RicoV1989 Geplaatst 23 juni 2021 Share Geplaatst 23 juni 2021 3 uur geleden zei MarcFR: Dit kan echt alleen bij Feyenoord Een garantie voor 10+ goals en 10+ assists maar Feyenoord supporters ergeren zich aan z'n maniertjes. Het is ook geen wonder dat het nooit wat word bij ons als Lex Immers en Michiel Kramer eerder worden toegezongen dan Berghuis. Bij Feyenoord intern moet er een hoop veranderen maar bij supporters zelf ook. Yep, helemaal mee eens. 30 minuten geleden zei Elsjorro1990: En terecht. Hoewel ik PJ zijn mening niet deel dat Feyenoord er beter van gaat voetballen, die spelers die hij opnoemt zijn pure middelmaat, met of zonder Berghuis. Maar die Berghuis is een vreselijke vervelende galbak die elke zichzelf respecterende supporter niet in zijn team zou willen zien. Niet mee eens. Dat soort spelers heb je ook gewoon nodig. Ik roep ook steevast dat Tadic en Tagliafico galbakken zijn (wat - laten we wel wezen - ook gewoon zo is) maar als ze bij Feyenoord zouden spelen zou ik ze heerlijk vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 23 juni 2021 Share Geplaatst 23 juni 2021 Vind het een forse stelling, maar ben het er wel mee eens. Ben zelf voor PSV en ik roep al jaren dat ze hem niet moeten halen. Is geen goeie voor het groepsproces, denk ik. Akelige vent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 23 juni 2021 Share Geplaatst 23 juni 2021 Het verschil is dat Tadic en Tagliafico hun grinta combineren met werklust, Berghuis daarentegen is 80% van een wedstrijd een zoutzak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 23 juni 2021 Share Geplaatst 23 juni 2021 Heb je mij niet gezien tegen Tagliaafico? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RicoV1989 Geplaatst 23 juni 2021 Share Geplaatst 23 juni 2021 5 uur geleden zei MarcFR: Dit kan echt alleen bij Feyenoord Een garantie voor 10+ goals en 10+ assists maar Feyenoord supporters ergeren zich aan z'n maniertjes. Het is ook geen wonder dat het nooit wat word bij ons als Lex Immers en Michiel Kramer eerder worden toegezongen dan Berghuis. Bij Feyenoord intern moet er een hoop veranderen maar bij supporters zelf ook. Dan gooi ik deze er nog maar een keer in. Het is toch onbegrijpelijk dat iemand die een keer "We gaan op jodenjacht" riep bij z'n vorige club en altijd hard achter z'n zelf verspeelde ballen aan rent, maar verder niet kan voetballen mateloos populair is, terwijl er bij iemand die gegarandeerd 30+ goals per seizoen verzorgt wordt geroepen "ja maar hij rent niet hard bij balverlies en hij maakt soms een onbesuisde tackle en hij schopt Sven van Beek op de training en hij is een irritant mannetje". Ik geniet gewoon enorm van zijn kwaliteiten en hoop dat hij nog lang blijft. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren, maar het is duidelijk wat ik bedoel... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 23 juni 2021 Share Geplaatst 23 juni 2021 Ah ja, de mateloos populaire *checks notes* ...Lex Immers? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 23 juni 2021 Share Geplaatst 23 juni 2021 Overigens heeft Lex Immers ook gewoon 2 seizoenen 10+ goals voor Feyenoord gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 23 juni 2021 Share Geplaatst 23 juni 2021 (bewerkt) #teamPJ Vooral op het stuk dat het elftal veel te veel gericht is op Berghuis. Prima als hij in de wedstrijd zit, killing als hij dat niet zit. Je moet voor de grap eens wedstrijden, of delen terugkijken als Berghuis meedoet/meedeed, eerste blik gaat altijd naar Berghuis. Vooral bij Diemers is het goed te zien. 23 juni 2021 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RicoV1989 Geplaatst 23 juni 2021 Share Geplaatst 23 juni 2021 Ik vind het echt onbegrijpelijk om zo laconiek te doen over Berghuis maar dat zal dan wel aan mij liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 23 juni 2021 Share Geplaatst 23 juni 2021 1 uur geleden zei RicoV1989: Ik vind het echt onbegrijpelijk om zo laconiek te doen over Berghuis maar dat zal dan wel aan mij liggen. Eens. Is gewoon een speler die de afgelopen jaar heeeul veel prijzen heeft gepakt met Feyenoord. Super belangrijk ook met zijn doelpunten. Lekker belangrijk dat ie niet zo aardig is voor zijn. Presteren moet hij. En dat deed hij. Hij mag wat mij betreft lekker aan de diarree raken als ik naar Ajax gaat, dat dan weer wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 23 juni 2021 Share Geplaatst 23 juni 2021 40 minuten geleden zei Arezo: Eens. Is gewoon een speler die de afgelopen jaar heeeul veel prijzen heeft gepakt met Feyenoord. Super belangrijk ook met zijn doelpunten. Lekker belangrijk dat ie niet zo aardig is voor zijn. Presteren moet hij. En dat deed hij. Hij mag wat mij betreft lekker aan de diarree raken als ik naar Ajax gaat, dat dan weer wel. 3 wedstrijden per seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcFR Geplaatst 24 juni 2021 Share Geplaatst 24 juni 2021 9 uur geleden zei PJHoutman: 3 wedstrijden per seizoen Zie jij maar eens een speler te halen met de middelen die Feyenoord heeft die gegarandeerd >10 goals en >10 assists geeft per seizoen. Succes. Dit gelul vind je echt alleen bij Feyenoord, ongekend. Overal zou het over zijn voetbalkwaliteiten gaan, hier alleen over zijn maniertjes en dat hij soms niet meedoet. Gek hé dat het nooit wat word met onze club.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 24 juni 2021 Share Geplaatst 24 juni 2021 (bewerkt) 10 goals dit seizoen als je strafschoppen niet mee telt, vorig seizoen waren dat er zelfs maar 8 (okay, geen vol seizoen, maar hij scoorde maar in 11 van de 25 wedstrijden). En ja, die moeten er ook in, maar dat zegt dus helemaal niets over je veldspel. Ik vind dat hij, voor een speler die zó vaak in gevaarlijke posities komt als hij, helemaal niet zo veel rendement heeft eigenlijk. Daar mag je anders over denken hè, helemaal prima, maar frame de discussie dan niet alsof het alleen kritiek op zijn persoonlijkheid is en niet op zijn spel. Want het gaat mij er dus vooral om dat hij de laatste 2 seizoenen veel meer verneukt dan beslist. En dan krijg je dus de vraag die de crux in dit hele verhaal is; is Feyenoord beter af met een speler die niet elke bal opeist, die zich wel aan de tactische instructies van de trainer houdt, en die niet je team dupeert met labiele momenten waar hij (in mijn ogen) relatief weinig rendement tegenover stelt? Ik ben van mening van wel, maar nogmaals, daar mag je echt best anders over denken. Ik ben ook juíst van mening dat je altijd een subtopper blijft als je je hele spel ophangt aan één speler, want als die vertrekt dan heb je dus alsnog niets. Al helemaal niet als er dus (blijkbaar?) dit soort rare clausules aan hangen. 24 juni 2021 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 juni 2021 Share Geplaatst 24 juni 2021 Een creatieve buitenspeler op niveau Feyenoord zal altijd ook veel kansen verprutsen of ballen inleveren. Anders speel je niet bij Feyenoord. Maar dat wil nog niet zeggen dat het zonder hem beter zou gaan, want wat heb je dan? Dan profiteer je ook niet van alles wat hij creëert. Ik vind het prima om nuances bij Berghuis te plaatsen, maar waar jullie (Houtman, MM) dan de fout ingaan is doen alsof zonder Berghuis het beter zou draaien, want dan eist hij niet zoveel op. Dat geldt voor een Portugal met Ronaldo, omdat dan types als Bernardo Silva, Bruno Fernandes en André Silva of Jota misschien meer zouden kunnen linken. Maar hoe ziet dat bij Feyenoord eruit? Gaat Texeira dan ineens shinen? Of komt Kökcu ineens geweldig uit de verf? En naar wie gaan de ballen dan? Bozenik en Sinisterra? Met alle respect, maar het zijn gewoon hele middelmatige spelers. Berghuis is technisch echt met enorme afstand de beste van die ploeg. Haal hem eruit en je gaat niet beter voetballen, maar meer oeverloos tikken zonder creatieve ingeving en zonder al te veel bijzondere loopacties. Die spelers heb je niet. Dus je mag Berghuis op je blote knietjes bedanken, want zonder hem was het afgelopen seizoen al helemaal niks geworden en keek je naar ADO-voetbal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 24 juni 2021 Share Geplaatst 24 juni 2021 (bewerkt) Er zijn m.i. meerdere opties. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Toornstra op rechts voor de scherpe voorzet op de eerste paal Bozenik/korte combinatie met Jørgensen en om de rechterflank te ontlasten in defensief opzicht, ondanks dat jij om de een of andere reden het idee hebt opgevat dat Toornstra een soort duurloper is die niets kan met een bal, en dan een middenveld met Fer-Kökcu-Til waarvan die middelste het dichts bij de aanval speelt en Fer het dichtst bij onze goal. Dan Jørgensen in de spits en de tandem Haps-Sinisterra over links. Nu kan je echt een hoop beweringen doen, maar dat is zeker geen ADO-voetbal en al helemaal geen 'middelmatige techniek' of wat je ook wil roepen. 24 juni 2021 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcFR Geplaatst 24 juni 2021 Share Geplaatst 24 juni 2021 (bewerkt) Respect voor een ieder z'n mening. Geen fan zijn van Berghuis mag natuurlijk, prima. Maar dan met Toornstra op rechts komen waar geen geur, smaak of snelheid aan zit. Kom op zeg. Dan kunnen we beter helemaal stoppen. 24 juni 2021 bewerkt door MarcFR Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 juni 2021 Share Geplaatst 24 juni 2021 32 minuten geleden zei PJHoutman: Er zijn m.i. meerdere opties. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Toornstra op rechts voor de scherpe voorzet op de eerste paal Bozenik/korte combinatie met Jørgensen en om de rechterflank te ontlasten in defensief opzicht, ondanks dat jij om de een of andere reden het idee hebt opgevat dat Toornstra een soort duurloper is die niets kan met een bal, en dan een middenveld met Fer-Kökcu-Til waarvan die middelste het dichts bij de aanval speelt en Fer het dichtst bij onze goal. Dan Jørgensen in de spits en de tandem Haps-Sinisterra over links. Nu kan je echt een hoop beweringen doen, maar dat is zeker geen ADO-voetbal en al helemaal geen 'middelmatige techniek' of wat je ook wil roepen. Je denkt echt dat dit werkt, je hiermee vlot voetbal kan spelen en voldoende wedstrijden gaat winnen en zodoende beter af bent vergeleken met een Feyenoord met Berghuis? Of ben je nu net zoals die clowneske schreeuwlelijk die je zo adoreert André van Duin aan het imiteren? Goh, wonderbaarlijk hoe ver je wil gaan om een speler die je niet mag af te branden, zeg. En dan ben ik nog bepaald geen Berghuis-fan, had hem niet eens meegenomen naar het huidige EK. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 24 juni 2021 Share Geplaatst 24 juni 2021 (bewerkt) 38 minuten geleden zei Socrates: Je denkt echt dat dit werkt, je hiermee vlot voetbal kan spelen en voldoende wedstrijden gaat winnen en zodoende beter af bent vergeleken met een Feyenoord met Berghuis? Of ben je nu net zoals die clowneske schreeuwlelijk die je zo adoreert André van Duin aan het imiteren? Goh, wonderbaarlijk hoe ver je wil gaan om een speler die je niet mag af te branden, zeg. En dan ben ik nog bepaald geen Berghuis-fan, had hem niet eens meegenomen naar het huidige EK. Wie heeft iets gezegd over vlot voetbal? Dat is jóuw ideaal, ik wil wedstrijden winnen. En dat ga je hier zeker mee doen. Ik denk trouwens wel degelijk dat je goed combinatievoetbal kan spelen met de voorhoede Kökcu-Toornstra-Sinisterra-Jørgensen, net als dat ik denk dat je geen combinatievoetbal hóeft te spelen als je Bozenik gewoon goed bedient. 24 juni 2021 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 24 juni 2021 Share Geplaatst 24 juni 2021 Haha ik ben gestopt met lezen toen deze gap liever Toornstra op rechtsbuiten ziet dan Berghuis. Ik wist niet dat trollaccounts hier welkom waren joh. Man wat een grap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 juni 2021 Share Geplaatst 24 juni 2021 Dat is mijn ideaal niet, wel die van Slot straks. Maar er zit ook al in verborgen dat het op mij ontzettend stroef overkomt. Je hebt een groot gebrek aan handelingssnelheid, beweging en voetballend vermogen. Snelheid en loopacties ook nog wel een dingetje voorin. Enkel Sinisterra kan wat. Daarnaast vind ik sowieso dat Fer en Kökcu op één middenveld eigenlijk al niet meer kan. Dan zet je er ook nog Til bij die wil aanvallen. Zeer kwetsbaar in de tegenaanval. En oké, Kökcu moet creatief zijn - ik vind hem maar matig, techniek aan de bal is nog niet direct geweldige creatieve passes versturen - en Til moet diepgaan. Dan wil je spelers die ofwel diep kunnen lopen ofwel onder de bal kunnen komen. Dan is die voorhoede echt heel mager. Ben er vrij zeker van dat met die opstelling je in de Kuip negentig minuten lang wat staat breed te spelen zonder dat je erg veel creëert. Dan ga je het gewoon heel moeilijk krijgen tegen defensieve ploegen. Ook tegen ploegen die hoog staan trouwens. Toornstra op rechts en Bozenik/Jorgensen in de spits heb je bijzonder weinig aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 24 juni 2021 Share Geplaatst 24 juni 2021 13 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Haha ik ben gestopt met lezen toen deze gap liever Toornstra op rechtsbuiten ziet dan Berghuis. Ik wist niet dat trollaccounts hier welkom waren joh. Man wat een grap. Dat heb ik echt helemaal nérgens gezegd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 24 juni 2021 Share Geplaatst 24 juni 2021 9 minuten geleden zei Socrates: Dat is mijn ideaal niet, wel die van Slot straks. Maar er zit ook al in verborgen dat het op mij ontzettend stroef overkomt. Je hebt een groot gebrek aan handelingssnelheid, beweging en voetballend vermogen. Snelheid en loopacties ook nog wel een dingetje voorin. Enkel Sinisterra kan wat. Daarnaast vind ik sowieso dat Fer en Kökcu op één middenveld eigenlijk al niet meer kan. Dan zet je er ook nog Til bij die wil aanvallen. Zeer kwetsbaar in de tegenaanval. En oké, Kökcu moet creatief zijn - ik vind hem maar matig, techniek aan de bal is nog niet direct geweldige creatieve passes versturen - en Til moet diepgaan. Dan wil je spelers die ofwel diep kunnen lopen ofwel onder de bal kunnen komen. Dan is die voorhoede echt heel mager. Ben er vrij zeker van dat met die opstelling je in de Kuip negentig minuten lang wat staat breed te spelen zonder dat je erg veel creëert. Dan ga je het gewoon heel moeilijk krijgen tegen defensieve ploegen. Ook tegen ploegen die hoog staan trouwens. Toornstra op rechts en Bozenik/Jorgensen in de spits heb je bijzonder weinig aan. Slot zal het sowieso zonder Berghuis moeten doen, want die heeft zijn vertrekwens uitgesproken. Dus waarom je die dan meeneemt in je overwegingen over vlot spel is mij een volstrekt raadsel. Sinisterra + Haps + Til + Linssen/Bozenik hebben allemaal de snelheid/diepgang om gevaar te stichten in de aanval. Dan heb je ook die Noor nog, geen idee wat hij kan, maar hij schijnt wel aanvalsdrift te hebben en aangezien we geen andere rechtsback hebben zal die toch wel spelen, dus dan kunnen we er maar net zo goed vanuit gaan dat hij misschien iets van aanleg heeft. Een ploeg die hoog staat tegen Feyenoord gaat er dus zeer waarschijnlijk af (op Ajax na, want die kunnen dat compenseren). Tegen ploegen die verdedigend staan had je het mét Berghuis ook al enorm lastig, daarom verspelen we daar de laatste vijf jaar steeds punten tegen. Dus dat is voor mij geen argument. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 26 juni 2021 Share Geplaatst 26 juni 2021 Wens de Feyenoorders alvast veel sterkte als ze komend seizoen echt moeten gaan kijken naar een middenveld met Till en Toornstra. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 (bewerkt) Tegen de verveling is het aan te raden even FR12 te openen en de reacties te lezen op het recente nieuwsartikel van Berghuis naar Ajax. Best of FR12 twitteraccount is uiteraard ook nog altijd kijktip van ome Beppu. 28 juni 2021 bewerkt door Beppu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 28 juni 2021 Share Geplaatst 28 juni 2021 Vallen nog een beetje tegen hoor. Van de week stonden er wel echt een paar parels tussen. Dit was wel 1 van de hoogtepunten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten