Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

31 minuten geleden zei Hwb:

Als Kudus vertrekt, komt daar een vervanger voor. Voorlopig moet je hem denk ik gewoon meerekenen.

Middenveld moet je denk ik afwachten hoe het in elkaar valt bij Ajax en Feyenoord om te zien wie sterker is.

Je kan het ook pas goed beoordelen op 1 september natuurlijk. Maar op basis van de huidige selectie vind ik Feyenoord op veel posities, in ieder geval qua eerste elf, sterker ogen dan Ajax. 

De komende weken worden gewoon heel interessant om te zien of en welke versterkingen Mislintat kan binnen halen. En vervolgens om te zien of Steijn het aan het draaien krijgt. En dat laatste moet Slot natuurlijk ook gewoon weer gaan opbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

2 uur geleden zei Michaelinho*:

Je kan het ook pas goed beoordelen op 1 september natuurlijk. Maar op basis van de huidige selectie vind ik Feyenoord op veel posities, in ieder geval qua eerste elf, sterker ogen dan Ajax. 

Op basis van wat Ajax vorig seizoen heeft laten zien ben ik het met je eens. Alleen denk ik dat het in potentie echt andersom is. Aan Steijn nu de schone taak om dat er bij sommige gasten eindelijk eens uit te halen. Denk aan Rensch, Wijndal, Brobbey en Bergwijn om er eens een paar te noemen. Ik denk dat Taylor in een andere rol ook een enorme stap kan maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Thierryvane:

Voor de RCV worden er trouwens vier namen genoemd: Vitik (lijkt niet te willen komen als reserve), Sutalo (lees hier), Bella-Kotchap en Sebastián Boselli. Mislintat hoopt er twee aan te trekken. Basis en back-up. Hopen dat dit ook lukt, dan zit het centraal wel snor.

Verweij had het er over dat dat dan ook de enige spelers zijn die gaan komen, 2x een CV en met wat geluk nog een spits. Jankings. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Michaelinho*:

De komende weken worden gewoon heel interessant om te zien of en welke versterkingen Mislintat kan binnen halen. En vervolgens om te zien of Steijn het aan het draaien krijgt. En dat laatste moet Slot natuurlijk ook gewoon weer gaan opbouwen.

Bijlow (+ 10 wedstrijden Wellenreuther) - Rulli

Pedersen - Rensch (qua potentie Rensch)

Trauner - Aertssen (maar daar komt nog een vervanger van Timber)

Hancko - Hato

Hartmann - Salah-Eddine/Wijndal

Wieffer - Tahirovic (al kunnen we dat pas later echt beoordelen, want Tahirovic is onbekend)

Timber/Bullaude - Berghuis

Zerrouki - Vd Boomen

Dilrosun - Kudus

Gimenez - Brobbey

Paixao - Bergwijn

Overigens weet ik te weinig van Feyenoord om te weten hoe ze volgend jaar zullen gaan spelen, misschien kloppen niet alle namen. PJ zal wel zeggen dat er nog 4 spelers bij Feyenoord beter zijn dan hun tegenhanger van Ajax, maar tot meer kom ik echt niet. En dan moet je ermee rekening houden dat vorig seizoen vers in het geheugen zit, waarbij Feyenoord te maken had met Slot die het beste uit het team haalde en Schreuder/Heitinga die het tegenovergestelde deden.

Ik denk bijvoorbeeld dat Rensch niet minder hoeft te zijn dan Pedersen, Wijndal niet minder dan Hartmann, Brobbey niet minder dan Gimenez.
Wat dan overblijft is dat Feyenoord vooral een goed en stabiel centrum heeft tov Ajax en een coach die met beleving en speelstijl een sterk team weet neer te zetten. Dat is vooral waar het vorig jaar aan ontbroken heeft imo.

Wat er uiteindelijk overblijft is inderdaad dat Feyenoord op meer posities een beter speler heeft staan, dus in dat opzicht heb je gelijk. Maar dat komt vooral door de verdediging, waarvan we al langer weten dat het het zorgenkindje is van Ajax.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Hwb:

PJ zal wel zeggen dat er nog 4 spelers bij Feyenoord beter zijn dan hun tegenhanger van Ajax, maar tot meer kom ik echt niet.

Typisch altijd dit hè. In het Feyenoord-topic wordt me constant verweten dat ik te zuur en negatief zou zijn. :D 

Kan me trouwens echt niet voorstellen hoe iemand met zelfs een half werkend oog kan zeggen dat Pedersen beter is dan Rensch. En dan vind ik Rensch niet eens zo heel bijzonder.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Hwb:

Bijlow (+ 10 wedstrijden Wellenreuther) - Rulli

Pedersen - Rensch (qua potentie Rensch)

Trauner - Aertssen (maar daar komt nog een vervanger van Timber)

Hancko - Hato

Hartmann - Salah-Eddine/Wijndal

Wieffer - Tahirovic (al kunnen we dat pas later echt beoordelen, want Tahirovic is onbekend)

Timber/Bullaude - Berghuis

Zerrouki - Vd Boomen

Dilrosun - Kudus

Gimenez - Brobbey

Paixao - Bergwijn

Overigens weet ik te weinig van Feyenoord om te weten hoe ze volgend jaar zullen gaan spelen, misschien kloppen niet alle namen. PJ zal wel zeggen dat er nog 4 spelers bij Feyenoord beter zijn dan hun tegenhanger van Ajax, maar tot meer kom ik echt niet. En dan moet je ermee rekening houden dat vorig seizoen vers in het geheugen zit, waarbij Feyenoord te maken had met Slot die het beste uit het team haalde en Schreuder/Heitinga die het tegenovergestelde deden.

Ik denk bijvoorbeeld dat Rensch niet minder hoeft te zijn dan Pedersen, Wijndal niet minder dan Hartmann, Brobbey niet minder dan Gimenez.
Wat dan overblijft is dat Feyenoord vooral een goed en stabiel centrum heeft tov Ajax en een coach die met beleving en speelstijl een sterk team weet neer te zetten. Dat is vooral waar het vorig jaar aan ontbroken heeft imo.

Wat er uiteindelijk overblijft is inderdaad dat Feyenoord op meer posities een beter speler heeft staan, dus in dat opzicht heb je gelijk. Maar dat komt vooral door de verdediging, waarvan we al langer weten dat het het zorgenkindje is van Ajax.

Kan me hier ook wel prima in vinden hoor. Denk wel dat voor bijv. Rensch dit echt zijn laatste seizoen/kans is waar hij die ‘potentie’ kan inlossen. Ik snap de hoop nog steeds, maar betwijfel of het er ooit nog uit zal komen. Voor Brobbey geldt voor mij eigenlijk hetzelfde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei PJHoutman:

Typisch altijd dit hè. In het Feyenoord-topic wordt me constant verweten dat ik te zuur en negatief zou zijn. :D 

Kan me trouwens echt niet voorstellen hoe iemand met zelfs een half werkend oog kan zeggen dat Pedersen beter is dan Rensch. En dan vind ik Rensch niet eens zo heel bijzonder.

Vind het eerder bijzonder dat Geertruida bij hwb blijkbaar geen basisspeler zou zijn. Dat vind ik qua inschatten kwaliteit/potentie een grotere 'red flag'. 😜

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei MetalMichael:

Vind het eerder bijzonder dat Geertruida bij hwb blijkbaar geen basisspeler zou zijn. Dat vind ik qua inschatten kwaliteit/potentie een grotere 'red flag'. 😜

Ja, je hebt gelijk. Glad vergeten. Waar komt die dan? Rechtsback?

Qua opstelling van vanmiddag. Jammer dat Taylor weer in het controlerende blok speelt en jammer dat Klaassen in de basis staat. Zal te maken hebben met dat Berghuis niet fit is, zit weer niet bij de wissels. Opvallend trouwens: Salah-Eddine stond gisteren in de basis bij een oefenwedstrijd van Jong (tegen Beerschot; 3-2 winst) en vandaag ook bij 1.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-7-2023 om 16:15 zei Dansmeister:

Nee. Die is wel klaar. Zeker als je ziet dat Hato nu al bij je beste spelers hoort. Wijndal kan een basisplaats gezien de laatste twee oefenpotjes ook wel vergeten. ;c

Middenveld zal Steijn keuze moeten maken tussen Klaassen en Taylor. Taylor én een 10 is heel je middenveld zoek. Klaassen op 10 geen fan van, dan toch liever Berghuisje.

Daramy houden. Enige optie voorin die wel met diepte in zijn spel kan spelen. Liever back-up op links achter Bergwijn. Al vrees ik dat hij de concurrentie dit jaar gaat verliezen van Godts.

Retweet. En gok dat ik dit elke week doe. Een middenveld Taylor - Klaassen kan simpelweg niet. Maakt ook niet uit tegen wie. Voetballend dramatisch en met Taylor op 8 is Ajax in de omschakeling veel te kwetsbaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Dansmeister:

Retweet. En gok dat ik dit elke week doe. Een middenveld Taylor - Klaassen kan simpelweg niet. Maakt ook niet uit tegen wie. Voetballend dramatisch en met Taylor op 8 is Ajax in de omschakeling veel te kwetsbaar. 

Ik kwam hier precies hetzelfde zeggen ja. Klaassen en Taylor op 1 middenveld, het faillissement van Ajax. Echt. Jezus wat slecht. 

Ook weer veelzeggend dat een salah-eddine en hato bij de betere spelers horen vandaag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Brobbey is ook echt 25 keer niks, snap niet hoe hij de hele jeugd van Ajax heeft door kunnen lopen en dan een techniek hebben van iemand die niet eens bij Graafschap in de basis zou spelen. Wat een lompe voetballer is dat.

Wel leuke interviews.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Dansmeister:

Steijn is ook tot die conclusie gekomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites