez en vond dat het overtredingen waren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei PJHoutman:

Dus hij had volgens jou tegelijkertijd alleen maar oog voor Martinez maar zag de duw/beuk niet aankomen? Zeer interessante combinatie van factoren. 

Die twee lagen in die fase sowieso wel in de clinch met elkaar.

Maar goed ik vind dit persoonlijk geen penalty. Neemt niet weg dat die twee een irritante strijd met elkaar hadden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zelfs al zou Dessers niet uit venijnigheid naar Martinez maar uit pure ijver om voor de bal te gaan die laatste sprint inzetten, kan je je afvragen in hoeverre het nou echt genoeg zou zijn voor een penalty. Hij komt niet eens in de buurt van de bal. Bij het oorspronkelijke fragment (dus van bovenaf, niet die slomo van voren in dit topic steeds) zie je dat de bal gewoon bij Blind komt en Dessers dan nog achter de rug van Martinez zit. Van niet eens een kans naar een 100% kans is wel heel onredelijk. Daarnaast: zo'n blok dat Martinez zet zie je Europees zo vaak. In Italië en Spanje zie je niet anders, maar goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Socrates:

Dan heb je dus ook kunnen zien dat Dessers eerder al een duw krijgt van Martinez en daarna vol zijn richting in begint te sprinten. Hiervoor waren er ook al meerdere momenten in de wedstrijd dat Dessers duels verloor van Martinez en vond dat het overtredingen waren. 

Totaal irrelevant natuurlijk, aangezien elke situatie weer opnieuw beoordeeld moet worden.

Als je op deze manier gaat redeneren hoeft iemand dus ook geen rood te krijgen bij een beenbrekende tackle op een andere speler die al 4 schwalbes heeft gemaakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat gejank:D. Heb dat zelf helemaal niet meer sinds een paar jaar. Drie minuten na de wedstrijd even morren en dan is het alweer vergeten en gaan we over op de orde van de dag.

Al krijg ik wel spontaan jeuk als ik de kop van die Anthony voorbij zie komen. Maar dat is niet alleen op basis van deze wedstrijd.

Gelijkspel was wel op zijn plaats geweest denk ik verder. Feyenoord eerste helft stuk beter, Ajax tweede helft. Al kwam Ajax nauwelijks tot kansen tot de 70e minuut oid. Die gaan het nog erg zwaar krijgen om de titel te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Socrates:

En zelfs al zou Dessers niet uit venijnigheid naar Martinez maar uit pure ijver om voor de bal te gaan die laatste sprint inzetten, kan je je afvragen in hoeverre het nou echt genoeg zou zijn voor een penalty. Hij komt niet eens in de buurt van de bal. Bij het oorspronkelijke fragment (dus van bovenaf, niet die slomo van voren in dit topic steeds) zie je dat de bal gewoon bij Blind komt en Dessers dan nog achter de rug van Martinez zit. Van niet eens een kans naar een 100% kans is wel heel onredelijk. Daarnaast: zo'n blok dat Martinez zet zie je Europees zo vaak. In Italië en Spanje zie je niet anders, maar goed. 

Onbesuisde overtreding met fysiek contact is een directe vrije trap danwel strafschop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Socrates:

Dit heb ik vaker met penaltys. Vooral bij handsballen die uit voorzetten komen vind ik een penalty een veel te zware straf. Ik zou dan ook voorstander zijn van indirecte vrije trappen in dit soort situaties. Helemaal normaal vind ik deze beuk ook niet namelijk zo op het eerste oog. Maar goed, de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik mij enkel baseer op het Twitter-fragment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei 007mark:

Totaal irrelevant natuurlijk, aangezien elke situatie weer opnieuw beoordeeld moet worden.

Als je op deze manier gaat redeneren hoeft iemand dus ook geen rood te krijgen bij een beenbrekende tackle op een andere speler die al 4 schwalbes heeft gemaakt. 

Je begrijpt het punt niet helemaal.

7 minuten geleden zei PJHoutman:

Onbesuisde overtreding met fysiek contact is een directe vrije trap danwel strafschop.

Klinkt aardig, maar de realiteit is vaak anders. Over het algemeen geven scheidsrechters pas een overtreding als zo'n blok doet verhinderen dat de tegenstander de bal krijgt en richting doel kan. Ook op de middenlijn.

4 minuten geleden zei Grote Ree:

Dit heb ik vaker met penaltys. Vooral bij handsballen die uit voorzetten komen vind ik een penalty een veel te zware straf. Ik zou dan ook voorstander zijn van indirecte vrije trappen in dit soort situaties. Helemaal normaal vind ik deze beuk ook niet namelijk zo op het eerste oog. Maar goed, de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik mij enkel baseer op het Twitter-fragment.

Klopt ook. Je ziet vaak genoeg lichte overtredingen waar ze wel voor fluiten halverwege het veld, maar niet binnen de zestien omdat er dan gewoon een 100% kans op staat. Penals geven ze eigenlijk alleen als er echt een kans of schot op doel ontnomen zou worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Grote Ree:

Dan moet je als verdediger slimmer zijn en je handen niet gebruiken (of in dit geval niet een dergelijke beuk uitdelen als je teamgenoot de situatir onder controle heeft). Probleem met deze beuk is namelijk dat het gezien de kracht, plek van impact (borstkas/sleutelbeen) en houding van Martinez ernstige blessures kan veroorzaken. In dit geval komt Dessers goed weg met een kneuzing en Martinez goed weg zonder strafschop. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Beppu:

Mooi dat gejank:D. Heb dat zelf helemaal niet meer sinds een paar jaar. Drie minuten na de wedstrijd even morren en dan is het alweer vergeten en gaan we over op de orde van de dag.

Dat had ik dus steeds meer toen Dickie nog trainer was. Maargoed, nu wordt er als supporter weer een soort worst voorgehouden met leuke transfers, wat talenten en Arne Slot. Ga je er weer in geloven, wat je bij Feyenoord natuurlijk nooit moet doen. Europees goede prestaties, maar bij elk beetje tegenstand in de Eredivisie hebben we eigenlijk punten laten liggen. PSV-uit en een gelukje tegen AZ waren een uitzondering hierop. Mijn verwachtingspatroon moet denk ik structureel wat naar beneden gesteld worden, want merk alweer dat ik mij er veel te druk over maak.

9 minuten geleden zei Socrates:

Je begrijpt het punt niet helemaal.

Dat zal inderdaad wel weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Socrates:

Dan is het dus een penalty. Je uitleg gaat scheef. 

Disclaimer; heb alleen dit fragment gezien, wellicht dat een andere hoek een ander beeld geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Rogier.:

Dan is het dus een penalty. Je uitleg gaat scheef. 

Disclaimer; heb alleen dit fragment gezien, wellicht dat een andere hoek een ander beeld geeft.

Neen, want het zou dus geen scoringskans zijn. Dat zeg ik nou juist: dat dat zou moeten bij zo'n blok voor een penalty.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei MetalMichael:

Zo, zie nu deze voorbijkomen (onderste). Zag Dessers op een gegeven moment wel liggen, maar had de aanleiding niet gezien. Waarom is dit niets?

Geen idee idd. Echt een debiele actie van Martinez. Bij een penal had je niks mogen klagen. 

Vermakelijke match met heel veel fouten. Gedrag was storend. Heel zonde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Socrates:

Neen, want het zou dus geen scoringskans zijn. Dat zeg ik nou juist: dat dat zou moeten bij zo'n blok voor een penalty.

Dat is helemaal geen criterium. Zo interpreteert men het als het om penalty’s gaat, maar het is puur naar de regels kijkend bij jouw uitleg een penalty.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is objectief gezien ook hondred procent een penalty. Maar uiteraard gebeurt dat niet, want de scheidsrechters in Nederland zijn gewoon zwaar onder de maat. Uiteindelijk verlies je ook niet door scheidsrechter, maar doordat jezelf compleet inkakt aan het einde van de wedstrijd en een keeper die er niks van bakt. Neemt niet weg dat Feyenoord zich ontwikkeld heeft dit jaar. Gewoon derde worden en kijken of je in Europa iets leuks kan doen, zou gewoon prima zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei PJHoutman:

Dan moet je als verdediger slimmer zijn en je handen niet gebruiken (of in dit geval niet een dergelijke beuk uitdelen als je teamgenoot de situatir onder controle heeft). Probleem met deze beuk is namelijk dat het gezien de kracht, plek van impact (borstkas/sleutelbeen) en houding van Martinez ernstige blessures kan veroorzaken. In dit geval komt Dessers goed weg met een kneuzing en Martinez goed weg zonder strafschop. 

Mwuah ik vind dit wel erg kort door de bocht. Ga jij maar eens een sliding maken en daarbij je handen perfect naast je lichaam te houden. Wens je veel succes.

Maar goed, ik dwaal af. Ben het ermee eens dat het een overtreding is, maar een overtreding binnen de 16 wordt in het algemeen door scheidsrechters toch anders beoordeeld dan eenzelfde overtreding buiten de 16. Vind dat dat op zichzelf niet zo zou moeten zijn, maar het is volkomen logisch dat het gebeurt, gezien de zwaarte van het sanctiemiddel. Vandaar ook mijn voorstel voor een indirecte vrije trap. Vraag is wel waar je de grens dan legt natuurlijk tussen IVT en penalty.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Grote Ree:

Mwuah ik vind dit wel erg kort door de bocht. Ga jij maar eens een sliding maken en daarbij je handen perfect naast je lichaam te houden. Wens je veel succes.

Maar goed, ik dwaal af. Ben het ermee eens dat het een overtreding is, maar een overtreding binnen de 16 wordt in het algemeen door scheidsrechters toch anders beoordeeld dan eenzelfde overtreding buiten de 16. Vind dat dat op zichzelf niet zo zou moeten zijn, maar het is volkomen logisch dat het gebeurt, gezien de zwaarte van het sanctiemiddel. Vandaar ook mijn voorstel voor een indirecte vrije trap. Vraag is wel waar je de grens dan legt natuurlijk tussen IVT en penalty.

Ik ben het met je eens dat een indirecte vrije trap een optie zou moeten zijn. Echter krijg je dan wel wat je zelf ook aangeeft wekelijkse discussie is een penalty te zwaar of was dit niet een penalty ipv indirecte vrije trap. Wellicht dat er dan een soort maatstaf moet zijn dat een overtreding op een speler met de bal of met de mogelijkheid de bal te spelen een penalty is. En dit soort situaties waarbij de speler (Dessers in dit geval) niet bij de bal kan komen een indirecte vrije trap is. Zelfde met wanneer er iemand geduwd wordt bij een corner of voorzet die totaal niet van invloed is op het spel kun je dan ook naar de indirecte vrije trap toe. Maar goed, ik verwacht niet dat die regel ooit ingevoerd gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees ik hier nou echt dat mensen dit gewoon een faire beuk vinden? Nul oog voor de bal, elleboog die naar achteren wordt gepland alsof het niets is. Manman, en dan Feyenoorders afkraken omdat ze subjectief zijn. ;c 

Trots hoe we de eerste helft gespeeld hebben, zo ontzettend zuur hoe we de tweede helft in zijn gegaan. Als je een goede keeper op doel had gehad was die 2-2 nooit gevallen, wat een enorme flapdrol. Verder ook weer bijzonder dat iedereen het voor die blonde nicht op neemt. Ben heel blij dat die niet in ons mooie shirt speelt want wat een ongelofelijk triest figuur en dan je aanvoerder die dit soort gedrag aanmoedigt/versterkt/doorzet. Nee prima, chapeau. Week geleden nog lopen janken om Benfica en nu dit soort streken uithalen. Top club hoor, laat maar weer is zien waarom ieder andere club zo'n bloedhekel aan jullie heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Lees ik hier nou echt dat mensen dit gewoon een faire beuk vinden? Nul oog voor de bal, elleboog die naar achteren wordt gepland alsof het niets is. Manman, en dan Feyenoorders afkraken omdat ze subjectief zijn. ;c 

Trots hoe we de eerste helft gespeeld hebben, zo ontzettend zuur hoe we de tweede helft in zijn gegaan. Als je een goede keeper op doel had gehad was die 2-2 nooit gevallen, wat een enorme flapdrol. Verder ook weer bijzonder dat iedereen het voor die blonde nicht op neemt. Ben heel blij dat die niet in ons mooie shirt speelt want wat een ongelofelijk triest figuur en dan je aanvoerder die dit soort gedrag aanmoedigt/versterkt/doorzet. Nee prima, chapeau. Week geleden nog lopen janken om Benfica en nu dit soort streken uithalen. Top club hoor, laat maar weer is zien waarom ieder andere club zo'n bloedhekel aan jullie heeft.

Ik neem aan dat je dus ook totaal niet genoten hebt van hoe Benfica het tegen Ajax uitspeelde? Ik neem ook aan dat je fel je eigen spelers wilt afvallen omdat zij ook nagenoeg de gehele tweede helft aan het tijdrekken waren?

Dessers is inmiddels trouwens rest van het seizoen geblesseerd lijkt mij? Die heeft zo vaak op de grond gelegen moet wel ernstig zijn.

Ik heb vooral het idee dat je enige frustratie hebt over zaken die alle teams irritant vinden als het hen overkomt. Je hebt alleen een bloedhekel aan Ajax omdat jouw club daardoor een semi topclub is die alleen nog topclub genoemd wordt omdat ze veel fans hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites