Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Chiemel:

Of, of, of, Ajax had Noa Lang, Dest, Schouten en Bosz moeten aantrekken en je had nu al minder problemen gehad en was de persoonlijkheid van Noa Lang mogelijk je grootste probleem.

Noa Lang 12M en Forbs 14M

Maar ook dit is wat ‘makkelijk scoren’ natuurlijk. Bij PSV hielden we ons hart vast v.w.b. Dest. Dat die zo goed start is ook een verrassing. Ook hoor ik iedereen roepen met Lang wist je wat je binnenhaalde, maar ook daarvan moest je maar afwachten hoe dat zou uitpakken. Deed bij Brugge leuke dingen, maar het was het ook heel vaak (net) niet. En voor Bosz geldt eigenlijk hetzelfde. Had die van de eerste 7 er 3-4 niet gewonnen dan had iedereen het weer over kamikaze voetbal en nooit prijzen.

Voetbal is gewoon een sentimenten sport. De uitspraken van Steijn zijn niet handig, maar wel eerlijk. Het is ook een gevolg van een trainer met geen ervaring in de top. De druk is hier vele malen hoger dan bij Sparta, VVV of ADO.

De uitleg van Mislintat bij VI Pro vond ik wel sterk overigens. Verklaart bepaalde keuzes ook wel. En of die dan (allemaal) goed uitpakken moet je afwachten. Maar dat kan je na 3-4 wedstrijden nog niet zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

6 uur geleden zei Chiemel:

Of, of, of, Ajax had Noa Lang, Dest, Schouten en Bosz moeten aantrekken en je had nu al minder problemen gehad en was de persoonlijkheid van Noa Lang mogelijk je grootste probleem.

eens. Nu haal je drie spelers die nooit op t hoogste niveau hebben gepresteerd. Borges, die Georgiër en apkom.

En dat voor vijftig miljoen. Waanzin eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Chiemel:

Er tussenzitten is prima (anticipatie), maar heeft wel moeite met luchtduels. Dat zorgt nog wel eens voor gevaar. Wel tevreden met zo'n 17 jarige hoor.

Waar kan je het beste spelersstatisieken van de wedstrijd vinden?

Hij won 4 van zijn 5 kopduels, dat is best goed. In het algemeen is hij voor zijn lengte verrassend goed in de lucht als de bal an voor hem komt (bv uittrap keeper of lange bal verdediger). Het probleem is meer bij voorzetten/corners/vrije trappen van de zijkant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zelf wel weer zin in de volgende Ajax pot. Heb alleen een slecht gevoel over dat interview van Steijns gisteren. Hoe kun je dit nou zo extern uitspelen. Echt ook zo enorm je eigen graf graven, want ik kan echt geen enkel voordeel van zo'n uitspraak bedenken. Niet voor hem, de club Ajax, Sven of de spelers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei FlyD:

Hij won 4 van zijn 5 kopduels, dat is best goed. In het algemeen is hij voor zijn lengte verrassend goed in de lucht als de bal an voor hem komt (bv uittrap keeper of lange bal verdediger). Het probleem is meer bij voorzetten/corners/vrije trappen van de zijkant.

Ik heb hem sowieso 2x aan de kant geduwd zien worden en dat eigenlijk vooraf het daadwerkelijke kopduel, dus wellicht telt die niet mee. Ben verder wel positief over hem hoor, heeft meer te maken misschien met te hoge verwachtingen managen. Hij gaat ook nog iets te veel mee met het trage tempo wat we achterin te vaak zien, maar dat doen ze allemaal.

47 minuten geleden zei Thierryvane:

@Dansmeister kom d'r is in amigo! #SteijnBall

Dansmeister en de andere still positievelingen zijn nog bezig met een vrije val van hun roze wolk denk ik :D

Of ze houden zich strikt aan "we moeten het een paar maanden geven"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hato is geen goede kopper en ook geen natuurlijke leider. Maar dat lijken me dan ook direct ook echt de enige minpunten die ik kan bedenken. Zo jong al zo sterk. Ze hebben hem toch vorig jaar niet voor niks aanvoerder gemaakt, zodat hij zich kon ontwikkelen in het leiderschap. Maar met Sutalo ernaast gaat het toch helemaal goedkomen. Beetje zoals Timber en Martinez. Zelfde type spelers Timber en Hato. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Chiemel:

Lang: is geen rechtsbuiten, en die jongen ga je niet op de bank zetten. Forbs kan een jaar groeien achter Bergwijn (transfersom vind ik ook hoog, maar dat betaal je voor dat kaliber talenten - zie Daramy).

Dest: die jongen kan echt niet verdedigen, i.c.m. de hoge prijs. Gaaei lijkt me een hoger plafond te hebben.

Schouten: was financieel niet haalbaar op het moment dat ze hem aan konden trekken (Alvarez was er bijvoorbeeld nog), anders was hij ongetwijfeld gekomen.

Bosz: tja, we weten niet wat de overwegingen zijn. Vind dit wel het grootste vraagteken in alle keuzes van Mislintat.

Overigens moeten we het ook gewoon een paar maanden geven. Je zou progressie moeten kunnen zien in het spel, maar tegelijkertijd zijn veel jongens ook nieuw. Dat eerste kun je Steijn aanrekenen, dat tweede Mislintat, al had een andere TD dat niet beter kunnen doen i.v.m. het eerst moeten verkopen van spelers. 

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Rogier.:

Lang: is geen rechtsbuiten, en die jongen ga je niet op de bank zetten. Forbs kan een jaar groeien achter Bergwijn (transfersom vind ik ook hoog, maar dat betaal je voor dat kaliber talenten - zie Daramy).

Dest: die jongen kan echt niet verdedigen, i.c.m. de hoge prijs. Gaaei lijkt me een hoger plafond te hebben.

Schouten: was financieel niet haalbaar op het moment dat ze hem aan konden trekken (Alvarez was er bijvoorbeeld nog), anders was hij ongetwijfeld gekomen.

Bosz: tja, we weten niet wat de overwegingen zijn. Vind dit wel het grootste vraagteken in alle keuzes van Mislintat.

Hiermee eens wel grotendeels.

Lang werd toch bij Ajax aangeboden in de periode dat je ook nog Tadic onder contract had? Sowieso geen realistische situatie dat Ajax Lang had gehaald.

Dest en Schouten moeten we maar van afwachten of die beter zijn dan de Scandinaviërs die wij hebben gehaald. Daar kunnen we toch nog helemaal niks over kwijt. 

En Bosz tsja. Die had ik ook altijd wel graag bij Ajax gezien. Maar dat was al maanden terug. Misschien stelde Bosz wel voorwaarden waar Sven niet aan wilde voldoen. Is wellicht straks ook wat voor te zeggen. Moet het in Mei nog zien hoe Bosz een heel seizoen het bij Psv heeft gedaan. Een goed Psv in de eerste maanden is een traditie. 

Laten we nu vooral naar ons zelf kijken op dit moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schouten stond ook op het lijstje van Mislintat, maar was destijds (nog) niet haalbaar.

Is er iets de laatste tijd sneller gaan liggen dan de Branco hype? In de voorbereiding was ik vrij positief, maar tot dusver... Poeh. Denk dat we snel naar een blok Tahirovic - Mannsverk gaan. Wat Dans dus al aangaf. Daarachter Sosa - Hato - Sutalo - Rensch/Gaaei. Al heb ik ergens het idee dat Team Steijn het niet helemaal in hem (Gaaei) zien zitten.

Afbeelding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Chiemel:

Noa Lang had je dus totaal niet nodig. Ook heel kort door de bocht om te zeggen de een is 12 miljoen de ander is 14 miljoen. Verder is de situatie Schouten al uitgelegd. 

En Bosz boven Steijn ben ik zeker met je eens.

5 minuten geleden zei Thierryvane:

Schouten stond ook op het lijstje van Mislintat, maar was destijds (nog) niet haalbaar.

Is er iets de laatste tijd sneller gaan liggen dan de Branco hype? In de voorbereiding was ik vrij positief, maar tot dusver... Poeh. Denk dat we snel naar een blok Tahirovic - Mannsverk gaan. Wat Dans dus al aangaf. Daarachter Sosa - Hato - Sutalo - Rensch/Gaaei. Al heb ik ergens het idee dat Team Steijn het niet helemaal in hem (Gaaei) zien zitten.

Afbeelding

Wat eigenlijk nog interessanter is, is denk ik hoe het er daar voor gaat uit zien

Maar zal wel zoiets worden denk ik:

Bergwijn, Brobbey, Mikautadze

Berghuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Beppu:

Het lichte optimisme in dit topic is na een kut pot in Sittard alweer volledig omgeslagen zo te lezen. 

Vind het zelf opmerkelijk dat vooral Steijn nu de gebeten hond is en Mislintant nog steeds zo veel vertrouwen geniet. Omdat hij een paar leuke interviewtjes heeft gegeven? Dat kan hij inderdaad wel leuk, maar zijn primaire job is goede spelers halen voor zijn (zelf aangestelde) hoofdtrainer. Als je Mislintat het voordeel van de twijfel geeft moet je dat Steijn ook geven. Ook al is er nu nog geen lijn in het spel te vinden ondanks de 10 nieuwe spelers die gister speelde. Persco is inderdaad ongelukkig, maar ik begrijp best dat je je onvrede uit op de gang van zaken. Nu wel weer even bek houden en aan het werk met de nieuwe spelers.

Ik heb me expres afzijdig gehouden in die hele optimisme trein hoor. Maar ik mag dan nu toch wel benoemen wat ik zie?

10 uur geleden zei PJHoutman:

Niet helemaal mee eens. Ik weet niet of je je het Feyenoord van vorig jaar kan herinneren, maar dat was de eerste drie maanden púre bagger. Zelfs hele goede spelers hebben soms gewoon tijd nodig om met elkaar te klikken, en al helemaal als die niet met het idee van een bepaalde speelstijl zijn gehaald. 

Wat dat betreft kan ik me Steijn wel voorstellen. Hij heeft een bepaalde speelstijl die hij goed onder de knie heeft. En ja, er zijn twee kanttekeningen te plaatsen; je kan twijfelen of dat de speelstijl is die je bij een topclub moet hebben en je moet dit soort dingen niet op een persco roepen. Maar voor punt 1 is het niet zijn probleem dat ze hem hebben aangenomen. Als je een bepaalde speelstijl hebt, daar spelers voor nodig hebt, en je TD iets heel anders gaat doen, dan is het niet fair dat alle verwijten naar jou gaan. 

Daar kan ik me opzich wel in vinden, ware het niet dat er ook toen bij Feyenoord wel een bepaalde lijn in zit: Het was duidelijk hoe de speelstijl werd en wat het idee achter de spelopvatting was. Dat die nog niet altijd ( understatement) goed uitgevoerd werd en er het een en ander mis ging, daar kan ik inkomen.

Maar waar ik gister naar heb zitten te kijken, daar zat geen enkel idee achter. Druk zetten? Wie dan? Het enige idee wat er af en toe nog leek te zijn, was het in de voeten spelen van Brobbey. Dat was het. Die Georgiër liep overal en nergens. Hlynsson was eigenlijk de 10, maar stond vaker op rechtsbuiten te voetballen. Rensch zou diegene moeten zijn die als verkapte rechtsbuiten er over heen gaat, maar daar kwam niks van terecht. Avila die heel veel ballen van zijn voet liet glijden, vd Boomen die constant kijkt voor de lange bal, maar zich dan realiseert dat er niemand diep gaat.

Er was geen enkel idee te ontwaren. En dat baart mij zorgen ja. Want dat is namelijk niet voor het eerst. Je wint dan met 4-1 van Ludogorets, daar was het idee ook zoveel mogelijk maar de bal aan Kudus geven en kijken wat die er mee doet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Daar kan ik me opzich wel in vinden, ware het niet dat er ook toen bij Feyenoord wel een bepaalde lijn in zit: Het was duidelijk hoe de speelstijl werd en wat het idee achter de spelopvatting was. Dat die nog niet altijd ( understatement) goed uitgevoerd werd en er het een en ander mis ging, daar kan ik inkomen.

Maar dat is precies wat ik bedoel hè. Bij Feyenoord werd gekocht vanuit een bepaalde stijl, waardoor die spelers relatief makkelijk in te passen waren.

Nu is Steijn dus al twee maanden bezig, maar komt er elke drie dagen een nieuwe dude binnenwandelen die de taal niet spreekt en praktisch niemand kent.

Dan schijnen ze ook nog niet bij het spelletje dat Steijn wil spelen te passen, als we de uitspraken van gisteren mogen geloven.

Dat maakt t enorm moeilijk om iets op te bouwen, en je kunt daarom eigenlijk pas echt gaan oordelen vanaf november.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Rensch zou diegene moeten zijn die als verkapte rechtsbuiten er over heen gaat, maar daar kwam niks van terecht.

Vond dit vooral heel pijnlijk om te zien. Alsof hij 24/7 aan het dromen is op het veld. Te sloom, continu aan het schijnverdedigen, niet alert en agressief genoeg. Om te janken. Moet dan een van je sterkhouders zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de individuele kwaliteiten van deze spelers bekijkt heb je eigenlijk een ideale counterploeg, maar dat ligt Ajax niet. Ik zou Mikautadze, Sosa en Sutalo sowieso halen voor het spel wat Ajax op oog heeft. Ik ben niet zo kapot van dit middenveld eigenlijk, maar je hebt wel spelers die een steekpass kunnen geven op snelle spelers en dan heb je aan die Forbs behoorlijk wat, inclusief Brobbey. Ik hoop dat ze het nog een beetje fatsoenlijk gaan spelen, want vind het eigenlijk een beetje deprimerend om naar te kijken. Ook voor de echte Ajax fans hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alsjeblieft mannen heb wat geduld, dit ''paniek'' voetbal, comments en discussie schiet niemand wat mee op. Steijn heeft ook gewoon tijd nodig om te wennen en de spelers ook. Wordt  hier echt zwaar overdreven gereageerd door vele alsof je flink dik verloren hebt ofzo, gaat echt nergens over:cab:;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Thierryvane:

Afbeelding

Ik zou - en het is vloeken in de kerk bij Ajax - ze wel eens in een verkapte 3-5-2 of 3-4-3 willen zien. Je hebt met Avila - Hato en Sutalo 3 sterke centrale verdedigers en met Gaaei en Sosa twee geweldige aanvallende backs. Sowieso staat die Sosa erom bekend een voorzetkoning te zijn. Laat die de linkerkant lekker bestrijken in een 3-4-3/3-5-2.

lineup.png.e1519edd0724824523698ebd96e1a8cc.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Kyrill:

Alsjeblieft mannen heb wat geduld, dit ''paniek'' voetbal, comments en discussie schiet niemand wat mee op. Steijn heeft ook gewoon tijd nodig om te wennen en de spelers ook. Wordt  hier echt zwaar overdreven gereageerd door vele alsof je flink dik verloren hebt ofzo, gaat echt nergens over:cab:;e

Doe eens niet zo verstandig. Laat de niet Ajacieden hier nou eens van genieten ;c

Serieus. Slechtste start sinds 2016. Trainer die al openlijk zijn TD aan het afvallen is. Een TD die een trainer aan stelt maar vervolgens niet of nauwelijks wil luisteren naar zijn input. Veel geld uitgegeven aan spelers die nog alles te bewijzen hebben. 

Zijn geen dingen die  je als supporter vrolijk doen stemmen. Tussenjaar is een woord dat in Amsterdam niet uit je mond mag komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat dat werken met deze bezetting? Je hebt dadelijk links en rechts backs die graag opkomen en zelfs om die reden gehaald zijn, maar je mist een speler die de balans bewaakt op het middenveld. Tahirovic lijkt iets meer drang naar voren te hebben, evenals Branco, dus dan hoop je dat Mannsverk de gaten dicht kan lopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben nu minimaal 1 back (Sosa) die daarwerkelijk wat gaat toevoegen opbouwend, wanneer hij hoog staat. Hato en Sutalo lijken iig de snelheid te hebben om met ruimte in de rug te kunnen spelen. En dan (wat Guido zegt) moet er idd een 6 zijn die van nature altijd omschakeld en vooral in eerste instantie verdedigend denkt.

Zelf denk ik wel dat Tahirovic dat kan zijn. Zijn omschakeling is meer dan prima de afgelopen potten (van wat ik ervan heb kunnen zien. Heb niet alle potten met volledige aandacht kunnen volgen ivm prive shizzle). Probleem bij Tahirovic leek me meer te zitten in het feit dat hij soms een dribbel maakt met teveel risico, waardoor hij de bal verliest en dus niet zelf achter de bal kan staan. Als hij dat eruit haalt, dan zie ik hem graag op 6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites